Ärsyttää ihmiset jotka ei äänestä, ja syynä on
Ettei politiikka kiinnosta. Onko nämä ihmiset oikeasti niin tyhmiä että eivät edes tiedä mitkä heidänkin elämänsä asioista on politiikan takia siten miten on.
Kommentit (119)
Jos ei ole asiaa yhtään seurannut, niin parempi kun ei äänestä. Enemmän siitä on haittaa kuin hyötyä kun summan mutikassa vain jotakin äänestää moraalisesta pakosta.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 15:30"]
Paljon tyhjiä lupauksia, muttei konkreettisia tekoja. Parikin vaalikonetta olen kokeillut. Tässäkään ketjussa ei tunnu olevan aloittajalla kykyä nimetä yhtään poliitikkoa, joka olisi itse pystynyt asioihin vaikuttamaan.
Meillä on hieno EU-parlamentti, mutta siitä huolimatta ei pystytä työllisyyttä kohentamaan tai Euroopan alueen levottomuuksiin vaikuttamaan.
[/quote]
meinaatko että jyrki ja jutta eivät ole esim mihinkään asiaan vaikuttanut? Minä en halua omia ehdokkaitani mainostaa enkä tuoda julki. Kyllä se sinun saamattomuuttasi on jos et todellakaan tiedä että joku oikeasti asiat päättää.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 15:32"]
Ap:tä harmittaa että HÄNEN puolueensa ei tule saamaan tarpeeksi ääniä kun toiset eivät äänestä.
[/quote]
no tottakai harmittaa, kun ihmiset valittaa eikä äänestä.
Minä olen tavallaan tyytyväinen. Yleensä äänestämättä jättävät ihmiset äänestäisivät puolueita joita itse en koskaan äänestäisi (ps-vasemmisto). Varmemmin oma puolueeni siis pärjää.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 15:34"]
Jos ei ole asiaa yhtään seurannut, niin parempi kun ei äänestä. Enemmän siitä on haittaa kuin hyötyä kun summan mutikassa vain jotakin äänestää moraalisesta pakosta.
[/quote]
on se kumma kun ei omat asiat kiinnosta
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 15:35"]Minä olen tavallaan tyytyväinen. Yleensä äänestämättä jättävät ihmiset äänestäisivät puolueita joita itse en koskaan äänestäisi (ps-vasemmisto). Varmemmin oma puolueeni siis pärjää.
[/quote]
Mä en ikinä äänestäisi persuja mutta en äänestä muutenkaan.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 15:34"][quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 15:30"]
Paljon tyhjiä lupauksia, muttei konkreettisia tekoja. Parikin vaalikonetta olen kokeillut. Tässäkään ketjussa ei tunnu olevan aloittajalla kykyä nimetä yhtään poliitikkoa, joka olisi itse pystynyt asioihin vaikuttamaan.
Meillä on hieno EU-parlamentti, mutta siitä huolimatta ei pystytä työllisyyttä kohentamaan tai Euroopan alueen levottomuuksiin vaikuttamaan.
[/quote]
meinaatko että jyrki ja jutta eivät ole esim mihinkään asiaan vaikuttanut? Minä en halua omia ehdokkaitani mainostaa enkä tuoda julki. Kyllä se sinun saamattomuuttasi on jos et todellakaan tiedä että joku oikeasti asiat päättää.
[/quote]
Jyrki tai Juttakaan ei kumpikaan ole nyt EU-vaaleissa ehdokkaana... Jyrki on suoraselkäisesti pakenemassa pääministerin paikalta.
En äänestä koska mikään puolue ei pidä keskituloisten lapsiperheiden puolia. Meille ei ole ketään. Kaikki vain käsi ojossa. Pitäkööt tunkkinsa. Verot nousee äänestin tai en.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 15:10"]
saivat aikaan sen, että alv ei noussut. Ole hyvä.
[/quote]
Mitä horiset? Alv:t nousi vuoden 2013 alussa ja sen jälkeen niiden nostosta ei ole debattia pidetty. Joten sinun puolueesi ei ole voinut saada aikaan sellaista päätöstä, joka ei edes pöydällä ole ollut.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 14:45"]Ettei politiikka kiinnosta. Onko nämä ihmiset oikeasti niin tyhmiä että eivät edes tiedä mitkä heidänkin elämänsä asioista on politiikan takia siten miten on.
[/quote]
Kerrohan nyt sitten tyhmälle, miksi mua pitäisi kiinnostaa politiikka? Yksikään puolue ei jaa mun arvomaailmaani, jotta jaksaisin alkaa vääntäytyä äänestämään. Mulle on ihan sama miten tukia leikellään lapsiperheiltä tai muiltakaan. Mun mielestä kun ihminen jos tekee lapsia niin saisi maksaa myös kaikki viulut ihan omasta pussistaan ilman valtion syytämiä rahoja. Miksikö? No sen takia, koska valtaosa naisista käyttää valtion tukia hyväkseen surutta. Tehtaillaan pentuja tasasin väliajoin niin ei tarvi töitä tehdä, valtio maksaa rahaa useamman satasen kuussa ja koulut yma on ilmasia. Kyllä niistä lapsista olis hyvä maksaaki kaikki maholliset kulut, niin rauhoittuisi tuo holtiton sikiäminen ihmisillä.
Muutenkin politiikka on naurettavaa hömpötystä tässä valtiossa. Ehdokkast lupailee kuuta taivaalta ja sateenkaren värisiä pieruja, mutta kun ne pääsevät niihin 8-10tonnin palkkoihin kiinni, niin kummastipa unohtuu aivan kaikki lupaukset ja dollarin kiilto silmissä vaan hamutaan iteleen lisää liksaa. Sivussa tulee lahjoja eri firmoilta yms, joihin tavan tallaajalla vaan ei ole varaa vaikka tienaisi hyvinkin.
Sinusta voin olla tyhmä, idiootti, sivistymätön etc mukavaa kun ei politiikka kiinnosta, mutta kyllä mä itseäni vaan fiksumpana pidän kuin monia muita. Mä käytän aikani viisaammin kuin jonottamassa äänestyskoppiin kirjoittamaan lappuun Adolf Hitler.
Äänestäminen on täysin turhaa jos ei kuulu johonkin suurempaan porukkaan niin että haluaa ja tarvitsee samoja asioita kuin ne kaikki muutkin. Yksittäinen ihminen EI pysty vaikuttamaan äänestämällä niin että asiat menisivät niinkuin hän itse haluaa. Tällöin äänestäminen on täysin turhaa. Sen sijaan jos kuulut isoon lammaslaumaan niin toki kannattaa äänestää niinkuin muutkin sen lauman jäsenet.
minusta yleissivistymättömillä idareilla mitään äänestysoikeutta pitäisi ollakaan!
Jos on tyhmä ei kannata äänestää, koska äänestäis tyhmänä tyhmästi! Kiitos nukkuville. Jatkakaa rauhassa!
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 15:54"]
[/quote]
Mitä horiset? Alv:t nousi vuoden 2013 alussa ja sen jälkeen niiden nostosta ei ole debattia pidetty. Joten sinun puolueesi ei ole voinut saada aikaan sellaista päätöstä, joka ei edes pöydällä ole ollut.
http://arvonlisavero.com/arvonlisavero-2014/
[/quote]
Laittaisitko ap jonkun toisen esimerkin, mitä puolueesi on saanut aikaan?
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 15:54"]
[/quote]
http://arvonlisavero.com/arvonlisavero-2014/
[/quote]
2013. Nyt maaliskuussa 2014 sitä ei korotettu, vaikka olisi voinut. Huoh
Jos kukaan ei seuraavissa vaaleissa äänestä, politiikot toivottavasti heräävät ajamaan kotimaan asioita. Vesiehuolto on rempaalla niin juoma- järvi- joki ja merivedet. Luonnonsuojelusta ei enää puhuta edes teoriassa saatikka että tehtäisi jotain. Maa-alueet "myydään" ulkolaisille kaivosyhtiöille, vedet "kuolevat" ihmiset sairastavat. Ihmisille rakenntaan asunoja myrkyllisille kaatopaikoille ja otetaan kallis hinta. Kukaan ei edes välitä myrkkymaista ja myrkkyjen annetaan valua maahan ja vesistöihin. Ilman lämpenemisen myötä tuleviin tauteihin ei varauduta millään tavalla. Ihmiset on aivopesty monin taitavin sanakääntein tai suoranaisin valhein. Jos joku ei äänestä sille lienee pätevämpi syy kuin välinpitämättömyys esim. se että kukaan ei välitä muusta kuin voiton maksimoinnista ja se pätee politiikkoihin erittäin hyvin mutta heille se on "tappion minimoimista".
Ap:tä harmittaa että HÄNEN puolueensa ei tule saamaan tarpeeksi ääniä kun toiset eivät äänestä.