Lapsi mankuu joululahjaksi 300 euron Lego-sarjaa, olen hermoromahduksen partaalla
En ymmärrä miksi näitä järkyttävän kalliita rakennusarjoja oikein markkinoidaan lapsille, joilla ei ole minkäänlaista käsitystä rahan arvosta? Vaihtoehtoina on joko suostua vaatimukseen tai itkupotkuraivarit aattona.
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuommoisissa mouruumisissa olen aina sanonut, että maksaa itse puolet, niin mä maksan puolet. Menee jonkin aikaa säästellä 150 euroa, joko mieli muuttuu tai tosiaan haluaa sen. Kyllä mielelläni autan sitten.
En usko, että alle kouluikäinen vielä noita satasten paketteja vinkuu ja kiukuttelee niiden perään.
Joo, oli tosi kiva seitsemänvuotiaana säästää puolet stigasta, kun kaikki muut pihan lapset saivat ne vanhemmiltaan ja meni ikuisuus kerätä sitä rahaa. Mitään kalliita leluja en kyllä koskaan saanutkaan.
Se rattikelkka oli vaan sitten käytännössä huonompi kuin pulkka. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en raaski ostaa edes 100€ tekniikkalegoa.
Lapselle on ostettu jo pyörä 200€ ja kännykkä 100€.
Ei meillä ole varaa laittaa enempää lapsen joululahjoihin, vaimolle hain 50€ kampaamolahjakortin100 euron kännykkä...?😂😂 Ja sit ihmettelet, miksi lastasi kiusataan?
Meidän lapsella on 100e kännykkä eikä ole kiusattu
- Eri
Meidän lapsella ei ole kännykkää ollenkaan, muut eivät pysty kiusaamaan, kun eivät saa kiinni edes netissä.
Olisikin hienoa jos kersa tyytyis vain kalliisiin legoihin, mutta kun pitää olla myös uus kallis kännykkä! Se on sitä naapuruston lasten kilpavarustelua, et voi olla huonompi kuin kaveri.
Kerro lapselle, että se on niin kallis, että muuta ei sitten tule. Ja jouluna ei riitä hänelle edes kinkkua.
Sincc
Oppii elämän realiteetit ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en raaski ostaa edes 100€ tekniikkalegoa.
Lapselle on ostettu jo pyörä 200€ ja kännykkä 100€.
Ei meillä ole varaa laittaa enempää lapsen joululahjoihin, vaimolle hain 50€ kampaamolahjakortin100 euron kännykkä...?😂😂 Ja sit ihmettelet, miksi lastasi kiusataan?
Meidän lapsella on 100e kännykkä eikä ole kiusattu
- Eri
Meidän lapsella ei ole kännykkää ollenkaan, muut eivät pysty kiusaamaan, kun eivät saa kiinni edes netissä.
Olisikin hienoa jos kersa tyytyis vain kalliisiin legoihin, mutta kun pitää olla myös uus kallis kännykkä! Se on sitä naapuruston lasten kilpavarustelua, et voi olla huonompi kuin kaveri.
Aina voi ostaa halvan kännykän ja liimata siihen kalliimman merkin tarran tai ylimääräinen feikki kuori.
Ainahan lapset ot toivonu sitä isointa lego-linnaa ja merirosvolaivaa. Ei ollut koskaan joulu pilalla vaikka sain paljon pienemmän ja halvemman legorakennelman 👍 Osta siis lapselle joku halvempi mikä on edes sinnepäin mitä toivoo 🙂
Vierailija kirjoitti:
Osta se. Ei tarvii muita lahjoja.
Juuri näin.
Voi saada pahoja valvomoa vaativia traumoja, jos ei saa haluamaansa.
Osta osamaksulla, jos ei heti liikene koko summaa.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan lapset ot toivonu sitä isointa lego-linnaa ja merirosvolaivaa. Ei ollut koskaan joulu pilalla vaikka sain paljon pienemmän ja halvemman legorakennelman 👍 Osta siis lapselle joku halvempi mikä on edes sinnepäin mitä toivoo 🙂
Meillä taas lapset olisivat olleet aivan lohduttomia, jos se tärkein joululahjatoive ei olisi toteutunut. Siksi on pyritty etukäteen löytämään sellainen toive, johon on varaa.
Ap tuli lukemaan ketjua, hämmästelen kuinka paljon aihe kirvoittaa kommentteja. Kyseessä on tosiaan Lego-vuoristorata, jolle ei oikein löydy halvempaakaan korvaavaa tuotetta. Tekisi mieli toisaalta jättää ostamatta koko härveli.
Vierailija kirjoitti:
Muistanpa omasta lapsuudestani kun naapurin poika sai Vic20 tietokoneen ja meillä ei ollut varaa. Olin todella pettynyt mutta kyllä angsti helpotti aikanaan. Opetti myös hyvällä tavalla asoita, kaikkea ei voi tässä maailmassa saada ja omistaa.
Minä halusin Nintendon ja kerroin tästä serkulleni jonka jälkeen hänkin halusi Nintendon. No, serkku sai sen ja minä en. Se tunne oli jotain ihan sanoinkuvaamattoman kamalaa.
No itsellä on satasen hintakatto, saa tavarana tai lahjana, jos ei kelpaa, voin olla antamattakin. Paska juttu. Mutta lapset tuntuu silti tykkäävän.
Vierailija kirjoitti:
Ap tuli lukemaan ketjua, hämmästelen kuinka paljon aihe kirvoittaa kommentteja. Kyseessä on tosiaan Lego-vuoristorata, jolle ei oikein löydy halvempaakaan korvaavaa tuotetta. Tekisi mieli toisaalta jättää ostamatta koko härveli.
No tuliko hermoromahdus?
Mikähän oli ikä?
Itse en ostaisi noin kallista Legoa vaikka olisikin varaa. Hetken huvi ja sitten se jää hyllyyn pölyttymään. Vähän voi tietysti yrittää ohjailla jo toiveita tehdessä, että mitään kruunun jalokiviä ei lähdetä toivomaan. Mutta nyt kun on löysät housuissa niin se on hankala paikka.
Talous- ja vessapaperirullista ja rautalangasta voi itse askarrella näytävän vuoristoradan ja siitä saa juuri mieleisensä kokoisen ja näköisen.
terveisin 70-luvun lapsi
Vierailija kirjoitti:
Eikai nyt elämä voi olla kiinni yhdestä 300 euron lahjasta? Mieti nyg vähän, joulu on vain kerran vuodessa. Pikkuraha.
Kai tuo oli vitsi.
Ei vähävaraisilla ole välttämättä kun 100e koko jouluun.
Onko se lapsen hartain toive? Jos ei saa koskaan toivomaansa voi olla että masentuu eikä koskaan uskalla toivoa mitään kun aina sama pettymys.
Vierailija kirjoitti:
Osta 20 euron versio, oppii jotain elämästä. Tuskin jättää kokoomasta.
Voi olla että tulee hyvin negatiivinen maailmankuva.
Jos lapsi uskoo joulupukkiin niin voi pitää itseään huonona jos ei saanut kovasti haluamaansa tavaraa.
Joo, oli tosi kiva seitsemänvuotiaana säästää puolet stigasta, kun kaikki muut pihan lapset saivat ne vanhemmiltaan ja meni ikuisuus kerätä sitä rahaa. Mitään kalliita leluja en kyllä koskaan saanutkaan.