Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuntelisitko sinä 15-vuotiaalta murjottavalta vegaanilta koko joulun että olet ”murhaaja”?

Vierailija
25.12.2020 |

Ideologiat ja ääriaatteet pystyvät kyllä tehokkaasti pilaamaan toisten ilon.

Kommentit (265)

Vierailija
261/265 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meillä on 14v vegaani eikä minua hänen palopuheensa häiritse. Monessa mielessä tulee itsekin valintoja paremmin mietittyä, vaikka muut perheessä sekaaneja olemmekin. Teinit ovat tiedostavia ja pohtineet vakaumuksiaan ja hyvä niin, arvostan.

Pohtineet vakaumuksiaan? Salli mun nauraa. Ovat katsoneet YouTubesta vahvasti väritetyn nyyhkydokkarin ja siihen koulukaverien paine ja trendi päälle.

Sinä et selkeästi ollut tiedostava nuori, eikä se mitään, suurin osa ei sinun nuoruudessasi ollut. Et voi ymmärtää.

Osa teineistä kuitenkin on todellakin tiedostavia. Enenevässä määrin. Nuoret ovat idealisteja, jotka vielä uskovat, että he voivat saada muutoksen aikaan. Ja saattavat olla oikeassakin, vaikka me emme sitä uskokaan.

Minä muistan, kuinka pahalta tuntui nähdä se sianperse siinä joulupöydässä heti aamusta asti ja muiden ihmisten katsovan sitä niin innoissaan, silmät kiiluen ja kuola valuen. He näkivät siinä vain herkun. Itse suri niitä eläimiä mutta kinkku oli niin pyhä, ettei siitä saanut puhua. Ei saanut pilata muiden tunnelmaa.

Vielä keski-ikäisenäkin se kinkku siinä pöydässä surettaa, mutta olen niin kyynistynyt, etten enää usko ihmisten muuttavan itsekkäitä tapojaan kuin pakon edessä. Annetaan nuorille kuitenkin edes se toivo ja mahdollisuus uskoa parempaan.

Vierailija
262/265 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

käytöstä, kiitos kirjoitti:

Vakaumus on jokaisen oma valinta ja oikeus elää niiden mukaan. Viisautta ja kypsää ajattelua on arvostaa jokaisen omaa valintaa. 

Rääkymiset ja syyttelyt jonkin puolesta tai vastaan ovat muiden ajattelun mollaamista. 

Teiniangsti voi istua pöydän toiseen päähän syömään, eikä nököttää kinkun vieressä. 

Miksi ihmessä vanhemmat eivät käytä tätä teinin  vegaaniutta hyödyksi?

Vegaaniteini tulle ohjata hankkimaan ruokansa kaupasta itse, mikä on hyvin opettavaista. Kaupoissa on aika hyvät valikoimat vegaanille. Samalla voi opettaa hintavertailua ja viisasta rahan käyttöä. Kotona voi tutkia eri valmisteiden ravintosisältöjä ihan paperilla.

Toiseksi vegaanin voi patistaa tekemään ruokansa itse, mikä sekin on hyvin hyödyllistä kenelle tahansa. Pelkkä leivän leipominen tai kypsennetyn aterian valmistus vaatii taitoa, jota tarvitsee koko ikänsä.

Miksi vain vegaaninuoren pitää ostaa ja valmistaa ruokansa itse? Sekasyöjäteinille tulee ilmeisesti edelleen kaikki valmiina eteen. Mikä logiikka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/265 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tota ongelmaa kun ei oo lapsia.

Vierailija
264/265 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ensimmäistä kertaa tänä jouluna juurikin 14-vuotias hiljattain vegaaniksi ryhtynyt nuori. Ei kelvannut sitten mikään jouluruoka koska ennen se kinkku oli ainoa mitä pystyi syömään..

Vierailija
265/265 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanipojista kasvaa isoina tällaisia tossukoita :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä