Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihava 164/60 teini, miten saisi vaivihkaa laihtumaan?

Vierailija
11.05.2014 |

On urheilullisesti tosi kömpelö ja inhoaa urheilua.

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna ruokaa tai rahaa

Vierailija
2/91 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä harvinaisen huono-onninen kun sillä on lähipiirissään tuollainen perkele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuon kokoinen susta lihava?

Et taida olla kovinkaan kummoinen äiti.

Vierailija
4/91 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limukka ja sipsit sekä pullat pois, et osta niitä enää.

Vierailija
5/91 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat pikkuhiljaa vaihtamaan esim. valkoisen leivän ruisleipään. Maustetut jugurtit vähäkalorisempiin, jos mahdollista maustamattomaan, ostat hedelmiä.

Makeat vähemmälle pikkuhiljaa.

Vierailija
6/91 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta kiusataan koulussa vatsamakkaroiden takia, ja hän itse siitä kärsii. Siksi olen huolissani. Ei kehtaa edes uimaan mennä.
Ensi vuonna yläasteelle ja mitä jos kiusaaminen pahenee?

Ihan turha siellä perkeleeksi syyttää kun realistisesti kerron tilanteen. Ihme sakkia.

Vierailija
7/91 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen läskin täytyy kuluttaa enemmän ku syö. :)

Vierailija
8/91 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartuta siihen lapamato, voi tulla huonosti kypsennetystä järvikalasta. Siitä vaan ongelle ja kotitekoista luomusushia vääntämään.

Vierailija
9/91 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiaan ei liiku yhtään niin noilla lukemilla on kehon rasvaprosentti melkomoinen.

Onko jokin liikuntalaji jota inhoaa vähemmän. Fillari esiin tjms.

Myös mahdollinen tietokoneen ja telkkarin ääressä luuhaaminen vähemmälle.

Jos asutte ok-talossa, trampoliini on uskomattoman hyvä keksintö. Vai onko liian vanha jo semmoiseen.

Vierailija
10/91 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuon kokoinen oikeasti teidän mielestänne lihava?

Vierailija
11/91 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:05"]Onko tuon kokoinen oikeasti teidän mielestänne lihava?

[/quote]

Kyllä on, valitettavasti.

Vierailija
12/91 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:05"]

[/quote

Ihmettelen aloittajan sanavalintaa, eiköös lihavan bmi ole 30 tai yli?  Sori mutta en pysty samaistumaan tuollaiseen huoltajaan joka nimittelee täysin normaalipainoista lastaan lihavaksi.

Vierailija
13/91 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali paino!

Vierailija
14/91 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipä, mehut ja limut pois. Pastaa ja riisiä reilusti nykyistä vähemmän. Lisää kasviksia ja hyviä proteiininlähteitä.

Sano asiat lapselle suoraan, mä olin teininä punkero (ja äiti ylipainoinen) enkä ikinä saanut tukea laihdutukseen. Laihduin vasta kun muutin omilleni. Mut se tuki ja kannustus olisi ollut tosi tärkeetä.

Elämä on alkanut kunnolla vasta nyt, kun itsetunto on noussut, ja kevyempänä urheilukin on kivaa.

Vierailija
15/91 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän toi ole lihava! Lihavuus on kiusaajien päässä. Jos laihduttaa, niin seuraavaksi aletaan kiusata jostain muusta. Itse olin lihava ja kun laihdutin, alettiin kiusata väkäleuasta, joka tuli todellakin hyvin esille, kun ei ollut läskiä suojaamassa. Jos olisin leikkauttanut leuan, olisi kiusattu jostain muusta.

Vierailija
16/91 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tuon painoindeksi on? Ei voi olla kauhean ylipainoinen, eiköhän tuohon mene M/L -koko, mikä on  normaalikokoisen vaatekoko. Taitaa olla ihan hoikka tai normaali. Se urheilullisuus kun tulee ihan muista jutuista, kuin pelkästä elopainosta.

Vierailija
17/91 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin puhunut pullukasta, isokokoisesta tms, olisi täällä haukuttu läskiksi.

ap

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:09"]

[/quote

Ihmettelen aloittajan sanavalintaa, eiköös lihavan bmi ole 30 tai yli?  Sori mutta en pysty samaistumaan tuollaiseen huoltajaan joka nimittelee täysin normaalipainoista lastaan lihavaksi.

[/quote]

Vierailija
18/91 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

riippuu onko lihaksia, jos on, niin voi olla hoikan näköinen, mutta jos ruho on pelkkää plösöä niin voipi olla aika tukevan näköinen.

Vierailija
19/91 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:11"]Leipä, mehut ja limut pois. Pastaa ja riisiä reilusti nykyistä vähemmän. Lisää kasviksia ja hyviä proteiininlähteitä.

Sano asiat lapselle suoraan, mä olin teininä punkero (ja äiti ylipainoinen) enkä ikinä saanut tukea laihdutukseen. Laihduin vasta kun muutin omilleni. Mut se tuki ja kannustus olisi ollut tosi tärkeetä.

Elämä on alkanut kunnolla vasta nyt, kun itsetunto on noussut, ja kevyempänä urheilukin on kivaa.

[/quote]

Asiaa puhut, mun huushollissa lapset eivät saa käydä jääkaapilla, vaan olen rajoittanut kalorinsaannin 1600 kcal/pvä..

Vierailija
20/91 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin TEINI on ylipainoinen noilla lukemilla, vaikka aikuinen ei olisikaan. Ei nyt mitenkään läskiläski, mut kuitenkin varmaan keskimääräistä pullukampi. Urheilija voi tietenkin painaa enemmänkin, mut siitä tässä ei ole kyse. 

Musta se on hyvä, et äiti on huolissaan. Miten kannattaa edetä tai kannattaako laisinkaan riippuu teinin luonteesta. Liikuntaharrastus saattaisi antaa motivaatiota laittaa ruokavalio kuntoon. Tosiaan kannattaa miettiä missä ongelma. Syökö liikaa mässyä vai onko koko perheen ruokavalio vinksallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi