Lapsi mankuu joululahjaksi 300 euron Lego-sarjaa, olen hermoromahduksen partaalla
En ymmärrä miksi näitä järkyttävän kalliita rakennusarjoja oikein markkinoidaan lapsille, joilla ei ole minkäänlaista käsitystä rahan arvosta? Vaihtoehtoina on joko suostua vaatimukseen tai itkupotkuraivarit aattona.
Kommentit (123)
Jos sinulla ei ole siihen varaa, kerro se lapselle.
Että meillä ei ole varaa, sorry. Jos ostaisin tuon, me ei syötäis sitten mitään kahteen viikkoon. Tai ota joku muu vertailukohta, minkä lapsi ymmärtää.
Mä kysyisin että ymmärtääkö et sitten ei muita lahjoja tule,kun tuo on niin kallis?Ja sit oikeesti ei muita lahjoja.
Jos on jo niin iso että osaa sitä mankua niin sanot suoraan ettei voi saada sitä kun on niin kallis ja katotta yhessä halvemman tilalle.
Jos olisi varaa siihen 300 e legoon sanoisin, että miettii nyt, haluaako vain sen vai haluaako sen sijaan 300 e edestä muita lahjoja.
Jos ei olisi varaa, sanoisin sen suoraan. Sanoisin, että lahjoihin on x euroa, toivo jotain, mitä sillä saa.
Muistanpa omasta lapsuudestani kun naapurin poika sai Vic20 tietokoneen ja meillä ei ollut varaa. Olin todella pettynyt mutta kyllä angsti helpotti aikanaan. Opetti myös hyvällä tavalla asoita, kaikkea ei voi tässä maailmassa saada ja omistaa.
Jos hän on niin pieni, että ei ymmärrä miten paljo nrahaa on 300€, hän on myös niin pieni että ei osaa sitä rakentaa. Oletan, että toi on Kuolemantähti tai Millenium Falcon, molemmat todella vaikeita saada kasaan.
Sano, että ei ole varaa jouluksi, mutta aletaan säästämään, niin sitten on. Voitte aloittaa säästämisen esim. jättämällä kaikki joululahjat ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Jos hän on niin pieni, että ei ymmärrä miten paljo nrahaa on 300€, hän on myös niin pieni että ei osaa sitä rakentaa. Oletan, että toi on Kuolemantähti tai Millenium Falcon, molemmat todella vaikeita saada kasaan.
Ei tarvi nykyään enää olla, ainakin tekniikkasatsit maksaa jo lähes tuon.
Meillä eivät lapset halua mitään muuta kuin legoja, ja yhteensä niihin varmaan menee vähintään tuo 300 euroa.
Lapset eivät saa legoja muulloin kuin jouluna ja syntymäpäivänä, ja leikkivät niillä joka ainoa päivä.
Jokainen tuntee itse lapsensa ja tietää, mikä lelu menee käyttöön ja mikä ei. Itse suhtaudun legoihin huomattavasti positiivisemmin luin vaikka pelikonsoleihin.
Mietin että toi postaus ei voi pitää paikkaansa, mutta tosiaan: Verkkokauppa.comin kallein legosetti maksaa huimat 599€!! Siinä kyllä papan lompakko venyy ihan urakalla
Vierailija kirjoitti:
Falcon maksaa Legon sivuilla melkein 900.
Vierailija kirjoitti:
Mietin että toi postaus ei voi pitää paikkaansa, mutta tosiaan: Verkkokauppa.comin kallein legosetti maksaa huimat 599€!! Siinä kyllä papan lompakko venyy ihan urakalla
Ei tuo mitään, sitten kun/jos olen joskus isoisä, ostan tonnin koottavan tankin - itselle.
Eikai nyt elämä voi olla kiinni yhdestä 300 euron lahjasta? Mieti nyg vähän, joulu on vain kerran vuodessa. Pikkuraha.
Varmaankin turhauttavaa jos vielä jokin tekniikkalego jonka kokoamiseen pitää olla vähintään insinööri ja lapsen taidot jo tulee vastaan ja paiskotaan sitten pitkin lattiaa.
Onko tuo 300 euron setti järkevä ja ikäiselleen sopiva?Onko uutuus vai voisiko saada käytettynä? Jos on varaa ja ainut toive niin voi olla ok, mutta jos tuo 300 on esim koko joulun budjetti niin sanot sen suoraa lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin turhauttavaa jos vielä jokin tekniikkalego jonka kokoamiseen pitää olla vähintään insinööri ja lapsen taidot jo tulee vastaan ja paiskotaan sitten pitkin lattiaa.
Meidän lapsi kokosi kerran voimalla homman väärin. Ei tainnut tulla insinööriä, mutta hyvä, että on tämäkin optio jätetty rakentajille.
Hyviä neuvoja täällä. Selitä lapselle lempeästi, että 300 euroa on paljon rahaa, eikä teillä taida olla varaa laittaa legolahjaan niin paljon tai jos se lahja ostetaan, sitten ei ehkä voi paljon muuta nyt ostaa. Myös säästämissuunnitelma on hyvä. Voisi mietti lapsen kanssa, miten legorahat saataisiin kasaan. Sitten suunnitelmasta täytyy pitää kiinni. Se on lapsille erittäin tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Mä kysyisin että ymmärtääkö et sitten ei muita lahjoja tule,kun tuo on niin kallis?Ja sit oikeesti ei muita lahjoja.
Ai, että kun mankuu, niin saa? Olisipa typerä opetus.
Osta 20 euron versio, oppii jotain elämästä. Tuskin jättää kokoomasta.