Nolot mokat työhaastattelussa
Kerro miten olet mokannut työhaastattelussa tai miten haastattelemasi hakija on mokannut.
Oma mokani: Olin hakenut töihin kouluun, joka oli melko lähellä toista koulua. Jotenkin olin sotkenut ne ajatuksissani ja menin haastatteluun väärään kouluun. Onneksi olin sen verran ajoissa, että ehdin virheen tajutessani vielä juoksemaan oikeaan kouluun ajoissa. Tosin olin ihan punainen ja hikinen, koko haastattelun ajan, kun olin hölkännyt untuvatakki päällä :)
Kommentit (460)
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 22:02"]Minulla oli kerran haastattelussa päällä punainen paita. Kesken haastattelun tajusin ettei kyseisen yrityksen logossa tai muunakaan tunnusvärinä ollut kuin sininen ja musta! Kyllä hävetti..
[/quote]
Mä kävin kerran työhaastattelussa eräässä erittäin tasokkaassa, menestyvässä ja kansainvälisessä yrityksessä. Työntekijöillä kaikilla hulppeat omakotitalot vuoren huipulla ja 6 autoa pihassa per nenä. Menin vahingossa kertomaan pomolle haastattelussa tulleeni paikalle jalkaisin, kun minulla ei ole autoa. Tajusin samantien mokanneeni ja sanoinkin: "..otan vain takkini." Ja lähdin pois häpeissäni.
35
Älä korjaa oikein meni aiemmin
40 vielä
Anteeksi! Ajatusvirhe unohda koko juttu :D
40 vielä
Anteeksi! Ajatusvirhe unohda koko juttu :D
Iloistuin tuo mieleen ilotuolin...
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 21:29"]Siis miten ihmeessä olette kaikki tuollaisia nolostelijoita?!
.....
Ei elämä ole noin noloa ja häpeällistä!
Suomalainen häpeäkulttuuri on niiin vailla vertaansa. Kaikkea saa hävetä. Yhtä häpeässä kieriskelyä ja maineen kiillottamista kaikki.
[/quote]
Itsellensä nauramisen taito - voisit sinäkin joskus kokeilla sitä niin ei vanne kiristäisi noin paljon.
Hyvässä hengessähän täällä ollaan jaettu typeryyksiä mitä on tullut sanottua tai tehtyä. Eikös se nimenomaan ole tuon häpeäkulttuurin vastaista että pystyy näkemään omissa hölmöyksissä sen koomisen puolen?
[/quote]
Huoh..mistähän saisi tarpeeksi pitkää ratakiskoa jotta sinullekin saisi väännettyä?
Miksi pitäisi väkisin yrittää nauraa jollekin joka a. ei ole ratkiriemukasta b. ei pitäisi olla milläänlailla häpeällistä.
Tähän ketjuun hölmöläiset olivat kertoneet muka-noloja sattumuksiaan. Vaikka tosiasiassa nolointa oli vain se miten kipsiin voi itse saada koko tilanteen jos häpeilee aivan suotta itseään ja aivan tavallisia asioita.
Kyllä sai nauraa näille vedet silmissä! :D itse olin viikko takaperin työhaastattelussa, ja jännitti ihan perkeleesti. Olin jo valmiiksi naama punaisena kun menin huoneeseen. No, heti kättelyssä kun kättelin haastattelijaa aloin samalla hetkellä miettiä sanonko ensin etu vai sukunimeni (tyyliin kokkosen sirkka, vai sirkka Kokkonen) ja lopulta sanoin sokko kirkkanen ja repesin vielä nauruun huomatessani mokani. Muutenkin änkytin joka vastauksessa... Mutta sain paikan! :-) pitää osata kai nauraa itselleen!
^ vai olisiko suorastaan mielipidekysymys, mikä on noloa tai hassua?
Mä hain sisäisesti uutta paikkaa ja isopomo haastatteli huoneessaan. No, huone oli tyhjä ja päätin kokeilla pomon työtuolissa istumista. Ja jäin kiinni, istun pomon paikalla kun hän tuli sisään. Selitin että tuolimallia halusin testata...juu ei kiitos, toinen otettiin.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 22:29"]
^ vai olisiko suorastaan mielipidekysymys, mikä on noloa tai hassua?
[/quote]
´Ääh, tarkoitin tietysti sitä edellistä kommenttia...
Tämän olen kertonut aiemminkin. Olin haastattelussa ulkomailla tehtävään asiakaspalveluun. Haastattelijat kyselivät elämäntapoja, poltanko esimerkiksi ja pystynkö olemaan asiakaspalvelussa polttamatta. Sanoin polttavani, mutta että se ei ole ongelma. Pystyn olemaan polttamatta päivän. Sitten kysyivät juomatottumuksia. Vastasin asiallisesti että sekään ei ole ongelma tms. Sitten lisäsin kevennyksenä: "jopa koko päivän". Sitten tuli järkyttävä limaysköskohtaus, siis sellainen että loppua ei näy. Meinasin tuon kevennyksen ja räkimisen jälkeen hiipiä ovesta ulos. En saanut paikkaa. Wt.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 22:16"] Huoh..mistähän saisi tarpeeksi pitkää ratakiskoa jotta sinullekin saisi väännettyä?
Miksi pitäisi väkisin yrittää nauraa jollekin joka a. ei ole ratkiriemukasta b. ei pitäisi olla milläänlailla häpeällistä.
Tähän ketjuun hölmöläiset olivat kertoneet muka-noloja sattumuksiaan. Vaikka tosiasiassa nolointa oli vain se miten kipsiin voi itse saada koko tilanteen jos häpeilee aivan suotta itseään ja aivan tavallisia asioita.
[/quote]
Ensinnäkin se, ettei tämän ketjun tapaukset ole sinun mielestäsi ratkiriemukkaita ei todellakaan tarkoita etteivät ne naurata muita. Minusta useampikin tapaus joita täällä on kuvailtu ovat nimenomaan olleet hassuja.
Toisekseen, mielestäni tuo iänikuinen jankkaus miten oi voi kun meillä täällä Suomessa ollaan niin sitä ja tätä, ei muualla maailmassa koskaan näin tehdä on juuri sitä häpeäkulttuuria josta puhut. Tämä ketju taas on jotain aivan päinvastaista.
Jos nämä tarinat eivät kiinnosta tai naurata niin siirry vaikka lukemaan jotain ihan muuta. Niin ne itsevarmat, häpeilemättömät ulkomaalaisetkin varmasti tekisivät.
-Miksi hait meille töihin?
-No kun teillä oli paikka auki.
Näin älykkäänä ekassa työhaastattelussani
Hain kolmivuorotyötä, pakkaajan paikkaa. Lämmin kevätpäivä oli pehmittänyt päätä ja kuvailin ihannetyötäni "ettei yksikään päivä olisi samanlainen".
Juu, ei jatkoon.
Olin viime viikolla työhaastattelussa siivousfirmaan. Minulta kysyttiin miksi haen juuri tätä paikkaa, joten kerroin että olen hakenut 35 paikkaan ja tämä oli ainut josta soitettiin edes haastatteluun, että pelkään työttömyyttä ja haluan töihin josta maksetaan palkkaa... En siis sanonut että haluan mihin tahansa töihin, vaan oikeasti vuodatin pelkääväni työttömyyttä. Hävetys taisi olla aiheetonta, aloitan ensi maanantaina.
Taisin olla ainut paikkaa hakenut.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 07:46"]
Olin työhaastattelussa ja kehuin että herään aina ajoissa ja pidän aamu vuoroista jne. Haastattelia kysyi sitten että missä minun pitäisi parantaa että olisin 'täydellinen' työntekijä niin menin lukkoon ja vastasin että voisin parantaa aamu heräilyä.... En todella tiedä miksi niin vastasin koska aamu vuorot ovat oikeasti lempi vuoroja ja olen hyvä heräämään :D En saanut paikkaa. Taisin vain hämmentää haastatteliaa.... Hermostuneena olen kova höpöttämään ja puhun mitä sattuu.
[/quote]
Enpä olis minäkään palkannut; haastattelia, aamu vuoro,...
Me soitamme sinulle, älä sinä soita meille!
Olin ulkomailla työhaastattelussa ja ko. maassa on hyvin tärkeää listata cv:ssä ihan kaikki työkokemukset. Olin sitten karsinut joitain ei niin relevantteja kokemuksia pois ja sitten haastattelussa mainitsin vahingossa sellaisesta kokemuksesta, jota siellä cv:ssä ei ollut...haastattelija syynäsi cv:n läpi ja alkoi suurin piirtein huutaa suoraa kurkkua, että "Kaikki työkokemukset pitää mainita!!" Myöhemmin haastattelija rauhottui, mutta vielä samaisessa haastattelussa kännykkä pärähti soimaan, olin unohtanut laittaa sen äänettömälle, vaikka normaalisti olen tarkka moisesta.
En tietenkään saanut paikkaa.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 10:36"]
Itse myös rekrytointeja tekevänä olen yllättynyt siitä, miten paljon tulee tuppisuisia hakijoita, jotka eivät keksi edes yhtä kysymystä mitä haluaisivat työpaikasta tietää tai osaa itse vastata kysymyksiin kahta sanaa pidemmillä lauseilla. Hieman haastavaa muodostaa käsitystä siitä, olisiko kyseessä meille sopiva henkilö. Mitään yksittäisiä mokia nyt ei tule kuitenkaan mieleen.
[/quote]
Saako kysyä mitä ihmettä pitäisi kysyä jos hakee paikkaa ja tietää tarkalleen mitä työ on? Voitko heittää pari esimerkkiä...
Itse olen yhtä kertaa lukuunottamatta saanut aina sen työpaikan mitä olen hakenut. Tämän hetkiseen työpaikkaani oli hakijoita 300 ja työntekijöitä valittiin kolme. Enkä keksinyt mitään kummempaa kysyttävää kuin milloin ilmoittavat jos on tullut valituksi. Kysymys ei siis mitenkään koskenut itse työtä.
Kävin nykyisen työpaikan työhaastattelun puhelimitse. Olin juuri tehnyt liki 15 tuntisen ilta- ja yövuoron putkeen. Puhelu alkoi, sen muistan, keskusteltiin jossain kohtaa palkkatoiveista, muistan mananneeni punaisia päin tulleita kävelijöitä ja puhelu päättyi. Lupasi soittaa uudestaan iltapäivästä kun olin heräillyt. Oli kuulemma ollut hyvinkin hauskaa ko. "haastiksen" jälkeen. Noh, töihin pääsin ja ihan hyvin on mennyt.
35 korjaa: iloistuin eli ilostuin :-)