Kuuntelisitko sinä 15-vuotiaalta murjottavalta vegaanilta koko joulun että olet ”murhaaja”?
Ideologiat ja ääriaatteet pystyvät kyllä tehokkaasti pilaamaan toisten ilon.
Kommentit (265)
No en kuuntelisi. Olen vegaani, mutta mies syö lihaa. Lapset on kasvatettu kunnioittamaan toisten valintoja, ja kokisin epäonnistuneeni kasvattajana jos käyttäytyisivät noin. Mielipiteensä voi kertoa, mutta toisten valintojen arvostelu ja tahallinen syyllistäminen on törkeää käytöstä.
Hyi miten kuvottava ajatus, että joku aknerupinen, kainalo- ja pilluhieltä haiseva teinilesbo jankkaisi jotain vegaaniasiaa sohvalla rehvakkaasti istuen. Onneksi olen lapseton.
Ei mun tarvi yleensä kuin murahtaa ja vähän leikkiä puukolla sanomatta mitään, niin ne kommentit hiipuu ihan itsestään. Ja taas syödään paistia, ja lapset miettii, että mitähän lihaa tämäkin on.
Vierailija kirjoitti:
Hyi miten kuvottava ajatus, että joku aknerupinen, kainalo- ja pilluhieltä haiseva teinilesbo jankkaisi jotain vegaaniasiaa sohvalla rehvakkaasti istuen. Onneksi olen lapseton.
Onneksi myös lapsille et ole saanut heitä.
Mitäs annat sen larpata? Sanot tiukasti, että niin kauan kuin et itse maksa ruuistasi, niin syöt mitä muutkin tai sitten näet nälkää. Sitten, kun hän hänellä on rahaa ostaa itse ruokansa, niin on hänen ihan oma asiansa, miten hän tuolloin syö. Voit kannustaa ja ohjata häntä hakemaan töitä, ton ikäiset saa yleensä jakaa mainoksia ja tienata sillä hieman taskurahaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nykynuoriso on näin sekaisin? Muutos on tapahtunut 10 vuodessa. Nyt lihansyöntiä paheksutaan, työntekoa vältellään, uskotaan että on 30 sukupuolta, kannatetaan kaiken maailman feminismi ja blm hörhöliikkeitä yms.
Olen huomannut saman. 10 vuotta sitten nuoret olivat tyttöjä ja poikia, heteroja, osa sekasyöjiä ja osa vegaaneja, harrastivat oikeita juttuja eivätkä "e-urheilua" ja LGBTQIA-hömpötysten sijaan pohdittiin minne hakisi peruskoulun jälkeen ja missä ammatissa tienaisi hyvin.
N24
Vierailija kirjoitti:
Ilman lihansyöntiä, niitä vegaanille rakkaita possuja ei edes olisi olemassa, sillä niillä ei ole muuta tehtävää kuin ruokkia ihmiskuntaa.
Hivenen ylimielistä.
Kait ne villisiat tuolla tömistelis menemään ilman ihmistäkin?
Ymmärrän vegaaniudessa huolen eläimistä, mutta ilmastoprinsessaa leikkiminen saa minut näkemään punaista varsinkin täällä kärpäsenkakan kokoisessa maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan se on, että rahoitat suunnitelmmallista ja harkittua tappamista ostamalla lihaa ja monia muita eläinperäisiä tuotteita.
Pakko mainostaa että olen sijoittanut yli 50 000€ kansainvälisiin asefirmoihin ja iso kinkkikin tuli jouluksi ostettua.
Terveisiä vaan viherpiipertäjille!
Onneksi olkoon vuosisadan typerimmästä kommentista. Tyhmyys ja tietämättömyys paistaa kauas. Sitä ison kinkin (siis kinkin :D) syöminen teettää.
Arvasin että onnistun tuolla ärsyttämään monia, se oli tarkoituksenikin.
Ja hyvä että löysitte iloa kirjoitusvirheestäni. Nauttikaa te siitä, minä nautin Lockheed Martinin ja muitten osingoista joita vuoden mittaan aina tililleni ilmestyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan se on, että rahoitat suunnitelmmallista ja harkittua tappamista ostamalla lihaa ja monia muita eläinperäisiä tuotteita.
Mikä tässä ei ole totta?
Se on ihmisten ruokaa. Kehtaisitko sanoa noin ihmisille 500 vuotta sitten? Nin? Mikäon muuttunut?
500 vuotta sitten ei tapettu yli 70 miljardia nisäkästä ja lintua vuodessa vain jotta voidaan ylensyödä ja kehittää valittuun ruokavalioon liittyviä sairauksia.
Mutta eihän tällä argumentilla ole mitään tekemistä vegaaniuden kanssa. Mitäs mä sanoin, eli kyseessä on edelleenkin ihmisten ruoka.
Näin tiedoksi niille jotka valittavat että lapsi on huonosti kasvatettu jos pitää eläintenpuolia.
Mun kasvissyöntiä ei otettu vakavasti kun olin teini, söin tosi vähän lisukkeita kuten perunaa ja salaattia.
Olin pahasti alipainoinen 45kg/160cm
Ja sain raudanpuutteen sekä anemian.
En jaksanut liikkua jne.
Joten kuunnellaa niitä lapsianne
Vierailija kirjoitti:
Meillä suvun yhteisessä joulupöydässä oli tuollainen aikuinen. Voi luoja sitä myötähäpeän määrää, kun yli 90-vuotiaiden vanhusten luonakin päästeli suustaan vegaani-ideologiansa huippusloganit.
Vähänkö siistiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko mainostaa että olen sijoittanut yli 50 000€ kansainvälisiin asefirmoihin ja iso kinkkikin tuli jouluksi ostettua.
Terveisiä vaan viherpiipertäjille!
Onneksi olkoon vuosisadan typerimmästä kommentista. Tyhmyys ja tietämättömyys paistaa kauas. Sitä ison kinkin (siis kinkin :D) syöminen teettää.
Ei kun se on joku ase hullu iso kiinalainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä ei ole totta?
Se on ihmisten ruokaa. Kehtaisitko sanoa noin ihmisille 500 vuotta sitten? Nin? Mikäon muuttunut?
Meillä on muutakin ruokaa. Se on muuttunut. Oli sitä aikaisemmin orjia, lapsityövoimaa, 16-tuntisia työpäiviä hiilikaivoksissa. Ei se tarkoita, että se olisi nyt oikein.
Mutta niissä ei ole B12-vitamiinia. Sitä saadakseen on hyvä syödä jotain eläinperäistä.
Vierailija kirjoitti:
Näin tiedoksi niille jotka valittavat että lapsi on huonosti kasvatettu jos pitää eläintenpuolia.
Mun kasvissyöntiä ei otettu vakavasti kun olin teini, söin tosi vähän lisukkeita kuten perunaa ja salaattia.
Olin pahasti alipainoinen 45kg/160cm
Ja sain raudanpuutteen sekä anemian.
En jaksanut liikkua jne.
Joten kuunnellaa niitä lapsianne
Anemia ja raudanpuute on sama asia. Olisi sun kannattanut kuunnella opettajaa teininä.
Meillä murjottava ois lähtenyt omaan huoneeseensa yksin miettimään, että pilaako omalla ideologiallaan muiden joulua, vaiko ihan pitää turpansa kiinni. Mä en kattois hetkeäkään sitä lapsellista mielenosoitusta. Ja joo olen joskus yhden murkun jättänyt bussipysäkille, kun tarpeeksi murjotti autossa, kun ei jotain saanut ja tein väärin. Mieli oli pikkasen muuttunut, kun käveli kotiin 6km. Se murkku pilaa jouluanne just niin kauan, kuin annatte sen tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä ei ole totta?
Meillä on muutakin ruokaa. Se on muuttunut. Oli sitä aikaisemmin orjia, lapsityövoimaa, 16-tuntisia työpäiviä hiilikaivoksissa. Ei se tarkoita, että se olisi nyt oikein.
Mutta niissä ei ole B12-vitamiinia. Sitä saadakseen on hyvä syödä jotain eläinperäistä.
Lisäksi esim. maitotuotteiden ja munien välttäminen on täysin turhaa, niiden tuottamiseen ei tarvitse tappaa ketään. Ja muutenkin se on turhaa, koska on todella vaikeaa koostaa ravitseva ruokavalio ilman eläinkunnan tuotteita, joten minkä ihmeen takia vaikeuttaa elämistä entisestään?
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh, kuvailitko ulkonäöltä juuri itsesi tai lähipiirisi teineinä?
En kuuntelisi, laittaisin vegaanista ruokaa ja perehtyisin asiaan.
En kuuntelisi mitään 15-vuotiaalta jouluaattona. Enkä kyllä muinakaan päivinä.