Thyroxin annostuksen nosto ja kaulan särky.. mistä kyse?
Nostin eilen annostuksen lääkärin määräämänä. Eli nyt otan joka päivä kokonaisen tabletin kun ennen otin 5pv:nä puolikkaan ja kahtena kokonaisen. Tsh oli 0,01 niin siksi piti nostaa. Eilen ja tänään on siis kaulan aluetta särkenyt lievästi varsinkin toiselta puolen. Miksi? Saatan olla myös raskaanakin :) Btw.
Kommentit (8)
Kysyn nyt vain tuon kaulan säryn takia. Kun se nyt liittyy tähän annostuksen nostoon. Olen syönyt tätä lääkettä kauan että ei ole uusi juttu sinänsä.
ap
Voi olla sattumaakin. Mulla aina välillä jonain päivänä kilpirauhasen kohdalta särkee, mutta sitten se menee ohi. Mulla Basedowin tauti.
Onko tää joku palstalääkärien testi? Tolla arvolla annosta pitäisi pienentää, ei suurentaa.
Menepäs nyt Pertti tekemään kotiläksyt ja lakkaa tehtailemasta tyhjänpäiväisiä aloituksia palstoilla, jooko? Jos tsh on korkea, annostusta lasketaan, ei nosteta. Tämä muille palstailijoille tiedoksi.
Sulla on niin matala TSH että annostusta pitäis laskea ehdottomasti eikä nostaa. En tajua mistä oot saanut moisia neuvoja. Valelääkäriltäkö? Ymmärsitkö jotain väärin kenties lääkärin puheista? Mulla on vajaatoiminta ja tiedän.
Tsh on liikatoiminnan puolella, joten ihmettelen minäkin miksi thyroxin lääkitystä on lisätty.
Styroksia kannattaa laittaa vaikka routasuojaksi rakennuksille ja putkituksille - ei sitä syödä kannata.
Onko joku uusi juttu sulle toi Thyroxin vai miksi joka päivä on joku samaan aiheeseen liittyvä aloitus? Keskitypä toviksi johonkin muuhun kuin kuulostelemaan ihokarvojesi kasvua.