Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä saattaa järkyttää joitakin vapaaehtoisesti lapsettomia

Vierailija
25.04.2014 |

Lapsia saaneet ihmiset olivat ennen lapsettomia! Eli kun synnyin, mullakaan ei ollut sitä lasta valmiiksi. Joten tiedän kyllä miltä lapseton elämä tuntuu, kun saa tehdä mitä huvittaa ja saa käyttää palkkansa vain itseensä. Siksi on vähän huvittavaa lukea velojen vakuuttelua täällä siitä, miten olen valinnut väärin ja kyllä heidän elämänsä on niin paljon kivempaa. Olen kokenut lapsettoman elämäntavan ja silti valitsin jatkaa toisin. Mitä sitten?

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

äly hoi.

Vierailija
82/98 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 12:46"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 07:30"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 07:28"]

Lapsia tekevät eivät voi millään tietää miten hienoa lapseton elämä on esimerkiksi 40- tai 50- tai 60-vuotiaana, anteeksi vaan. Olemme nelikymppinen velapariskunta ja voin sanoa että elämä tämän ikäisenä ja lapsivapaana on nautintoa. :) Voimme tehdä periaatteessa mitä vain ja milloin vain. Vapaus on huumaava asia. 

[/quote]

Etkä sä voi tietää, miten hienoa on lapsia hankkineen elämä esimerkiksi 40-, 50- tai 60-vuotiaana, anteeksi vain.

[/quote]

Keskimääräinen lapsiperhe on aina ollut yhteiskunnan tukia hyödyntävä paskakasa. Hankitaan lapsia eikä itse edes hoideta niiden kuluja. Muiden pitäisi muka maksaa toisten pentujen hankinta? 

[/quote]

Oletko koskaan miettinyt, miksi yhteiskuntamme on järjestetty niin, että lapsiperheitä tuetaan? Voisikohan siihen olla jokin järkisyy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 15:58"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 15:57"]

En saanut lasta vielä 6 vuotiaanakaan, eikä minulla asu lapsia enää kotona, kun olen 50. Ei se pikkulapsiaika kestä ikuisesti, ellei tee miljoonaa kakaraa. Saan siis kokea lapsiperhe-elämän ja "vapaan" elämän vuorotellen.

[/quote]

Vitut sä ole koskaan vapaa jos olet äiti. Tai sitten olet huono äiti.

[/quote]

Tarkoitatko esim. että oma äitisi tehtävä hänen kuolemaansa saakka on palvella sinua? Että oma äitisi ei ole koskaan vapaa sinusta, hänen elämäntehtävänsä on olla äitikahleissa, koska sai sinut? Jos oma äitisi joskus vaikka kieltäytyy sinun auttamisestasi vaikka ikkunoidenpesussa, hän on "huono äiti"?

Vierailija
84/98 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun elämäni olisi tosi köyhää ilmanj lapsia joten onneksi valitsin oikein :D

t. kolmen lapsen äitee

Vierailija
85/98 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun elämäni olisi todella vastenmielistä ja kurjaa jos olisin tehnyt lapsen, joten onneksi valitsin oikein :D

T. Ei kenenkään äitee.

Vierailija
86/98 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 21:53"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 15:58"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 15:57"]

En saanut lasta vielä 6 vuotiaanakaan, eikä minulla asu lapsia enää kotona, kun olen 50. Ei se pikkulapsiaika kestä ikuisesti, ellei tee miljoonaa kakaraa. Saan siis kokea lapsiperhe-elämän ja "vapaan" elämän vuorotellen.

[/quote]

Vitut sä ole koskaan vapaa jos olet äiti. Tai sitten olet huono äiti.

[/quote]

Tarkoitatko esim. että oma äitisi tehtävä hänen kuolemaansa saakka on palvella sinua? Että oma äitisi ei ole koskaan vapaa sinusta, hänen elämäntehtävänsä on olla äitikahleissa, koska sai sinut? Jos oma äitisi joskus vaikka kieltäytyy sinun auttamisestasi vaikka ikkunoidenpesussa, hän on "huono äiti"?

[/quote]

Mun äitini sanoi mulle, että aina sitä kantaa huolta lapsistaan vaikka olisivat aikuisia jo. Eli siinä mielessä äidit eivät ole koskaan vapaita (tai jos niin väittävät, eivät ole koskaan lapsistaan välittäneetkään).

Vierailija
87/98 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velat, ei teidän tarvitse koko ajan perustella lapsettomuuttanne, kun ei se oikeasti koko maailmaa kiinnosta. En minäkään kulje ympäriinsä perustelemassa, miksi minulla ON lapsia. 

Vierailija
88/98 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 15:57"]Tietenkin myös äidit ja isät ovat joskus eläneet ilman lapsia. Tuleville vanhemmille tämä aika on kuitenkin vain välivaihe ennen perheen perustamista. Hyvin harvat ovat koskaan kokeneet vapaaehtoisesti lapsettoman elämää, jota eletään tietoisena ja tyytyväisenä siitä, että lapsia ei ole eikä tule. Aivan kuten lasten saaminen muuttaa perspektiiviä elämään, sitä muuttaa myös kokemus lapsettomuudesta. Se on tunne siitä, että mielekkään elämän ainekset ovat jo tässä eikä elämässä ole mitään sellaista tyhjiötä, jonka lapsi voisi täyttää. Enpä usko, että kovin monella vanhemmalla on tästä omakohtaista kokemusta.

[/quote]No johan on :) Siis tekeekö joku lapsia täyttääkseen jonkun tyhjiön elämässään? Voi hyvää päivää taas. Minä olisin ainakin täsmälleen yhtä onnellinen oli lapsia tai ei tai vaikka olisin sokea fakiiri.#itsetunto

Vierailija
89/98 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 22:03"]

Velat, ei teidän tarvitse koko ajan perustella lapsettomuuttanne, kun ei se oikeasti koko maailmaa kiinnosta. En minäkään kulje ympäriinsä perustelemassa, miksi minulla ON lapsia. 

[/quote]

Sepä se kun teidän lisääntyjien ei tarvitse mitään perustella, koskaan.

Oikeasti tulisi olla pakollista suorittaa vanhemmuus-kurssi ennen lasten hankintaa. Siinä tulisi perustella kattavasti miksi haluaa äidiksi/isäksi. Kuten adoptioprosessissa.

Vierailija
90/98 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No noista velojen vapausplaaplaa-kommenteista paistaa pelkät ennakkoluulot ja kuvitelmat lapsiperheiden elämästä. Ei voi tietää jos sitä ei itse koe ja velahsn sitä onnea ei tule koskaan kokemaan.  ei kukaan terve ja tasapainoinen ihminen kadu lasten hankintaa. Sellaisten jotka eivät siihen kykene ei tosiaan kannata lapsiA tehdäkään, hyvä vaan että jotkut tajuavat tehdä tämän päätöksen ihan oma-aloitteisesti, voisivat opastaa myös muita vsnhemmuuteen kykenemättömiä (narkkarit, juopot, jne) tähän vela-aatteeseensa.

Vierailija
91/98 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin teini-iässä, että ehdottomasti tulen hankkimaan lapsia. Parinkympin jälkeen tuo tunne alkoi hiipua ja ihmettelin sitä hieman itsekin. Kun kaverit alkoivat saada lapsia, jokaisen tapauksen kohdalla omat toiveeni lasten hankinnasta kaikkosivat aina vaan kauemmas. Mitä enemmän seurasin lapsiperheiden arkea ja kavereideni muutosta vanhemmuuden myötä, sitä vähemmän toivoin itse tulevani vanhemmaksi. Lopulta vanhemmuuden "kaipuu" ei ainoastaan kadonnut, vaan muuttui määrätietoiseksi päätökseksi jäädä lapsettomaksi.

Vierailija
92/98 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi tietää etukäteen, pitäisikö lapsiperhe-elämästä vai ei. Eiköhän aika moni vanhempikin ole osannut sen aavistaa.

Vierailija
93/98 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa voi tehdä melkein kaikkea samaa mitä ilman lapsiakin. Lasten kanssa asiat vain oppii näkemään myös toisin. Tuntuisi hirveän tylsältä elämä ilman lapsia ja nykyisin myös ilman lastenlapsia. Omat lapset estävät mm fossiilisoitumisen - aina pysyy ajan tasalla sen suhteen mitä kulttuurissa tapahtuu ja saa myös kuulla yhteiskunnalliset tuoreet, ehkä vasta heräämässä olevat, suuntaukset. 

Vierailija
94/98 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 21:45"]

No noista velojen vapausplaaplaa-kommenteista paistaa pelkät ennakkoluulot ja kuvitelmat lapsiperheiden elämästä. Ei voi tietää jos sitä ei itse koe ja velahsn sitä onnea ei tule koskaan kokemaan.  ei kukaan terve ja tasapainoinen ihminen kadu lasten hankintaa. Sellaisten jotka eivät siihen kykene ei tosiaan kannata lapsiA tehdäkään, hyvä vaan että jotkut tajuavat tehdä tämän päätöksen ihan oma-aloitteisesti, voisivat opastaa myös muita vsnhemmuuteen kykenemättömiä (narkkarit, juopot, jne) tähän vela-aatteeseensa.

[/quote]

Se, ettei halua lapsia, ei tarkoita etteikö olisi kykenevä vanhemmaksi. Itselläni ei ole pienintäkään epäilystä siitä, ettenkö olisi suorastaan loistava isä jos niin päättäisin. Hyvin olen ainakin kelvannut kummiksi useammallekin lapselle. Olen joutunut alkaa jo kieltäytymäänkin, koska haluan hoitaa tuon(kin) tehtävän kunnialla, enkä ajankäytöllisistä syistä enää useammalle lapselle kummiksi taivu. Raha-asiat kunnossa, jalat visusti maan pinnalla, pitkä ja äärimmäisen onnellinen avioliitto, terveet elämäntavat ja kaikin puolin lainkuuliainen ja kunnollinen elämäntapa. Mielestäni tässä olisi ihan hyvät ainekset onnistuneelle vanhemmuudelle, mutta kun en vaan halua. En koe, että maailma tarvitsisi lisää ihmisiä tai että maailma olisi loppujen lopuksi sellaisessa jamassa, että tänne kannattaisi ehdottomasti syntyä. Pikemminkin päinvastoin.

Vierailija
95/98 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 22:38"]

Lasten kanssa voi tehdä melkein kaikkea samaa mitä ilman lapsiakin. 

[/quote]

Ei minua ainakaan lohduta jutut tyyliin "kyllä lapsenkin kanssa voi sitä ja tätä tehdä", koska en halua tehdä yhtään mitään lapsen kanssa. Ei ole niinkään kyse siitä, että esimerkiksi parikymentä tuntia viikossa vaativa harrastukseni tai rakkauteni matkailua kohtaan estäisivät sen lapsen hankkimisen. En hankkisi lasta, vaikka elämäni olisi kaikin tavoin ihanteellinen lapsentekoon. Jokainen hetki ja jokainen mahdollinen tekeminen on kuitenkin parempi ilman sitä lasta.

Vierailija
96/98 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 23:32"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 22:38"]

Lasten kanssa voi tehdä melkein kaikkea samaa mitä ilman lapsiakin. 

[/quote]

Ei minua ainakaan lohduta jutut tyyliin "kyllä lapsenkin kanssa voi sitä ja tätä tehdä", koska en halua tehdä yhtään mitään lapsen kanssa. Ei ole niinkään kyse siitä, että esimerkiksi parikymentä tuntia viikossa vaativa harrastukseni tai rakkauteni matkailua kohtaan estäisivät sen lapsen hankkimisen. En hankkisi lasta, vaikka elämäni olisi kaikin tavoin ihanteellinen lapsentekoon. Jokainen hetki ja jokainen mahdollinen tekeminen on kuitenkin parempi ilman sitä lasta.

[/quote]

No miksi tarvitset lohdutusta jos kerta olet valinnut lapsettoman elämän eikä sinulla ole lasta? Kaikkihan on hyvin kohdallasi. Mitä edes mietit näitä?

Vierailija
97/98 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 23:35"]

No miksi tarvitset lohdutusta jos kerta olet valinnut lapsettoman elämän eikä sinulla ole lasta? Kaikkihan on hyvin kohdallasi. Mitä edes mietit näitä?

[/quote]

Valitsin sanani huonosti. En tosiaan kaipaa lohdutusta ainakaan lapsettomuuteni takia. Välillä kyllä tuntuu, että murheita on enemmän kuin tarpeeksi, mutta ainakin voin olla hyvillä mielin siitä, ettei minulla ole lasta vielä kaiken kurjuuden jatkoksi.

Vierailija
98/98 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tietenkään pidä hankkia lasta jos sitä perhettä ja vanhemmuutta ei halua. Tällainen ihminen ei ole sopiva vanhemmuuteen, sehän on selvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän