Kuuntelisitko sinä 15-vuotiaalta murjottavalta vegaanilta koko joulun että olet ”murhaaja”?
Ideologiat ja ääriaatteet pystyvät kyllä tehokkaasti pilaamaan toisten ilon.
Kommentit (265)
Kysyisin teiniltä, että jos pitää jotakuta murhaajana, kannattaako sitä ihmistä ehdoin tahdoin ärsyttää?
Itse olen kasvissyöjä ja laitoin mikroon meat is murder tarran. Tyttö ei halunnut sitä itselleen koska liha on parasta :)
Vierailija kirjoitti:
Olin teininä vegaani ja valistin myöskin vanhempiani koko ajan kuinka he tuhoavat maapallon ja ovat muutenkin hirviöitä. Ihmettelen kuinka kärsivällisiä ja ymmärtäväisiä olivat silloin. Nyt vuosia myöhemmin syön kaikkea ja hävettää, mutta myös ymmärrän, että tuo kapina kuului siihen ikäkauteen ja vanhempani olivat riittävän tiedostavia ymmärtämään asian.
Jotkut jäävät tohon teini-angstin kehitystasolle.
Jää joku joukkopsykoosi päälle ja elävät koko elämänsä kuplassa.
Lastenkotiin oppimaan realiteetteja.
Nuori voi esittää mielipiteensä mutta jossain kohti tulee sittnn se hetki jonka jälkeen se turpa pidetään kiinni.
En kuuntelisi. Tuollaisesta seuraisi rangaistus esim. jättäisin kännykän laskut maksamatta.
Maailma olisi järkyttävä paikka elää jos ei olisi enää kotieläimiä, ei vuohia, lampaita, aaseja, sikoja, kanoja, lehmiä, hevosia...
Menkää lihansyöjät teurastamoihin tutustumaan tehotuotettuun lihaan. Se on niin helppo pilkata vegaaneja ja kuvitella itsensä paremmaksi. Ei se liha siihen siistiin pakettiin synny. Ennen sitä on kauhua, stressiä ja tuskaa. Elämää, jossa ei koskaan pääse ulos tms. Sika on koiraa älykkäämpi. Hyvällä omallatunnolla sitä edullista kinkkua naamaan vaan alkuperää ajattelematta.
Minä olen ylpeä tiedostavista teineistäni. Itse en ole vegaani, mutta olen aikoinaan ollut kasvissyöjä. Hauska nähdä, että nykyteinit ovat ihan yhtä paljon maailmanparantajia, kun mekin aikoinaan. Jotenkin arki vaan muuttaa ihmistä vähemmän särmikkääksi.. Parempihan olisi, jos kukaan ei söisi tehotuotettua lihaa, lentäisi tai ajelisi yksityisautoilla.
Vierailija kirjoitti:
Menkää lihansyöjät teurastamoihin tutustumaan tehotuotettuun lihaan. Se on niin helppo pilkata vegaaneja ja kuvitella itsensä paremmaksi. Ei se liha siihen siistiin pakettiin synny. Ennen sitä on kauhua, stressiä ja tuskaa. Elämää, jossa ei koskaan pääse ulos tms. Sika on koiraa älykkäämpi. Hyvällä omallatunnolla sitä edullista kinkkua naamaan vaan alkuperää ajattelematta.
Oletko kelannut mitä kauhua se on näillä eläimillä luonnossa? Ei siellä kovinkaan usein koeta kivutonta hengenlähtöä vaan heikot joutuvat petoeläinten ruokalistalle melko nopeasti.
Minä olen ylpeä kirjoitti:
Minä olen ylpeä tiedostavista teineistäni. Itse en ole vegaani, mutta olen aikoinaan ollut kasvissyöjä. Hauska nähdä, että nykyteinit ovat ihan yhtä paljon maailmanparantajia, kun mekin aikoinaan. Jotenkin arki vaan muuttaa ihmistä vähemmän särmikkääksi.. Parempihan olisi, jos kukaan ei söisi tehotuotettua lihaa, lentäisi tai ajelisi yksityisautoilla.
En kuitenkaan laittaisi ajatelevaa eläintä samaan luetteloon. En ole särmikäs, mutta vegaani olen ja lähes kuuskymppinen. En saarnaa tai tyrkytä, ehkä inhimillisyys nostaa päätään joku kaunis päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kelannut mitä kauhua se on näillä eläimillä luonnossa? Ei siellä kovinkaan usein koeta kivutonta hengenlähtöä vaan heikot joutuvat petoeläinten ruokalistalle melko nopeasti.
Ei voi verrata ja tiedät sen itsekin
Vierailija kirjoitti:
Maailma olisi järkyttävä paikka elää jos ei olisi enää kotieläimiä, ei vuohia, lampaita, aaseja, sikoja, kanoja, lehmiä, hevosia...
Ei olisi enää ketään jota kiduttaisit. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmisten kasvattamana elämä vaan on paljon vähemmän stressavaa eläimelle. Vielä kun on annettu tarpeeksi liikkumatilaa ja muut tekijät myös kunnossa niin ei se "tehotuotanto" nyt niin hirveä asia ole. Joidenkin nyt vain on kuoltava että toisevat voivat elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmisten kasvattamana elämä vaan on paljon vähemmän stressavaa eläimelle. Vielä kun on annettu tarpeeksi liikkumatilaa ja muut tekijät myös kunnossa niin ei se "tehotuotanto" nyt niin hirveä asia ole. Joidenkin nyt vain on kuoltava että toisevat voivat elää.
Toisaalta tehotuonnossa ei koskaan ole tarpeeksi liikkumatilaa eikö varsinkaan "muut tekijät myös kunnossa".
Ei tarvitse kuunnella. Muuten voi kiroilla ja kiukutella, mutta ei kukaan jaksa sellaista nimittelyä sillä yhdellä sanalla toistona. Eläinoikeuksia voi ajatella joskus, mutta saattaahan vegaanikin kuihtua tai aivot eivät toimi - jos menee ääripäähän ja ei ole varmistanut ravintoaineiden saantia.
Sitten se enempi ottaa päähän kun se teini on +20 ja jatkaa sitä samaa ulinaa, olet ehdottanut sen seitsemää vegeruokaa hänelle joulunpyhien ateriaksi ja mikään niistä ei käy! Ehdotat, että hän itse kokkaa oman ruokansa, ei sekään käy! Huh...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hellanlettas kun sä yrität olla niin filosofinen. Funtsaa edes kerran tämä asia loppuun ettet aina nolaa itseäsi.
Suomessa laki säätelee lihantuotantoa ja eläinten kohtelua tarkasti. Se on paljon parempaa kuin monessa muussa maassa.
Onhan täällä joku fiksukin. Kohra syyttävät sinua persuksi. Koeta kestää.