Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi mankuu joululahjaksi 300 euron Lego-sarjaa, olen hermoromahduksen partaalla

Vierailija
10.12.2020 |

En ymmärrä miksi näitä järkyttävän kalliita rakennusarjoja oikein markkinoidaan lapsille, joilla ei ole minkäänlaista käsitystä rahan arvosta? Vaihtoehtoina on joko suostua vaatimukseen tai itkupotkuraivarit aattona.

Kommentit (123)

Vierailija
41/123 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhean hintanen! En edes tiennyt että noin kalliita legopaketteja myydään.

Ei niitä Suomessa myydäkään, koska kansa on niin köyhää. Nyt niitä tilataan netistä ulkomaita myöten viimeisillä ripsipiirakanpidennysrahoilla.

Vierailija
42/123 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tässä ketjussa mainittiin myös kalliimpi tuote joka maksaa 600 euroa. Lienee suunnattu enemmänkin lapsenmielisille aikuisille ja tosifaneille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/123 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en raaski ostaa edes 100€ tekniikkalegoa.

Lapselle on ostettu jo pyörä 200€ ja kännykkä 100€.

Ei meillä ole varaa laittaa enempää lapsen joululahjoihin, vaimolle hain 50€ kampaamolahjakortin

Vierailija
44/123 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi? Eikö noi ole jollekin yli 16-vuotiaille?

Vierailija
45/123 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ole varaa laittaa enempää lapsen joululahjoihin, vaimolle hain 50€ kampaamolahjakortin

100 euron kännykkä...?😂😂 Ja sit ihmettelet, miksi lastasi kiusataan?

Vierailija
46/123 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapsella on 100e kännykkä eikä ole kiusattu

- Eri

Vierailija
47/123 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä Suomessa myydäkään, koska kansa on niin köyhää. Nyt niitä tilataan netistä ulkomaita myöten viimeisillä ripsipiirakanpidennysrahoilla.

Verkkokauppa.com:sta löytyi kalliita legopaketteja.

Vierailija
48/123 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen lapsi? Eikö noi ole jollekin yli 16-vuotiaille?

En ole ap, mutta meidän lapset on 6-7-vuotiaina tehneet noita 16-vuotiaiden settejä. Ei niillä ikärajoilla ole väliä sen jälkeen kun lapsi ei enää laita legoja suuhun.

Vierailija
49/123 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienestä pitäen olen todennut lapsille, jos ovat kaupassa toivoneet jotain kallista "Pukilla on budjetti, turha toivoa tuollaista, mitä et tule saamaan."

Vierailija
50/123 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapsella on 100e kännykkä eikä ole kiusattu

- Eri

Meidän lapsella ei ole kännykkää ollenkaan, muut eivät pysty kiusaamaan, kun eivät saa kiinni edes netissä.

Vierailija
51/123 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoisissa mouruumisissa olen aina sanonut, että maksaa itse puolet, niin mä maksan puolet. Menee jonkin aikaa säästellä 150 euroa, joko mieli muuttuu tai tosiaan haluaa sen. Kyllä mielelläni autan sitten.

En usko, että alle kouluikäinen vielä noita satasten paketteja vinkuu ja kiukuttelee niiden perään.

Vierailija
52/123 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa fiksu lapsi! Tottakai ostat. Moni nykyajan lapsi ei leiki legoilla, kun vain laitteita tuijotetaan. Nopeasti tuon summan säästää, kun vähän muusta nipistää.

Vierailija
53/123 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kysyisin että ymmärtääkö et sitten ei muita lahjoja tule,kun tuo on niin kallis?Ja sit oikeesti ei muita lahjoja.

Ai, että kun mankuu, niin saa? Olisipa typerä opetus.

Joulun ideana on vähän niin kuin toivoa lahjoja. Mitä sinä ajattelit, että pitäisi opettaa juuri jouluna?

-eri.

Vaikka että, ole ystävällinen ja kohtelias, älä mangu. Aivan samaa kuin muinakin päivinä.

Vierailija
54/123 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapselle pitää aikuisten opettaa se rahan arvo, eihän ne muuten sitä opi. Ainakin omat 6v ja 9v ymmärtää jo suht hyvin rahan arvon, eivätkä toivo mitään tolkuttoman kallista.

Toki ovat kyselleet kalliitakin tavaroita, Iphonea ja gopro-kameraa ym, mutta ymmärtävät kyllä kun olen selittänyt että, ne on liian kalliita. Kyllä minä teoriassa voisin ostaa jonkun kalliinkin tavaran, mutta se on sitten jostain muusta pois. Omien lasten kanssa ollaan keskusteltu siitä, ostetaanko mieluummin joku tosi kallis tavara vai käytetäänkö ne rahat myöhemmin siihen, että päästään koko porukka lomareissulle.

Vierailija
55/123 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nykyään luullaan lasten menevät rikki, jos eivät saa jotain haluamaansa? Tai ettei heitä kohdella aikuisina? Lapsi ei ole perheessä tasavertainen aikuisen kanssa, eikä lapsella pidä olla sanomista siihen, mitä ostetaan ja mihin mahdolliset vähät rahat käytetään. Ei kaikesta tarvitse lapsen kanssa aina selitellä, kysellä, neuvotella ja sopia. Joskus on ihan ok vain sanoa, ettei käy, ja aiheeseen ei enää palata. Jos asiaa ei torpata tarpeeksi topakasti, sillä kasvatetaan niitä mankujoita. Kun kuitenkin voisi olla vielä mahdollisuus saada se tonnin puhelin, kun vanhemmat vain sanoivat että empä usko, vaikka fakta olisi se, ettei loppuviikon ruokiinkaan ole häävisti rahaa.

Vierailija
56/123 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kysyisin että ymmärtääkö et sitten ei muita lahjoja tule,kun tuo on niin kallis?Ja sit oikeesti ei muita lahjoja.

Ai, että kun mankuu, niin saa? Olisipa typerä opetus.

Joulun ideana on vähän niin kuin toivoa lahjoja. Mitä sinä ajattelit, että pitäisi opettaa juuri jouluna?

-eri.

Joululahjat kuuluvat kyllä jouluun, mutta joulun idea ne eivät ole. Joulun idea on juhlistaa Jeesuksen Kristuksen, Herramme, syntymää!

Vierailija
57/123 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapsella voi olla käsitystä rahan arvosta, jos vanhempi ei sitä lapselle opeta? 

Vierailija
58/123 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et osta? Siksi kun on järkyttävän kallis? Jos järkyttävän kallis on sama kuin liian kallis, niin sano se lapselle. Sitten voit ehkä sopia, että legot ostetaan, jos hän säästää viikkorahoista tai kerää pulloja tai tekee kotitöitä sovitun mukaan, eli ANSAITSEE legot itse.

Vierailija
59/123 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös halvemmassa hintakategoriassa on monia lasten toivomia turhake-härpäkkeitä, jotka on "vaan niin ihania ja pakko saada". Kakkaavat flamingot ja sylkevät laamat sun muut. Ei mitään edullisia nekään ja hetken leikkimisen jälkeen unohdetaan. Legoilla on sentään uudelleenrakenteluarvoa.

Joo. Lapsi sai viime vuonna sukulaisilta lahjaksi sen kakkaavan yksisarvisen. Iso muoviklöntti ja kallis. Sill leikittiin tasan sen 45 min, kun kakka tuli pottaan, kiinnostus loppui siihen.

Vierailija
60/123 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä lapsia kun pitäisi kasvattaa kohtuuteen ja hyviin käytöstapoihin muutenkin kuin jouluna. Sano etteivät rahat riitä + anna vähän pesämunaa, josta lähtee itse säästämään toivomaansa legoon, niin oppii sitten rahan arvoa.