Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinkkuna ei ole enää varaa asua missään!

Vierailija
10.12.2020 |

Pätkätöitä, vakituista ei saa, vuokrat ovat todella korkeita. Mitä pieni ihminen vois tehdä? Olisi myös kivaa joskus elää elämää eikä vain aina kituuttaa.

Ja ennen kun joku sanoo, niin olen todella tarkka menoista, syön vain kotiruokaa, ei ole velkoja eikä muita ongelmia.

Alkaa vain nää menot tuntuu hieman liian raskailta tällä mun palkalla! Ikävää että joutuu myös nostaa soviteltua äivärahaa sekä asumistukea.

Kommentit (139)

Vierailija
1/139 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takiahan ne ihmiset muuttaa yhteen tyyliin viikon seurustelun jälkeen. Suomessa on superkalliit vuokrat.

Vierailija
2/139 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta Forssaan täältä saa halpoja vuokrakämppiä, halvimillaan 300 euron vuokralla.  ja varmasti joku kauppa tarvii myyjiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/139 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule veit sanat suustani. Juuri samaisella hetkellä pohdin tätä sama asiaa. Mitä hittoa teen, kun kaikilla sisaruksilla ja kavereilla on kivat omistusasunnot (ja parisuhteet) ja minä vuokran ja kaikki muut menot yksin maksavana en pääse edes säästämisen alkuun koskaan.

Ja ihan sama mulla: En harrasta mitään maksullista, en shoppaa mitään, ja teen töitä ahkerasti. Osaan tehdä ruokani halvalla. Ulkona kävin viimeksi syömässä ehkä 1,5 v sitten.

Kannatti todella hankkia se yliopistotutkinto ja paahtaa töissä kunnianhimoisesti, kun tässä on lopputulos...

Vierailija
4/139 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, olet oikeassa.

Hurjaa on.

Vierailija
5/139 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi ei suomalaiset valita tästä.

Kokoajan karsitaan työt, nostetaan hinnat, leikataan joka paikasta, suojellaan isot yritykset ja kepitetään kansaa. Miksi??!

Onko tätä ihan loppuun asti mietitty?? Jos ei ole töitä koska firmat vie ne muualle, valtio leikkaa kaikesta ja ahneet nostavat hinnat. Mitä pieni tavallinen ihminen voi tehdä??

Vierailija
6/139 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittääkö teille muille motivaatioksi koko elämä kädestä suuhun meiningillä? Mä en meinaa enää jaksaa motivoitua työhön, kun ei jää mitään säästöön. Jos jakaisi vuokramenot jonkun kanssa, johan alkaisi jäädä. Olen yrittänyt saada itseäni haluamaan kimppakämppäasumista jo vuosia, mutta mitä enemmän ikää tulee, sitä vähemmän kiinnostaa.

Yli miljoona suomalaista asuu yksin, melko ikävää, ettei niin monella meistä ole käytännössä mitään mahdollisuutta turvata taloudellista tulevaisuuttamme mitenkään.

Vierailija
7/139 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudelleenkouluttautuminen ammattiin joka työllistää, esim. sote-ala. Muutto pienemmälle paikkakunnalle. Sillä millä pk-seudulla kituuttaa niin elää Turussa jo mukavammin.

Vierailija
8/139 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vuokra 650 ja saan siihen asumistukea 400 euroa eli itse maksan vaivaiset 250 euroa. Ei tunnu paljolta.

Vierailija
9/139 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudelleenkouluttautuminen ammattiin joka työllistää, esim. sote-ala. Muutto pienemmälle paikkakunnalle. Sillä millä pk-seudulla kituuttaa niin elää Turussa jo mukavammin.

Mä olen sote-alalla ja työttömyys ei todella vaivaa. Mun vakituinen työpaikka on Helsingissä, kuten on myös kaikki mun ystävät ja perheenjäsenet. Kovasti olen pohtinut jonnekin toisaalle muuttamista, mutta se tuntuu aika kauhealta ajatukselta. Olisin todella yksin vieraalla paikkakunnalla. On aika vaikeaa puntaroida kumpi sitten on parempi: yksinäisyys ja pienempi köyhyys vai köyhyys ja sentään läheiset rakkaat ihmiset lähellä.

Vierailija
10/139 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seudulla edes kokopäivätyön palkka ei enää välttämättä estä köyhyyttä, asumiskustannukset ovat niin hurjat.

Vierailija
11/139 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Hesassa. Tilaa on. Muutetaanko yhteen.

Vierailija
12/139 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, minä taas sinkkuna osa-aikatöissä olevana saan 500e kuussa säästöön. Enkä edes pihistele mistään.

Vierailija
13/139 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oottakaahan kun vaalit taas tulee, "lapsiperheet sitä ja lapsiperheet tätä" kuuluu joka puolueesta, vaikka kaikista köyhimpiä ovat oikeasti yksinelävät, ja meitä on täällä 1,2 miljoonaa. Eipä nappaa ketään.

Vierailija
14/139 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, minä taas sinkkuna osa-aikatöissä olevana saan 500e kuussa säästöön. Enkä edes pihistele mistään.

Missähän päin mahdat asua, ja mitkä ovat asumismenosi kuussa?

Vierailija
15/139 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olekkin ihanaa olla itsenäinen vahva nainen hienolla tutkinnolla.

Vierailija
16/139 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereella maksan 550e/kk yksiöstä.

Vierailija
17/139 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aloteta nyt tätä vinkumista jooko.

Sinkkuus ei ole aina oma valinta ja mitä sitten vaikka olisikin.

Mulle on ainakin ihan turha tulla itkemään että on oma vika kun olen kouluttautunut ja itsenäinen.  Olisin mä silti mielelläni parisuhteessakin, mutta hittoakos teet kun ukko lähti toisen matkaan.

Vierailija
18/139 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aloteta nyt tätä vinkumista jooko.

Sinkkuus ei ole aina oma valinta ja mitä sitten vaikka olisikin.

Mulle on ainakin ihan turha tulla itkemään että on oma vika kun olen kouluttautunut ja itsenäinen.  Olisin mä silti mielelläni parisuhteessakin, mutta hittoakos teet kun ukko lähti toisen matkaan.

ois kannattanut olla mukavampi.

Vierailija
19/139 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on dyskalkulia, eli pääsykokeessa matematiikan osiosta en koskaan saa tarpeeksi pisteitä, siksi en ole koskaan päässyt kouluihin. Siinäs teille sairaanhoitajan koulutus!

Vierailija
20/139 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereella maksan 550e/kk yksiöstä.

Katoin just Oikotieltä 12 neliön yksiötä Hgistä. Vuokra 499.