Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku myynyt tai ostanut Emmy.fi:ssä? Itse en sinne enää erehdy - onko jollain muunlaisia kokemuksia?

Vierailija
30.12.2020 |

Laitoin sinne myyntiin merkkikengät, joista totesin yhden käytön jälkeen että ovat itselleni liian isot. Hinta kengillä on noin 120 euroa, tosin olin itse maksanut alessa noin 95 euroa. Jos Emmy olisi ne saanut myytyä, olisin saanut niistä reilut 20 euroa - ei mitään järkeä! Kuntoluokituskin tuntui täysin hihasta revityltä, se oli "käyttökuntoinen" ja "pinta kulunut" - ei todellakaan pitänyt paikkaansa, sillä en ollut tuon yhden kerran jälkeen niitä käyttänyt. Aika järkyttävän iso kate heille olisi tullut näistäkin! Jatkossa myyn itse vaikka Torissa.

Jäin ihmettelemään miten tällainen voi kannattaa kun en ainakaan itse sinne enää toista kertaa mitään laita myyntiin. Ehkä jollain on sitten toisenlaisiakin kokemuksia?

Kommentit (583)

Vierailija
121/583 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan sitä oppisi ettei tuonne kannata laittaa mitään myyntiin! Myyntilähetyksestäni on "kadonnut" kolme uudenveroista lasten toppatakkia, muut tuotteet kyllä ilmestyivät myyntiin.

Vierailija
122/583 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee ihan postin touhuksi "tavara vaan katoaa"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/583 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä?!? Emmy on muuttamassa myyjäehtoja myös vanhoille tuotteille, jotka ovat jo myynnissä.

Allaoleva teksti heidän sivulta: https://store.emmy.fi/blogi/myyjaehdot-uudistuvat-info

Mikä muuttuu?

Tuottoprovisiotaulukko uudistuu. Uudistus suosii erityisesti arvokkaampia tuotteita ja pyrkii takaamaan markkinoiden parhaan tuoton erityisesti laadukkaista premium-luokan merkkivaatteista ja -asusteista.

Tuotekohtaisen käsittelymaksun (1,30 €) tilalle tulee tuotekohtainen julkaisumaksu: aikuisten tuotteet 1 € ja lasten tuotteet 0,50 €. Julkaisumaksu veloitetaan kaikista myyntiin lisätyistä tuotteista, myös myymättä jääneistä.

Mitä muutos tarkoittaa käytännössä?

Muutokset astuvat voimaan 1.1.2023 ja koskevat automaattisesti kaikkia 1.1. ja sen jälkeen Emmy Clothing Companyn verkkokaupoissa (emmy.fi, emmystore.ee. ja emmystore.com) myynnissä olevia ja niihin myyntiin julkaistuja tuotteita. Sinun ei tarvitse tehdä mitään, myyntisi Emmyssä jatkuu normaalisti.

ELI OLEN ENSIN MAKSANUT 6,90€ PER PAKETTI JA NYT VIELÄ EURON JOKAISESTA MYYMÄTTÄ JÄÄNEESTÄKIN TUOTTEESTA. NÄMÄ KUN VÄHENNETÄÄN MYYTYJEN TUOTTEIDEN PROVISIOSTA, JOISTA EI MUUTENKAAN JÄÄ ENÄÄ MITÄÄN MYYJÄLLE, NIIN EI OLE EDES TODELLISTA.

HÄVETKÄÄ EMMY.

MINÄ AINAKIN VALITAN TÄSTÄ KULUTTAJA-ASIAMIEHELLE. Ei tämä voi mennä näin, että vanhoihin tuotteisiin muuttuu ehto.

EN KOSKAAN MYY TUOLLA ENÄÄ MITÄÄN. EIKÄ MYY VARMASTI MUUTKAAN KUN TÄMÄN HUOMAAVAT.

Vierailija
124/583 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tarjonta hiipunut sivustolla. Lopun alkua.

Vierailija
125/583 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä jo aikaisemmin kirjoittanut, nyt täytyy avautua vielä lisää.  Emmy-nettikaupan  alusta alkaen ovat ilmoittaneet että ovat vain merkkituotteiden second hand. Käsittelen nyt kokemusta aikuisten vaatteiden myynnistä, saattaa olla, että lasten vaatteissa on asiat mahdollisesti toisin. Ymmärrän idean merkkituoteista ja  etteivät halua myydä bulkkituotteita joita kukaan ei halua ostaa, mutta kuka määrittelee merkit ja brändit? Niitähän syntyy ja kuolee koko ajan koko maailmassa! Jos pienessä Suomessa joku brändi on melkein tuntematon, tarkoittaako se, että sitä tuotetta ja merkkiä ei voi lähettää?  Ihan alussa, (v.2015) lähetin mahtavia merkkivaatteita ja Emmyn "asiantuntijat" eivät yksinkertaisesti olleet kuullutkaan niistä!  Viimeisen 6-7 v aikana tilanne on muuttunut kun arvioivat tavaraa ja onhan niillä Google. Mutta silti ei Emmyllä ole selkeää politiikkaa millaisia tuotteita hyväksytään  myyntiin ja millaisia ei. Eivät itse noudata omaa hyväksyttyen tai ei-hyväksyttyjen listaa. Olen itse viimeisen vuoden aikana kokenut, että ottavat helposti vastaan hyväksyttyjen ulkopuolelta olevia vaatteita, eikä mitään ongelmaa. Mutta sitten yhtäkkiä eivät enää toimineet samalla tavalla. Eivät perustelee miten päättävät onko tavara hyvä tai ei, vaan lähettivät tavarat suoraan takaisin myyjälle, koska "merkki ei ole hyväksyttyjen listalla". Ja veloittivat pienestä paketista (kolmesta vaatteesta) 15.90  EUR postikuluja! Täysin käsittämätön rahastus ja törkeä kohtelu! Myyjä on jo etukäteen nurkaan ajettu ja  velkaa, vaikka on luovuttanut omia rahanarvoisia vaatteita heille myyntiin! Heillä pitäisi olla jonkinlainen digitaalinen esikarsinta että  tämä älytön rahastus ja pakettirumba  loppuisi. Koko Emmyn toiminta on epäeettistä vaikka se on puettu kierrättämiseksi ja hyvän tekemiseksi. Kyllä olisi tarvetta rehelliselle nettimyynti kaupalle mihin otettaisi harkitusti merkkituotteita myyntiin,  kuten  ennen tehtiin kivijalkaliikkeissä. Myyjän olisi saatava halutessa vaikuttaa myyntihintaan. Ja kaikki ne tyhmät kommentit (kuluman jäljet, nukkaisuudet ja tahrat tekstissä) pitäisi jättää pois. Emmy´ä  en suosittele ikinä kenellekään.  Ja tyytyväinen jos joku kääntyisi kuluttajasuojan puoleen. Näin ei vaan voi toimia...

Vierailija
126/583 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas huonoa palautetta koko ketju.

Sitä vain ihmettelen, miten täsmää, kun myyjät moittii, että täysin hyväkuntoisia vaatteita on hylätty, ja kuitenkin ostajat kertoo saaneensa huonoja ja rikkinäisiä vaatteita? Miten se on mahdollista?

Löytyykö lisää tuoreita kokemuksia? En halua edes ostajana tukea ko. yritystä, jos nämä ketjussa kerrotut kokemukset pitävät paikkansa.

Mä olen päätellyt niin että ne hylätyt menee priimakuntoisina Emmyläisten omaan käyttöön.

Vierailija
127/583 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän jaloillani kirjoitti:

Ostin emmystä kaksi takkia, jotka olivat täysin väärän kokoisia. Päätin, että myyn ne takaisin Emmyyn. En siis lainkaan käyttänyt takkeja tässä välissä ja ne menivät Emmyyn myyntiin täysin samassa kunnossa kuin missä ne myytiin minulle. Ne hylättiin eikä laitettu myyntiin :D.

En enää ikinä asioi kyseisessä yrityksessä.

Mulle kävi samoin, ostin emmystä housut joiden kuntoluokitus oli "hyvä". Ne olivat väärän kokoiset mutta unohtuivat palauttaa, joten päätin laittaa ne Emmyyn myyntiin seuraavaan myyntierääni.

Emmy hylkäsi housut, jotka olivat siis olleet päälläni vain kerran sovitettavana, liian huonokuntoisina, vaikka olivat itse myyneet ne minulle hyväkuntoisiksi luokiteltuna!

Nykyään myyn kaiken Vähänkäytetyssä, heilläkin on täyden palvelun myyntimahdollisuus jossa ei itse tarvii tehdä muuta kuin lähettää vaatteet.

Vierailija
128/583 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa tarjonta hiipunut sivustolla. Lopun alkua.

Joo, koko ajan tulee sähköpostia, jossa kalastellaan myyjiä ilmaisilla toimituskuluilla, alekoodeilla ym. Ovat varmaan jo huomanneet, että heidän p-----   toimintatapansa ja surkeat ehtonsa ovat karkoittaneet myyjät. No, siinä saivat mitä tilasivat. 

t. entinen emmy-myyjä

Vierailija
129/583 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin alkuaikoina, että myyjät liioittelevat lähettämiensä tuotteiden kuntoa (aikoinaan huutiksessakin erinomainen kunto saattoi olla ihan mitä tahansa). Kun ostajana kuitenkin sain tahraista, venähtänyttä jne. vaatetta, tuntui oudolta, että kaikki uudenveroiset olisi hylätty. Toisaalta luokituksissa ei ollut logiikkaa. Mutta kun näitä juttuja tulee lisää ja lisää, jotain hämäräähän on pakko olla tekeillä.

Vierailija
130/583 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää kyllä surkeeta, kun saa sitäkin jännittää että saako sieltä varmasti kaikki myymättä jääneet vaatteensa takaisin ja vielä siinä kunnossa jossa olivat kun ne sinne myyntiin lähetti. Myyntiin "kelpaamattomathan" ovat jo päätyneet ties minne, kun moni erehtyy laittamaan ruksin, että saa laittaa hyväntekeväisyyteen, jos joku vaate ei myyntiin päädy. Tämähän tehdään siinä uskossa, että firmassa sisään tulevan tavaran luokittelu on järkiperäistä ja loogista.

Ruutukaappaukset kannattaa ottaa kaikista tuotteista, jotka ovat päätyneet sivulle myyntiin asti. Että tarvittaessa osaa penätä paluupostissa mahdollisesti "kadonneiden" perään.

Vierailija
131/583 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestän jaloillani kirjoitti:

Ostin emmystä kaksi takkia, jotka olivat täysin väärän kokoisia. Päätin, että myyn ne takaisin Emmyyn. En siis lainkaan käyttänyt takkeja tässä välissä ja ne menivät Emmyyn myyntiin täysin samassa kunnossa kuin missä ne myytiin minulle. Ne hylättiin eikä laitettu myyntiin :D.

En enää ikinä asioi kyseisessä yrityksessä.

Mulle kävi samoin, ostin emmystä housut joiden kuntoluokitus oli "hyvä". Ne olivat väärän kokoiset mutta unohtuivat palauttaa, joten päätin laittaa ne Emmyyn myyntiin seuraavaan myyntierääni.

Emmy hylkäsi housut, jotka olivat siis olleet päälläni vain kerran sovitettavana, liian huonokuntoisina, vaikka olivat itse myyneet ne minulle hyväkuntoisiksi luokiteltuna!

Nykyään myyn kaiken Vähänkäytetyssä, heilläkin on täyden palvelun myyntimahdollisuus jossa ei itse tarvii tehdä muuta kuin lähettää vaatteet.

Sama kokemus. Emmyssä myynnissä olleet housut eivät kelvanneet enää myyntiin vaikka en ollut vaatetta käyttänyt, olivat vain jääneet palauttamatta. Typeränä päättelin että voi turvallisin mielin laittaa takaisin kiertoon eli tarjota Emmyyn muiden vaatteiden mukana myyntiin. No nepä hylättiin myyntierästä liian huonokuntoisina.

Vierailija
132/583 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon myös niin. Laitoin uusia lasten merkkitakkeja myyntiin, kun ei olleet sopineet. Siellä otettiin niin huonot kuvat, että takit oli kuin taynnä värivirheitä ja rasvatahroja. Tavaroita on myyty nyt noin viidellä sadalla ja tuottoja olen saanut 52€. Koko ajan vähennetään ihme maksuja. Turha yrittää pyytää mitään takaisinkaan, kun ensin menee postimaksu ja vielä käsittelymaksut päälle. On parempiakin tapoja tehdä hyväntekeväisyyttä, kuin emmy.

Vierailija
133/583 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ikea- kassillista tavaraa katosi! Kuulemma varastetaan niistä laatikoista. Mitenköhän se on mahdollista ja samaan aikaan lähettämiäni tuotteita oli kuitenkin ilmestynyt myyntiin, sattuma? Tuskin.

Palautuksia tai rahoja on turha odottaa!

Vierailija
134/583 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä paras myyntipaikka vaatteille netissä on Vähänkäytetty. On toki kappalemaksu (n. 1€) ja lisäävät oman 2,90€ tuotteeseen, mutta systeemi on selkeä, myyntiaika pitkä. Toki työ pitää itse tehdä, jos haluaa paremmat voitot, mutta on kätevämpi kuin Tori, Facebook tai pöytäkirppikset.

Vierailija
135/583 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkimerkkivaatteille Tori on paras, kun voi itse hallinnoida hintoja. Perusvaatteille Vähänkäytetty.

Vierailija
136/583 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyjä on ruksannut/ilmoittanut, että haluaa myyntiajan lopuksi ne myymättä jääneet vaatteet takaisin itselleen, lähettävätkö niitä useinkin monessa eri erässä? Kellään kokemuksia kerrottavana tästä?

Vierailija
137/583 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaanpa tätä. Sellaista tuoretta kokemusta, että myyjälle palautettaviksi sovituista tuli takaisin vain murto-osa. Omaisuutta jossain jemmassa, Emmyn varastossa tai kuka enää tietää missä, siis satojen eurojen arvosta!!!

Vierailija
138/583 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku jo tehnyt rikosilmoitusta Emmystä? Tai asia vireillä kuluttajariitalautakunnassa???

Vierailija
139/583 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattoman avutonta "asiakaspalvelua" sähköpostissa! Oikea käsi kirjoittaa rutiinisti "ystävällisin terveisin" kun vasen käsi hukkaa ihmisten omaisuutta, näemmä systemaattisesti.

Vierailija
140/583 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan huomannut, onko hylättyjä tai matkalla kadonneita vaatteita päätynyt johonkin muualle kuin Emmyyn myyntiin?