Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

H O I T A J A, ÄLÄ VENY vaan irtisanoudu tai pidä sairaslomaa.

Laki-ihminen, HUS-alue
13.12.2020 |

Ette ikinä saa sitä mitä muut, jos edelleen suostutte kiltin tytön rooliin.

Tartu luuriin ja ilmoita esimiehellesi että sinulla on oireita ja jää sairaslomalle. Toimita myös irtisanoutumisilmotus.

Me veronmaksajat emme hyväksy, että veroeurojamme käytetään ihmisten hyväksikäyttöön.

Kommentit (264)

Vierailija
81/264 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen julkisella sektorilla työskentelevä insinööri. En rehellisesti sanottuna ymmärrä millä logiikalla minulle maksetaan työstäni enemmän kuin sairaanhoitajille. Työ on toki luonteeltaan erilaista, mutta en millään jaksa uskoa siihen, että sairaanhoitajan työ olisi jotenkin vähemmän vaativaa kuin minulla. Se on vain alipalkattua työtä, mikä on yhteiskunnalle häpeäksi.

Paljonkos julkinen työllistä insinöörejä?

Hoitajia kun on kaikkineen 70 000. Matikka ei taida olla vahvimpia puoliasi? 

Onko sinusta maamme etu se, että pitkälle yhteiskunnan varoilla koulutetut hoitajat pettyneenä alan huonoon palkkatasoon lähtevät töihin ulkomaille tai vaihtavat kokonaan alaa?

Hoitajat on olleet menossa Norjaansa jo ainakin 10 vuotta, olisiko tilastoja sinne lähteneistä?

Ja millehän alalle meinasit kävellä sisään lennossa? Oletkohan ihan nyt perillä mikä on Suomen tilanne hoitajien suojatyöpaikkojen ulkopuolella? 

Vierailija
82/264 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen julkisella sektorilla työskentelevä insinööri. En rehellisesti sanottuna ymmärrä millä logiikalla minulle maksetaan työstäni enemmän kuin sairaanhoitajille. Työ on toki luonteeltaan erilaista, mutta en millään jaksa uskoa siihen, että sairaanhoitajan työ olisi jotenkin vähemmän vaativaa kuin minulla. Se on vain alipalkattua työtä, mikä on yhteiskunnalle häpeäksi.

Onko sinusta maamme etu se, että pitkälle yhteiskunnan varoilla koulutetut hoitajat pettyneenä alan huonoon palkkatasoon lähtevät töihin ulkomaille tai vaihtavat kokonaan alaa?

Hoitajat on olleet menossa Norjaansa jo ainakin 10 vuotta, olisiko tilastoja sinne lähteneistä?

Ja millehän alalle meinasit kävellä sisään lennossa? Oletkohan ihan nyt perillä mikä on Suomen tilanne hoitajien suojatyöpaikkojen ulkopuolella? 

En ole hoitoalalla. Tunnen useamman hoitoalalta pois vaihtaneen. He eivät ole entisiin töihin palaamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/264 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ajatusmaailmaan kuuluu se, että silloin joustetaan kun sitä tarvitaan. Ei olisi itsenäistä Suomea, jos ei sotien aikaan olisi joustettu niin rintamalla kuin kotirintamalla. Eikä Suomi olisi noussut, ellei olisi tehty valtavasti töitä. Minunkin isoäitini teki kolmea työtä, jotta sai leskenä elätettyä ja koulutettua kolme lastaan. Silloin venyttiin. 

Olen perinyt tämän sisukkuuden ja voiman äidiltäni ja hän taas omalta äidiltään. Me teemme silloin kun vaaditaan. En ole hoitoalalla, mutta kyllä tällä minunkin alalla joutuu joustamaan. Työpäivät venyvät usein monilla tunneilla ja viikonlopputöitäkin joutuu ajoittain tekemään. Ja niistä ei edes makseta, koska on kiinteä kuukausipalkka. Enkä valita. Jos aina ihmiset ajattelevat vain omaa etuaan ja ottavat aiheettomia sairaslomia, niin tämä maa kaatuu omaan mahdottomuuteensa. 

Vierailija
84/264 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole hoitoalalla. Tunnen useamman hoitoalalta pois vaihtaneen. He eivät ole entisiin töihin palaamassa.

Ja silti jäljellä on se sama 70 000.

Kuvitteletko että muilla aloilla ei vaihdeta koko elämän aikana työpaikkoja? 

Vierailija
85/264 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ajatusmaailmaan kuuluu se, että silloin joustetaan kun sitä tarvitaan. Ei olisi itsenäistä Suomea, jos ei sotien aikaan olisi joustettu niin rintamalla kuin kotirintamalla. Eikä Suomi olisi noussut, ellei olisi tehty valtavasti töitä. Minunkin isoäitini teki kolmea työtä, jotta sai leskenä elätettyä ja koulutettua kolme lastaan. Silloin venyttiin. 

Olen perinyt tämän sisukkuuden ja voiman äidiltäni ja hän taas omalta äidiltään. Me teemme silloin kun vaaditaan. En ole hoitoalalla, mutta kyllä tällä minunkin alalla joutuu joustamaan. Työpäivät venyvät usein monilla tunneilla ja viikonlopputöitäkin joutuu ajoittain tekemään. Ja niistä ei edes makseta, koska on kiinteä kuukausipalkka. Enkä valita. Jos aina ihmiset ajattelevat vain omaa etuaan ja ottavat aiheettomia sairaslomia, niin tämä maa kaatuu omaan mahdottomuuteensa. 

Teet palkattomia ylitöitä etkä valita... Tuntuuko marttyyrin kruunu päässä hyvältä?

Vierailija
86/264 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesvaltaisella alalla tälläinen ei onnistuisi.

Mikä yksittäinen ala työllistää 70 000 miestä JULKISELLA SEKTORILLA? VIELÄPÄ SUOMALAISTEN KESKIANSION VERRAN KUTEN HOITAJIEN 3071 EUROA KUUSSA? 

Vierailija
87/264 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tays:ssa lastenpäivystyksessä altistuneita hoitajia töissä "sovelletussa karanteenissa" ?

Tartunnan vaara olematon, riskiä ei ole, sanoo yliläääkäri Marja-Leena Lähdeaho (Aamulehti 10.12.)

Tays houkuttelee henkilökuntaa joulun ajaksi töihin lisäkorvauksilla, hälytysrahaa korotetaan 90 €uroon, ylimääräisistä työvuoroista 60 €... (Aamulehti 11.12.)

pieniä on silakat joulukaloiksi :-(

Altistuneet töissä ? En voi ymmärtää, kun muiden alojen ihmiset kököttävät karanteeniajan kotonaa !

Tsemppiä hoitajat, älkää olko kynnysmattoja !

Vierailija
88/264 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruvetkaa saikuttamaan, minkäs sille voivat!

Saikutteluahan hoitohenkilökunnalla (julkisella puolella) on enemmän kuin muilla.

Krapulapäiviä pitävät maanantaisin aika paljon ja joku vielä kannustaa tällä palstalla tähän.

Eikös maanantaisen krapulapäivän pitäjiä ole enempi miesvaltaisilla ma-pe aloilla?

Vierailija
89/264 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, kun inssejä on vähemmän, niille voi maksaa parempaa palkkaa?

Vierailija
90/264 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin tuo oli uusi perustelu palkkaerolle. Kyseinen henkilö ei sentään väittänyt hoitajien työtä helpoksi verrattuna insinöörin työhön.

Vierailija
91/264 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, nuori joka pohdit alan valintaa! Oletko pohtinut hoitajan työtä, josta itsenäisyyspäivänäkin niin uljaana puhuttiin? Luehan rakas tämä keskustelu ja muutama muu keskustelu. Mieti tarkkaan, sinulla on vain yksi elämä.

Vierailija
92/264 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suojatyöpaikat on ihan eri aloilla.

Vierailija
93/264 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan intressinä on aina maksaa työstä mahdollisimman vähän. Harmi, että hoitajien kohdalla tämä tavoitteen mukaan toimiminen on onnistunut niin hyvin.

Vierailija
94/264 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olen ihmetellyt tätä, että hoitajat aina suostuvat kaikkeen ja sitten narisevat jälkeenpäin. Koska siellä hoitoalalla ymmärretään, että työntekijävaje on esimiehen ongelma? Esimiehen asia on hoitaa hommat kuntoon.

Mutta kun se esimies osaa "hoitaa hommat kuntoon" vain laittamalla rekrytointiyksikköön pyynnöön sijaistarpeesta, ja jos rekry ei voi vastata, alkaa kysely ja lopulta painostus; "kuka vois tehdä vielä iltavuoron?"

Ei ole tavatonta, että isosta sairaalasta puuttuu talon tasolta iltavuorosta helposti 150 sijaista. Ei niitä tulijoita vain ole. Esimies itse ei kyllä tarjoa itse jäämään vuoroon. 

Vierailija
95/264 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin tuo oli uusi perustelu palkkaerolle. Kyseinen henkilö ei sentään väittänyt hoitajien työtä helpoksi verrattuna insinöörin työhön.

Mihin kommenttiin vastasin?  Yläpeukutin kyllä ton julkisen puolen inssin kommenttia...

Vierailija
96/264 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyysin älytöntä valitusta yhdeltä ammattikunnalta. Kyllä tässä tilanteessa kaikki joutuvat venymään, ja jotkut jopa menettävät työnsä. Homma on hoidettava ja se on hyväksyttävä. Vähän sama juttu, jos sota syttyisi ja asevelvolliset alkaisivat pullikoimaan maanpuolustuksesta.

Vierailija
97/264 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin tuntemattomasta "tulkaa hakemaan leipää"

Onko tämä naapurimaan trolli

Vierailija
98/264 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täyysin älytöntä valitusta yhdeltä ammattikunnalta. Kyllä tässä tilanteessa kaikki joutuvat venymään, ja jotkut jopa menettävät työnsä. Homma on hoidettava ja se on hyväksyttävä. Vähän sama juttu, jos sota syttyisi ja asevelvolliset alkaisivat pullikoimaan maanpuolustuksesta.

Älä jaksa. Ei ole mitään kovin kummoista venymistä, että päivästä jäävät työmatkat pois. Kaikkiin työtehtäviin korona ei ole vaikuttanut yhtä radikaalisti.

Vierailija
99/264 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä "vallankumouksellinen" ajatus, mutta kaikenlaista kuraa tulee niskaan jo nyt. Voi voi sitä syyllistämisen määrää, jos hoitajat kehtaisivat osoittaa mieltään korona-aikaan. "Muualla maailmassa sitä uhraudutaan oman henkensä kaupaulla, mutta Suomen itsekkäät hoitajat"... 

Toisessa ketjussa joku älyvalo esitti, että miksi muka hoitajilla on vaikeaa kun se on ihan sama, mitä sen 8 tuntia töissä tekee ja muutkaan ammattiryhmät eivät valita.  Aika monilla aloilla Korona muutti työt etätöiksi: kotona istuskellaan ruudun ääressä teamseissä. Hoitoalalla ei tullut mitään vastaavia helpotuksia, vaan jo entuudestaan raskas työ sai lisää vaativuutta ilman että sitä palkassa tai missään muussa huomioitiin. Esimerkkinä nyt vanhustyö. Vaikeasti muisti- ja monisairaat vanhukset sullottuna pieniin tiloihin ja jos vähänkään epäilyä siitä, että jollain on koronaoireita, hirveä sirkus. Työvaatteiden päälle muovisuojavaatteet, visiiri, tietysti maskit.  Kun teet raskaita siirtoja niin hiki virtaa runsaasti näiden varusteiden alla. Saat itse hengitys- ja silmäoireita, päätä särkee jokaisen työpäivän jälkeen.

Varsinaisesti edes koronasairaiden hoidossa hoitajat eivät joudu koko ajan olemaan sairaiden parissa, mutta vanhuspuolella joutuvat. Lisäksi piti taiteilla kaikkien vakiohömpötysten ja koronahömpötysten välimaastossa: Ketään ei hieman oireilevanakaan tai väsyneenä saa jättää vuoteeseen vaan pitää kiskoa päiväsaliin mutta päiväsalissa taas saa laittaa liian lähelle toisiaan, koska "tartuntavaara". Asukasta pitää viedä ulkoilemaan maskeissa, vaikka ei todellakaan edes ymmärrä miksi suun eteen laitetaan häritsevä lappu.  Mitä pahemmin edennyt muistisairas, sitä vähemmän tällainen ymmärtää näissä asioissa miksi pitää toimia tietyllä tavalla. Mutta osastot on suunniteltu vain loppuajan tehokkaiksi säilytystiloiksi. Ilman koronaakin vanhustenhoito kusee niin monella eri tavalla, että sitä on maallikon vaikea ymmärtää.

Etätyö ei ole aina mikään helpotus. Itse koen raskaaksi etätyön kotona kun muu perhe on myös kotona. Etätyössä meiltä vaaditaan aivan sama tehokkuus kuin toimistolla kun eikä se ole mitään lorvailua

Vierailija
100/264 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronakriisissä kukaan muu ei ole joutunut joustamaan kuin hoitohenkilökunta. Iso osa muusta kansasta ei ole käytännössä tehnyt yhtään mitään tartuntojen estämiseksi vaan eläneet kuten ennen, rellestäen baarissa ja Levillä. Todella "motivoivaa" hoitaa sellaisia, jotka vain ovat aiheuttamassa omalla toiminnallaan epidemian ja toiminnallaan jopa tappaneet muita ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi