Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erityisherkkä kaveri

Vierailija
14.12.2020 |

En uskalla sanoa enää mitään, ettei hänen energiansa kulu.
Hän syö vain kotimaista luomua kotiruokaa tietyn ruokavalion mukaan. Hän meditoi ja joogaa niille pyhitetyssä huoneessaan. Hän kuuntelee henkisten opettajien videoita ja enkelien kanavointeja. Hän käyttää tarot- ja enkelikortteja. Hän jätti yhden kaverinsa vasta, koska kaveri oli "energiavaras". Hän ei voi tehdä töitä koska uupuu. Hän analysoi itsetuntoaan.
Olenko liian jyrkkä kun tuntuu, ettei ole enää mitään yhteistä?

Kommentit (140)

Vierailija
121/140 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitähän riittää, mitään herkkää heissä ei tosin ole.

Ei niin, he saavat piikitellä ja huutaa muille.

Vierailija
122/140 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitähän riittää, mitään herkkää heissä ei tosin ole.

Ei niin, he saavat piikitellä ja huutaa muille.

Tässäkin ketjussa on useampi heti hyökännyt. Joku oikeasti herkkäkin on tainnut kommentoida, mutta nämä ei tuo sitä aktiivisesti esiin. Ja henkiolentoihin saa yhteyden jos alkaa houkuttelemaan, ne kun on pahasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/140 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäkypsille eritysherkille on tyypillistä myös rajattomuus ja tulkintojen tekeminen oman tunnemaailman kautta. Siitä seuraa näitä pieleen meneviä "aistimuksia" muista ihmisistä, kun tällainen erityisherkkä projisoi omaa sisäistä maailmaansa muihin. [/quote]

Käsittääkseni useat ihmiset tekee muista pitkälle vietyjä tulkintoja etukäteen, ei vain erityisherkät. Osa ihan pelkkien juorujen perustella kuullakseen ryhmään. Kumpi sitten on parempi, pohtia omassa päässään mitä on mieltä jostakusta vai juosta ympäriinsä mustamaalaamassa halukkaille- ja niitähän riittää.

Tämähän ei sinänsä ole ongelma, koska totuus ihmisestä tulee tekojen kautta ilmi ajan kanssa. Jos tulkinta on väärä sen voi muuttaa, jos oikea - no, se käytös paljastaa sen kyllä.

Vierailija
124/140 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisherkkyyteen ei liity mitään enkelijuttuja. Erityisherkkyyteen liittyy se, että aistii muiden tavallisena pitämät asiat voimakkampina. Osittain esimerkiksi aivorakenteiden paksuuseroista johtuu nämä ominaisuudet.

Vastikään oli taas juttu musiikin kuuntelusta, jossa aivokuvantamalla on todettu osan ihmisistä kokevan musiikin voimakkaampana kuin toiset. Siis elämystasolla.

Sama juttu, että ihmiset näkee värisävyt erilaisina

Kuulevat, näkevät ja kokevat eri lailla.

Empatia on erilainen

jne.

Ei tarvitse olla kateellinen siitä, että joku toinen voi kokea aistimukset vahvempana.

Enkelijutut ja muut tarotharhat eivät liity erityisherkkyyteen mitenkään.

Vierailija
125/140 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityisherkkä on kaunis sana hulluudelle.Kuten hajuherkkyyskin:)Luulotauteja molemmat!

Voimakkaat hajut voivat aiheuttaa esim. migreeniä. Vain hullu luulee, että migreeni olisi luulotauti.

Vierailija
126/140 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani erityisherkkä vaati miehensä laittamaan omistusasuntonsa vuokralle ja muuttamaan kanssaan isoon taloon vuokralle, jotta hän saa "oman huoneen". Miehen asunto on tilava kaksio. Uuden asunnon vuokra on kallis ja erityisherkkä ei pysty käymään töissä, koska uupuu. Mies siis maksaa kaiken. He eivät enää ole lapsentekoiässä, joten kyseessä oli herkän erityistarpeet.

Vierailija
127/140 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotisana.

Vierailija
128/140 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin kyllästynyt tähän, että näitä erityisherkkiä on jo joka puolella.

Osa diagnosoinut itse itsensä, osa kasvatettu erityisherkiksi. Muotijuttu, toivottavasti ohimenevä.

Varmasti joku joukossa myös oikeasti herkkä, joka kokee asiat erikoisen voimakkaasti.

Mutta ei ihminen ole silloin erityisherkkä, jos ei halua tehdä kuin muut. Tai tarvii omaa aikaa.

Tai menettää itsehillinnän, jos asiat ei mene hänen toivomallaan tavalla. Tai kokee asioista mielipahaa.

Vierailija
129/140 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisherkillä on usein fibromyalgia vielä lisänä. Kolottaa ja ei jaksa kulkea töissä. Pakko hakea saikkua, kun työpaikan ilmapiiri vie voimat ja fibro väsyttää.

Tunnen pari tällaista

Vierailija
130/140 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Indigolapsi siis.

Vierailija
131/140 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Indigolapsi siis.

Ennenvanhaan joo.

Vierailija
132/140 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorekkaita ja trendikkäitä mielensäpahoittajia.

Vierailija
133/140 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo erityisherkäksi itsensä tituleeraaminen on ainakin osin suojautumiskeino ja muiden kiristämiskeino. Meillä on muutama yällänen nillittäjä töissä, he parkuu joka asiasta ja vaikka tekevät itse virheitä niin heille ei saa sanoa mitään koska loukkaantuvat ihan mitättömistä jutuista. Ja muut tottelee, kukaan ei enää sano mistään mitään ettei nää vaan loukkaannu.

Jos mietitään tarkemmin, niin oikeastihan tuo on aika ovela konsti suojautua kaikelta. Ja kun huomaa että tuo tepsii ja muut käyttäytyy niinkuin minä toivon (tai sanelen) niin "a vot" sain sen mihin pyrin. 

Lapsethan käyttää tätä jo hyvin varhaisessa iässä hyväkseen. Äiti moittii jostain tai ei anna mulle sitä mitä haluan, minä nostan hirveän älämölön ja itken katkerasti kun minua on loukattu. Äiti on kiltti ja antaa sen mitä minä haluan tai ei uskalla moittia minua siitä mitä tein, etten vaan pahota mieltäni. Tämä käytösmalli vaan vahvistuu. 

Eli ei ole mitään eroa ollaanko lapsia vai jo työelämässä, sama kaava. Kätevää, miksen itse tajunnut tuota aikoinaan, olen vaan esittänyt aina pikemminkin kovaa ja kovapäistä, paksunahkaista ja pärjäävää.         

Ei ole tullut mieleenkään leikkiä jotain haurasta itkupilliä. 

No, jokainen valitsee itselleen sopivan selviytymiskeinon.

Vierailija
134/140 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lähde tohon vedätykseen. 

Jos haluat olla hänen kanssaan tekemisissä, niin kerro että hän voi ottaa sitten yhteyttä kun hänestä siltä tuntuu ja että jaksaa.

Kysypä suoraan oletko sinä hänen mielestään energiasyöppö ja mikä tekee jostain enetgiasyöpön ja mikä ei

.....tuskin sitä on pokkaa kuitenkaan edessäpäin sanoa.

Vierailija
135/140 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sinä nyt ole ap liian jyrkkä. 

Ihmiset muuttuvat ja meille kaikille tulee erilaisia uusia (ehkä yllättäviäkin) piirteitä iän myötä.

Anna hänen olla jos tuntuu ettei ole mitään yhteistä. Ehkä hän alkaakin jossain kohtaa myöhemmin kaipaamaan ystävyyttäsi. Valitettavasti taitaa vaan olla niin että tuon kaltaisuus vaan pahenee ja johtaa vaikeisiin mt ongelmiin ja eristäytymiseen muusta maailmasta.

Vierailija
136/140 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitamaton Traumatausta ja hormonitoiminta sekasin. Myös hoitamattomat suolistovaivat varmaan taustalla 

Eli koko kehon ja mielen systeemin epätasapaino. 

Tuttu tilanne, mulla korjaantunut. Voin nyt paremmin. Hyvin normaalisti.

Paljon kului rahaa hömppään. Voisin toki itse rahastaa tällä hömpällä muita heikossa hapessa olevia, mutta en halua olla epärehellinen. 

*Kultaisen *shekheemin hoito 50e*🤭👒 ja nimen vaihto IskeerKristlBeem tms

Ei saa nauraa ohjelman virpoja....🤣

Vierailija
137/140 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tuo erityisherkäksi itsensä tituleeraaminen on ainakin osin suojautumiskeino ja muiden kiristämiskeino. Meillä on muutama yällänen nillittäjä töissä, he parkuu joka asiasta ja vaikka tekevät itse virheitä niin heille ei saa sanoa mitään koska loukkaantuvat ihan mitättömistä jutuista. Ja muut tottelee, kukaan ei enää sano mistään mitään ettei nää vaan loukkaannu.

Jos mietitään tarkemmin, niin oikeastihan tuo on aika ovela konsti suojautua kaikelta. Ja kun huomaa että tuo tepsii ja muut käyttäytyy niinkuin minä toivon (tai sanelen) niin "a vot" sain sen mihin pyrin. 

Lapsethan käyttää tätä jo hyvin varhaisessa iässä hyväkseen. Äiti moittii jostain tai ei anna mulle sitä mitä haluan, minä nostan hirveän älämölön ja itken katkerasti kun minua on loukattu. Äiti on kiltti ja antaa sen mitä minä haluan tai ei uskalla moittia minua siitä mitä tein, etten vaan pahota mieltäni. Tämä käytösmalli vaan vahvistuu.&

Sinä vain paljastat tuolla sepustuksella tietämättömyytesi erityisherkkyydestä. Se mitä erityisherkkä tarkoittaa, on aivan päin vastaista. Erityisherkkä aistii muiden tunnetiloja ja kuormittuu siksi, että kanavoi itsensä muiden tunnetiloihin.

Erityisherkät henkilöt aistivat ja tuntevat voimakkaasti esimerkiksi kivun, hajut, äänet, melun, valoisuuden, tunnelman, avoimen tilan sekä omat ja muiden tunteet.

Vierailija
138/140 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Monesti nämä ovat itse melko energiasyöppöjä juuri sen takia, kun muut eivät oikein tiedä, mitä uskaltaa sanoa ja mitä ei, jos toinen reagoi voimakkaasti itselle mitättömiin asioihin.

Kannustan jättämään yhteydenpidon vähemmälle. Luultavasti viihtyy ihan hyvin enkelikorttiensa parissa.

Eläinfanaatikot on toinen tällainen ryhmä, ei voi mitään eläimiin liittyvää puhua tai edes kissavideota näyttää koska näkevät niissä jotain pahaa kidutusta vähintäänkin psyykkisellä tasolla.

Vierailija
139/140 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

"Hän ei voi tehdä töitä koska uupuu."

Tuttua.

Ihan samanlainen ex-ystävä. Lisäksi käy jonain valosoturina koko maailmaa vastaan sotaa. On kuulema valaistunut.

Minä jouduin blokkilistalle. En tiedä vieläkään syytä, varmaan sitten söin hänen energiaa.

Vierailija
140/140 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Erityisherkillä on usein fibromyalgia vielä lisänä. Kolottaa ja ei jaksa kulkea töissä. Pakko hakea saikkua, kun työpaikan ilmapiiri vie voimat ja fibro väsyttää.

Tunnen pari tällaista

Tätäkään ei kannata yleistää. Itsellänikin on fibro, silti asiantuntijatehtävissä ihan 100pros-työajalla.