Nyt riitti! En enää koskaan osta mitään Pentikiltä
Lapsuudessani ja nuoruudessani kävin äidin ja mummon ja tädin kanssa usein ihailemassa astioita Pentikin liikkeissä, niitä toivoi moni lahjaksi ja itsekin sain muutaman astian jo nuorella iällä. Kotona Pentikin astiat olivat niitä hienompia, joita säilytettiin paremmassa astiakaapissa ja astioita ei käytetty arkena.
Kun muutin omilleni, mulle oli itsestäänselvää, että haluan itsellekin suomalaisia astioita kotiin, päädyin kuitenkin keräilemään Iittalan astioita. Viime aikoina kuitenkin on Pentik kiehtonut ja olenkin ostellut viime vuosina aina jotain pientä ja vähän suurempaa. Mutta jokaiseen ostokseeni olen joutunut pettymään karvaasti.
Ostin lasisen kynttilälyhdyn, jossa kynttilä keikkasi. Kävin kaupassa näyttämässä ja sanoivatkin, että se kai on jokin virhe kun kaikissa lyhdyissä heidän kaupassa näyttää olevan sama virhe, mutta voisinhan pitää lyhtyä koristeena ilman kynttilää.
Sitten ostin pitkiä kynttilöitä jouluksi ruokapöytään, yleensä pitkät kynttilät olen ostanut jostain halppiskaupasta mutta ikinä en ole niin sotkevia kynttilöitä poltellut mitä oli noi Pentikin, meni monta pöytäliinaa vaihtoon sinä jouluna!
Sitten ihastuin totaalisesti Pentikin kauniisiin lamppuihin ja eritoten lampunjalkoihin. Ostin sitten sellaisen kauniin kynttilänjalan, jolle hintaakin tuli yli sata euroa. Todella kaunis jalka, mutta huomasin vasta kotona, että lampunjalassa on iso lommo. Ei se niin haittaa kun kääntää lampun niin, että lommo jää seinää vasten ja katseilta piiloon, mutta noinkin kalliissa lampunjalassa ei olettaisi tuollaisia virheitä olevan.
Olen ostanut ja saanut lahjaksi niitä Pentikin poroja, eli porokynttilänjalkoja. Tykkään niistä kovasti, varsinkin talvisaikaan sisustuksessa. Harmi vaan, että jokainen poro on alkanut elää ihan omaa elämäänsä. Osa poroista on tummentunut todella paljon, osa jäänyt vaaleiksi ja osa rapistunut rumasti. Suunnilleen samaan aikaan kaikki porot ostettu ja saatu lahjaksi ja materiaali näyttää olevan joka porossa ihan eri laatua!
Viimeisenä muistan vielä, että ostin viime ystävänpäivän tienoolla kauniita sydänlaseja, joista jokainen rikkoutui kun ne astianpesukoneeseen ekan kerran laitoin ja kaupassa vielä sanottiin, että saa pessä astianpesukoneessa totta kai!
En ymmärrä, mikä Pentikiä vaivaa? Oliko heillä joskus laadukastakin tavaraa? En voi uskoa, että tuollainen firma kovin kauaa enää pysyy pystyssä, ainakaan noilla hinnoilla!
Kommentit (151)
Itse ostin Pentikistä kynttilänjalat antiikkikynttilöille. No ei siihen tavalliset antiikkikynttilät näytä sopivankaan. Pitäisi kai ostaa jotain kalliita Pentikin kynttilöitä niihin, joita ei sitten malta edes polttaa.
Saatiin häälahjaksi,ja ostin itsekin Halla-sarjan ruokalautasia.meillä on kahviastiasto sitä,ja on ollut hyvä.lautasiin tuli noin vuoden käytön jälkeen aterimista viiruja.kaverille oli käynyt samoin erään toisen valmistajan kanssa,ja sai uudet tilalle,koska oli selvä lasitusvirhe.Pentikillä sanottiin,että tämä johtuu huonolaatuisista aterimista,että niistä lähtee väriä.joo.teräsaterimet.ja kuulemma tähän auttaa kunnon pesu.
Kyllä se vaan oli lasitusvika meilläkin.
Tällä tavalla näköjään netti huonontaa, enpä osta pentikiltä varsinkaan enää mitään:D
siis Pentikin myymälästä sanottiin.en vienyt asiaa eteenpäin omaa laiskuuttani.
siis Pentikin myymälästä sanottiin.en vienyt asiaa eteenpäin omaa laiskuuttani.
No hyvä tietää, että mulla ei ole vaan maailman huonoin tuuri laadun kanssa, vaan että nuo viat ja huonot laadut ovat enemmänkin tapa kuin poikkeus Pentikillä.
En ole nyt puoleen vuoteen ainakaan käynyt Pentikillä, mutta nyt on reissua luvassa ulkomailla asuvan, mutta suomalaisen ystävättäreni luokse. Ekana tuli mieleen hakea vaikka porokynttilä tuliaiseksi, mutta muistuikin se huono laatu ja ihan suututtui.. Haen mieluummin jotain kivaa vaikka Iittalalta :)
ap
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 12:57"]Tällä tavalla näköjään netti huonontaa, enpä osta pentikiltä varsinkaan enää mitään:D
[/quote]
Ei niistä Pentikin tuotteista kai kotimaisia ole kuin posliiniastiat. Ne porot ja muut ymmärtääkseni tuotetaan jossain halpatuotantomaassa. Muistaakseni jossain tvohjelmassa taannoin oli juttu niistä poroista, että vastaavia myynnissä muuallakin Euroopassa.,
Pentik on halpakrääsää. Kallista sellaista.
Ei Pentik koskaan ole ollut hieno
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 12:57"]Tällä tavalla näköjään netti huonontaa, enpä osta pentikiltä varsinkaan enää mitään:D
[/quote]
Ei niistä Pentikin tuotteista kai kotimaisia ole kuin posliiniastiat. Ne porot ja muut ymmärtääkseni tuotetaan jossain halpatuotantomaassa. Muistaakseni jossain tvohjelmassa taannoin oli juttu niistä poroista, että vastaavia myynnissä muuallakin Euroopassa.,
[/quote]
Kopioitkohan nyt vähän väärän viestin tuossa
Muutenkin mennyt koko konsepti jotenkin pilalle. Ennen liikkeet olivat täynnä "paketteja" eli myyjien keräämiä yhteensopivia tuotteita. Ja liike oli aina viintyisä ja kodikas. Nykyään liikkeet ovat liian hienon näköisiä ja Pentik on määrännyt että tuollaisia paketteja EI SAA ENÄÄ koota.
Seinäjoella liike on oli ennen aina täynnä asiakkaista , mutta nyt autio avarasti "sisustettu" liike huutaa tyhjyyttään. Myös jouluna näköjään kassalla pari ihmistä, ennen liike oli tupaten täynnä aamusta iltaan joulun alla
Mulla on Pentikin sisutustavaroista huonoja kokemuksia, mutta astioista ei. Meillä on pari Pentikin kylpypyyhettä ja todella lyhyen käytön jälkeen alkoi kanttaukset repsottaa ja pitkiä lankoja roikkuu sieltä täälät kun kangas purkautuu.
Sen sijaan astioihin olen todella tyytyväinen. Meillä on Pentikin Viinimarja-sarjaa ihan arkikäytössä ollut jo melkein kymmenen vuotta ja niitä lautasia ei taida saada hajalle vaikka seinään viskaisi. Sen verran monta lasia ja lautasta olen tiputtanut niiden hajoamatta, että luottoa löytyy. Mutta astiathan ne Pentikin alkuperäiset tuotteet taisi ollakin?
Mulla ei ole Pentikiltä mitään krääsää, vain astioita, eikä niistä ole ainakaan mulla mitään valittamista.
Pentikin sisustustavarat ovat krääsää, huonolaatuisia ja tehty jossain päin Aasiaa. Eivät ne ole mitään laatua nähneetkään! Eri asia on keramiikka, joka ennen oli laadukasta - en tiedä tosin, onko enää.
Vähän kuin marimekko ja arabian muu imukit, kaikissa lukee nykyään made in thailand :(
Pentikin keramiikka on kyllä edelleenkin laadukasta ja kestävää. Muuta en sieltä ostakaan.
Kuinka moni ns. suomalainen tuote valmistetaan Suomessa? Iittalan tuotteita, Haltin tuotteita yms. valmistetaan ambomaalla. Ja sen kyllä huomaa. Hinnat vaan nostetaan vielä ylemmäs, kun on NIMI hankittuna.
Ööh.. Pentikin astiat juhla-astioita? No ei.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 12:36"]Lapsuudessani ja nuoruudessani kävin äidin ja mummon ja tädin kanssa usein ihailemassa astioita Pentikin liikkeissä, niitä toivoi moni lahjaksi ja itsekin sain muutaman astian jo nuorella iällä. Kotona Pentikin astiat olivat niitä hienompia, joita säilytettiin paremmassa astiakaapissa ja astioita ei käytetty arkena.
Kun muutin omilleni, mulle oli itsestäänselvää, että haluan itsellekin suomalaisia astioita kotiin, päädyin kuitenkin keräilemään Iittalan astioita. Viime aikoina kuitenkin on Pentik kiehtonut ja olenkin ostellut viime vuosina aina jotain pientä ja vähän suurempaa. Mutta jokaiseen ostokseeni olen joutunut pettymään karvaasti.
Ostin lasisen kynttilälyhdyn, jossa kynttilä keikkasi. Kävin kaupassa näyttämässä ja sanoivatkin, että se kai on jokin virhe kun kaikissa lyhdyissä heidän kaupassa näyttää olevan sama virhe, mutta voisinhan pitää lyhtyä koristeena ilman kynttilää.
Sitten ostin pitkiä kynttilöitä jouluksi ruokapöytään, yleensä pitkät kynttilät olen ostanut jostain halppiskaupasta mutta ikinä en ole niin sotkevia kynttilöitä poltellut mitä oli noi Pentikin, meni monta pöytäliinaa vaihtoon sinä jouluna!
Sitten ihastuin totaalisesti Pentikin kauniisiin lamppuihin ja eritoten lampunjalkoihin. Ostin sitten sellaisen kauniin kynttilänjalan, jolle hintaakin tuli yli sata euroa. Todella kaunis jalka, mutta huomasin vasta kotona, että lampunjalassa on iso lommo. Ei se niin haittaa kun kääntää lampun niin, että lommo jää seinää vasten ja katseilta piiloon, mutta noinkin kalliissa lampunjalassa ei olettaisi tuollaisia virheitä olevan.
Olen ostanut ja saanut lahjaksi niitä Pentikin poroja, eli porokynttilänjalkoja. Tykkään niistä kovasti, varsinkin talvisaikaan sisustuksessa. Harmi vaan, että jokainen poro on alkanut elää ihan omaa elämäänsä. Osa poroista on tummentunut todella paljon, osa jäänyt vaaleiksi ja osa rapistunut rumasti. Suunnilleen samaan aikaan kaikki porot ostettu ja saatu lahjaksi ja materiaali näyttää olevan joka porossa ihan eri laatua!
Viimeisenä muistan vielä, että ostin viime ystävänpäivän tienoolla kauniita sydänlaseja, joista jokainen rikkoutui kun ne astianpesukoneeseen ekan kerran laitoin ja kaupassa vielä sanottiin, että saa pessä astianpesukoneessa totta kai!
En ymmärrä, mikä Pentikiä vaivaa? Oliko heillä joskus laadukastakin tavaraa? En voi uskoa, että tuollainen firma kovin kauaa enää pysyy pystyssä, ainakaan noilla hinnoilla!
[/quote]Tehdään Kiinan halpaverstailla tai Taikuissa tms. Logo siis maksaa vaikka sanoissa rojutehtaissa tehdään kuin halpismyymälän tavara. En jaksa enää kerätä astioitakaan, kun eivät ole kummempia kuin muualla.
Onneksi en ole sieltä mitään enää ostellut jos noin huonoja ovat. Entinen laatu taitaa olla ollut ja mennyt. Olen monesti aikonut mutten sitten kuitenkaan, sillä jotenkin hassusti ne tavarat ovat lähemmässä tarkastelussa alkaneet näyttää tiimarin kamalle. Eli eivät edes siinä ensitarkastelussa ole olleet ihan priimaa laatua.