Perinteiset sukupuoliroolit perheessä
Olemme 40-kymppinen pariskunta, jolla 3 lasta (pari teiniä ja alakoululainen). Asumme modernissa omakotitalossa ja olemme hyvissä ammateissa. Meillä on harrastuksia ja elämä mallillaan, ollaan onnellisia. Mutta mietin, onkohan muissa perheissä yhä niin selkeästi perinteiset sukupuoliroolit kuin meillä?r Eli mies käy töissä (myynnin johtotehtävät) kodin ulkopuolella, itse työskentelen markkinointialalla kotoa käsin. Mies vastaa pääosin perheemme taloudesta; tienaa enempi, maksaa laskut, hoitaa vakuutukset, päättää isoista hankinnoista kuten autot, telkkarit, tietokoneet yms.
Itse vastaan omista ja lasten vaatehankinnoista, harrastusvälineistä, leluista, sisustuksesta, kotitaloustarvikkeista, ruokaostoksista jne.
Kotitöistä teen valtaosan. Ruoka, siivoaminen, pyykinpesu on minun vastuulla+isommat lapset avustavat. Mies hoitaa lumityöt, ruohonleikkuut ja muut isommat puutarhahommat (itse istuttelen kukkia ja kastelen niitä. Remontit, maalaukset ja muut kodinhuollot ovat miehen hommia. Toki isommat työt teetetään ulkopuolisilla.
Mies huolehtii pojan joukkuepeliharrastukseen liittyvät asiat, minä tyttöjen harkkakuskaukset ym harrastusasiat. Lähinnä minä autan läksyissä.
Kurinpito on pääosin minun vastuulla, mutta isällä on suurin auktoriteetti. Jos jokin isompi rangaistus tai seuraamus pitää lapsille antaa, siitä päättää mies. Miehellä on yleensäkin aina se viimeinen sana isoissa asioissa. Asioista keskustellaan, mutta mies lopulta päättää. Itse nimenomaan haluan näin. Riitelemme harvoin. Olen sitä mieltä, että mies on perheen pää ja hänellä on siksi suurempi valta ja vastuu päätöksistä.
Haluan myös olla kuuliainen miehelle rakkaudessa. Hän haluaa aika paljon seksiä, enkä kieltäydy kuin joskus terveyssyistä (menkat, flunssa)
Tapamme elää saattaa kullostaa vanhanaikaiselta, mutta ole hyvinkin nykyaikaisia someihmisiä muuten. Perinteiset sukupuoliroolit vain sopii meille.
Kommentit (360)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 76 kirjoitti:
Perinteisissä sukupuoli rooleissa ei ole mitään väärää, jos kumpikin osapuoli on tyytyväinen!
Ei olekaan. Mutta lasten kannalta asia ei ole noin yksinkertainen. Jos he omaksuvat tuollaisen perhemallin niin pariutuminen tulee olemaan haastavaa.
Miksi olisi? Suomalaiset miehet eivät karsastaisi tuollaista vaimoa, jos ap:llä olisi tytär. Maailmalla on yllin kyllin naisia, joille tuollainen perhe-elämä kävisi myös, jos ap:löä olisi poika. Vai kuvittelitko, että vain naiset pariutuvat ulkomaalaisten kanssa?
Älä yleistä. Oma mieheni ei ikimaailmassa suostuisi tuollaiseen suhteeseen. Kyllä, uskallan puhua hänen puolestaan.
Sanotaan sitten, että riittävän moni suomalainen mies ei karsastaisi tuollaista vaimoa, joten valinnan varaa pariutumiseen löytyisi. Nyt loppui sinulta mussuttamisen aihe.
Minkä ihmeen marttyyrinviitan siitä saa kun on polvillaan toisen ihmisen edessä palvelemassa ja kysymässä kelpaisiko kuuma suuhoito ja kylmä olut sen jälkeen kun olet tehnyt oi niin vaativia päätöksiä kun en minä kaunista pientä päätäni sellaisilla asioilla vaivaa? Pahimmillaan vielä niin että tuo itse talouteen puolet rahoista, tekee yli puolet kotitöistä ja sitten pitää vielä keulia nettipalstoilla sillä että kun minä olen niiiin alistuva ja hyvä vaimo. Toivon helvetisti että siitä saa paljon marttyyripisteitä jonnekin omaan kassaan, koska mitään hiton järkeä tuossa ei ole.
Saat olla kaikessa rauahassa tuota mieltä, mutta sillä ei ole mitään merkitystä koska et ole suhteen osapuoli.
Miksi sillä pitäisi olla merkitystä heidän parisuhteelleen? Tämä on _keskustelupalsta_, eikä mikään muuta naapurisi elämä-palsta. Mikä siinä nyt on niin vaikeaa ymmärtää?
Mikähän pointtisi nyt oikein on olevinaan? Unohditko sen itsekin? Ei sinulla ole mitään sanomista siihen miten toiset elämänsä arvottavat. Ei ole vaikka kuinka olisi keskustelupalsta.
Minulla on siihen paljonkin sanottavaa. Heidän ei tarvitse kuunnella. Mutta mielipiteitä täällä vaihdetaan. Se on keskustelupalstan idea. Eikä se tee heidän parisuhteestaan tasa-arvoista vaikka kuinka poljet jalkaa. Jos heillä toinen on perheen pää, ei suhde ole tasa-arvoinen, vaikka olisivat kuinka onnellisia itse tilanteessaan.
Ei sinua oikein kukaan muukaan kuuntele. Miksi kuuntelisi, kun ihan ventovieraiden parisuhteesta joku tyystin ulkopuolinen sauhuaa?
Millä lailla sauhuaa? Sekö on sauhuamista että sanoo ettei se tee suhdetta tasa-arvoiseksi jos he ovat itse onnellisia? Ja kyllä minä kiitos koen tulevani kuunnelluksi omassa elämässäni.
Jep. Juuripa niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuo työnjako on kyllä aika yleistä edelleen mutta tuo asenteesi jossa mies on perheen pää ja sinä alistut hänen tahtoonsa ei onneksi ole kyllä enää yleinen.
Näin minäkin ajattelen. Koen, että ne ns. naisten ja miesten työt ovat samanarvoisia, eikä kummankaan asema ole johtavampi tai alisteisempi.
Meillä ei mitään töitä tehdä sukupuolielimillä eli kaikki ovat kyllä ihan molempien sukupuolten töitä.
Tätä et kuitenkaan tarjoa muille malliksi, koska ymmärrät että parit hakevat suhteelleen heille tasa-arvoisimman mallin itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on se normaali ja toimivin tyyli. Nainen on luotu miehestä ja tehty miehelle kumppaniksi. Tuolla tavalla homma toimii ja perheessä on rauha.😀591
Mies52v
Entäs Lilith? Miksi sinulla on sama määrä kylkiluita kuin naisella? Eli lakkaa puhumasta paskaa.
Lilith oli taru olento ja vaikka olisikin ollut todellinen hän oli luuseri.
""Nimi on mainittu Raamatussa ainoastaan yhdessä kohdassa Jesajan kirjassa (Jes. 34:14), jossa se on kahdeksan epäpuhtaan eläimen luettelon keskellä. Nimeen on liitetty määre "öinen velhotar" (käännös 1992).""
mies52v
Kaikki ne ovat taruolentoja, mies52v-rakas. Lilith ei halunnut alistua Aatamille, vaan hän halusi olla tasa-arvoinen ja lähti kävelemään. Aatami itki tästä Jumalalle joka sitten teki Aatamille tämän kylkiluusta ihan oman alistuvan pikkuvaimon. Eli miksi miehillä on sama määrä kylkiluita kuin naisilla? Eikö teillä ole siellä seurakunnassa ihan omia palstoja jolle spämmätä uskontoa?
Ongelmaa ei sitä paitsi ole ollenkaan, nimittäin vaikka Aatulta puuttui kylkiluu, niin eihän kaikilta miehiltä tarvi puuttua, eihän kaikkia miehiä myöskään luoda maan tomusta samalla tavalla kuin Aatu luotiin.
Vielä sullekin joku opettaa miehen ja naisen eron halaamalla vahvoilla käsillä ja miehen tuoksu saa sieraimesi laajentuneiksi.
mies52v
Miksi ihmeessä sinä luulet että minä en ole onnellisesti naimisissa, perinteisillä tavoilla hyvin voimakkaan ja vahvan miehen kanssa. En vain olisi hänen kanssaan jos hän ei olisi järkityyppi ja feministi.
Kerropa nyt rehellisesti, kummalla teillä on isompi käsivarren ympärys hauiksen kohdalta?
Miehellä. Mies on 193cm ja 115kg painava. Miten tämä vaikuttaa kotitöihin ja päätöksentekoon? Kättä vääntämälläkö ne asiat ratkaistaan? Vehkeenkin saat varmasti tulla mittaamaan vaikka omakätisesti kunhan kerrot miten se vaikuttaa parisuhteen tasa-arvoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on se normaali ja toimivin tyyli. Nainen on luotu miehestä ja tehty miehelle kumppaniksi. Tuolla tavalla homma toimii ja perheessä on rauha.😀591
Mies52v
Entäs Lilith? Miksi sinulla on sama määrä kylkiluita kuin naisella? Eli lakkaa puhumasta paskaa.
""Nimi on mainittu Raamatussa ainoastaan yhdessä kohdassa Jesajan kirjassa (Jes. 34:14), jossa se on kahdeksan epäpuhtaan eläimen luettelon keskellä. Nimeen on liitetty määre "öinen velhotar" (käännös 1992).""
mies52v
Kaikki ne ovat taruolentoja, mies52v-rakas. Lilith ei halunnut alistua Aatamille, vaan hän halusi olla tasa-arvoinen ja lähti kävelemään. Aatami itki tästä Jumalalle joka sitten teki Aatamille tämän kylkiluusta ihan oman alistuvan pikkuvaimon. Eli miksi miehillä on sama määrä kylkiluita kuin naisilla? Eikö teillä ole siellä seurakunnassa ihan omia palstoja jolle spämmätä uskontoa?
Ongelmaa ei sitä paitsi ole ollenkaan, nimittäin vaikka Aatulta puuttui kylkiluu, niin eihän kaikilta miehiltä tarvi puuttua, eihän kaikkia miehiä myöskään luoda maan tomusta samalla tavalla kuin Aatu luotiin.
Vielä sullekin joku opettaa miehen ja naisen eron halaamalla vahvoilla käsillä ja miehen tuoksu saa sieraimesi laajentuneiksi.
mies52v
Miksi ihmeessä sinä luulet että minä en ole onnellisesti naimisissa, perinteisillä tavoilla hyvin voimakkaan ja vahvan miehen kanssa. En vain olisi hänen kanssaan jos hän ei olisi järkityyppi ja feministi.
Tuota en usko. Kukaan vahva mies ei ole feministi. Tämä on fakta. Toki voima on suhteellista,mutta...
mies52v
Miksei olisi? Käykö mies joka on komea, rikas, suurikokoinen fyysisesti (pienillä rasvoilla), tasapainoinen, mutta dominointiin kallellaan oleva, älykäs, hauska, helposti naisiin vetoava mies? Millaista vahvuutta oikein tarkoitat jos kerran asia on ihan faktaa? Ja faktan tueksi lienee löytyy helposti todisteita jotka on helppo tarkistaa?
Tuo kaikki kumoutuu sanalla feministi mies. Tuo on satu olento.
mies52v
No sellainen mies minulla on. Onko se noin kamalan vaikeaa että viimeiset tekosyyt olla misogynisti viedään pois? Terveen itseluottamuksen omaavalla miehellä ei ole mitään syytä olla muuta kuin feministi, hän ymmärtää ettei se vähennä hänen arvoaan ihmisenä mitenkään että naiset ovat samanarvoisia. Tietysti jos ainoa asia jolla elämässä voi yrittää päteä on se että jalkojenvälissä on kassit, niin asia on varmasti erilainen. Mutta mies jolla on kaikki omassa elämässä kuosissa, ei koe pelkoa tasa-arvoa kohtaan.
Mikä syy tasa-arvoisella naisella on olla feministi?
mies52v
Maailma ei ole tasa-arvoinen paikka. Edes Suomi ei ole. Vaikka lainsäädäntö on saatu melko hyvin ajantasalle, ei asenteita ole, kuten sinustakin näkee.
Meillä on ajatuksen vapaus, joten pure sitä.
Ei minun tarvitse. Vastasin vain kysymykseen että miksi tasa-arvoisen naisen tarvitsee olla feministi. Kyllä maailma muuttuu ilman sinunkin mielipidettäsi, eli homehdu ihan rauhassa vaan.
Olemme siis samaa mieltä, että minun elämäntapani ja arvoni eivät ole sinulta pois. Tiesin sen alusta lähtien, mutta sinulla nyt vaan oli tarve päästä rämisemään vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä menee suunnilleen samalla tavalla. Vaimo on hoitoalalla ja itse olen suht. hyväpalkkainen insinööri. Pari teiniä tuossa pyörii, molemmilla koulu menee hyvin. Emme ole koskaan pohtineet mitään erityisiä rooleja, tämä nyt vaan on mennyt näin. Hoidan kaikki isommat laskut ja vastuut. Päätöksissä olen aina se viimeinen sana. Aina on pyritty yhteiseen näkemykseen kasvatuksessa. Eli vältetään, että ei mennä toisen "yli" jossain lapsiin liittyvissä asioissa.
Miksi sinulla on isommat vastuut ja viimeinen sana? Miksei niitä voi hoitaa yhdessä?
Emme ole koskaan asiaa miettineet. Se on vaan mennyt niin. Emme me vatvo naisasiaa tai solidaarisuutta. Me vain elämme ihan tavallista perhe-elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies52v
mies52v
mies52v
Kerropa nyt rehellisesti, kummalla teillä on isompi käsivarren ympärys hauiksen kohdalta?
Eri, mutta raamattu on miesten luomaa propagandaa jolla yritetään oikeuttaa naisten alistaminen. Sori, en kunnioita uskontoja.
Tulet karvaasti vielä yllättymään, jos tuo asenteesi säilyy kuolemaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies52v
mies52v
mies52v
Eri, mutta raamattu on miesten luomaa propagandaa jolla yritetään oikeuttaa naisten alistaminen. Sori, en kunnioita uskontoja.
Olisipas kamalaa jos jumala olisi olemassa ja taivaaseen pääsisi kaikenmaailman misogynistit vain sen takia että sattuvat uskomaan kaikista maailman uskonnoista juuri oikeaan (ympäristöhän tämän monella määrää, vai kuinka moni teistä kristityistä on oikeasti päässyt lapsena jo tutustumaan muihin uskontoihin samalla tavalla?). Mutta tämä nyt menee täysin ot. Sori siitä.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuo työnjako on kyllä aika yleistä edelleen mutta tuo asenteesi jossa mies on perheen pää ja sinä alistut hänen tahtoonsa ei onneksi ole kyllä enää yleinen.
Näin minäkin ajattelen. Koen, että ne ns. naisten ja miesten työt ovat samanarvoisia, eikä kummankaan asema ole johtavampi tai alisteisempi.
Mitkä ihmeen naisten ja miesten työt? Kotitöistä tulee mieleen tiskaus, pyykkäys, imurointi, siivoaminen. Näitä pitää tehdä jokaisen täysjärkisen aikuisen jotta asunto pysyy siistinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ihmeen naisten ja miesten työt? Kotitöistä tulee mieleen tiskaus, pyykkäys, imurointi, siivoaminen. Näitä pitää tehdä jokaisen täysjärkisen aikuisen jotta asunto pysyy siistinä.
Miten voit olla niin irrallaan kulttuurihistoriastasi ettet tiedä mihin hän viittaa? Tynnyrissäkö olet kasvanut? Luulisi, että jooa feministikin tietäisi mihin noilla viitataan, koska hän vastustaa sitä jakoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 76 kirjoitti:
Perinteisissä sukupuoli rooleissa ei ole mitään väärää, jos kumpikin osapuoli on tyytyväinen!
Ei olekaan. Mutta lasten kannalta asia ei ole noin yksinkertainen. Jos he omaksuvat tuollaisen perhemallin niin pariutuminen tulee olemaan haastavaa.
Miksi olisi? Suomalaiset miehet eivät karsastaisi tuollaista vaimoa, jos ap:llä olisi tytär. Maailmalla on yllin kyllin naisia, joille tuollainen perhe-elämä kävisi myös, jos ap:löä olisi poika. Vai kuvittelitko, että vain naiset pariutuvat ulkomaalaisten kanssa?
Älä yleistä. Oma mieheni ei ikimaailmassa suostuisi tuollaiseen suhteeseen. Kyllä, uskallan puhua hänen puolestaan.
Yleensä aisankannattajat ihan oman turvallisuutensakin vuoksi aivan varmasti ovat naisten läsnä ollessa tuota mieltä, mutta sinun olisi joskus hyvä päästä kuuntelemaan salaa, mitä mieltä miehet oikeasti ovat. Meitä on jo yli kahdenkymmenen perheen yhteisö, jossa kaikilla on ulkomaalainen vaimo/tyttöystävä ja jokainen mies on ollut samaa mieltä, että suomalaista naista ei vaan ole luotu onnelliseen perhe-elämään.
Eli kertomasi mukaan miehet ovat naisille patologisia valehtelijoita, joihin naisten ei kannata koskaan luottaa. Kuulostaa siltä, että suomalaista miestä ei ole vaan ole luotu onnellisiin parisuhteisiin.
Ei miehet, vaan aisankannattajat. Itseni kaltainen mies ei suostuisi esittämään feministiä, vaan antaisi feministille saapasta ja hankkisi naisen kulttuurista, missä naiset ovat vielä naisia. Ja niinhän mä olen tehnytkin.
Miksei nainen ole nainen jos hän haluaa tasa-arvoa? Millä lailla minä olen vähemmän nainen kun joku aasialainen tai eteläamerikkalainen joka on kasvatettu siihen että mies on ylempi? Käytän mekkoja ja korkokenkiä, meikkaan, panostan pitkin hiuksiini, näytän kauniilta, haluan että perheelläni ja miehelläni on hyvä olla ja teen töitä sen eteen, olen äiti kahdelle lapselle ja vaimo miehelleni. Mutta koska haluan itse voida määrätä omasta elämästäni (mm pankkitilistäni) ja olla osallisena perheemme tärkeisiin päätöksiin ilman että meillä olisi ketään viimeisen sanan sanojaa, olen ilmeisesti jollain lailla vähemmän nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies52v
mies52v
mies52v
Olisipas kamalaa jos jumala olisi olemassa ja taivaaseen pääsisi kaikenmaailman misogynistit vain sen takia että sattuvat uskomaan kaikista maailman uskonnoista juuri oikeaan (ympäristöhän tämän monella määrää, vai kuinka moni teistä kristityistä on oikeasti päässyt lapsena jo tutustumaan muihin uskontoihin samalla tavalla?). Mutta tämä nyt menee täysin ot. Sori siitä.
Eri
Millainen ihminen on niin pöyhkeä, että näkee misogyniaa kahden aikuisen keskenään sopimassa perhe-elämässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä menee suunnilleen samalla tavalla. Vaimo on hoitoalalla ja itse olen suht. hyväpalkkainen insinööri. Pari teiniä tuossa pyörii, molemmilla koulu menee hyvin. Emme ole koskaan pohtineet mitään erityisiä rooleja, tämä nyt vaan on mennyt näin. Hoidan kaikki isommat laskut ja vastuut. Päätöksissä olen aina se viimeinen sana. Aina on pyritty yhteiseen näkemykseen kasvatuksessa. Eli vältetään, että ei mennä toisen "yli" jossain lapsiin liittyvissä asioissa.
Miksi sinulla on isommat vastuut ja viimeinen sana? Miksei niitä voi hoitaa yhdessä?
Emme ole koskaan asiaa miettineet. Se on vaan mennyt niin. Emme me vatvo naisasiaa tai solidaarisuutta. Me vain elämme ihan tavallista perhe-elämää.
Mitä te sitten opetatte lapsillenne? Ettekö ”vatvo” historiaa, politiikkaa, keinoja vaikuttaa, maailmantilannetta, romaaneja, dokkareita tms? Luulisi että jossain vaiheessa sukupuolinormitkin tulisivat normaalissa elämässä ja keskustelussa vastaan...
Vierailija kirjoitti:
En oikeasti yh-perheessä kasvaneena ymmärrä tuota miehen oikeutta viimeiseen sanaan tai lopulliseen päätäkseen. Siis mitä? Miten tuo edes toimisi?
Mies: "Hei kulta, me muutetaan nyt täältä isosta kaupungista toiselle puolelle Suomea Tuppukylään."
Nainen: "Eihän me voida, minulla on työt, sukulaiset ja kaverit täällä. Nykyinen asuntomme on juuri sopivalla etäisyydellä kaikista palveluista ja toisella lapsellamme on rakas harrastus, jota ei voi harrastaa Tuppukylässä."
Mies: "Ei kun me muutetaan nyt Tuppukylään."
No ei se noin mene tietenkään. Kovin on mustavalkoinen käsitys sinulla. Ei miehellä sinänsä ole "oikeutta" sanoa viimeistä sanaa. Se vain parisuhteessa menee niin, että usein toinen on päättävämpi kuin toinen. Tunnen monia perheitä, jossa vaimo yksin sanoo päätöksen kaikkiin asioihin. Se ei tunnu olevan mikään ongelma tasa-arvon kannalta. Mutta jos onkin niin, että mies on se päättävämpi osapuoli, niin siitä syntyy kauhea huuto ja se on valtava yhteiskunnallinen ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies52v
mies52v
mies52v
Tuota en usko. Kukaan vahva mies ei ole feministi. Tämä on fakta. Toki voima on suhteellista,mutta...
mies52v
Miksei olisi? Käykö mies joka on komea, rikas, suurikokoinen fyysisesti (pienillä rasvoilla), tasapainoinen, mutta dominointiin kallellaan oleva, älykäs, hauska, helposti naisiin vetoava mies? Millaista vahvuutta oikein tarkoitat jos kerran asia on ihan faktaa? Ja faktan tueksi lienee löytyy helposti todisteita jotka on helppo tarkistaa?
Pienet rasvat vie testot yhtä tehokkaasti kuin suuri ylipainokin.
mies52v
No minullapa sattuu olemaan tiedossa että hänen testonsa ovat 42. Mikä on reippaasti yli viitearvojen ja selittyy todennäköisesti suurella lihasmassalla ja kovalla liikunnanharrastamisella. Rasvat ovat 8%. Silti hän on feministi. Joko riittää vai annanko miehen puhelinnumeron suoraan?
Odotapas hetki. Et ole kertonut omista rasvoista vielä mitään, etkä kyllä testoistakaan. Milläs todistat, ettei "miehesi" puhelimeen vastaa sinä itse viinan ja tupakin tuhoamalla möreällä äänellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 76 kirjoitti:
Yleensä aisankannattajat ihan oman turvallisuutensakin vuoksi aivan varmasti ovat naisten läsnä ollessa tuota mieltä, mutta sinun olisi joskus hyvä päästä kuuntelemaan salaa, mitä mieltä miehet oikeasti ovat. Meitä on jo yli kahdenkymmenen perheen yhteisö, jossa kaikilla on ulkomaalainen vaimo/tyttöystävä ja jokainen mies on ollut samaa mieltä, että suomalaista naista ei vaan ole luotu onnelliseen perhe-elämään.
Eli kertomasi mukaan miehet ovat naisille patologisia valehtelijoita, joihin naisten ei kannata koskaan luottaa. Kuulostaa siltä, että suomalaista miestä ei ole vaan ole luotu onnellisiin parisuhteisiin.
Ei miehet, vaan aisankannattajat. Itseni kaltainen mies ei suostuisi esittämään feministiä, vaan antaisi feministille saapasta ja hankkisi naisen kulttuurista, missä naiset ovat vielä naisia. Ja niinhän mä olen tehnytkin.
Miksei nainen ole nainen jos hän haluaa tasa-arvoa? Millä lailla minä olen vähemmän nainen kun joku aasialainen tai eteläamerikkalainen joka on kasvatettu siihen että mies on ylempi? Käytän mekkoja ja korkokenkiä, meikkaan, panostan pitkin hiuksiini, näytän kauniilta, haluan että perheelläni ja miehelläni on hyvä olla ja teen töitä sen eteen, olen äiti kahdelle lapselle ja vaimo miehelleni. Mutta koska haluan itse voida määrätä omasta elämästäni (mm pankkitilistäni) ja olla osallisena perheemme tärkeisiin päätöksiin ilman että meillä olisi ketään viimeisen sanan sanojaa, olen ilmeisesti jollain lailla vähemmän nainen?
Olet sinä jollekin, mutta jollekin toiselle et. Mieltymyksistähän tässä loppujen lopuksi on kyse. Älä sinä murehdi sitä ettet sovi kaikille. Ei sovi kukaan muukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies52v
mies52v
mies52v
mies52v
Pienet rasvat vie testot yhtä tehokkaasti kuin suuri ylipainokin.
mies52v
No minullapa sattuu olemaan tiedossa että hänen testonsa ovat 42. Mikä on reippaasti yli viitearvojen ja selittyy todennäköisesti suurella lihasmassalla ja kovalla liikunnanharrastamisella. Rasvat ovat 8%. Silti hän on feministi. Joko riittää vai annanko miehen puhelinnumeron suoraan?
Odotapas hetki. Et ole kertonut omista rasvoista vielä mitään, etkä kyllä testoistakaan. Milläs todistat, ettei "miehesi" puhelimeen vastaa sinä itse viinan ja tupakin tuhoamalla möreällä äänellä?
Omista testoistani en tiedä, ei ole koskaan mitattu. Luulisin että omat rasvani ovat 30-35%. Mutta miten se edelleenkään vaikuttaa perheen tasa-arvoon? Annas nyt omat mittasi kun niitä tässä on jaeltu.
Vierailija kirjoitti:
146, olisit voinut kysyä hänen perustelujaan levittämättä hänen naisvihaansa. Ja minkä ihmeen takia aloit vakuuttaa häntä naisellisuudestasi? Etkö sielusi silmin näe, kuinka tyytyväinen hän on, kun sai taas yhden naisen puolustuskannalle ja hakemaan hyväksyntää?
Onpa vaikeaa olla feministi, kun omat koirat purevat heti kun ei ole sitä tarpeeksi jyrkästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä te sitten opetatte lapsillenne? Ettekö ”vatvo” historiaa, politiikkaa, keinoja vaikuttaa, maailmantilannetta, romaaneja, dokkareita tms? Luulisi että jossain vaiheessa sukupuolinormitkin tulisivat normaalissa elämässä ja keskustelussa vastaan...
Emme muodosta mitään perheen paneelikeskustelua, jossa lapsille opetetaan miten eletään "oikein". Tytär on jossain määrin kiinnostunut tasa-arvokysymyksistä ja poikaa ei voisi vähempää kiinnostaa. Tytär tulee pääasiassa minulta (isältä) kysymään mielipiteet ja ns. viimeisen sanan asiohin. Hän itse valitsee, kumman kanssa haluaa keskustella. Ei meillä ole mitään ihmeellisiä sääntöjä tai rooleja, ei edes nukkumaanmenoaikoja enää.
Itse olen biologisesti pojuksi syntynyt femboi sissytyttö, ja uskon perinteisiin rooleihin. Suhteessa on se naisellinen ja se Miehekäs osapuoli.