Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuntelisitko sinä 15-vuotiaalta murjottavalta vegaanilta koko joulun että olet ”murhaaja”?

Vierailija
25.12.2020 |

Ideologiat ja ääriaatteet pystyvät kyllä tehokkaasti pilaamaan toisten ilon.

Kommentit (265)

Vierailija
201/265 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen mies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen mies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meillä on 14v vegaani eikä minua hänen palopuheensa häiritse. Monessa mielessä tulee itsekin valintoja paremmin mietittyä, vaikka muut perheessä sekaaneja olemmekin. Teinit ovat tiedostavia ja pohtineet vakaumuksiaan ja hyvä niin, arvostan.

Just... teineillähän sitä riittääkin järkeä ja elämänkokemusta arvioida tekojensa tai valintojensa seurauksia. En arvosta sinun kommenttiasi pätkääkään, taidat olla teini itsekin.

Tiedätkö muuten, miksi teineillä eli alaikäisillä on rikosikeudessa lievempi rangaistusasteikko? Tietenkin siksi, että heidän ei voi olettaa pystyvän rationaalisesti arvioimaan tekojensa seurauksia. Aivotkin nääs kehittyy noin 25 ikään saakka. Jotta se sun argumenttis kestävyydestä.   

Teineillä on aina se joku "juttu" minkä peerässä mennään silmät sokeena pyhää vihhaa ja hyvesignalointia uhkuen. Aikansa kutakin. 

Anekdoottina, mun nuoruudessa oltiin vegejä, jotkut vähän tiukemman linjan kannattajia kuin toiset. Kummasti etenkin tiukat veget (varmaan vegaaneja vastaavia nykytermein) alkoi syödä lihaa kun löytyi sekasyöjä seukkailukumppani tai alkoi tulla perhettä. Harhaisen aatteen kanssa arki ei vain toimi, jos pitää huolehtia muista kuin vain omasta pärsseestä.

Sun tuttavapiirissä noin. Minä aloitin kasvissyönnin 17-vuotiaana ja olen nyt 40+ ikäisenä kahden kasvissyöjälapsen äitinä itse melkein vegaani. Omassa tuttavapiirissäni lihaa syövät ovat alkaneet siirtyä nykyisin kasvispainotteisempaa ruokavalioon ja yhä useampi aiempi sekasyöjä jättänyt vielä aikuisiällä lihan pois, kuka mistäkin syystä. Monilla heistä on myös perhettä.

Kasvikset ovat terveellisiä ja kaikille olisi hyväksi syödä niitä, ja itsekin pyrin syömään kasviksia enemmän, ja kuka tahansa riittävän vanha saa siirtyä vaikka kokonaan kasviksiin. Silti mitään murhaaja-läppää ei tarvitse kenenkään kuunnella, varsinkaan niiden jotka sen arvostelijan elatuksesta ja ruokahuollosta ovat vastuussa. Höpisköön äärijuttujaan sitten omassa huushollissaan, jos ei siihen mennessä ole jo fiksuuntunut.

Aivan jäätävä setäselittäjä. :D

Näin se menee aikuisten maailmassa, tervetuloa jonain kauniina päivänä, kun olet riittävän kypsä henkisesti. Omia valintoja voi tehdä, esim. alkaa vegaaniksi, mutta pitää osata käyttäytyä niiden kanssa, joiden valinnat ovat erilaisia, ja esim. lapsen olla talossa talon tavoilla niin kauan kuin siellä asuu. Asialliset keskustelut erikseen, mutta talossa talon tavoilla.

Onhan täällä joku fiksukin. Kohra syyttävät sinua persuksi. Koeta kestää.

Vierailija
202/265 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin teiniltä, että jos pitää jotakuta murhaajana, kannattaako sitä ihmistä ehdoin tahdoin ärsyttää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/265 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kasvissyöjä ja laitoin mikroon meat is murder tarran. Tyttö ei halunnut sitä itselleen koska liha on parasta :)

Vierailija
204/265 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin teininä vegaani ja valistin myöskin vanhempiani koko ajan kuinka he tuhoavat maapallon ja ovat muutenkin hirviöitä. Ihmettelen kuinka kärsivällisiä ja ymmärtäväisiä olivat silloin. Nyt vuosia myöhemmin syön kaikkea ja hävettää, mutta myös ymmärrän, että tuo kapina kuului siihen ikäkauteen ja vanhempani olivat riittävän tiedostavia ymmärtämään asian. 

Jotkut jäävät tohon teini-angstin kehitystasolle.

Jää joku joukkopsykoosi päälle ja elävät koko elämänsä kuplassa.

Vierailija
205/265 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenkotiin oppimaan realiteetteja.

Vierailija
206/265 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori voi esittää mielipiteensä mutta jossain kohti tulee sittnn se hetki jonka jälkeen se turpa pidetään kiinni.

Vierailija
207/265 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuuntelisi. Tuollaisesta seuraisi rangaistus esim. jättäisin kännykän laskut maksamatta.

Vierailija
208/265 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma olisi järkyttävä paikka elää jos ei olisi enää kotieläimiä, ei vuohia, lampaita, aaseja, sikoja, kanoja, lehmiä, hevosia...

Vierailija
209/265 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää lihansyöjät teurastamoihin tutustumaan tehotuotettuun lihaan. Se on niin helppo pilkata vegaaneja ja kuvitella itsensä paremmaksi. Ei se liha siihen siistiin pakettiin synny. Ennen sitä on kauhua, stressiä ja tuskaa. Elämää, jossa ei koskaan pääse ulos tms. Sika on koiraa älykkäämpi. Hyvällä omallatunnolla sitä edullista kinkkua naamaan vaan alkuperää ajattelematta.

Vierailija
210/265 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ylpeä tiedostavista teineistäni. Itse en ole vegaani, mutta olen aikoinaan ollut kasvissyöjä. Hauska nähdä, että nykyteinit ovat ihan yhtä paljon maailmanparantajia, kun mekin aikoinaan. Jotenkin arki vaan muuttaa ihmistä vähemmän särmikkääksi.. Parempihan olisi, jos kukaan ei söisi tehotuotettua lihaa, lentäisi tai ajelisi yksityisautoilla.

Vierailija
211/265 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää lihansyöjät teurastamoihin tutustumaan tehotuotettuun lihaan. Se on niin helppo pilkata vegaaneja ja kuvitella itsensä paremmaksi. Ei se liha siihen siistiin pakettiin synny. Ennen sitä on kauhua, stressiä ja tuskaa. Elämää, jossa ei koskaan pääse ulos tms. Sika on koiraa älykkäämpi. Hyvällä omallatunnolla sitä edullista kinkkua naamaan vaan alkuperää ajattelematta.

Oletko kelannut mitä kauhua se on näillä eläimillä luonnossa? Ei siellä kovinkaan usein koeta kivutonta hengenlähtöä vaan heikot joutuvat petoeläinten ruokalistalle melko nopeasti.

Vierailija
212/265 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ylpeä kirjoitti:

Minä olen ylpeä tiedostavista teineistäni. Itse en ole vegaani, mutta olen aikoinaan ollut kasvissyöjä. Hauska nähdä, että nykyteinit ovat ihan yhtä paljon maailmanparantajia, kun mekin aikoinaan. Jotenkin arki vaan muuttaa ihmistä vähemmän särmikkääksi.. Parempihan olisi, jos kukaan ei söisi tehotuotettua lihaa, lentäisi tai ajelisi yksityisautoilla.

En kuitenkaan laittaisi ajatelevaa eläintä samaan luetteloon. En ole särmikäs, mutta vegaani olen ja lähes kuuskymppinen. En saarnaa tai tyrkytä, ehkä inhimillisyys nostaa päätään joku kaunis päivä.

Vierailija
213/265 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kelannut mitä kauhua se on näillä eläimillä luonnossa? Ei siellä kovinkaan usein koeta kivutonta hengenlähtöä vaan heikot joutuvat petoeläinten ruokalistalle melko nopeasti.

Ei voi verrata ja tiedät sen itsekin

Vierailija
214/265 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma olisi järkyttävä paikka elää jos ei olisi enää kotieläimiä, ei vuohia, lampaita, aaseja, sikoja, kanoja, lehmiä, hevosia...

Ei olisi enää ketään jota kiduttaisit. :(

Vierailija
215/265 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmisten kasvattamana elämä vaan on paljon vähemmän stressavaa eläimelle. Vielä kun on annettu tarpeeksi liikkumatilaa ja muut tekijät myös kunnossa niin ei se "tehotuotanto" nyt niin hirveä asia ole. Joidenkin nyt vain on kuoltava että toisevat voivat elää.

Vierailija
216/265 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmisten kasvattamana elämä vaan on paljon vähemmän stressavaa eläimelle. Vielä kun on annettu tarpeeksi liikkumatilaa ja muut tekijät myös kunnossa niin ei se "tehotuotanto" nyt niin hirveä asia ole. Joidenkin nyt vain on kuoltava että toisevat voivat elää.

Toisaalta tehotuonnossa ei koskaan ole tarpeeksi liikkumatilaa eikö varsinkaan "muut tekijät myös kunnossa".

Vierailija
217/265 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kuunnella. Muuten voi kiroilla ja kiukutella, mutta ei kukaan jaksa sellaista nimittelyä sillä yhdellä sanalla toistona. Eläinoikeuksia voi ajatella joskus, mutta saattaahan vegaanikin kuihtua tai aivot eivät toimi - jos menee ääripäähän ja ei ole varmistanut ravintoaineiden saantia.  

Vierailija
218/265 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten se enempi ottaa päähän kun se teini on +20 ja jatkaa sitä samaa ulinaa, olet ehdottanut sen seitsemää vegeruokaa hänelle joulunpyhien ateriaksi ja mikään niistä ei käy! Ehdotat, että hän itse kokkaa oman ruokansa, ei sekään käy! Huh...

Vierailija
219/265 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hellanlettas kun sä yrität olla niin filosofinen. Funtsaa edes kerran tämä asia loppuun ettet aina nolaa itseäsi.

Vierailija
220/265 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa laki säätelee lihantuotantoa ja eläinten kohtelua tarkasti. Se on paljon parempaa kuin monessa muussa maassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi