Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joita kohdellaan aikuisena todella eriarvoisesti sisaruksiin nähden vanhempien taholta!”

Vierailija
20.12.2020 |

Otsikosta voisi luulla että taas joku kitisee pienistä. Mutta nyt kitisen isoista.
Mulla on lapsuudesta lähtien ollut perheessä syntipukin rooli vaikka olen ollut lapsista kiltimpi, tunnollisempi, ahkerampi ja kohtelias vahemmille. Aina oli vaan ajatus että X (minä) ei tarvitse, X:lle ei tarvitse ostaa, X pärjää vanhoillakin kengillä jne. Sisarus oli kaikessa suosikki.

Aikuisena asetelma on nyt päässyt todella pahaksi. Olen kolmisen kertaa avannut keskustelua vanhempien suuntaan että tää on epäreilua, ja ne on johtaneet hirveään hyökkäykseen mua kohtaan jossa haukuttiin maan rakoon. Enää en uskalla puhua.

Mä en ole saanut 18v täytettyäni yhtään rahaa koskaan, en yhtään synttärilahja, en yhtään joululahjaa, en siis mitään tukea tai apua.

Sisarus on saanut koko ajan kuukausirahaa, isot koulurahat, synttärirahat. Tässä viimeisen 15v aikana hänelle on ostettu kolme autoa ja kaksi asuntoa, toki siis niin että edellinen on myyty vaihtaessa uudempaan.

t olemme työssäkäyviä eikä taloudellinen tilanne eroa, eli se ei selitä että sisaruksella menisi huonosti. Vanhempani perustelee näitä hankintoja ihmeellisesti, siis tyyliin sisarus nyt vaan tarvitsee asuntoa enemmän, sisarus nyt tykkää ajella uudella autolla, sisarus nyt niin kovasti halusi uuden pyykinpesukoneen jne. Olisihan minäkin halunnut jos olisi kysytty mutta ei ole! Nämä aina tehdään mun selän takana ja sit äitini soittaa mulle ja kertoo ylpeillen hankinnasta samalla näitä perustelujaan esitellen.

Ei varmaan ole heillä tarkoitus olla tieten tahtoen ilkeä, mutta tuo ajattelutapa jäi lapsuudesta päälle, eli se että minä en tarvitse mitään (siis heidän mielestään) mutta sisarus tarvii.

Vanhemmat kiistävät epäreiluuden ja suorastaan valehtelevat suuttuneena (kyllähän suakin on autettu!) jos asiasta kysyin. Enää en kysy.

Onko muilla samanlaista? En enää keksi muuta keinoa kun laittaa välit jäihin. Puhe ei auta kun kaikki kiistetään ja hyökätään mun kimppuun.

En nyt siis halua olla mikään vanhempien syöttiläs ja maksattaa heillä kaikkea mutta olisi kiva että edes JOSKUS mua jotenkin huomioitaisiin. Tuntuu pahalta että mä en saa synttäripäivänä edes onnittelutekstaria. Sisarus saa 2000e synttärilahjan joka vuosi.

Kommentit (202)

Vierailija
201/202 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista se meilläkin on, joskaan ei yhtä räikeää. Pahalta tuntuu silti.

Isä takaa siskolle (ja siskon miehelle) lainoja kymmenillä tuhansilla euroilla, maksaa ulkomaanmatkat, auton, vakuutukset, antaa lahjoja, pitää yhteyttä. Minulle ja veljelleni on jäänyt paarian rooli.

Meitä sisaruksia on kolme, äitejä kaksi. Nuorin sisaruksista on aina ollut suosikki - syynä meidän vanhempien sisarusten äidin teot. Hän petti isää, jäi kiinni, ero tuli ja se oli riitaisa. Yli 10 vuotta pelkkää huutoa, mustamaalaamista ja raivoa. Siinä meni lapsuus. Ehkä isä kostaa äidille meidän kauttamme.

Kun olemme ihmetelleet, miksi hän valittaa koko ajan, ettei rahaa ole mihinkään, mutta hakkuuttaa metsää vähän väliä (käytännössä kaikki perintömetsät hakattu), takaa lainoja, tai miten hän ajatteli kohdella meitä tasa-arvoisesti, alkaa sisko lähinnä aukomaan päätään ja isä väistelee ja selittelee, että kyllä meillekin.

Tällaista se on, ei voi mitään.

Vierailija
202/202 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa . 4 vuotta vanhempaa siskoa on aina suosittu lapsesta asti. Häntä on kehuttu ja kannustettu. Minua taas haukuttu ja alistettu. Hänelle maksettiin opiskelut ulkomailla ja minä en päässyt mihinkään . Aikuisena hänelle ostettu useampi noin miljoonan euron asunto . Nytkin rakentaa uutta miljoona - asuntoa eikä edellistä ole tarve edes myydä . Vanhemmat maksavat . Itse asun pienessä koirankopissa . Ihan sairaita ovat .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla