Hämmentävä kuva työkaverilta
Olen aloittanut uudessa työpaikassa neljä kuukautta sitten ja ystävystynyt erään työkaverin kanssa. Juttelemme paljon konttorilla ja käymme yhdessä lounaalla. Mitään työpaikan ulkopuolista kontaktia meidän välillämme ei ole (pl. Insta/linkedin/facebook).
Viime viikolla hän lähetti minulle sähköpostilla kuvan itsestään ilman mitään kommenttia. Kuvassa hän on ihonmyötäisessä bilemekossa. Kuvan oli mielestäni hyvän maun mukainen, mutta toisaalta ei sellainen mitä normaalisti työkaverille lähetettäisiin (varsinkaan miehelle). Häkellyin kuvasta, enkä vastannut siihen mitään. Kuvan lähettämisen jälkeen tilanne meidän välillämme on ollut hieman vaivaantunut, enkä oikein osaa sanoa mitä hän kuvan lähettämisellä oli edes tarkoittanut. Itse olen koko ajan tulkinnut, että meidän välillämme ei ole muuta kuin hyvä työystävyys, enkä kumpikaan ole ainakaan avoimesti flirttaillut yms.
Itse olen onnellisesti naimisissa ja meillä on kaksi lasta, joten minulla ei ole aikomustakaan ryhtyä naisen kanssa suhteeseen, jos kuvan lähettäminen millään tavalla oli edes vihje jostain ystävyyttä syvemmästä. Todettakoon, että nainen on erittäin kaunis ja todennäköisesti tottunut saamaan aina haluamansa miehen (on nykyään sinkkuna).
Miten tilanteeseen kannattaisi suhtautua? Annanko ajan vain hoitaa asian ja unohtaa se tai olisiko parempi, että kommentoisin kuvaa. Sen lähettämisestä on jo miltei viikko, joten asiaan palaaminen nyt tuntuisi omituiselta. Toisaalta olemme tulleet todella hyvin juttuun ja haluaisin että jatkossakin näin olisi.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Miksi varattu mies tarvitsee työpaikan kauniin sinkkunaisen ystäväksi? Eikö sinulla ole muita ystäviä? Mietipä sitä niin valkenee miksi sait kuvan.
Siis eli ei voi olla mukavan ihmisen ystävä muuten vaan? Onko ystävillä joku määräraja? Eikö saa olla ystävä vaikka kauniiden ihmisten kanssa tai sinkkujen kanssa? Ihmeellinen ajatusmaailma.
Eri
Aloittaja on melkoinen tossukka, kun ei saa suutaan auki ja kysy:
-Miksi lähetit minulle kuvan?
Nyt täytyy kyllä ihmetellä mikset heti kysynyt. Saattoi olla ihan vahinkokin. Ainakin olisi voinut kysyä "Hei, lähetitkö vahingossa kuvan minulle?" Nyt on tosi awkward kun ei tiedä mitä tapahtui ja mennyt monta päivää ja työkaveruudesta tuli outoa. Itse uskon että on jakanut kuvan vahingossa puhelimellaan. Jos taas oli muita aikeita, sanot vaan että kiitos mutta olen naimisissa onnellisesti jne mutta voidaanko olla kavereita. Koska oli pelkkä kuva, oli ehkä vahinko. Ne jaa napit on niin esillä, ja jos joku työmaili lähetetty tms olet ollut kontaktilistalla ja sinne se meni.
Oikeasti tämä on vaan jonkun äijänkäppyrän fantasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jotkut naiset ovat ns. munahaukkoja. Mun miestä on tultu iskemään sinä aikana kahvilassa, kun olin vessassa. Olin siis jo huomannut aiemmin, että pari naista tuijotteli miestäni, vaikka oltiin kahdestaan. No, saivatpa nenilleen. Ei lähtenyt mun mies heidän matkaan😂
Miksi olet noin lapsellinen? Minunkin mieheni on vaikuttava ilmestys, häntä isketään joka paikassa. Ei siinä kukaan ”saa nenilleen” vaan tietenkin näen mitä hekin näkevät miehessäni. Ei minua naurata että joku jää ilman upeaa miestä siksi että heitä ei riitä kaikille. Ajattelen vain aina että onpas ihanaa että mieheni on komeuden lisäksi vieläpä niin hyvä tyyppi että osaa kieltäytyä nolaamatta ketään.
No onhan tuo aika röyhkeää kysyä jotain ulos joka on selvästi treffeillä tai seurustelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jotkut naiset ovat ns. munahaukkoja. Mun miestä on tultu iskemään sinä aikana kahvilassa, kun olin vessassa. Olin siis jo huomannut aiemmin, että pari naista tuijotteli miestäni, vaikka oltiin kahdestaan. No, saivatpa nenilleen. Ei lähtenyt mun mies heidän matkaan😂
Miksi olet noin lapsellinen? Minunkin mieheni on vaikuttava ilmestys, häntä isketään joka paikassa. Ei siinä kukaan ”saa nenilleen” vaan tietenkin näen mitä hekin näkevät miehessäni. Ei minua naurata että joku jää ilman upeaa miestä siksi että heitä ei riitä kaikille. Ajattelen vain aina että onpas ihanaa että mieheni on komeuden lisäksi vieläpä niin hyvä tyyppi että osaa kieltäytyä nolaamatta ketään.
No onhan tuo aika röyhkeää kysyä jotain ulos joka on selvästi treffeillä tai seurustelee.
Ei kaikki treffit ole suinkaan vakavia, voihan olla vaikka ensitreffeillä ja miehestä tuntuu ettei homma oikein luista. Miksi ihmeessä olisi väärin käydä tarjoamassa omaa numeroaan siihen väliin? Tai voihan olla että kyseessä ovat työkaverit. Tai sisarukset. Tai avoin suhde. En näe tilannetta missä olisi kovin väärin käydä vaivihkaa kysymässä onko toinen kiinnostunut. Jos ei ole, osaa aikuinen ihminen kyllä kieltäytyä kauniisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi varattu mies tarvitsee työpaikan kauniin sinkkunaisen ystäväksi? Eikö sinulla ole muita ystäviä? Mietipä sitä niin valkenee miksi sait kuvan.
Siis eli ei voi olla mukavan ihmisen ystävä muuten vaan? Onko ystävillä joku määräraja? Eikö saa olla ystävä vaikka kauniiden ihmisten kanssa tai sinkkujen kanssa? Ihmeellinen ajatusmaailma.
Eri
Voi pyhä yksinkertaisuus. Tottakai voi olla mukavan ihmisen kanssa ystävä ja voi olla kauniiden ja sinkkujenkin ystävä. Tarkastelepa asiaa toisinpäin eli miksi tämä kaunis sinkkunainen tavoittelee työpaikallaan varatun miehen ystävyyttä. Alkaako nyt raksuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EriVoi pyhä yksinkertaisuus. Tottakai voi olla mukavan ihmisen kanssa ystävä ja voi olla kauniiden ja sinkkujenkin ystävä. Tarkastelepa asiaa toisinpäin eli miksi tämä kaunis sinkkunainen tavoittelee työpaikallaan varatun miehen ystävyyttä. Alkaako nyt raksuttaa?
No ei ala. En edelleenkään ymmärrä miksei voisi haluta olla ystävä sellaisen henkilön kanssa jonka kanssa on hauskaa? Vaikka tämä olisi varattu ja eri sukupuolta. Voitko vääntää rautalangasta?
Loppukuittaus asialle: Kysyin häneltä kuvasta, oli tarkoitettu pelkäksi vitsiksi. Oli edellisenä iltana kokeillut kotona viime vuoden pikkujouluvaatteita ja hetken fiiliksellä lähettänyt kuvan mulle. Oli ihmetellyt kun en ollut siihen mitään vastannut.
Kerroin myös kirjoittaneeni tästä vauva-palstalle, kommentit aiheuttivat melkoista repeilyä toimistolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EriVoi pyhä yksinkertaisuus. Tottakai voi olla mukavan ihmisen kanssa ystävä ja voi olla kauniiden ja sinkkujenkin ystävä. Tarkastelepa asiaa toisinpäin eli miksi tämä kaunis sinkkunainen tavoittelee työpaikallaan varatun miehen ystävyyttä. Alkaako nyt raksuttaa?
No ei ala. En edelleenkään ymmärrä miksei voisi haluta olla ystävä sellaisen henkilön kanssa jonka kanssa on hauskaa? Vaikka tämä olisi varattu ja eri sukupuolta. Voitko vääntää rautalangasta?
Väännän rautalangasta: Sen takia kannattaa olla kriittinen, koska vaikka omat ajatukset ystävyydestä olisivat kuinka viattomat, puhtaat, vilpittömät ja platoniset niin sen toisen osapuolen ajatukset eivät välttämättä ole yhtä viattomia, puhtaita, vilpittömiä ja platonisia. Hänellä voi esimerkiksi tehdä mieli seksiä, ja sen toivossa hankkiutuu ystäväksi, jotta voi iskeä heikolla hetkellä. Työpaikalta on monet romanssit lähtöisin.
Vierailija kirjoitti:
Loppukuittaus asialle: Kysyin häneltä kuvasta, oli tarkoitettu pelkäksi vitsiksi. Oli edellisenä iltana kokeillut kotona viime vuoden pikkujouluvaatteita ja hetken fiiliksellä lähettänyt kuvan mulle. Oli ihmetellyt kun en ollut siihen mitään vastannut.
Kerroin myös kirjoittaneeni tästä vauva-palstalle, kommentit aiheuttivat melkoista repeilyä toimistolla.
YKSIKÄÄN mies ei kehtaisi sanoa työkavereilleen lukevansa ja kirjoittavansa vauva-palstalle. JOS näin kuitenkin kävisi, se olisi se melkoisen repeilyn aihe.
Vierailija kirjoitti:
Haloo ihmiset, ei se mikään vahinko ollut 😂 Outoa lähetellä vietteleviä kuvia meilitse.
Mitähän ap:n vaimo tykkäisi, jos kuulisi miehen viettävänsä aikaa työpaikan kauniin sinkun kanssa?
Niinpä!! Nyt järki käteen! Ap kai vaimosi tietää tän koko jutun ja, jos ei, niin miksi ei? Eikö sulla ole puhtaat jauhot pussissa itselläsikään?
Siis oikeasti. Kuva ei todellakaan ollut mikään "vitsi" (nainen yritti vain pelastaa kasvonsa) saati vahinko!!
Ap, sun on kerrottava tää juttu kokonaisuudessaan vaimollesi, jotta ns.tabu rikkoutuu.
Toiset, niin naiset kuin miehet, saavat kicksinsä siitä, että kokeilevat vetovoimaansa kaikkeen mikä liikkuu.. Tää on selvä pelinainen. Fiksu hän ei ole, varsinkaan tunneälyltään. (Vrt.vaikka nuo exät). Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeasti. Kuva ei todellakaan ollut mikään "vitsi" (nainen yritti vain pelastaa kasvonsa) saati vahinko!!
Ap, sun on kerrottava tää juttu kokonaisuudessaan vaimollesi, jotta ns.tabu rikkoutuu.
Toiset, niin naiset kuin miehet, saavat kicksinsä siitä, että kokeilevat vetovoimaansa kaikkeen mikä liikkuu.. Tää on selvä pelinainen. Fiksu hän ei ole, varsinkaan tunneälyltään. (Vrt.vaikka nuo exät). Huoh.
Voin oikein hyvin kertoa tästä vaimolleni, ei hän siitä mitenkään pahastu. Hänellä on ollut töissä selkeitä iskuyrityksiä (mm. entinen pomon pomo yritti päästä treffeille) ja kertonut niistä minulle. Joten kotona tämä ei aiheuta mitään draamaa, lähinnä huvittava juttu.