Ärsyttää ihmiset jotka ei äänestä, ja syynä on
Ettei politiikka kiinnosta. Onko nämä ihmiset oikeasti niin tyhmiä että eivät edes tiedä mitkä heidänkin elämänsä asioista on politiikan takia siten miten on.
Kommentit (119)
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 15:05"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 15:01"][quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 14:58"]
Minä en äänestä, koska ne ehdokkaat valehtelee. Vanhukset ja lapset ovat mielessä ainoastaan äänten kalastelun ajan ja sitten unohtuvat. Oma napa on ainoa mikä heille merkitsee.
[/quote]
ja äänestämättä asiat alkavat sujua. Aika paljon on muita asioita kuin lapset ja vanhukset.
[/quote]
Nimeä edes yksi ehdokas, jonka vaaliteemana on muuta kuin lapset tai vanhukset.
[/quote]
en halua tästä avauksesta puolueiden haukkumiskenttää. Täytyy vaan sanoa että en ole näihin teemoihin itse juurikaan törmännyt.
[/quote]
Vastauksesi ovat tyhjää täynnä.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 15:05"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 15:01"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 14:57"]
Kerro ketä kannattaisi äänestää? Olen tähän mennessä aina äänestänyt, mutta alkaa poliitikot vaikuttaa yhä enemmän oma edun tavoittelijoita. Mainitse joku poliitikko, joka on oikeasti saanut jotain asioita eteenpäin.
[/quote]
no en kai minä voi sinulle ehdokasta valita. Joku kumma nämä kaikki asiat ja lait on suomessa on saanut aikaan. Eli kyllä asioita on laitettu eteenpäin.
[/quote]
Eli toisin sanoen et itsekään tiedä mitä ehdokkaasi on saanut aikaan.
[/quote]
kyllä minä tiedän mitä minun puolueeni on saanut aikaan ja mitä he ajavat. Kunnallispolitiikassa huomaa parhaiten, koska asiat on lähellä.
[/quote]
Ai ihan sinun puolueesi?
[/quote]
no kyllä sen näinkin voi ilmaista, jos kuuluu johonkin puolueeseen ja omistaa jäsenkirjan
Anni Sinnemäki ajaa muutakin asiaa kuin vanhuksia ja lapsi, kuten 99 % muistakin ehdokkaista: Ilmastonsuojelu
Ilmastopolitiikassa Suomi ei yksin saa aikaiseksi mitään. Tulevat vuodet ovat ilmastokatastrofin torjunnassa ratkaisevia. Seuraavassa Euroopan parlamentissa pitää olla mahdollisimman paljon meitä, jotka tunnustamme tieteelliset tosiasiat ja haluamme toimia.
Talous ja ympäristö
Uusi työ syntyy uuden rakentamisesta. Meidän täytyy rakentaa uusiksi suuri osa energiantuotannosta, tavasta liikkua tai rakennuksista – on tehtävä tie ympäristön kannalta kestävään tapaan elää.
Ideat ovat tärkein uusiutuva luonnonvara. Pystymme luomaan Euroopassa uutta työtä, kun kaikkien kyvyt ovat käytössä. Ihmisten vapaa liikkuvuus ja uusien ihmisten ottaminen mukaan yhteiskuntaan on hyödyksi meille kaikille.
Työntekijät, jotka voivat vaikuttaa omaan tekemiseensä, ovat tuottavia. Korkea teknologia, luovuus ja kädentaidot ovat tärkeitä.
Euroopan taloudella on mennyt vuosia surkeasti, eikä uutta työtä synny sillä että pohjoinen ja etelä syyttelevät toisiaan. Hyvinvointia ja työtä syntyy, kun on suunta ja tavoitteita. Suuret yritykset eivät voi määritellä politiikan rajoja. Euroopan suunta on oikeudenmukainen talous, joka kunnioittaa ympäristön rajoja.
Ruoka
Ruoka on henkilökohtaista mutta se on myös äärettömän poliittista.
Haluan tehdä päätöksiä puhtaan ruuan puolesta. Eläinten pitoa on säädeltävä tiukasti, eläinten arvoa kunnioittaen.
Kalakannat tulee suojella. Etusija inhimillisen mittakaavan kalastukselle. Kyllä ahvenelle ja kuhalle, ei sinievätonnikallalle.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 15:06"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 15:01"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 14:57"]
Kerro ketä kannattaisi äänestää? Olen tähän mennessä aina äänestänyt, mutta alkaa poliitikot vaikuttaa yhä enemmän oma edun tavoittelijoita. Mainitse joku poliitikko, joka on oikeasti saanut jotain asioita eteenpäin.
[/quote]
no en kai minä voi sinulle ehdokasta valita. Joku kumma nämä kaikki asiat ja lait on suomessa on saanut aikaan. Eli kyllä asioita on laitettu eteenpäin.
[/quote]
[/quote]
kyllä minä tiedän mitä minun puolueeni on saanut aikaan ja mitä he ajavat. Kunnallispolitiikassa huomaa parhaiten, koska asiat on lähellä.
[/quote]
Vastauksestasi päätellen et tiedä. Helppo olisi ollut mainita edes yksi konkreettinen asia.
[/quote]
saivat aikaan sen, että alv ei noussut. Ole hyvä.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 15:05"]ahkerin meppi tilastollisesti on: Hämeenlinnalainen Sirpa Pietikäinen (kok.) on Suomen tuotteliain meppi, paljastavat europarlamentin tilastot. Pietikäinen on tällä kaudella tehnyt suomalaismepeistä eniten mietintöjä ja kirjallisia kysymyksiä, lisäksi hänellä on tilillään toiseksi eniten lausuntoja ja kannanottoja.
[/quote]
Mitä aiheita nämä hänen aloitteet ovat käsitelleet? Moniko niistä on mennyt läpi? Voidaanko sanoa esimerkiksi työllisyyden kohentuneen hänen ansiostaan?
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 15:08"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 15:05"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 15:01"][quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 14:58"]
Minä en äänestä, koska ne ehdokkaat valehtelee. Vanhukset ja lapset ovat mielessä ainoastaan äänten kalastelun ajan ja sitten unohtuvat. Oma napa on ainoa mikä heille merkitsee.
[/quote]
ja äänestämättä asiat alkavat sujua. Aika paljon on muita asioita kuin lapset ja vanhukset.
[/quote]
Nimeä edes yksi ehdokas, jonka vaaliteemana on muuta kuin lapset tai vanhukset.
[/quote]
en halua tästä avauksesta puolueiden haukkumiskenttää. Täytyy vaan sanoa että en ole näihin teemoihin itse juurikaan törmännyt.
[/quote]
Vastauksesi ovat tyhjää täynnä.
[/quote]
katso nyt itse eurovaaliehdokkaiden teemat. Ei siellä lapsista ja vanhuksista jauheta.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 15:06"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Vastauksestasi päätellen et tiedä. Helppo olisi ollut mainita edes yksi konkreettinen asia.
[/quote]
saivat aikaan sen, että alv ei noussut. Ole hyvä.
[/quote]
Minkä alv? Ruoan, palveluiden, julkisen liikenteen? Keiden ansiota?
Olen ennenkin äänestänyt Paavo Väyrystä ja keskustaa ja äänestän vastedeskin.
Olin kiinnostunut näkemään edes yhden poliitikon, joka on saanut asioita eteenpäin. Tyhjistä vaalilupauksista en ole kiinnostunut.
ota selvää itse. Päätä itse ketä äänestät. Kehitä itsellesi mielipide. Lue. Vertaile. Katso uutisia. Kokeile vaalikonetta. Ajattele!
Mikään alv ei noussut. Näistä asioista päätetään hallituksen kehysriihessä.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 15:17"]
Olin kiinnostunut näkemään edes yhden poliitikon, joka on saanut asioita eteenpäin. Tyhjistä vaalilupauksista en ole kiinnostunut.
[/quote]
miten luulet, että nämä päätökset syntyvät? Eikös joku ne päätä? Ja vie asioita eteenpäin.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 15:19"]ota selvää itse. Päätä itse ketä äänestät. Kehitä itsellesi mielipide. Lue. Vertaile. Katso uutisia. Kokeile vaalikonetta. Ajattele!
[/quote]
No entä kun sieltä ei löydy yhtään sopivaa ehdokasta? Kaikilla niitä samoja tyhjiä lupauksia joilla ei ole mulle mitään merkitystä, eikä kukaan uskalla oll erilainen mielipiteiltään.
Joten en äänestä ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 15:19"]ota selvää itse. Päätä itse ketä äänestät. Kehitä itsellesi mielipide. Lue. Vertaile. Katso uutisia. Kokeile vaalikonetta. Ajattele!
[/quote]
No entä kun sieltä ei löydy yhtään sopivaa ehdokasta? Kaikilla niitä samoja tyhjiä lupauksia joilla ei ole mulle mitään merkitystä, eikä kukaan uskalla oll erilainen mielipiteiltään.
[/quote]
kuulostat sellaiselta ihmiseltä, jonka mielipiteet periytyvät vanhemmilta. Tämä käyttämäsi fraasi on niin kulunut ja kliseinen.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 15:16"]Olen ennenkin äänestänyt Paavo Väyrystä ja keskustaa ja äänestän vastedeskin.
[/quote]
Paavo Väytystä voi äänestää hänen rajattoman positiivisen minäkuvansa vuoksi. Olikos hänellä sitten jotain poliittisia meriittejäkin?
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 15:17"]
[/quote]
miten luulet, että nämä päätökset syntyvät? Eikös joku ne päätä? Ja vie asioita eteenpäin.
[/quote]
Virkamiehet valmistelevat ja nukketeatteripoliitikot toimivat kumileimasimena.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 15:21"]
[/quote]
[/quote]
kuulostat sellaiselta ihmiseltä, jonka mielipiteet periytyvät vanhemmilta. Tämä käyttämäsi fraasi on niin kulunut ja kliseinen.
[/quote]
En ole perinyt sillä kotona ei koskaan puhuttu politiikasta mitään vaikka vanhempani äänestävätkin, en edes tiedä mitä puoluetta he kannattavat. Yritin tutustua noihin ehdokkaisiin muutama päivä sitten mutta en löytänyt sieltä yhtään sopivaa.
Paljon tyhjiä lupauksia, muttei konkreettisia tekoja. Parikin vaalikonetta olen kokeillut. Tässäkään ketjussa ei tunnu olevan aloittajalla kykyä nimetä yhtään poliitikkoa, joka olisi itse pystynyt asioihin vaikuttamaan.
Meillä on hieno EU-parlamentti, mutta siitä huolimatta ei pystytä työllisyyttä kohentamaan tai Euroopan alueen levottomuuksiin vaikuttamaan.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]