Erityisherkkä kaveri
En uskalla sanoa enää mitään, ettei hänen energiansa kulu.
Hän syö vain kotimaista luomua kotiruokaa tietyn ruokavalion mukaan. Hän meditoi ja joogaa niille pyhitetyssä huoneessaan. Hän kuuntelee henkisten opettajien videoita ja enkelien kanavointeja. Hän käyttää tarot- ja enkelikortteja. Hän jätti yhden kaverinsa vasta, koska kaveri oli "energiavaras". Hän ei voi tehdä töitä koska uupuu. Hän analysoi itsetuntoaan.
Olenko liian jyrkkä kun tuntuu, ettei ole enää mitään yhteistä?
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan kuulosta erityisherkältä tyypiltä vaan joltain hihhulilta. Kannattaa selvittää, mitä erityisherkkyys tarkoittaa ennen kuin termiä käyttää. Hohhoijaa.
Yleensä nämä "erityisherkät" määrittävät itse itsensä.
Mulle se itseni määrittely oli aika lailla iso ja auttava juttu. Loppui turha lääkäreillä juokseminen ja olemattomien lapsuudenaikaisten traumojen etsiminen. Tajusin myös, että ei ole mitään, mitä minun pitäisi itsessäni parantaa tai eheyttää.
Aloin ymmärtää, että minulla on tällainen synnynnäinen ominaisuus, jossa on sekä hyviä että huonoja puolia. Aloin hyväksymään itseäni entistä entistä ja aloin voimaan paremmin ja paremmin.
Jos se sinusta tai muista samoin ajattelevista on joku keksitty ilmiö, niin sitten on. Mun ei onneksi tarvitse olla kaltaistesi kanssa tekemisissä.
Korjaus: entistä enemmän. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan kuulosta erityisherkältä tyypiltä vaan joltain hihhulilta. Kannattaa selvittää, mitä erityisherkkyys tarkoittaa ennen kuin termiä käyttää. Hohhoijaa.
Yleensä nämä "erityisherkät" määrittävät itse itsensä.
Onks se rikos?
Ei, tässä tarkoitin että "erityisherkkä" tulee henkilöltä itseltään.
Vierailija kirjoitti:
ocd
Kuulostaa myös ortorexialta joka on levinnyt myös siivoustuotteisiin ja kosmetiikkaan. Kontrollia ja elämän pelkoa kaikki.
Joku mainitsi tuon ”kaikesta etsitään syvempää merkitystä” asian. Kuulosti tutulta, ja se käy raskaaksi ihmissuhteessa. Mut on kasvatettu maalaisjärjellä, mikä on ihanan rationaalinen tapa ajatella.
Herkkä olen itsekin, juurikin aistiyliherkkä. Pidän sen kuitenkin piilossa, ja vältän viimeiseen asti valittamista.
Joskus ”hurahtaneet” ovat äärimmäisen raskaita kavereita. Sen huomaa selkeästä sitten kun tällainen ihmissuhde päättyy.
Vierailija kirjoitti:
Joku mainitsi tuon ”kaikesta etsitään syvempää merkitystä” asian. Kuulosti tutulta, ja se käy raskaaksi ihmissuhteessa. Mut on kasvatettu maalaisjärjellä, mikä on ihanan rationaalinen tapa ajatella.
Herkkä olen itsekin, juurikin aistiyliherkkä. Pidän sen kuitenkin piilossa, ja vältän viimeiseen asti valittamista.
Joskus ”hurahtaneet” ovat äärimmäisen raskaita kavereita. Sen huomaa selkeästä sitten kun tällainen ihmissuhde päättyy.
Kaikesta etsitään syvempää merkitystä ja kaikki liittyy omaan itseen jotenkin. En itse enää jaksa yhtään mitään "mitä tämä kertoo meidän suhteemme tilasta?" kaiveluja.
Ihan yhtä hönö olet itse kun et osaa tilannetta käsitellä vaan pitää kysyä ventovierailta neuvoa jossain hiton keskustelupalstalla!
Jos noin häiritsee niin ei kai ole pakko olla tekemisissä?
Pata ja kattila kirjoitti:
Ihan yhtä hönö olet itse kun et osaa tilannetta käsitellä vaan pitää kysyä ventovierailta neuvoa jossain hiton keskustelupalstalla!
Eli kutsut erityisherkkää kaveria hönöksi?
Juurikin tuo "energiavaras", miten voi ottaa toiselta energiaa ellei tämä itse sitä anna? Ja miten olisin vastuussa siitä jos joku kokee "uupuvan seurassani"?itse läksi ja itse suostui olemaan seurassani.
Minulla on tällainen kaveri joka ei sitten kuitenkaan itse aktiivisesti luo puheenaiheita tai lähetä viestiä, joten automaattisesti puhun omista asioistani. Mutta se on sitten väärä ja liian kuluttava aihe.
Olet jyrkkä, voisit avata mieltäsi ja kokeilla meditaatiota. Enkelikortitkaan ei pahaa tee. Voisit myös lukea tunnelukoista.
En tiedä ovatko henkisesti heränneet erityisherkkiä vai ei, mutta ainakin henkinen herääminen tekee sinusta aikaisempaa herkemmän instrumentin. Et voi tehdä enää kaikkia asioita, joihin pystyit ennen. Ehkä esim. joit ennen kahvia mukikaupalla, mutta nyt et pysty juomaan yhtäkään ilman että alat tärisemään.
Ei hän tahdo sun kuluttavaa seuraa ilmeisesti. Miksi et itse tajua asiaa. Olet raskas ja kuluttava.
Sun kirjoitukset on pelkästään niin sekopään tekemiä ettei kukaan päästään terve halua lähellesi.
Vierailija kirjoitti:
Olet jyrkkä, voisit avata mieltäsi ja kokeilla meditaatiota. Enkelikortitkaan ei pahaa tee. Voisit myös lukea tunnelukoista.
Enkelikortit voidaan heittää takan lämmikkeeksi. Muuhun niistä ei ole. Sinä voisit selkeyttää ajatuksesi ja herätä psykooseistasi. Nuo enkeli, kristalli ymps. On pakokeinoja heikoille. Pakenette todellisuutta ja ette kohtaa itseänne. Luopukaa noista niin elätte oikeasti. Nyt teette vain itsestänne naurunalaisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkelikortit voidaan heittää takan lämmikkeeksi. Muuhun niistä ei ole. Sinä voisit selkeyttää ajatuksesi ja herätä psykooseistasi. Nuo enkeli, kristalli ymps. On pakokeinoja heikoille. Pakenette todellisuutta ja ette kohtaa itseänne. Luopukaa noista niin elätte oikeasti. Nyt teette vain itsestänne naurunalaisen.
Mä muistan kyllä vielä kun mä olin ateisti, ja mulla oli sellainen "Se ei saa olla niin!" asenne. Jonka tietysti peitin jonkinlaisen järki ja todisteet sirkuksen alle. Sirkustahan se oli. Pakoa todellisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta minua enkeli-, tarot- ja oraakkelikortit ovat auttaneet kohtaamaan itseäni ja todellisuutta. Sehän niiden perimmäinen tarkoituskin on. :)
Mulle se itseni määrittely oli aika lailla iso ja auttava juttu. Loppui turha lääkäreillä juokseminen ja olemattomien lapsuudenaikaisten traumojen etsiminen. Tajusin myös, että ei ole mitään, mitä minun pitäisi itsessäni parantaa tai eheyttää.
Aloin ymmärtää, että minulla on tällainen synnynnäinen ominaisuus, jossa on sekä hyviä että huonoja puolia. Aloin hyväksymään itseäni entistä entistä ja aloin voimaan paremmin ja paremmin.
Jos se sinusta tai muista samoin ajattelevista on joku keksitty ilmiö, niin sitten on. Mun ei onneksi tarvitse olla kaltaistesi kanssa tekemisissä.