Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku myynyt tai ostanut Emmy.fi:ssä? Itse en sinne enää erehdy - onko jollain muunlaisia kokemuksia?

Vierailija
30.12.2020 |

Laitoin sinne myyntiin merkkikengät, joista totesin yhden käytön jälkeen että ovat itselleni liian isot. Hinta kengillä on noin 120 euroa, tosin olin itse maksanut alessa noin 95 euroa. Jos Emmy olisi ne saanut myytyä, olisin saanut niistä reilut 20 euroa - ei mitään järkeä! Kuntoluokituskin tuntui täysin hihasta revityltä, se oli "käyttökuntoinen" ja "pinta kulunut" - ei todellakaan pitänyt paikkaansa, sillä en ollut tuon yhden kerran jälkeen niitä käyttänyt. Aika järkyttävän iso kate heille olisi tullut näistäkin! Jatkossa myyn itse vaikka Torissa.

Jäin ihmettelemään miten tällainen voi kannattaa kun en ainakaan itse sinne enää toista kertaa mitään laita myyntiin. Ehkä jollain on sitten toisenlaisiakin kokemuksia?

Kommentit (587)

Vierailija
201/587 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emmysta pari kertaa tavaraa tilanneena en suosittele ko. Firmaa. Vaatteet olivat kuluneita, nyppääntyneitä ja muotonsa menettäneitä. Eikä tämä tullut kuvista ilmi. Jäi vähän huijattu olo.

Ilmeisesti kuntoluokitukset vaihtelee. Itselläni kokemusta vain myyjänä ja olen taas hämmästellyt sitä, että esim uuden vaatteen luokitus saattaa olla hyvä. Itselläni näin 3 uudessa, joissa kahdessa oli lappukin mukana. Ja ei siis myynti-ilmoituksessa mainittu noista lapuista mitään. Samalla tavalla hyvä-luokituksen tai vähäistä käyttökulumaa-luokituksen olivat saaneet vaatteet, joissa ei oikeasti (olen itsekin näistä tosi tarkka) ollut mitään jälkiä, mutta aivan uusia eivät toki olleet (pesty 1-2 kertaa). Itse siis ajattelin näiden perusteella, että tuoltapa uskaltaa ostaa, koska alakanttiin luokitellaan kunto hyvä siis tietää , että aina ei näin ole. (Tai ei siis ole hyvä juttu, että ei voi luottaa)

Vierailija
202/587 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomaton paikka, tuotteita "katoaa" niin myyntiin lähetettävistä kuin takaisintilattavista, omalle kohdalle näitä katoamisia sattui kaksikin kappaletta vaikken paljon myynyt. Vaatteita hylätään ja toimitellaan jatkokäsittelyyn mielivaltaisesti, asiakaspalvelun vastauksissa ei edes pahoittelua. Saatu "myyntikorvaus" aika naurettava eivätkä maksa alle 10e loppusaldoa minnekään. Ei suosittele ainakaan myymään täällä mitään, teen kuluttajasuojaa näiden toiminnasta ilmoituksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/587 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut myytyä Emmyssä aika hyvin vaatteita- siis ovat menneet kyllä kaupaksi viimeistään siinä vaiheessa, kun  hinta on enää 2-5€. Se ei sinänsä ole haitannut, sillä olen lähettänyt tuonne enimmäkseen vaatteita, joista olen vaan halunnut päästä eroon. Mutta... kyllä on välillä ärsyttänyt, kun joku parempi vaate on mennyt heti kaupaksi ja olen ollut ihan: jes, mutta sitten kuluu yli kuukausikin ja... vaate palautuu takaisin- siis nyt äsken meni kuukausi ja 2 päivää eräässä paidassa ja eikös se sitten laiteta alennettuun hintaan takaisin myyntiin! Yhdet uudet kengät on mulla myyty jo 4 kertaa ja hintaa alennettu jo 3 kertaa ja aina ne vaan palaa takaisin. Niiden myynti-ilmoituksessa en ole nähnyt moitittavaa, mutta jotkut kuvat ja selostukset vaatteista on aivan puutteellisia. Mielestäni Emmy otti aiemmin useamman kuvan vaatteesta, mutta nyt  on usein kuva vaan edestäpäin. Jos ostan farkut, haluan kyllä nähdä, miltä ne näyttää takaapäin. Olisi pieni vaiva ottaa toinenkin kuva, asiakkaat ehkä palauttelisi vaatteita vähemmän. Joissain ei lue enää edes vyötärö- tai kainalomittaa. Kerran ilmoituksesta puuttui materiaalitieto, vaikka se luki lapussa. Neule oli 100% villaa ja olisi varmaan mennyt talvella kaupaksi täydellä hinnalla eikä nyt keväällä muutamalla eurolla. Minua kummastuttaa, että joitakin neuleitani on hylätty liian nukkaisina (olen itse poistellut nukkaa kammalla), mutta äsken ostamani neule oli ihan nukassa ja venynyt ja vanunut muodottomaksi. Lisäksi ostamani housut näyttävät kopioilta, ei aidoilta. Tutkin vielä asiaa ja kysyn asiantuntevammalta ystävältäni, teen reklamaation, jos toinenkin mielipide puoltaa epäaitoutta.

Siis, plussaa se, että kivoja merkkivaatteita saa aika edullisesti ja vaate kiertää. Miinusta siitä, että tähän liittyy tämmöisiä epämääräisyyksiä. Luulen, että Emmy on palkannut useita uusia työntekijöitä eivätkä kaikki ole tarpeeksi asiantuntevia. Toivottavasti meininki paranee, sillä mieluummin ostan käytettyä kuin uutta ja kierrätän myös omia komeroon jääneitä.

Vierailija
204/587 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin äsken uudestaan Emmyn tietojani ja huomasin, että taas oli palautettu ostettuja vaatteita- yksi vaate oli ostettu 1,5 kk sitten ja se palautui vasta nyt uudestaan myyntiin!! Miten voi kestää näin kauan?? Ymmärrän palautusoikeuden, se pitää aina olla, mutta 1,5 kk pois myyntiajasta on aivan liikaa. No, vaate ei ainakaan kadonnut kokonaan, kuten muutama muu myyntiin menneistä...

Vierailija
205/587 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on täysi huijarifirma. Lähetin myyntiin uudenveroiset käyttämättömät merkkikengät, joiden hinnaksi oli arvioitu 1/4 oikeasta hinnasta perusteella "kulumaa", vaikka sellaista ei ollut. Ne myytiin nopeasti enkä saanut latiakaan itse. Ilmeisesti sitten vasta maksaisivat jotain jos kertyisi muista myynneistä lisää tuottoa. 

Vierailija
206/587 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut koskaan mitään lähes käyttämättömästä tuotteesta, josta pitäisi saada n. 50 euroa. Kun katson myyntiraportteja, ne ovat miinuksella 6,90 jotain ihmeellisiä kuluja. Ilmeisesti joku oli ostanut ja palauttanut ja sen koommin tuotetta ei missään näkynyt.

En voi suositella.

Vierailija
207/587 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet myyntiin laittamisen kaikki maksut ovat niin älyttömiä että mitään ei tullut tilille 10-20 hintaisista lopulta! Ei kannata enää tuonne lähettää mitään muuta kuin todella kalliita. Mutta jos lähettää kalliin tuotteen, niin saattavatkin laittaa myyntiin todella halvalla. Ihan kivahan se oli itse ostaa parilla kympillä laukku joka hyväkuntoinen ja alunperin parin sadan euron laukku, mutta myyntiin en enää lähetä.

Vierailija
208/587 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita enää myyntiin Emmylle. Olen saanut paljon siellä myytyä, mutta kun niillä on ollut kaiken maailman alekampanjoita, joiden maksajiksi joutuu vaatteidensa myyntiinlähettäjät maksamaan (esim. nyt lisäale 25% kaikista -40%- tuotteista), ei käteen jää mitään. Myyntiraportti näytti siis viimeksikin miinusta, vaikka tuli monta vaatetta myytyä.  Omituista.

Vierailija
209/587 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt Emmyssa useasti vaatteita, kengistä ei ole kokemusta. Ovat hyvin tarkkoja tuotteen tarkastuksessa, mikä on ostajalle hyvä mutta kuntoluokitus saattaa välillä yllättää myyjää.

Olen saanut noin 1-50% tuoton tuotteista.

Ns. muodissa olevat merkit (kuten Other Stories ja Arket) tuntuu myyvän nopeiten ja parhailla katteilla. Vaatteet joita Emmy on jo valmiiksi pullollaan myy vasta alessa noin 5-10€ hinnalla ja kate myyjälle olematon. Minulle Emmy on parempi kuin ei mitään sillä en jaksa Torissa puljata.

Muutaman kalliimman luksus brändin laukun ja kengät olen myynyt ulkomaisessa nettikaupassa.

Kannattaa etsiä brändejä, joita aikoo itse myydä Emmystä jos ehtii, niin saa käsitystä millä hinnoilla ne saattavat mennä etukäteen.

Vierailija
210/587 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Olen laittanut 80 merkkivaatetta myyntiin 4 kk:tätä sitten ja olen saanut niistä alle 100 e tähän mennessä. Nyt kaikki on 40% alennuksessa. Ja viime kuussa meni 5 vaatetta ja niistä sain tuottoa n.8 euroa. Aivan naurettavaa. Haluaisin vaatteeni jo takaisin. Olen samaan akaan myynyt tavallisella kirpparilla loput vaatteet ja niistä olen saanut n.1000 e. Ja uusia/uudenveroisia oli emmylle lahetetyissä. Marco Polo, Filippa k, guess jne. Ei enää ikinä emmyyn myyntiin mitään.

Vierailija
211/587 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi prkl.

Saan toki syyttää omaa leväperäisyttäni kun en ole seurannut myyntejä, mutta muiden vastaavien firmojen kanssa on mennyt ihan ookoosti.

Nyt kun katsoin, niin olen saanut emmystä alle 20e, lähetettyäni useita laatikoita uudenveroisia vaatteita, osassa laput kiinni.

Yhdestä vaatteesta oli ilmoitus että mennyt hyväntekeväisyyteen. Minne ne kaikki muut sitten meni, kun rahoja en ole tuon enempää saanut?

Olin lähettämässä taas laatikoillisen, mutta perun sen. En taatusti lähetä tuollaiseen rosvolafkaan enää ikinä mitään.

Vierailija
212/587 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muun harmituksen lisäksi ottaa päähän se työaika minkä olen vaatteiden tuulettamiseen, siistimiseen, silittämiseen, höyrystämiseen jne. käyttänyt. UFFIn laatikkoon olisi voinut nakata sellaisenaan.

Vierailija
213/587 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttämättömätkin voi heidän arvioiminaan olla "jonkin verran kulumaa" että se siitä asiantuntevuudesta...

En enää koskaan lähetä Emmyyn mitään. Vaatteet meni mutta senttiäkään en saanut.

Vierailija
214/587 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin odotin, että Prisman laatikko, johon myyntilähetykseni laitoin, tyhjennettäisiin ja saapuisi Emmylle- siinä meni noin 2 kk. Nyt olen odotellut kohta kuukauden, että Emmy laittaisi tuosta erästä jotain myyntiin, mutta mitään ei ole tapahtunut. Edelliset myyntierät käsiteltiin huomattavasti nopeammin, joten mietin, onko jotain nyt vikana, toimiiko firma enää?? En nimittäin ole saanut edellisen kuukauden myyntiraporttiakaan ollenkaan, vaikka olen saanut runsaasti tuotteita myytyä. Onko tämäkin pulju menossa konkkaan??

Vierailija
215/587 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas kaipaisin ostajana Emmyyn mahdollisuutta laittaa ehdotusta/ tarjousta hinnasta. Usein näen siellä vaatteita, joita voisin ostaa, mutta hintaa on laitettu enemmän kuin vastaavan tuotteen ale-hinta uutena...

Vierailija
216/587 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö tuoreita kommentteja? Vieläkö uskaltaa lähettää tuotteita myyntiin ilman konkurssivaaraa?

Vierailija
217/587 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mia-77 kirjoitti:

Löytyykö tuoreita kommentteja? Vieläkö uskaltaa lähettää tuotteita myyntiin ilman konkurssivaaraa?

En lähettäisi sinne mitään. Ihme kun on näinkin pitkään pysynyt pystyssä. Luulisi jo huijattavien loppuvan.

Vierailija
218/587 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 prosentin alekampanja heti päällä kun tuotteeni lisättiin myyntiin. Uudenveroiset Merrellit myyty pilkkahintaan.

Samalla kun näkee vaivaa tuotteden siistimiseen tuntuu pieneltä vaivalta napata se oma kuva tuotteesta ja lisätä Toriin myyntiin itse.

Vierailija
219/587 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt noita myyyntivaatteiden jättölaatikoita on ilmestyny Sokoksille, ja Sokos mainostaa niitä uutiskirjeissään.

Eikö ne ollu aiemmin Stokkalla?

Minulla olisi mm. paljon merkkilaukkuja, osa luksusmerkkejä, ja pitäisi päästä eroon koska olen muuttamassa ja ajattelin luopua sellaisista joita en ole käyttänyt pariin vuoteen. Energiaa menee nyt paljon muuhun, joten kaipaisin jotain mahdollisimman helppoa ja vaivatonta keinoa myydä vaatteita ja asusteita pois.

220/587 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyntilaatikoita on sekä Stockalla että Sokoksissa. Voi olla, että luksustuotteista saa jotain myyntituottoa, mutta itse olen ollut muutaman viime kuukauden miinuksella Emmylle, vaikka olen lukuisia vaatekappaleita saanut myytyä (ihan hyvää merkkiä ja hyväkuntoisia). Kannattaa laittaa iso kasa tuotteita kerralla myyntiin, niin ainakin alkuun saa jotain tuottoa itsellekin. Itse tein sen virheen, että lähetin monta erää niin, että välissä oli aina pari kuukautta. Mulla ainakin parhaat ja suht kalliit tuotteet (halutut merkit) ja hyvät lastenvaatteet on menneet heti kaupaksi ja muut, hyvät, muttei syystä tai toisesta yhtä kiinnostavat tuotteet sitten, kun hintaa on alennettu. Nämä tuotteet, jotka menee vasta siinä vaiheessa kaupaksi, että hinta on alle 8,50 €, ovat miinussaldoisia. Nämä syövät osansa myyntituotosta, mikä tietenkin ottaa päähän- joudun siis maksamaan siitä, että annoin vaatteitani myyntiin! Huonompaa sopimusta myyjän kannalta ei ole olemassa!! En tajunnut olevani hyväntekijä, joka rahoittaa Emmyn liiketoimintaa. En ole saanut kahdelta edelliseltä kuukaudelta myyntituottoa, koska vaikka sain kesäkuussakin yli 20 tuotetta myytyä, mukana oli usea tuote, joka maksoi 5- 8,10€ ja ne vähensivät loppusummaa. No, nyt olen viisaampi. Sitä voi miettiä, että haluaako lahjoittaa  vaatteensa ilmaiseksi hyväntekeväisyyteen esim. kierrätyskeskukseen vai haluaako peräti maksaa siitä Emmylle, että kierrättävät niitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän