Kuuntelisitko sinä 15-vuotiaalta murjottavalta vegaanilta koko joulun että olet ”murhaaja”?
Ideologiat ja ääriaatteet pystyvät kyllä tehokkaasti pilaamaan toisten ilon.
Kommentit (265)
Kasveillakin on ainutkertainen, kallisarvoinen elämänsä. Myös jokainen syöty porkkana on murha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä on 14v vegaani eikä minua hänen palopuheensa häiritse. Monessa mielessä tulee itsekin valintoja paremmin mietittyä, vaikka muut perheessä sekaaneja olemmekin. Teinit ovat tiedostavia ja pohtineet vakaumuksiaan ja hyvä niin, arvostan.
Just... teineillähän sitä riittääkin järkeä ja elämänkokemusta arvioida tekojensa tai valintojensa seurauksia. En arvosta sinun kommenttiasi pätkääkään, taidat olla teini itsekin.
Tiedätkö muuten, miksi teineillä eli alaikäisillä on rikosikeudessa lievempi rangaistusasteikko? Tietenkin siksi, että heidän ei voi olettaa pystyvän rationaalisesti arvioimaan tekojensa seurauksia. Aivotkin nääs kehittyy noin 25 ikään saakka. Jotta se sun argumenttis kestävyydestä.
Teineillä on aina se joku "juttu" minkä peerässä mennään silmät sokeena pyhää vihhaa ja hyvesignalointia uhkuen. Aikansa kutakin.
Anekdoottina, mun nuoruudessa oltiin vegejä, jotkut vähän tiukemman linjan kannattajia kuin toiset. Kummasti etenkin tiukat veget (varmaan vegaaneja vastaavia nykytermein) alkoi syödä lihaa kun löytyi sekasyöjä seukkailukumppani tai alkoi tulla perhettä. Harhaisen aatteen kanssa arki ei vain toimi, jos pitää huolehtia muista kuin vain omasta pärsseestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän vegaaniudessa huolen eläimistä, mutta ilmastoprinsessaa leikkiminen saa minut näkemään punaista varsinkin täällä kärpäsenkakan kokoisessa maassa.
Etenkin, jos ilmastoprinsessalla on mopoauto, kuukausiraha halpavaatteiden shoppailua varten ja hän lentää muun perheen kanssa ulkomaanlomille.
Älä ole huolissasi. ❤️ Kyllä niillä vegaaninuorilla on luomutukka (kalliiden kampaajareissujen sijaan), nettikirppiksiltä käytettynä ostetut vaatteet ja he kulkevat julkisilla ja polkupyörällä. Ihan siksi että niin itse haluavat. 🤠 Oikein edullisia elätettäviä ovat, ja tuskin tulevat aikuisenakaan ottamaan pikavippejä saadakseen jotain turhuuksia. Ovat ihan helppoja unelmateinejä vanhemmille. ❤️
Viljaporsaan kinkku käy myös vegaanille.
Tämä naseva kommenttini oli joillekin ìtuhìpeille liikaa kun poistattivat sen näköjään ykkössivulta. 😂
Tässä on oiva tilaisuus opettaa teinille, että kaikkien valintoja täytyy kunnioittaa.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavinta on moniongelmaisten vegaaninaisten terapiakissa joka toki saa syödä lihaa 😁
Kissat on puhtaasti lihansyöjiä.
Kurkunleikkaajien saari. Vegaanien versio kannibaalien kylästä.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä ihmisillä on paha olla. Jopa jouluna.
Mutta itse siitä hinnan maksatte. Minä suljen tämän saman tien, ei täällä voi tänäänkään aikuinen ihminen olla. Haaveilin, että voisi hyvässä hengessä jakaa joulukokemuksia ja muita kuulumisia kuten aikoinaan, mutta samat mellastajat täällä mellastaa kuin ennenkin.
Hyvää yksinäistä elämää teille. Yksinäistä joulupäivää, yksinäistä tapaninpäivää, yksinäistä uutta vuotta ja yksinäistä vuotta 2021. Siellä on taas 365 päivää aikaa trollata vihamielisesti palstalla. Muuhunhan teistä ei ole. Ja hyvä niin, joidenkin kuuluukin jäädä perheettömiksi.
EiVITTU_mikä kukkahattutäti 😂
Muistakaa ituhipit: koronarokote EI ole vegaaninen.
Se on MURHA!
Lapset on typeriä ja ehdottomia. Ja niin ihania.
Itse heittäisin pihalle, muuttakoon omilleen ja syököön mitä haluaa. Tai jos haluaa takaisin kotiin, niin turpa kiinni, kunnes on jotain fiksua sanottavaa. Ei kaikkea tarvitse sietää edes teineiltä.
Ja todettakoon, että olen itsekin ollut vege melkein vuosikymmenen, mutta ei kyllä käynyt edes mielessä puuttua muiden syömisiin.
Vierailija kirjoitti:
Kai tiedätte että villasukat ovat JULMAA HYVÄKSIKÄYTTÖÄ?
No niin onkin, mummojen hyväksikäyttöä. Istuvat tuntitolkulla kutimet käsissä ja vääntävät kiittämättömille ihmisille villasukkia. Lankojen hinnan saa korkeintaan vaivanpalkaksi, jos sitäkään, mutta itse neulomistyötä ei kukaan arvosta eli työstä ei saa palkkaa vaikka neulomiseen menee kipeillä käsillä päiväkausia.
En kuuntelisi. Vegaani sais olla jos itse valmistaisi ruokiaan myös, mutta tuollasta typerää ja lapsellista murhaajaksi nimittelyä en sietäisi.
Onpa söpö teinivegaani. Näin se oli meilläkin. Vegaanius jatkuu, mutta ei saarnaa enää, on huvittunut itsekin nuoruuden innokkuudestaan.
En kuuntelisi. Vegaani tai ei, kotiin on aina tervetullut ja ruokapöytään myös, mutta ilman tuota valitusta. Pitää tehdä selväksi, että teillä "murhaaja" tarkoittaa toisen ihmisen tappajaa, ja jos ko. termiä käyttää teistä, saa asua ja ruokailla muualla, itse kaiken järjestäen. Ja jos on liian nuori sellaiseen, saa sopeutua talon tavoille, kuten lapset yleensäkin. Te olette kuskin paikalla ja se on hyvä tehdä selväksi, ensin toki hienotunteisesti, mutta sitten tiukemmin, jos ei viesti mene perille. Hänen omassa huushollissaan saa sitten pelata omilla säännöillään, toki lakien puitteissa.
Kuka kuuntelisi ap:ta yhtään missään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä on 14v vegaani eikä minua hänen palopuheensa häiritse. Monessa mielessä tulee itsekin valintoja paremmin mietittyä, vaikka muut perheessä sekaaneja olemmekin. Teinit ovat tiedostavia ja pohtineet vakaumuksiaan ja hyvä niin, arvostan.
Pohtineet vakaumuksiaan? Salli mun nauraa. Ovat katsoneet YouTubesta vahvasti väritetyn nyyhkydokkarin ja siihen koulukaverien paine ja trendi päälle.
Jos omat lapsesi ovat tuollaisia, niin se olkoot oma häpeäsi. Meillä teini lukee paljon, keskustelee asiallisesti ja on yhteiskunnallisesti hyvinkin kiinnostunut. Ja toki, katsoo youtubea myös. Nuoret <3
Miksi valehtelet? Ei se haittaa, vaikka olet väärässä, älä ole lapsellinen.
Just... teineillähän sitä riittääkin järkeä ja elämänkokemusta arvioida tekojensa tai valintojensa seurauksia. En arvosta sinun kommenttiasi pätkääkään, taidat olla teini itsekin.
Tiedätkö muuten, miksi teineillä eli alaikäisillä on rikosikeudessa lievempi rangaistusasteikko? Tietenkin siksi, että heidän ei voi olettaa pystyvän rationaalisesti arvioimaan tekojensa seurauksia. Aivotkin nääs kehittyy noin 25 ikään saakka. Jotta se sun argumenttis kestävyydestä.