Auttakaa :/ olenko yliherkkä vai sanooko mies väärin?
En ole varma olenko yliherkkä kun loukkaannun seuraavista asioista, kertokaa mielipiteenne (olen tosi nuori, toisessa suhteessa ja en paljoa käsitä suhteista/siitä mikä on niinku normaalia, jotenka olisin kiitollinen kaikesta hyvästä palautteesta), haluaisin tietää olenko tyhmä jos loukkaannun seuraavista asioista hieman ja onko kukaan muu koskaan loukkaantunut semmoisista:
mies on jo muutaman kerran kommentoinut jalankokoani että se on iso naiseksi (koko 40 ja olen 173 cm pitkä), hänellä itsellä on koko 43 ja on 165 cm pitkä, nyt kun otin asian puheeksi hyvin rauhallisesti niin alkoi nauramaan ettei ole ikinä sanonut jalkaani isoksi (vaikka on usein, no onhan minulla iso jalka mutta kun minusta aina löytää negatiivista sanottavaa)
lääkäri sanoi että minun pitäisi saada lisää painoa koska kuukautiset loppuivat, painan 49 kiloa, mies sanoi että en ole laiha, ja sitten monesti sanonut että olen iso yms. vain koska no olen hoikkarakenteinen mutta lantioni on esim 90 cm niin ajatteleeko hän minun olevan iso siksi? hän itse painaa minua 35 kiloa enemmän enkä ole ikinä sanonut mitään.
samaan aikaan mies "kehuu" kaveriaan pieniluiseksi ja pieneksi yms. ja minua isoksi ja nauraa kun loukkaannun, olenko sitten tyhmä kun loukkaannun?
mies ei oikein tee mitään "uhrauksia" minun puolestani, vaikka minusta tuntuu että itse teen hänen puolestaan (henkilökohtainen tuntemukseni, me maksetaan esim kaikki puoliksi mutta itse joudun tekemään enemmän hänen vuokseen entä mitä hän tekee minun vuokseni)
tilasin hienot alusvaatteet ja olin eka kertaa miehen edessä hienoilla alusvaatteilla ja hän alkoi nauraa
koen yleisesti oloni jotenkin rumaksi ja riittämättömäksi hänen kanssaan, mutta en tiedä onko kyse miehestä vai minusta koska koin samalla tavalla edellisessä suhteessa (siinä kyllä minulla olikin useita painavia syitä kokea itseni huonoksi esim se että mies oli suurimman osan ajasta eksänsä kanssa ja epäilin pettämistä vaikka kuulemma vaan katsoivat elokuvia yms. ja sanoi minua vainoharhaiseksi, mutta myöhemmin kuulin sen kaverilta että sillä on vieä tunteita eksäänsä kohtaan ja että käyttäytyy itsekkääst ja käyttää hyväksi myös häntä kaveriaan (esim. ottaa yhteyttä vain kun tarvitse kyydin).
mies kehuu usein esim näyttelijöidn ja mallien ulkonäköä mutta olen koko 2 vuoden suhteen aikana kuullut vain muutaman kehun itseäni kohtaan vaikka olen varsin kaunis ja nätti (ainakin monien mielestä, tässäkin minulta on lähtenyt itsetunto osittain pois).
Mies tuntuu tykkäävän ja kehuvan pienikokoisia naisia mutta hän ei ymmärrä että jos hänen kaverinsa painaa 40 kiloa ja on 150 cm niin se ei tarkoita että minä olen lihava kun olen 49 kiloa ja paljon pidempi. Hän näkee vain painon tai oikeastaan ei des sitä. hän ajattelee että hänen naispuolinen ystävänsä on minua paljon laihempi koska hänellä on ilmeisesti vielä kevyempi ja ohuempi luurakenne entä minulla. Tosin kuulen ihmisten sanovan että oleva erittäin siro yms enkä ole romuluinen vaan minulla on ohuet käsivarret ranteet ymns. niin miksi olen miehen mielestä iso?
ja miksi kaikki muut ovat aina niin paljon kauniimpia? esim. näytin hänelle yhtä kuvaa jossa yksi parturi laittoi naisten hiuksia ja hän sanoi; ovatko nuo kaikki malleja, näyttävät ihan malleilta
sitten minulle vain sanoo että kaikki ovat erilaisia (ne mallit olivat ihan normaalin näköisiä, tekeekö se sitten ihmisestä kauniimkman jos on malli? jotkut miehet ovat minua luulleet malliksi mutta en ilmeisesti ole minlkään arvoine kun en ole työskennellyt mallina
mies esim sanoi että näkee aataminomenani ihan selvästi (naisillakin on aataminomena minulla se ei kyllä näy kun sillooin kun varjo osuu niin vähän)
mies huomaa kaikki pienet epätäydellisyydet minussa esim heti sanoo että tuossa on finni tai tuossa luomi jos huomaa jonkun.
Ja hän oli huolissaan omasta laihtumisestaan mutta minun laihtuminen ei kuulemma haitta vaikka kohta ei ole mitään jäljellä!
hänellä on toisten naisten kuvia kännykässä, tiedän kuitenkin ettei hän petä mutta ne naiset eivät näyttäneet miltään se nainen ilmeisesti oli tämä hänen ystävänsä eikä ollut minkään näköinen kysyin hänen ikäänsä ja sanoi vain : hän on nuori. ei paljastanut ikää
, mies on minua vanhempi joten kiinnosti tietää
Kommentit (85)
Öööööö.... JÄTÄ SE SIKA!
Mistä sä oot edes tollasen kusipään kaivanut? Voin luvata, että löydät vielä jonkun, joka rakastaa sua, ylistää maasta taivaisiin eikä pidä pilkkanaan ja tiskirättinä.
Miehellä on kompleksi lyhyydestään ja luultavasti miehuudestaan. Exäni haukkui minua isoksi ja lihavaksi vaikka olin 165/52, koska oli itse pieni ja heiveröinen, ja tunsi olevansa heikoilla kanssani.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 21:31"]Miehesi on noin lyhyt niin ihmekö jos haluaa pienen naisen. Yrittää siis sinua saada anorektikoksi että tuntisi itsensä vähän isommaksi. Tyypillinen napoleon-kompleksi.
Jätä se.
[/quote]
Komppaan! Monilla elämä parantunut. :) hae vaikka keskusteluapua itsetuntoosi.
Onko mies danny devito, kuvailit ulkonäöltä tosi oudoksi. Varmaan on kamala alemmuuskompleksi.
ap: Kiitoksia, ikävä kuulla että muitakin joilla sama ongelma
ja kiitoksia muille avusta
en tiedä kauanko tosin kestää se että itsetunto paranisi, sekään ei ole se isoin ongelma, vaan vielä isompi se että en ymmärrä mikä on normaalia ja mikä ei. Minun pitää aina kaikkeen katsoa muilta mallia, kun en itse tiedä :( hankala selittää asiaa, mutta en tiedä mitä on normaalia hyväksyä ja mitä ei, kun voin kauankin olla tyhmässä tilanteessa tajuamatta ettöä minuahan kohtaan on tehty väärin. sitten usein suutun itselleni ilman syytä. Esim nyt oloni on tyhmä kun menin paljastamaan miehelle että hänen sanomansa satuttavat, pelkään että itse olen väärässä ja siksi en saa oikeaa suhdetta aikaiseksi, tai siis entä jos minulla on huono itsetunto ja että miehet yleensäkin kehuvat myös muita yms. mutta se ei selitä että miksei minua voisi, olisi kiva kerrankin tuntea että olisi tärkein asia jollekin maailmassa tai ainakin hyvin tärkeä
Minusta vaikuttaa siltä että mies haluaa tahallaan loukata sinua ja nakertaa itsetuntoasi. Toisin sanoen: loukkaantuisin itsekin. Ja olen kuitenkin jo yli nelikymppinen eli elämänkokemusta on ja suhteita on ollut. Ei kuulosta ollenkaan kivalta.
Voi herran jestas että te teinit ootte tyhmiä ja naiiveja
Miksi ihmeessä sä olet jonkun nelikymppisen kanssa yhdessä, etsi ikäistäs seuraa
26 jatkaa: lisäksi vaikuttaa siltä että itsetuntosi tosiaan ei ole kovin hyvä, jos voit helposti sietää pitkäänkin sitä että sinua kohdellaan huonosti. Luota omiin tuntemuksiisi ja tunteisiisi. Se tieto on sinussa itsessäsi, ei muissa ihmisissä. Kuuntele itseäsi: voitko jonkun ihmisen seurassa hyvin vai huonosti? Se kertoo totuuden.
Olet todella epävarma itsestäsi, ja se tekee sinusta alttiin ulkopuoliselle arvostelulle. Mies on ihan kauhea (kertomasi perusteella) eikä tuohon mikään keskustelu auta. Mitä ilmeisimmin jonkinlainen persoonallisuushäiriö, ja nauttii kun "salaa" piikittelee sinua ja alistaa sinut ilkeillä kommenteillaan.
Nyt hankkiudut eroon tuosta miehestä ja alat nauttia nuoren sinkkunaisen elämästä! Päätät ette ota miehiltä vastaan muuta kuin kohteliaisuuksia niin kauan että olet oppinut arvostamaan itseäsi ja löytänyt henkiset vahvuutesi! Sinun pitää oppia tuntemaan itsesi ja kokea pärjääväsi omillasi ennen kuin olet valmis tasavertaiseen ja terveeseen suhteeseen. Tällä hetkellä vedät puoleesi vain sairaita hyväksikäyttäjiä.
Paljon voimia matkallesi terveeseen itsetuntoon ja elämään!
ap: olen siis itse nyt täyttänyt 20 ja mies on 43, jostain syystä nuoremmat miehet ei ikinä tule minulle puhumaan yms varmaan kun olen vähän ujo yms.
en oikeasti osaa löytää ketään kuka tykkäisi minusta, hän kyllä on sanonut ettei ole juuri paljoa seurustellut aiemmin vaikka luulisi iän perusteella, pidin hänestä siksi kun vaikutti sellaiselta ettei hae yhdenyönjuttuja yms kuten muutama nuorempi on vaikuttanut netissä. Toinen hankala juttu kun en masennuksen takia ole töissä yms mutta käyn koulua,kuitenkaan en juurikaan käy missään että löytäisin ketään muuten kuin netistä
minun pitä' varmaan hakeutua keskustelemaan kuten moni sanoikin, jos terapeutti tai vastaava osaisi antaa lisäneuvoja itsetunnon kohentamiseksi
otan paljon enemmän paskaa vastaan entä mitä muiden olen kokenut ottavan, mutta tosiaan olette oikeassa että jotkut kommentit katson suurennuslasin läpi. Mutta yleinen olo tilanteesta minulla on sellainen että mies olisi tyytyväisempi jonkun muun kanssa tai sitten haluaa itsetuntoni alas.
Sehän mollaa ja alistaa sua ihan täysillä. Itsekin olen pituisesi, kengänkokokin samaa luokkaa, ja olen painanut saman verran kuin sinä, jolloin olin kyllä järkyttävän laiha.
Mutta mullakin oli silloin miesystävä joka ihannoi sairaan laihoja naisia, vaikka itsekin oli ylipainoinen. Muistan kun hermostuin kun sanoi armi aavikon olleen armoton läski missivuotenaan.
Hulluja on monenlaisia, noita miehiä jotka kuvittelevat että naisen normaali paino on alle 50 oli pituus sitten mikä tahansa, ilmeisesti riittää.
Älä anna tuon miehen pilata elämääsi ja itsetuntoasi, vaan etsi oikea mies.
sanoppa sille takasin ja katso reaktio.. :-) jos on huumoria niin ei pitäisi suuttua.
olen kyllä naivi mutta en mielestäni tyhmä joten oli aika ilkeästi tuolta kommentista tai olen kyllä suhteissa tyhmä
ja tuosta ikäerosta, en ole löytänyt ikäistäni seuraa :( tai se edellinen suhde oli 1 vuoden ikäerolla vain ja sekin alkoi kirjoitelle minulle netissä mutta kaatui pettämiseen, en ottanut miestä sen iän takia vaan sen että vaikutti luonteeltaan sellaiselta joka ei petä
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 21:46"]
Sehän mollaa ja alistaa sua ihan täysillä. Itsekin olen pituisesi, kengänkokokin samaa luokkaa, ja olen painanut saman verran kuin sinä, jolloin olin kyllä järkyttävän laiha.
Mutta mullakin oli silloin miesystävä joka ihannoi sairaan laihoja naisia, vaikka itsekin oli ylipainoinen. Muistan kun hermostuin kun sanoi armi aavikon olleen armoton läski missivuotenaan.
Hulluja on monenlaisia, noita miehiä jotka kuvittelevat että naisen normaali paino on alle 50 oli pituus sitten mikä tahansa, ilmeisesti riittää.
Älä anna tuon miehen pilata elämääsi ja itsetuntoasi, vaan etsi oikea mies.
[/quote]lisään: tai ole yksin, parempi niin kuin ilkeän ihmisen kanssa.
Erikoinen suhde, ei tunnu rakkaussuhteelta. Minun naisena on tärkeää saada kuulla olevani rakastettu kaikkien puutteittenikin kanssa.
ap: en tiedä olenko oikeassa mutta musta on alkanut tuntua että netistä en onnistu löytämään "oikeaa miestä", mutta kun en käy missään, löytyisikö sellainen sitten koulusta?(siellä käyn tietenkin joka päivä) tai uudesta harrastuksesta yms. en ole varma mistä ihmiset nykyään löytänyt oikean normaalin suhteen? mutta tosiaan en siis ole mitään nyt etsimässä vaan olen monesti miettinut asiaa, mistö ihmiset löytävät kumppaninsa. Pitää kai yrittää jotenkin rauhallisesti selvittää tämä asia miehen kanssa ja yrittää saada hänet katsomaan millainen olo minulle tulee hänen kommenteista, miehessä ei sinänsä muuta vikaa ole kuin tuo :/ mutta jos tilanne ei muutu niin yritän katsoa kannattaako minun jatkaa suhdetta :/ näin pieneltä paikkakunnalta ei edes kunnolla löydy ketään eri asia jos asuisin etelässä, se on yksi vastaus kysymykseen niille että miksi olemme yhdessä, täällä ei oikeastaan ole miehiä että tietäisin millaisia he normaalisti ovat että pystyisin vertaamaan jotenka minua auttaa paljon kun olette kertoneet teidän mielipiteitä asiasta kun olen itse elänyt vissiin vähän "kuplassa"
Ei ole normaalia RAKASTAVAA käytöstä "mieheltäsi".
Juu, jotkin asiat, kuten jalan koko voivat olla sellaisia faktojen tokaisuja, mutta sinua arvostava mies ei joko sanoisi niitä ääneen tai pyytäisi anteeksi mielesi pahoittamista.
PS. Mieheni sanoo minua kauniiksi / ihanaksi / söpöksi yms. joka päivä enkä tod ole mikään miss universum. Silti hän tarkoittaa noita sanomiaan sanoja.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 21:29"]ap vielä: Olen varmaan lapsellinen kun minusta olisi niin ihana jos mies esim yhtäkkiä katsoisi minua ja sanoisi että oletpa nätti tai kaunis (no ei tarvitsisi edes tarkoittaa sitä) mutta onko tuollaiset suhteet vain elokuvissa? kun kaikki on aina negatiivista paitsi silloin kun valitan niin sanoo jotain lohdutusta esim. voi raukka tai jotain.
[/quote]
Ei todellakaan ole vain elokuvissa.