Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ihastunut mieheen, joka juo paljon. Itse yritän raitistua. Onko mahdoton yhtälö?

Vierailija
09.03.2025 |

Harmi tilanne. Tosi mukava ja kiinnostava persoona, halua olisi tutustua enemmänkin. Olemme molemmat alkoholiin meneviä. Hän kai joskus yrittänyt raitistua mutta ei ole sittemmin onnistunut. Itse yritän todella ja olen hyvällä tiellä. 

Pitäisikö unohtaa koko juttu? En taida pystyä raitistumaan sellaisessa seurassa vaikka haluaisinkin ylikaiken olla sellainen joka pystyy olemaan seurassa kuin seurassa ilman impulssia itsekin ottaa. 

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda koko juttu.

Vierailija
2/31 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON !

Vierailija
4/31 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin on, kuten itsekin hyvin tiedät. Kahdestaan teidän molempien juominen tulee lisääntymään.

Vierailija
5/31 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, niin se on. Annan olla. Ap

Vierailija
6/31 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on kallut löytäneet toisensa!

Vierailija
7/31 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda koko juttu. Toteat itsekin, ettet todennäköisesti pysty raitistumaan paljon juovan seurassa. Pidä raittiudestasi ehdotonta huolta, se on lähtenyt sinulla hyvin käyntiin eikä sitä pidä mennä viskaamaan harakoille jonkin epämääräisen entäs jos -potentiaalin takia. Runsaasti alkoholia käyttävissä on kaiken lisäksi ikävän paljon heitä, jotka inhoavat raittiita ihmisiä ja pyrkivät sabotoimaan muiden raitistumisyrityksiä. Ei ole takeita, etteikö tästä miehestä kuoriutuisi samanlainen.

Vierailija
8/31 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jatka. Löydät kyllä raittiin.

Vierailija
9/31 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lika barn leka bäst. Älä kuitenkaan tästä huolimatta jatka, vaikka on helppo, kiva ja tutunoloinen juomari.

Vierailija
10/31 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopon kanssa ei voi olla hyvä suhdetta.

Vierailija
11/31 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies pitäisi sinusta niin hän tekisi kaikkensa ettet olisi vaarassa retkahtaa. Toinen ihminen ei saa olla esteenä omalle hyvinvoinnille. Muista se aina. 

Vierailija
12/31 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on kumppani, joka ei sylje lasiin, kulutuksen lisääntymisen riski on todella suuri. 

Suosittelen raitista kumppania, joka ei katso hyvällä myöskään omaa juomistasi. 

Itse otin täysraittiin, ja oma alkoholin käyttöni pieneni jyrkästi. Pahimmillaan meni varmaan jotain neljä litraa viiniä viikossa (joo, olin jo viittä vaille alkoholisti, parisuhde ja muutto yhteen kai pelasti) Nyt ei kehtaa juoda kuin korkeintaan 20 annosta kuukaudessa, eikö koskaan yli 4-5 annosta. 

Pelkäsin, että tapahtuuko jotain sivuvaikutuksia kun kulutusta jouduin pienentämään niin paljon, mutta ei mitään negatiivista ole sattunut, ei viekkareitakaan, hermojen kireyttä jne. 

Vierailija
13/31 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi tuohon leikkiin.

Huomaan itsestäni, että iän myötä laiskistuu.

Olin reilu kymmenen vuotta juomatta.

Nyt vuoden tässä lipitellyt enemmän ja vähemmän ja en ollenkaan, mutta huomaan, että se rento olutmeno on mukava.

Nyt alkaa olla sellainen tilanne, että tämä riittänee.

Virta menee toki rentoutumiseen, mutta varmaan aika tyhjään sitten loppujen lipuksi.

Mies juo vähempi. Pysyy paremmin aisoissa.

Itselläni on suvussa alkoholiin menevyyttä. Ja olen ajatellut, että minulla saattaa olla se alkoholismiin liittyvä geeni. Onneksi on myös jokin toinen, joka on ehkä järki nyt aikuisena. Nuorena kyllä hörväsin kuin vain ja millloin missäkin. Ahdistusta irti.

En tuomitse. Saa juoda tai olla juomatta, kukin tavallaan. Itsellä alkaa olla onnellisesti kiintiö täys.

Tee aapee hyviä päätöksiä. Sinulla on valinnan vapaus.

Vierailija
14/31 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on kumppani, joka ei sylje lasiin, kulutuksen lisääntymisen riski on todella suuri. 

Suosittelen raitista kumppania, joka ei katso hyvällä myöskään omaa juomistasi. 

Itse otin täysraittiin, ja oma alkoholin käyttöni pieneni jyrkästi. Pahimmillaan meni varmaan jotain neljä litraa viiniä viikossa (joo, olin jo viittä vaille alkoholisti, parisuhde ja muutto yhteen kai pelasti) Nyt ei kehtaa juoda kuin korkeintaan 20 annosta kuukaudessa, eikö koskaan yli 4-5 annosta. 

Pelkäsin, että tapahtuuko jotain sivuvaikutuksia kun kulutusta jouduin pienentämään niin paljon, mutta ei mitään negatiivista ole sattunut, ei viekkareitakaan, hermojen kireyttä jne. 

Tässä siis mennyt jo yli 8 kk, eli en "raitistunut" viime viikolla. Eli lupaavalta näyttää.

Vierailija
15/31 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen pariskunnan joka raitistui yhdessä. Tosin sitä ennen kummankin orastava juomakierre vain vauhdittui kun kohtasivat.

Vierailija
16/31 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät itsekin että nyt pitää soida varoituskellot eikä hääkellot

Vierailija
17/31 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
18/31 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen pariskunnan joka raitistui yhdessä. Tosin sitä ennen kummankin orastava juomakierre vain vauhdittui kun kohtasivat.

Tämä on kyllä tosi harvinaista. Itsellä alkoholiongelma ja minulla ollut lähinnä vain alkoholisteja kumppaneita. Aina juominen lisääntynyt eikä raittiuslupauksista koskaan tullut mitään vaikka yritimme yhdessä koska kaikki vaikeudet johtuivat alkoholista. Ero on aina ollut ainoa oikea näissä suhteissa, kumpikaan ei voi hyvin ja suhteet liittyvät riippuvuuteen. En voi suositella juovaa kumppania. 

Vierailija
19/31 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtälö on mahdoton. Lopetin itse alkoholinkäytön kokonaan tapailtuani alkoholistia, koska emme voineet juoda yhdessä riitelemättä, ja samalla oli jätettävä hänet. Toisaalta en voi kovin paljon arvostaa pariskuntia jotka eivät viihdy toistensa seurassa muuten kuin kännissä.

Mitä tälle miehelle kuuluu nyt? Juo entistä enemmän ja on alkanut teloa itseään. Herää tuon tuostakin sairaalassa.

Minulle raitistuminen ei tuottanut tuskaa. Sen kuin vain lakkasin juomasta. Tosin olen yksin mutta pärjään kyllä.

Vierailija
20/31 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdoton yhtälö! oletkos muuten hänen selvästä persoonasta perillä vai onko aina ollut maistissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän