Kuuntelisitko sinä 15-vuotiaalta murjottavalta vegaanilta koko joulun että olet ”murhaaja”?
Ideologiat ja ääriaatteet pystyvät kyllä tehokkaasti pilaamaan toisten ilon.
Kommentit (265)
Työnnä sille selleri perseeseen ja persiljaa korviin sekä heittele sitä vesimeloneilla jotta oppii olemaan.
Olin teininä vegaani ja valistin myöskin vanhempiani koko ajan kuinka he tuhoavat maapallon ja ovat muutenkin hirviöitä. Ihmettelen kuinka kärsivällisiä ja ymmärtäväisiä olivat silloin. Nyt vuosia myöhemmin syön kaikkea ja hävettää, mutta myös ymmärrän, että tuo kapina kuului siihen ikäkauteen ja vanhempani olivat riittävän tiedostavia ymmärtämään asian.
Mieluummin vegaania 24/7 kuin palstan perussuomalaisia huutamassa hätäänsä joka puolella.
Vierailija kirjoitti:
Olin teininä vegaani ja valistin myöskin vanhempiani koko ajan kuinka he tuhoavat maapallon ja ovat muutenkin hirviöitä. Ihmettelen kuinka kärsivällisiä ja ymmärtäväisiä olivat silloin. Nyt vuosia myöhemmin syön kaikkea ja hävettää, mutta myös ymmärrän, että tuo kapina kuului siihen ikäkauteen ja vanhempani olivat riittävän tiedostavia ymmärtämään asian.
Miksi aloit taas murhaajaksi niin kuin vanhempasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä on 14v vegaani eikä minua hänen palopuheensa häiritse. Monessa mielessä tulee itsekin valintoja paremmin mietittyä, vaikka muut perheessä sekaaneja olemmekin. Teinit ovat tiedostavia ja pohtineet vakaumuksiaan ja hyvä niin, arvostan.
Just... teineillähän sitä riittääkin järkeä ja elämänkokemusta arvioida tekojensa tai valintojensa seurauksia. En arvosta sinun kommenttiasi pätkääkään, taidat olla teini itsekin.
Tiedätkö muuten, miksi teineillä eli alaikäisillä on rikosikeudessa lievempi rangaistusasteikko? Tietenkin siksi, että heidän ei voi olettaa pystyvän rationaalisesti arvioimaan tekojensa seurauksia. Aivotkin nääs kehittyy noin 25 ikään saakka. Jotta se sun argumenttis kestävyydestä.
Teineillä on aina se joku "juttu" minkä peerässä mennään silmät sokeena pyhää vihhaa ja hyvesignalointia uhkuen. Aikansa kutakin.
Anekdoottina, mun nuoruudessa oltiin vegejä, jotkut vähän tiukemman linjan kannattajia kuin toiset. Kummasti etenkin tiukat veget (varmaan vegaaneja vastaavia nykytermein) alkoi syödä lihaa kun löytyi sekasyöjä seukkailukumppani tai alkoi tulla perhettä. Harhaisen aatteen kanssa arki ei vain toimi, jos pitää huolehtia muista kuin vain omasta pärsseestä.
Sun tuttavapiirissä noin. Minä aloitin kasvissyönnin 17-vuotiaana ja olen nyt 40+ ikäisenä kahden kasvissyöjälapsen äitinä itse melkein vegaani. Omassa tuttavapiirissäni lihaa syövät ovat alkaneet siirtyä nykyisin kasvispainotteisempaa ruokavalioon ja yhä useampi aiempi sekasyöjä jättänyt vielä aikuisiällä lihan pois, kuka mistäkin syystä. Monilla heistä on myös perhettä.
Kasvikset ovat terveellisiä ja kaikille olisi hyväksi syödä niitä, ja itsekin pyrin syömään kasviksia enemmän, ja kuka tahansa riittävän vanha saa siirtyä vaikka kokonaan kasviksiin. Silti mitään murhaaja-läppää ei tarvitse kenenkään kuunnella, varsinkaan niiden jotka sen arvostelijan elatuksesta ja ruokahuollosta ovat vastuussa. Höpisköön äärijuttujaan sitten omassa huushollissaan, jos ei siihen mennessä ole jo fiksuuntunut.
Aikuinen mies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä on 14v vegaani eikä minua hänen palopuheensa häiritse. Monessa mielessä tulee itsekin valintoja paremmin mietittyä, vaikka muut perheessä sekaaneja olemmekin. Teinit ovat tiedostavia ja pohtineet vakaumuksiaan ja hyvä niin, arvostan.
Just... teineillähän sitä riittääkin järkeä ja elämänkokemusta arvioida tekojensa tai valintojensa seurauksia. En arvosta sinun kommenttiasi pätkääkään, taidat olla teini itsekin.
Tiedätkö muuten, miksi teineillä eli alaikäisillä on rikosikeudessa lievempi rangaistusasteikko? Tietenkin siksi, että heidän ei voi olettaa pystyvän rationaalisesti arvioimaan tekojensa seurauksia. Aivotkin nääs kehittyy noin 25 ikään saakka. Jotta se sun argumenttis kestävyydestä.
Teineillä on aina se joku "juttu" minkä peerässä mennään silmät sokeena pyhää vihhaa ja hyvesignalointia uhkuen. Aikansa kutakin.
Anekdoottina, mun nuoruudessa oltiin vegejä, jotkut vähän tiukemman linjan kannattajia kuin toiset. Kummasti etenkin tiukat veget (varmaan vegaaneja vastaavia nykytermein) alkoi syödä lihaa kun löytyi sekasyöjä seukkailukumppani tai alkoi tulla perhettä. Harhaisen aatteen kanssa arki ei vain toimi, jos pitää huolehtia muista kuin vain omasta pärsseestä.
Sun tuttavapiirissä noin. Minä aloitin kasvissyönnin 17-vuotiaana ja olen nyt 40+ ikäisenä kahden kasvissyöjälapsen äitinä itse melkein vegaani. Omassa tuttavapiirissäni lihaa syövät ovat alkaneet siirtyä nykyisin kasvispainotteisempaa ruokavalioon ja yhä useampi aiempi sekasyöjä jättänyt vielä aikuisiällä lihan pois, kuka mistäkin syystä. Monilla heistä on myös perhettä.
Kasvikset ovat terveellisiä ja kaikille olisi hyväksi syödä niitä, ja itsekin pyrin syömään kasviksia enemmän, ja kuka tahansa riittävän vanha saa siirtyä vaikka kokonaan kasviksiin. Silti mitään murhaaja-läppää ei tarvitse kenenkään kuunnella, varsinkaan niiden jotka sen arvostelijan elatuksesta ja ruokahuollosta ovat vastuussa. Höpisköön äärijuttujaan sitten omassa huushollissaan, jos ei siihen mennessä ole jo fiksuuntunut.
Aivan jäätävä setäselittäjä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä on täysin häiriintyneiden palsta.
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen mies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan jäätävä setäselittäjä. :D
Näin se menee aikuisten maailmassa, tervetuloa jonain kauniina päivänä, kun olet riittävän kypsä henkisesti. Omia valintoja voi tehdä, esim. alkaa vegaaniksi, mutta pitää osata käyttäytyä niiden kanssa, joiden valinnat ovat erilaisia, ja esim. lapsen olla talossa talon tavoilla niin kauan kuin siellä asuu. Asialliset keskustelut erikseen, mutta talossa talon tavoilla.
Ajatelkaa, että jossain idässä päästöt ovat sekunnin murto-osassa samat kuin Suomessa yhdessä päivässä. Pelkkää tekopyhyyttä tuomita suomalaista jostain maitotuotteiden käytöstä tai autolla menemisistä töihin. Mikään vegaanifitness-Sara-Josefiina ei pelasta sitä tilannetta jollain soijapalleroilla tai kauramaitojeesustelulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohtineet vakaumuksiaan? Salli mun nauraa. Ovat katsoneet YouTubesta vahvasti väritetyn nyyhkydokkarin ja siihen koulukaverien paine ja trendi päälle.
Lievää kyynisyyttä kenties vaiko vaikea asia, jonka vuoksi vähättely. Oma teinini nyt jo aikuinen todellakin perusti faktoihin väitteensä. Tehotuotanto on karmeaa ja helpompi sulkea silmät kuin tiedostaa . Nuoret ovat usein riittävän rohkeita pitämään silmät auki.
Käy kasveja sääliksi noi Vegaanimurhaajat, ketkä niitä mussuttaa.
Kasvit on mukavaa seuraa kun ei valita koko aikaa.
Vakaumuksesta huolimatta jokaisen on hyvä oppia ymmärtämään, milloin kannattaa pitää suunsa kiinni.
Aina omat ajatuksemme eivät käy yksiin muiden ihmisten ajatusten kanssa, mutta ei ole fiksua toitottaa väkisin omaa kantaansa.
Nuorelle tämä ei välttämättä mene perille kovin helposti, mutta hänelle kannattaa tehdä selväksi millaista käytöstä häneltä odotetaan.
Vanha (voisiko sanoa jo entinen) ystäväni on/oli tuollainen äärivegetaristi. Viime vuonna ennen joulua kävimme tuplatreffeillä poikaystäviemme kanssa syömässä hienossa ravintolassa joulun kunniaksi ja hän piti minulle ja poikaystävälleni kunnon saarnan siinä koko illallisen ajan miten lihan syönti on väärin eläimiä kohtaan ja kuinka se saastuttaa ilmastoa.
Sanomattakin selvää, että meiltä meni tyystin tunnelma. Enpä ole pitänyt yhteyttä häneen sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi olla vegaani ja keskustella asiasta, mutta pöytätavat on osattava ja jätettävä ne keskustelut parempaan hetkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä on täysin häiriintyneiden palsta.
Mistä löytyisi sinulle eläinrääkkäystä suosivien palsta? Joku missä eläinten pahoinvointi on normaalia? Sellaista tukeahan sinä tarvitset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi olla vegaani ja keskustella asiasta, mutta pöytätavat on osattava ja jätettävä ne keskustelut parempaan hetkeen.
Mitä pöytätapoja on eläinrääkätty liha esillä? Oletko täysin aivopesty?
Vierailija kirjoitti:
Tottahan se on, että rahoitat suunnitelmmallista ja harkittua tappamista ostamalla lihaa ja monia muita eläinperäisiä tuotteita.
Suunnitelmallinen ja harkittu tappaminen on käytännössä aina ihmislajin selviytymisen elinehto - viimeiset vuosikymmenet ovat pyöristysvirhe. Olet tappajien sukua, halusit tai et, evoluution voittajien jälkeläinen.
Nyt sitten joku teini kertoo että B12 -vitamiinin voi syödä saada pillerinä ja eläinkunnan tuotteista kieltäytyminen ei enää johdakaan hitaaseen kuolemaan. Onhan siinä sulattelemista. Kinkun.
Vierailija kirjoitti:
Työnnä sille selleri perseeseen ja persiljaa korviin sekä heittele sitä vesimeloneilla jotta oppii olemaan.
Niinkö teillä kasvatettiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan se on, että rahoitat suunnitelmmallista ja harkittua tappamista ostamalla lihaa ja monia muita eläinperäisiä tuotteita.
Suunnitelmallinen ja harkittu tappaminen on käytännössä aina ihmislajin selviytymisen elinehto - viimeiset vuosikymmenet ovat pyöristysvirhe. Olet tappajien sukua, halusit tai et, evoluution voittajien jälkeläinen.
Nyt sitten joku teini kertoo että B12 -vitamiinin voi syödä saada pillerinä ja eläinkunnan tuotteista kieltäytyminen ei enää johdakaan hitaaseen kuolemaan. Onhan siinä sulattelemista. Kinkun.
Looginen et ainakaan ole. Mihin työhön sinun kaltaisesi työllistyy, missä ei tarvita ajattelukykyä?