Naisilla on yllättävän vilkasta seksielämää
"Kolmekymppinen nainen, jolla on ollut 50 seksikumppania, ei ole enää poikkeus.
– Kun kysyn kolmekymppiseltä naiselta, paljonko hänellä on ollut eri seksikumppaneita, yleensä nainen alkaa laskea ja kun pääsee 30:een, ei jaksa enää laskea pitemmälle, naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri, LKT Anneli Kivijärvi kertoo."
http://www.turkulainen.fi/artikkeli/258227-naisilla-on-yllattavan-vilka…
Kommentit (946)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän usein miesten kanssa.
Mitä sitten?
Jokaisella heteroseksikerralla mukana on myös mies. = Miehillä on yllättävän vilkasta seksielämää.
Luitko edes kommenttia numero 7? Täällä vielä joku toinenkin teeskentelee tyhmää kuin sinä. Kyllä te oikeasti tiedätte, että seksi jakautuu hyvin epätasaisesti miesten kesken. Itse olen ollut vain neljän naisen kanssa ja olen kohta 32-vuotias. Tuo aloituksen esinerkkinainen menee heittämällä ohi minusta...
Voivoi sentään. Jonkun olisi varmaan pitänyt aikanaan kertoa, että seksi liittyy ihmissuhteisiin, ei sitä jaella kuin kansalaispalkkaa, saati siihen ole oikeutusta vain palliperusteella, vain koska joku on mies.
Tämäkin nainen on ollut kunnon seurustelusuhteessa 50 miehen kanssa? Pyh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä37185 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä37185 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se on. se on sekä hyvä, että huono juttu. Hyvä siinä mielessä, että muuten moni olisi jäänyt paljon enemmän ilman, huono siinä mielessä ettei noiden kanssa enää edes harkitse mitään vakavia.
Kenen noiden? Minulta ei ole yksikään mies ikinä kysynyt aikaisemmasta seksielämästäni, jos tarkoitit sitä, että seksuaalisesti aktiivisten naisten kanssa miehet eivät enää edes harkitse mitään vakavia. Kyllä harkitsee, usko pois.
Kaikki miehet joiden kanssa olen harrastanut seksiä, ovat alkaneet suhteeseen kanssani eikä kukaan ole kysynyt aiemmasta seksielämästäni. Koska miehet ovat olleet yhtä helppoja kuin minäkin, emme ole heitelleet moraalisia tuomioita suuntaan tai toiseen parisuhteen piristykseksi.
Eivät vain oiekasti halua tietää ja elävät mieluummin valheessa kuin märehtiä karua todellisuutta. Miehillä ei ole vara valita hirveän suurilla kriteereillä.
No ainakaan eivät olleet synkkiä ankeuttajia kuten sinä, vaan reippaita ja iloluonteisia, seksipositiivisia miehiä.
Kyllähän tähän liittyy miehillä vahva toive siitä, että olisi jotain erityistä naisen silmissä. Vaan mitenpä olet erityinen, jos naisella on kymmeniä tai satoja kumppaneita. Joka mies tietää mielessään, että siellä on ollut miehiä, joiten tasolle et itse pääse. Kokematon nainen on todellinen lottovoitto. Ja aika yleismaailmallisesti ilmiöstä on kyse.
Ja kyllä se toimii toiseenkin suuntaan. Yhtä lailla nainen haluaa olla miehelleen erityinen.
Nykyajan nihilismi ja kulttuurirelativismi luo paljon pahoinvointia ihmisille. Parisuhteetkin on surkealla pohjalla ja yli puolet päätyy eroon. Lapset jaetaan ja perheet hajoaa. Ehkä se vapaan seksin ideologia ei lopulta tee onnelliseksi kuin harvoja itsekkäitä (pääosin miehiä), jotka nauttivat seksuaalisesta elostelustaan läpi elämän kantamatta mitään vastuuta.
Jos naisella on ollut sata miestä ennen sinua ja hän on kuitenkin halunnut parisuhteen kanssasi, niin sekö ei tarkoita sitä, että olet parempi kuin ne sata muuta miestä? Kokematon nainen voi aloittaa suhteen, mutta huomaa, että parisuhde sinun kanssa ei ole sitä, mitä hän haluaa. Tai naisella on ollut aiemmin yksi suhde, mutta hän edelleen kaipaa miestä ja on kanssasi vain paremman puutteessa.
Miehillä tuntuu olevan harhaluulo, että kokematon nainen jää siihen vierelle, koska ei osaa kaivata parempaa vaan tyytyy siihen, mitä on. Ei se kuulkaa noin toimi. Nainen jää vain silloin, kun suhde on hänestä hyvä. Silloin ei ole tarve katsella muita ja tällä ei ole mitään merkitystä sen kanssa, kuinka monta suhdetta naisella on aiemmin ollut.
Ajattelet että mies haluaisi varmistaa ettei nainen jätä häntä ja siksi mies ottaa viattoman naisen. No tästä siinä ei ole kyse. Miehet ja naiset ajattelee tätä asiaa selvästi eri tavalla. Naista ei haittaa, vaikka mies olisi hirvee kyläsonni. Mutta miestä haittaa jos nainen on. Sadan miehen nainen vaan on miehen silmissä yleensä epähaluttava samalla tavalla kun epävarma ja huonon itsetunnon omaava mies on naisen silmissä epäviehättävä.
Toki moni satasen nainen feikkaa viatonta, mutta sanoisin että aika hyvin se paistaa läpi. Miehet on hyviä arvioimaan näitä aivan kun naiset osaa arvioida epävarmoja miehiä.
Vilpitön kysymys: kumpi teitä miehiä kokeneessa naisessa pelottaa enemmän
- se, että hän vertailee muihin?
- se, että muut miehet tietävät, että naisenne on saanut seksiä muiltakin/tietämättänne kohtaatte miehiä, jotka ovat harrastaneet seksiä naisenne kanssa?
Vilpitön vastaukseni on että todennäköisesti tuo muihin vertailu. Mitä mulla on muka tarjottavaa naiselle, jolla on sata panoa. Mutta tässä on myös tuo toinen mielestäni tärkeämpi pointti, että mies ei koe kiihottavana sellaista naista, joka on ollut sadan kanssa. Siinä ei ole kyse pelosta vaan siitä, että viaton nainen on haluttavampi. Samalla tavalla kun itsevarma mies on naiselle haluttavampi. Se on jotain biologista perua.
Kiitos vilpittömästä vastauksesta. Edelleen ihmettelen tuota oletusta, että olisit huonompi kuin ne sata panoa, jotka ovat todennäköisesti olleet korkeintaankin keskinkertaisia ja parasta seksiä nainen on saanut pitkässä parisuhteessaan.
Mutta minä hyväksyn täysin sinun halusi löytää kokemattoman naisen, ja toivon että sinä hyväksyt meidän muiden erilaisen tavan suhtautua asioihin ja elää (seksi-)elämäänsä.
Halusin vaan korostaa ettei tässä ole pääasiassa kyse miehen peloista. Vaikka varmasti niin mies kun nainenkin haluaisi olla jotain erityistä oman rakkaan silmissä. Kyse on enemmänkin jostain miehille ominaisesta asiasta. Viaton nainen on kiinnostavampi kun satasen nainen. Ymmärrän että tämä loukkaa monia. Mutta kai miehelläkin on oikeus asettaa jotain kriteerejä. Kyllä naisetkin valittaa että joku mies oli liian nössö ja epävarma ja siksi ei herännyt kiinnostus.
Jokainen muistaa ensimmäisen parisuhteen ja sen tunteen kun rakastuttiin. Ja kuinka toisen heikkoudet ei yhtään haitannut. Kaiken näki vaan vaaleanpunaisten lasien läpi. Voin kertoa että sama se on miehen ja naisen kohdalla että monennen jälkeen tuo tunne jää puuttumaan tai se tulee vain heikkona tunteena. SItten ihmetellään että mikä vika siinä puolisossa oikeen on ja että täytisikö ottaa ero kun ei tule "fiiliksiä".
Mutta totta kai mä puolustan kaikkien oikeutta harrastaa seksiä niin paljon kun haluaa ja kenen kanssa haluaa. Olisi vaan ehkä kiinnostava käydä joku laajempikin yhteiskunnallinen keskustelu siitä että mihin se johtaa parisuhteiden ja yksinäisyyden suhteen. Jotta ihmiset voisivat tehdä valinnan perustuen tosiasioihin. Eli että haluatko elämältä laadukkaan parisuhteen vai paljon irtoseksiä. Näyttäisi siltä että molemmat ei ole mahdollisia.
Olen laadukkaassa, rakastavassa, uskollisessa parisuhteessa. Rakastuin aikuisemmin mutta ihan yhtä voimakkaasti kuin nuorena, kun tutustuin mieheeni. Eihän se, että minulla on välillä ollut tapailuja, hoitoja ja yhden yön juttuja ole siihen mitenkään vaikuttanut, koska nyt on kyse rakkaussuhteesta.
Minulla on yli 40 vuoden kokemus seksistä ja parisuhteista (yksi avioliitto, nykyinen avoliitto, niiden välissä pitkä sinkkuusjakso johon kuului toki seurusteluja mutta ei yhtään suhdetta, joka olisi johtanut sitoutumiseen). Uskaltaisin väittää, että tiedän omalta osaltani paremmin kuin sinä, mikä minulle oli mahdollista ja mikä ei. Ja sen perusteella en ymmärrä, miksi se ei olisi mahdollista muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näin aikuisena tietää mitä seksistä haluaa ja jos se on jonkun kanssa ekalla kerralla tosi huonoa niin miksipä ei siirtyisi seuraavaan. Hyvääkin seksiä voi saada ihan tuntemattomalta ihan sillä ekalla kin kerralla, kunhan molemmilla on halu kuunnella ja ymmärtää toista ja tuottaa toiselle hyvää.
Miksi jäisi jumiin johonkin huonoon? Vain siksi ettei kertyisi liikaa kokemuksia? 🤔
Ehkä siksi että et välttämättä pysty sadannen miehen jälkeen enää oikeasti rakastumaan keneenkään.
Siis mikä sen estää? Selitä minulle.
Keskiverto seksi kumppanien määrä per vuosi on n. 10-30. Eli 30 vuotiaana (laskettu 18 vuotiaasta), kumppanien määrä on noin. 120 - 360.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli alfoja tai ei niin naisen voisi kuvitella haluavan seksiä sellaisen kanssa, jonka kanssa se on kivaa ja nautinnollista. Jos alfat vie kaikki naiset, niin eikö beetat siis osaa hoidella naista? Eivätkö välitä kun omasta nautinnostaan? Siitä että saa? Tulee 'käytettyä naista' ? Naiset kyllä puhuvat ja sana kiertää.
Se että osaa tyydyttää naisen ei vaadi välttämättä kokemusta, vaan halua kuunnella, ymmärtää ja tuntea se toinen siinä hetkessä. Puuttuuko tämä kyky moneltakin ulilta?
Mies joka haluaa kuunnella, ymmärtää ja tuntea toista menee kaverisektorille samantien...
Hassu. Mulla on (ollut) kaksikin sellaista aviomiestä. Ne korjataan talteen jo nuorina.
Eli menit naimisiin kahden sellaisen miehen kanssa, hankit lapsia ja sitten lähdit elää menetettyä nuoruutta koska juoksut ei ollut juostu :D
? En mä ole menettänyt mitään. Nuoruus oli siellä missä muillakin, juoksuista en ole välittänyt koskaan.
Hankin lapsen sen ensimmäisen kanssa, kasvatin hänet sen toisen kanssa, nyt ollaan jo kaksin ja kivaa on edelleen. Teillä on tosi mustavalkoinen kuva elämästä, mutta niinhän se näyttää menevän, että mitä vähemmän empiriaa, sen enemmän teoriaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai paneeko betat niin hyvin että ne omitaan parisuhteisiin eikä päästetä irti ja siksi niille kertyy vähemmän kumppaneita? Kukapa tietää, varsinkaan kun tiede ei edes tunnista ihmisissä mitään alfoja ja betoja. 😉 Kuten ei tasoteoriaakaan vaikka palstauuuulit ja sovinistit sitä ihkuttaakin.
Kyllä, ja niitä betojahan pannaan niissä pitkissä parisuhteissa jopa tuhansia kertoja. Selvää luuserisakkia.
Jep. Minäkin olen jo viisitoista vuotta pannut 3-5 kertaa viikossa tuota miestä, jolle mä olen ainoa seksikumppani. Voi sitä parkaa, mahtaa harmittaa. Itkua vääntää kun ei kaikki naiset anna.
Se vähän riippuu oletteko asiassa samalla viivalla?
Kumppanien määrässä? Minulla on 2 kumppania enemmän kuin miehellä.
Määrä on asiallinen, mutta se fakta, että kuitenkin on enemmän ja miehellä 0 kyllä aiheuttaa roplematiikkaa.
Ootko sekaisin vai hullu? :D Onko koko elämä sulle pelkkiä numeroita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja millaisia miehiä täällä itkee, kun ei saa tarpeeksi piparia. Ja sitten jos saa, niin se nainen nähdään "lutkana", joka ei kelpaa parisuhteeseen? Hei pliis, onko se kyrpänne oikeasti koko identiteettinne? Missä aivot?
Ei mitään "jos saa", kun ei saa. Vain miesten eliitti "saa"
Ja? Jos sinulla on rahaa, voit ostaa merenrantahuvilan. Jos ei, asut neukkukuutiossa. Jos olet suosittu naispiireissä, saat naisia. Jos et, olet ilman.
Miten monta kertaa pitää selittää että elämä on?Etuoikeutettuna naisena on helppo sanoa.
Niin eihän miehillä vaikuta olevan mitään empatiaa edes niitä omia ostovaimojaan kohtaan. Onko heiltä kysytty haluaako he olla naimisissa, vai pakottaako suku?
Tämähän ei oikeastaan ole mikään vasta-argumentti, eikä kumoa millään muotoa sanomaani.
Kumoaa
Ei sitten yhtään.
Ostovaimot tarjoaa perinteitä ja paljon muuta. Sääli vaan ettei naisten omille ajatuksille tunnuta antavan tilaa.
Plus, täällä ihannoidaan ostettavissa olevia naisia miltä saa helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten?
Jokaisella heteroseksikerralla mukana on myös mies. = Miehillä on yllättävän vilkasta seksielämää.
Luitko edes kommenttia numero 7? Täällä vielä joku toinenkin teeskentelee tyhmää kuin sinä. Kyllä te oikeasti tiedätte, että seksi jakautuu hyvin epätasaisesti miesten kesken. Itse olen ollut vain neljän naisen kanssa ja olen kohta 32-vuotias. Tuo aloituksen esinerkkinainen menee heittämällä ohi minusta...
Voivoi sentään. Jonkun olisi varmaan pitänyt aikanaan kertoa, että seksi liittyy ihmissuhteisiin, ei sitä jaella kuin kansalaispalkkaa, saati siihen ole oikeutusta vain palliperusteella, vain koska joku on mies.
Tämäkin nainen on ollut kunnon seurustelusuhteessa 50 miehen kanssa? Pyh.
Ei missään ole niin väitetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten puolelta todella typerää pelleilyä
mies52v
Ootko joku pervo, jonka mielestä vain miehet saavat panna vapaasti ilman leimoja? Hae apua, pappa.
Oon, entä ootko joku teinix "poika" joka vänkää aikuista vastaan tyhmässä asiassa. Maailma ei ole tasapuolinen..ymmärrä se. Sinulta tuo voi viedä koko elämän ja onnen.
Tässä aikaisemmin joku tyttö/nainen myönsi ettei saa yhdenillan suhteista mitään..kuinka pökö täytyy olla, että niitä silloin edes harrastaa? Heikko itsetunto vai mikä..
Montako miestä tunnette joka ei saa yhdenillan suhteista mitään ja silti niitä harrastaa?
Naisten tyhmyys ja lapsellisuus osaa aina yllättää...valehtelin, ei yllätä ainakaan suomessa.
mies52v
Minä tunsin vuosia sitten miehen, joka yritti erään yhden yön jutun jälkeen itsemurhaa, koska irtosuhteet jättivät hänelle niin tyhjän olon. Eikä ne muutkaan tuntemani pelimiehet kovin ehjiä ihmisiä ole. Toisaalta moni irtosuhteita harrastava nainen ei mene niistä mitenkään erityisesti hajalle. Siitä kyllä samaa mieltä, etten voi käsittää ihmisiä jotka harrastavat irtosuhteita vaikka tietävät ettei oma pää kestä. Siitä kuitenkin eri mieltä, ettei irtosuhteita kestäviä ja kestämättömiä löytyisi molemmista sukupuolista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai paneeko betat niin hyvin että ne omitaan parisuhteisiin eikä päästetä irti ja siksi niille kertyy vähemmän kumppaneita? Kukapa tietää, varsinkaan kun tiede ei edes tunnista ihmisissä mitään alfoja ja betoja. 😉 Kuten ei tasoteoriaakaan vaikka palstauuuulit ja sovinistit sitä ihkuttaakin.
Kyllä, ja niitä betojahan pannaan niissä pitkissä parisuhteissa jopa tuhansia kertoja. Selvää luuserisakkia.
Jep. Minäkin olen jo viisitoista vuotta pannut 3-5 kertaa viikossa tuota miestä, jolle mä olen ainoa seksikumppani. Voi sitä parkaa, mahtaa harmittaa. Itkua vääntää kun ei kaikki naiset anna.
Se vähän riippuu oletteko asiassa samalla viivalla?
Kumppanien määrässä? Minulla on 2 kumppania enemmän kuin miehellä.
Määrä on asiallinen, mutta se fakta, että kuitenkin on enemmän ja miehellä 0 kyllä aiheuttaa roplematiikkaa.
Ootko sekaisin vai hullu? :D Onko koko elämä sulle pelkkiä numeroita?
Yhden keskustelun perusteella moinen päätelmä on hullua. Sama kuin ajattelisin , että koko elämä on sinulle vauva -palstaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä37185 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä37185 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se on. se on sekä hyvä, että huono juttu. Hyvä siinä mielessä, että muuten moni olisi jäänyt paljon enemmän ilman, huono siinä mielessä ettei noiden kanssa enää edes harkitse mitään vakavia.
Kenen noiden? Minulta ei ole yksikään mies ikinä kysynyt aikaisemmasta seksielämästäni, jos tarkoitit sitä, että seksuaalisesti aktiivisten naisten kanssa miehet eivät enää edes harkitse mitään vakavia. Kyllä harkitsee, usko pois.
Kaikki miehet joiden kanssa olen harrastanut seksiä, ovat alkaneet suhteeseen kanssani eikä kukaan ole kysynyt aiemmasta seksielämästäni. Koska miehet ovat olleet yhtä helppoja kuin minäkin, emme ole heitelleet moraalisia tuomioita suuntaan tai toiseen parisuhteen piristykseksi.
Eivät vain oiekasti halua tietää ja elävät mieluummin valheessa kuin märehtiä karua todellisuutta. Miehillä ei ole vara valita hirveän suurilla kriteereillä.
No ainakaan eivät olleet synkkiä ankeuttajia kuten sinä, vaan reippaita ja iloluonteisia, seksipositiivisia miehiä.
Kyllähän tähän liittyy miehillä vahva toive siitä, että olisi jotain erityistä naisen silmissä. Vaan mitenpä olet erityinen, jos naisella on kymmeniä tai satoja kumppaneita. Joka mies tietää mielessään, että siellä on ollut miehiä, joiten tasolle et itse pääse. Kokematon nainen on todellinen lottovoitto. Ja aika yleismaailmallisesti ilmiöstä on kyse.
Ja kyllä se toimii toiseenkin suuntaan. Yhtä lailla nainen haluaa olla miehelleen erityinen.
Nykyajan nihilismi ja kulttuurirelativismi luo paljon pahoinvointia ihmisille. Parisuhteetkin on surkealla pohjalla ja yli puolet päätyy eroon. Lapset jaetaan ja perheet hajoaa. Ehkä se vapaan seksin ideologia ei lopulta tee onnelliseksi kuin harvoja itsekkäitä (pääosin miehiä), jotka nauttivat seksuaalisesta elostelustaan läpi elämän kantamatta mitään vastuuta.
Jos naisella on ollut sata miestä ennen sinua ja hän on kuitenkin halunnut parisuhteen kanssasi, niin sekö ei tarkoita sitä, että olet parempi kuin ne sata muuta miestä? Kokematon nainen voi aloittaa suhteen, mutta huomaa, että parisuhde sinun kanssa ei ole sitä, mitä hän haluaa. Tai naisella on ollut aiemmin yksi suhde, mutta hän edelleen kaipaa miestä ja on kanssasi vain paremman puutteessa.
Miehillä tuntuu olevan harhaluulo, että kokematon nainen jää siihen vierelle, koska ei osaa kaivata parempaa vaan tyytyy siihen, mitä on. Ei se kuulkaa noin toimi. Nainen jää vain silloin, kun suhde on hänestä hyvä. Silloin ei ole tarve katsella muita ja tällä ei ole mitään merkitystä sen kanssa, kuinka monta suhdetta naisella on aiemmin ollut.
Ajattelet että mies haluaisi varmistaa ettei nainen jätä häntä ja siksi mies ottaa viattoman naisen. No tästä siinä ei ole kyse. Miehet ja naiset ajattelee tätä asiaa selvästi eri tavalla. Naista ei haittaa, vaikka mies olisi hirvee kyläsonni. Mutta miestä haittaa jos nainen on. Sadan miehen nainen vaan on miehen silmissä yleensä epähaluttava samalla tavalla kun epävarma ja huonon itsetunnon omaava mies on naisen silmissä epäviehättävä.
Toki moni satasen nainen feikkaa viatonta, mutta sanoisin että aika hyvin se paistaa läpi. Miehet on hyviä arvioimaan näitä aivan kun naiset osaa arvioida epävarmoja miehiä.
- se, että muut miehet tietävät, että naisenne on saanut seksiä muiltakin/tietämättänne kohtaatte miehiä, jotka ovat harrastaneet seksiä naisenne kanssa?
Vilpitön vastaukseni on että todennäköisesti tuo muihin vertailu. Mitä mulla on muka tarjottavaa naiselle, jolla on sata panoa. Mutta tässä on myös tuo toinen mielestäni tärkeämpi pointti, että mies ei koe kiihottavana sellaista naista, joka on ollut sadan kanssa. Siinä ei ole kyse pelosta vaan siitä, että viaton nainen on haluttavampi. Samalla tavalla kun itsevarma mies on naiselle haluttavampi. Se on jotain biologista perua.
Kiitos vilpittömästä vastauksesta. Edelleen ihmettelen tuota oletusta, että olisit huonompi kuin ne sata panoa, jotka ovat todennäköisesti olleet korkeintaankin keskinkertaisia ja parasta seksiä nainen on saanut pitkässä parisuhteessaan.
Mutta minä hyväksyn täysin sinun halusi löytää kokemattoman naisen, ja toivon että sinä hyväksyt meidän muiden erilaisen tavan suhtautua asioihin ja elää (seksi-)elämäänsä.
Halusin vaan korostaa ettei tässä ole pääasiassa kyse miehen peloista. Vaikka varmasti niin mies kun nainenkin haluaisi olla jotain erityistä oman rakkaan silmissä. Kyse on enemmänkin jostain miehille ominaisesta asiasta. Viaton nainen on kiinnostavampi kun satasen nainen. Ymmärrän että tämä loukkaa monia. Mutta kai miehelläkin on oikeus asettaa jotain kriteerejä. Kyllä naisetkin valittaa että joku mies oli liian nössö ja epävarma ja siksi ei herännyt kiinnostus.
Jokainen muistaa ensimmäisen parisuhteen ja sen tunteen kun rakastuttiin. Ja kuinka toisen heikkoudet ei yhtään haitannut. Kaiken näki vaan vaaleanpunaisten lasien läpi. Voin kertoa että sama se on miehen ja naisen kohdalla että monennen jälkeen tuo tunne jää puuttumaan tai se tulee vain heikkona tunteena. SItten ihmetellään että mikä vika siinä puolisossa oikeen on ja että täytisikö ottaa ero kun ei tule "fiiliksiä".
Mutta totta kai mä puolustan kaikkien oikeutta harrastaa seksiä niin paljon kun haluaa ja kenen kanssa haluaa. Olisi vaan ehkä kiinnostava käydä joku laajempikin yhteiskunnallinen keskustelu siitä että mihin se johtaa parisuhteiden ja yksinäisyyden suhteen. Jotta ihmiset voisivat tehdä valinnan perustuen tosiasioihin. Eli että haluatko elämältä laadukkaan parisuhteen vai paljon irtoseksiä. Näyttäisi siltä että molemmat ei ole mahdollisia.
Olen eri, mutta miten niin ei ole? Kyllä se minulle ja monelle tutulleni on ainakin ollut ihan mahdollista. 30+ seksikumppania, neljä lasta ja toimiva avioliitto. Ymmärrän kyllä että osa miehistä ajattelee noin, mutta miksi teillä on tarve yleistää ne omat mielipiteenne kaikkiin muihinkin? Pelkäättekö, ettei sillä näkemyksellänne ole riittävästi painoarvoa, jos puhutte rehellisesti pelkästään omasta puolestanne?
Kun verrataan nykymenoa vanhempiin ikäluokkiin, niin 60 + pariskunnilla todella paljon pitkiä parisuhteita. Ei k-karusellit pyörineet joskus sotien jälkeen. Vaan nyt pyörii ja vaikka perhe ja lapsiakin saadaan niin yli puolet päättyy eroon ja lapset jakoon. Tähän perustan väitteeni, että runsas irtosuhteilu on myrkkyä pitkille parisuhteille ja perheille.
Et vissiin seuraa ajankohtaisia asioita. Taisi olla viime viikolla uutinen tutkimuksesta, jossa oli tutkittu naisten ja rintamalla olevien miesten kirjeenvaihtoa...
Pitkä parisuhde ei ole yhtä kuin onnellinen parisuhde. Ja jos puhut "sotien jälkeisestä" ikäluokasta niin puhu nyt hyvänen aika sentään oikean ikäisistä eli 70+ vuotiaista. Me +/- 60 vuotiaat olemme harrastaneet seksiä 1970-luvulta alkaen, olleet punkkareita ja "anarkisteja", liftanneet ympäri Suomea, bailanneet festareilla ja paljon sellaista, mitä nykyajan nuoret eivät enää edes uskaltaisi tehdä.
N58
Enpä tiedä, mutta luulisi tulevan halpa olo, jos kaikille antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näin aikuisena tietää mitä seksistä haluaa ja jos se on jonkun kanssa ekalla kerralla tosi huonoa niin miksipä ei siirtyisi seuraavaan. Hyvääkin seksiä voi saada ihan tuntemattomalta ihan sillä ekalla kin kerralla, kunhan molemmilla on halu kuunnella ja ymmärtää toista ja tuottaa toiselle hyvää.
Miksi jäisi jumiin johonkin huonoon? Vain siksi ettei kertyisi liikaa kokemuksia? 🤔
Ehkä siksi että et välttämättä pysty sadannen miehen jälkeen enää oikeasti rakastumaan keneenkään.
Miten seksin harrastaminen ja kyky tuntea rakkautta sulkevat toisensa pois? Lähde?
Olen eri, mutta se taitaa tarkoittaa että on vaikeampaa rakastua johonkin tiettyyn ihmiseen jos on ollut liian monen kanssa. Siihen tavallaan turtuu, samalla tavalla kun tinderin kanssa.
Jos käyt sanotaan 2 kertaa viikossa treffeillä eri ihmisten kanssa, joka viikko, niin jossain vaiheessa kyllästyt hieman siihen, mutta käyt kummiskin uusien tyyppien kanssa treffeillä siinä toivossa että löytyis SE tyyppi sulle.
Tapaat paljon ihmisiä, opit paljon itsestäsi ja muista ihmisistä mutta samalla etsit parempaa ja parempaa, jospa seuraava olis vielä parempi kun edellinen.Uskon vahvasti että tyyppi joka käy kerran vuodessa treffeillä ihastuu helpommin, kun joku joka käy joka viikko.
Eihän nyt puhuta ihastumisesta vaan seksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessahan on hpv epidemia kun naiset ovat harrastaneet ennätyksellisen vilkkaasti irtosuhteita. Ei voi mies tietää onko nainen puhdas vai saako kurkkuunsa nuollessa syöpä hpv:n.
Vain naiset ovat harrastaneet irtosuhteita? Keskenään?
Sitähän tässä ketjussa on sanottu, että irtoseksi ei ole koskaan parisuhdeseksin veroista juuri sen takia, kun se on pelkkää vaniljaa kondomilla. Sen oman rakkaan kanssa voi sitten olla ilman kelmuja ja kumejakin.
Henkilökohtaisesti en ole koskaan kokenut kumia erityisen epämiellyttäväksi, ja olen kyllä harrastanut irtosuhteissa muutakin kuin vaniljaa. Sen sijaan avioliitossa olen harrastanut pelkkää perusseksiä koska puolisoa ei leikit kiinnosta. Ei se aina ole noin yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Seksi ei ole antamista, vaan vuorovaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten?
No eikö se ole hyvä miehille jos saavat seksiä? Vai miten olisi toteutettavissa se miesten haavemaailma jossa naiset ovat siveitä neitsyitä mutta miehille kaikille tarjolla yllin kyllin seksiä? Joko naiset siis haluavat seksiä paljonkin ja miehet saavat sitä sitä kautta tai sitten ei. Mutta ei se oikein muuten vain toimi.
Näinhän se miehillä monesti on, jos nainen harrastaa paljon seksiä on l*tka mutta jos ei harrasta paljon on pihtari.
Naisen kuuluu antaa suhteessa, ei random miehille.
Kun nainen päättää ihan itse kenelle antaa, vaikka kuinka parut ja itket.
Sitähän ei ole väitettykään , että asia olisi toisin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Miehet saattavat nähdä minut objektina, mutta kyllä minä itselleni olen ihan subjekti. Ts. harrastan seksiä siksi että itse haluan enkä siksi että minut siihen taivutellaan. Ymmärrän kyllä, että tämä on miehenä vaikea sisäistää.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan ruikuti-ruikuti-miehet jää ilman.
Seksielämä on hyvä asia, paitsi jonkun hyypiön mielestä.
Erehdyt aikajärjestyksessä. Olen jäänyt ilman ja sitten minusta tuli ruikuti-ruikuti-mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä37185 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä37185 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta miten niin ei ole? Kyllä se minulle ja monelle tutulleni on ainakin ollut ihan mahdollista. 30+ seksikumppania, neljä lasta ja toimiva avioliitto. Ymmärrän kyllä että osa miehistä ajattelee noin, mutta miksi teillä on tarve yleistää ne omat mielipiteenne kaikkiin muihinkin? Pelkäättekö, ettei sillä näkemyksellänne ole riittävästi painoarvoa, jos puhutte rehellisesti pelkästään omasta puolestanne?
Kun verrataan nykymenoa vanhempiin ikäluokkiin, niin 60 + pariskunnilla todella paljon pitkiä parisuhteita. Ei k-karusellit pyörineet joskus sotien jälkeen. Vaan nyt pyörii ja vaikka perhe ja lapsiakin saadaan niin yli puolet päättyy eroon ja lapset jakoon. Tähän perustan väitteeni, että runsas irtosuhteilu on myrkkyä pitkille parisuhteille ja perheille.
Ohis, mutta tuo haikailemasi aika ei koskaan enää palaa, ja hyvä niin. Työn puolesta olen vuosien varrella kuullut paljonkin vanhojen naisten katkeria kertomuksia niistä pitkistä parisuhteista, joissa oli väkivaltaa, alkoholismia, pettämistä ja lehtolapsia, mutta joita piti vain sietää, koska ei ollut muuta vaihtoehtoa, ei paikkaa mihin mennä. Yhteiskunta normeineen oli sotien jälkeen varsin erilainen. Tuollaisessa pakkoliittoperheessä kasvaneena voin myös kertoa, että lasten kannalta se on helvetin huono juttu, tulee pahaa jälkeä.
Kun avioliiton merkitystä lähdettiin purkamaan, niin sitähän perusteltiin juuri tuolla, ettei tarvitse elää väkivaltaisen alkoholistin puolisona loppuikää. Vaan mihin se johtikaan. Nyt vaihdetaan puolisoa jatkuvasti ja väkivalta tai juopottelu on ongelmana vain pienessä murto-osassa eroista. Lapset jää jakoon ja kiertelee sitten perheestä toiseen. Kyllä tämäkin aika vielä tullaan tuomitsemaan tulevien sukupolvien toimesta. Niin on käynyt aina koska jälkiviisaus on parasta viisautta.
Turhaan luot noin negatiivista kuvaa noista menneen ajan suhteista. Fakta on että valtaosa noista suhteista oli olosuhteisiin nähden (sodan käynyt sukupolvi) hyvinkin laadukkaita ja tarjosi lapsille eheän ydinperheen. Kun taas neuvostoliitossa ydinperhe hajotettiin, niin siellä oli miljoonia katulapsia vailla mitään ihmisoikeuksia.
Ja sekään ei ole totta, että seksi tästä tulee vaan jatkuvasti vapautumaan lisää. Historia on täynnä vapaan seksin ja sitten kiristyneiden seksuaalinormien aikoja. Esimerkiksi jo antiikin Kreikassa oli hyvin vapaata seksiä, mutta systeemi myöhemmin korvaantui tiukemmilla normeilla. Länsimaissa eletään seksuaalivallankumouksen jälkimainingeissa, mutta ajat voi hyvin muuttaa tilannetta toiseenkin suuntaan kun ihmiset ymmärtää että vapaalla seksillä on myös hintansa eikä pelkästään sukupuolitautien muodossa. Hedonismi vaikuttaa hienolta asialta, mutta on lopulta aika tyhjä ja mitäänsanomaton ideologisessa ja moraalisessa mielessä.
Ei se ole sen negatiivisempi kuva kuin sinulla on positiivinen. En pitäisi kiirettä niiden normien kiristymisen odottelun kanssa, mulla loppuu vuodet kesken kun ajattelee, että jo vanhempani elivät ns. vapaan rakkauden aikaa. Mitä seuraavat tekevät, on heidän asiansa, ja varsin henkilökohtainen onkin.
(Ja jos satut olemaan hän, jonka mukaan nykymeno johtaa miesten ja naisten eri maihin, naisten maan infran sortumiseen ja ihmiskunnan sukupuuttoon, mihin ne miehet oikein suutuspäissään soutivat?)
Tämä. Osa kirjoittajista tuntuu taas kuvittelevan, että he keskustelevat helposti manipuloitavien parikymppisten naisten kanssa, jotka kyllä laittavat jalkansa ristiin, kun vähän nimittelee. Mutta kun täällä on meitä, joilla oli seksielämää jo ennen heidän syntymistään.
Minä olen syntynyt 1960-luvun alussa eli olen kohta kuusikymppinen (enkä todellakaan laske itseäni sodanjälkeiseksi sukupolveksi - vaikka laajasti ottaen kaikkihan me tässä ketjussa kai sellaisia ollaan). Aloitin seksielämäni 1970-luvun lopulla. Koin punkin nousun, festarit, rauhanmarssit, reissasin 80-luvun alussa ensimmäistä kertaa interraililla ja koin "lomaromantiikkaa". Melkein 40 vuotta sitten.
Kyllä minua hieman hymyilyttää lukea täältä, kuinka tosiaan infra sortuu ja yhteiskuntarauha kaatuu, kun naiset ei enää nykyisin säännöstele seksiään :-D
Sinulle? Tosi harmi. Miehelleni onneksi ei. Yhdessä opetellaan ja kokeillaan vieläkin uutta. Muut kokemukseni ovat ikävuosilta 16-18 eikä oo miestä koskaan haitannut.