Erityisherkkä kaveri
En uskalla sanoa enää mitään, ettei hänen energiansa kulu.
Hän syö vain kotimaista luomua kotiruokaa tietyn ruokavalion mukaan. Hän meditoi ja joogaa niille pyhitetyssä huoneessaan. Hän kuuntelee henkisten opettajien videoita ja enkelien kanavointeja. Hän käyttää tarot- ja enkelikortteja. Hän jätti yhden kaverinsa vasta, koska kaveri oli "energiavaras". Hän ei voi tehdä töitä koska uupuu. Hän analysoi itsetuntoaan.
Olenko liian jyrkkä kun tuntuu, ettei ole enää mitään yhteistä?
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin tuo "energiavaras", miten voi ottaa toiselta energiaa ellei tämä itse sitä anna? Ja miten olisin vastuussa siitä jos joku kokee "uupuvan seurassani"?itse läksi ja itse suostui olemaan seurassani.
Minulla on tällainen kaveri joka ei sitten kuitenkaan itse aktiivisesti luo puheenaiheita tai lähetä viestiä, joten automaattisesti puhun omista asioistani. Mutta se on sitten väärä ja liian kuluttava aihe.Minäkään en ole oppinut löytämään niitä sallittuja aiheita, jotka eivät kuluta toisen energiaa. Säästä puhuminen ei ole kovin tyydyttävää.
Jotkut käyttävät kavereita terapeutteina, ehkä voisit miettiä onko juttusi terapiaan kuuluvia.
Vierailija kirjoitti:
et?
Miksi?
Ehkä oletkin energiavaras ja teet palveluksen jos et enää vie energiaa?
Puhuuko hän myös omista tarpeistaan ja miten jokainen tunne on merkki siitä että muut eivät täytä hänen tarpeitaan? Sitten kertoo non violent communicationin menetelmillä, mitä tarvitsee ja odottaa?
Jos, niin juokse!
Vierailija kirjoitti:
Puhuuko hän myös omista tarpeistaan ja miten jokainen tunne on merkki siitä että muut eivät täytä hänen tarpeitaan? Sitten kertoo non violent communicationin menetelmillä, mitä tarvitsee ja odottaa?
Jos, niin juokse!
RAdikaali rehellisyys on samaa kastia.
Tunteeko joku radikaalisti rehellisiä?
olet siis sellainen onnellinen maassa x.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin tuo "energiavaras", miten voi ottaa toiselta energiaa ellei tämä itse sitä anna? Ja miten olisin vastuussa siitä jos joku kokee "uupuvan seurassani"?itse läksi ja itse suostui olemaan seurassani.
Minulla on tällainen kaveri joka ei sitten kuitenkaan itse aktiivisesti luo puheenaiheita tai lähetä viestiä, joten automaattisesti puhun omista asioistani. Mutta se on sitten väärä ja liian kuluttava aihe.Minäkään en ole oppinut löytämään niitä sallittuja aiheita, jotka eivät kuluta toisen energiaa. Säästä puhuminen ei ole kovin tyydyttävää.
Tämä 😂 Minä kelpaan mainiosti kuuntelijaksi toisen elämän huikeista tarinoista, mutta jokainen omaan elämääni liittyvä asia on ”terapiantarvetta” tai ainakin ”energiasyöppöyttä”. Kuriositeettina on mainittava, että olen jo vuosia _käynyt_ siellä terapiassa - tiedän aivan varmasti sen rajan.
Diipadaapa ja säätilainformointi ei nyt vaan enää käy.
Tuntuu että tuota erityisherkkyyttä käytetään nykyään kovin selittämään omat psyykkiset ongelmat. Kyseessähän ei todellakaan ole mikään tieteellinen termi. Jotkut selittävät myös lapsensa haasteita näillä, mikä on harmi lapsen puolelta, sillä lapsi todennäköisesti oireilee enemmänkin jotain oikeaa neurologista vaivaa tai sitten on ihan kasvatuksella oppinut sellaiseksi "minä ja minun tunteet aina ensin" -ihmiseksi.
Jäi vielä lisäämättä sekin, että eivätkö nämä "erityisherkät" todella itse ymmärrä, että kaikessa ei ole kyse heistä ja heidän tuntemuksista. Siis juurikin tuo, että kaikki ympäristössä ja toisissa koetaan jotenkin itseen vaikuttavaksi, ja sitten valitetaan kuinka taas muut veivät omat energiat.
Minä ja minun energiat, hohhoijaa!
En aio antaa sympatiaa enää yhdellekään "erityisherkälle" joka vaatii erityiskohtelua.
Pelkääkö myös wifiä ja 5G-säteilyjä?
Vaativa persoonallisuus voi naamioitua tämän muotisanan taakse..
Erityisherkät puhuvat omista rajoistaan, mutta heidän vaatimuksensa muita kohtaan ylittävät rajoja.
Erityisherkkä "kaverisi" tuqlee olemaan tosi iloinen, kun katkaiset häneen välit :D
Onni onnettomuudessa, hih!
Ja tsemppiä vaan teille muillekin "normaaleille" :D Kannattaa pysyä kaukana erityisherkistä. Hän kiittää ja kumartaa 🙏
Onneksi erityisherkkä löytää uusia kavereita. En usko, että hänellä tulee sinua ikävä.
Ja sinä Ap, voit nautiskella hänen arvostelusta ja juoruilusta, kun sait uuden uhrin kiusaamiselle. Varmasti sinäkin löydät samankaltaisia ihmisiä, joille voit tätä ex-kaveria haukkua!
Win-win.
Minäkään en ole oppinut löytämään niitä sallittuja aiheita, jotka eivät kuluta toisen energiaa. Säästä puhuminen ei ole kovin tyydyttävää.