Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt riitti! En enää koskaan osta mitään Pentikiltä

Vierailija
30.04.2014 |

Lapsuudessani ja nuoruudessani kävin äidin ja mummon ja tädin kanssa usein ihailemassa astioita Pentikin liikkeissä, niitä toivoi moni lahjaksi ja itsekin sain muutaman astian jo nuorella iällä. Kotona Pentikin astiat olivat niitä hienompia, joita säilytettiin paremmassa astiakaapissa ja astioita ei käytetty arkena. 

Kun muutin omilleni, mulle oli itsestäänselvää, että haluan itsellekin suomalaisia astioita kotiin, päädyin kuitenkin keräilemään Iittalan astioita. Viime aikoina kuitenkin on Pentik kiehtonut ja olenkin ostellut viime vuosina aina jotain pientä ja vähän suurempaa. Mutta jokaiseen ostokseeni olen joutunut pettymään karvaasti.

Ostin lasisen kynttilälyhdyn, jossa kynttilä keikkasi. Kävin kaupassa näyttämässä ja sanoivatkin, että se kai on jokin virhe kun kaikissa lyhdyissä heidän kaupassa näyttää olevan sama virhe, mutta voisinhan pitää lyhtyä koristeena ilman kynttilää. 

Sitten ostin pitkiä kynttilöitä jouluksi ruokapöytään, yleensä pitkät kynttilät olen ostanut jostain halppiskaupasta mutta ikinä en ole niin sotkevia kynttilöitä poltellut mitä oli noi Pentikin, meni monta pöytäliinaa vaihtoon sinä jouluna!

Sitten ihastuin totaalisesti Pentikin kauniisiin lamppuihin ja eritoten lampunjalkoihin. Ostin sitten sellaisen kauniin kynttilänjalan, jolle hintaakin tuli yli sata euroa. Todella kaunis jalka, mutta huomasin vasta kotona, että lampunjalassa on iso lommo. Ei se niin haittaa kun kääntää lampun niin, että lommo jää seinää vasten ja katseilta piiloon, mutta noinkin kalliissa lampunjalassa ei olettaisi tuollaisia virheitä olevan. 

Olen ostanut ja saanut lahjaksi niitä Pentikin poroja, eli porokynttilänjalkoja. Tykkään niistä kovasti, varsinkin talvisaikaan sisustuksessa. Harmi vaan, että jokainen poro on alkanut elää ihan omaa elämäänsä. Osa poroista on tummentunut todella paljon, osa jäänyt vaaleiksi ja osa rapistunut rumasti. Suunnilleen samaan aikaan kaikki porot ostettu ja saatu lahjaksi ja materiaali näyttää olevan joka porossa ihan eri laatua!

Viimeisenä muistan vielä, että ostin viime ystävänpäivän tienoolla kauniita sydänlaseja, joista jokainen rikkoutui kun ne astianpesukoneeseen ekan kerran laitoin ja kaupassa vielä sanottiin, että saa pessä astianpesukoneessa totta kai!

En ymmärrä, mikä Pentikiä vaivaa? Oliko heillä joskus laadukastakin tavaraa? En voi uskoa, että tuollainen firma kovin kauaa enää pysyy pystyssä, ainakaan noilla hinnoilla!

Kommentit (151)

Vierailija
141/151 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja täällä huomaa tuon joukkohysteriän, nyt yhtäkkiä kaikilla onkin jotain sekundaa, höpöhöpö, itse ostettu pentikin tuotteita monta kymmentä vuotta, kaikki priimaa ja jos ei osaa itse huoltaa ja huolehtia, kaikista saadaan huonoa, vaatii vähän itseltäkin !!! Pentik on pysyy laatutuotteiden ykkösenä !

Vierailija
142/151 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja täällä huomaa tuon joukkohysteriän, nyt yhtäkkiä kaikilla onkin jotain sekundaa, höpöhöpö, itse ostettu pentikin tuotteita monta kymmentä vuotta, kaikki priimaa ja jos ei osaa itse huoltaa ja huolehtia, kaikista saadaan huonoa, vaatii vähän itseltäkin !!! Pentik on pysyy laatutuotteiden ykkösenä !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/151 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi näitä kitiseviä joukkohaukkujia, säälittävää porukkaa. Pentik on todella upee tuotteineen, ei taida nämä vikisijät olla koskaan käyneet Posiolla, sokaistut tuotteista ja miten ne on hyvällä värimaulla laitettu esille. Kateus ja kiusaaminen kuuluu vissiin näiden tyyliin ottaa kantaa...  

Vierailija
144/151 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tyypillinen , ei ole des ostanut / käyttänyt Pnetikin tuotteita ja kun joku kirjoittaa sontaa, ollaan heti peukuttamassa. Koitappa ryhdistäytyä ja laita oma mileipitees sitten kun on oikeasti asiaa. Pentik on tyylikäs tuotteineen ja tekijöineen.. 

Vierailija
145/151 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Made in China eli miksi maksaa roskasta?

Vierailija
146/151 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kaikki Pentikin tavarat kassiin ja pyydä rahat takaisin.Pakko ottaa koska on virheellisiä.NYT!

Vierailija
147/151 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä ole kovinkaan pitkä aika, kun Suomessa astuttiin navettapolulta toisillekin teille. Mutta makujahan on moneksi.

Vierailija
148/151 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pentikin keramiikka on aina ollut huonolaatuista. Sukulaiset niitä keräsivät aikanaan, monikin, yhdelläkään ei niitä enää ole. Ja ne muut tavarat ovat halpaa kiina-krääsää jota myydään Suomen ulkopuolella halpiskaupoissa. Nykyisessä asuinmaassani törmäsin joulun aikaan halpissisustuskaupassa noihin poroihin. Ajattelin että ostan verratakseni kotona oleviin kun maksoivat vain pari euroa. Ja ne olivat aivan samanlaiset!! Tuli oikein tosi tyypertynyt olo! Muutakin on tullut vastaan. Balmuirin tuotanto vastaa myös kausikrääsää jota löytyy halvemmista sisustuskaupoista Suomen ulkopuolella. Mutta meidät suomalaiset on ohjeistettu ihailemaan tällaista suomalaista "luksusta".

Minulla on jatkuvassa käytössä yli 40 vuotta vanhat syvät lautaset Pentikiltä, sellaiset rastaanmunakuvioiset kellanruskeat. Täysin priimakuntoiset. Huonolaatuisetko?

Vierailija
149/151 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on astiasto jo lopetettua, kaunista Omena-sarjaa, ollut käytössä jo 20 vuotta. Mitään käytönjälkiä niissä ei näy! 

Sitten on Eden-kuosilla pöytäliina, värit eivät ole haalistuneet eikä liina pesuissa kutistunut, eikä muutenkaan kärsinyt.

Ihme valitusta noissa ekoissa vuosia sitten laitetuissa viesteissä.

Pentik on edelleen mun suosikki. Monet valmiiksi pakatut lahjasetit olen ostanut sieltä.

Vierailija
150/151 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän Pentikin Saga-tuotteista. Esimerkiksi huovat, mustat ja harmaat, ovat kauniit poro -kuvioineen. Ne kuvastavat lappilaisuutta.

Ja Pentikin keramiikka on upeaa. Kaikki Anun teokset, kynttilänjalka savimöykyt, kerrassaan mahtavia. Taiteessa pitääkin olla säröjä, näkyä se kädenjälki. Ei viivoittimen avulla vedettyjä.

Vierailija
151/151 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti, ei Pentikistä. Mulla tulee usein kaikkiin jalkalamppuihin jalkaan lommo. Paitsi tuossa nykyisessä ei ole. En saa kotikulta kynttilöitä toimimaan normaalilla tavalla. Ja tuntuu että monien merkkien kynttilöistä tippuu lanka pois, ellei pidä kiinni nostaessa. Ennen lanka oli kiinni kynttilässä sisällä ja ei ollut vahaa langassa.