Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Älkää kiltit ihmiset tehkö lapsia enää 43-vuotiaana"

Vierailija
25.04.2014 |

tällaisia kommentteja en ymmärrä. olisko näiden esittäjillä mennyt paras nuoruus hukkaan?

eihän se kuulu kenellekään, milloin joku lapsensa hankkii, jos hankkii.

Kommentit (303)

Vierailija
121/303 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi nuorena ollut edes kypsä äidiksi.

Vierailija
122/303 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan 40 v mummosta että on nuori hoitamaan lastenlapsia ja sitä hoitoa riittää lähes joka viikonlopulle ja välillä arkipäiville jne. Sitten kun on 40 v äiti niin onkin jo vanha, ei jaksa. Piutpaut, itse sain reilusti yli 40 v ja olen todella enemmän kuin tyytyväinen. Kiitos. Vauva kohta 18 vee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/303 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 09:22"]

Yli nelikymppisillä riskit toki lisääntyy, mutta eivätköhän he ole tietoisia siitä. Jos jaksaa ja haluaa vauva-arkea siinä iässä, niin siitä vaan kai sitten.

[/quote]

Törkeätä se on lapsille. Kun lapset tulevat aikuisiksi ovat vanhemmat eläkeläisiä. Todennäköisesti kuolee 10 vuoden sisällä. 

Vierailija
124/303 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 21:13"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 21:07"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 20:50"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 19:48"]

Nuoruus eletään kerran joten ottakaa ilo irti. Opiskelkaa ammatti ja sitten työelämässä, saa paremmat äitiysrahatkin. Mikä on tullakseen niin se tulee.

[/quote]

Sain ekan lapseni 22-vuotiaana, olin opiskellut ammatin ja tehnyt 3 vuotta sen jälkeen töitä, sama puolisolla jolla oli myös vakituinen työpaikka. Nyt olen 46v ja tuore isoäiti. Ei mitään valittamista että tuli tehtyä lapsia nuorena.

[/quote]

Teiniäitiys periytyy ja lapset alkavat tehdä lapsia. Säälittävää.

[/quote]

Niin se varmaan periytyykin, kuten myös yleistiedon ja laskutaidon puute. 22-vuotias ei ole teini, eikä lapseni joka on 24-vuotias. Jos elämässä on kaikki hyvin kumppania myöten niin miksi pitää odottaa nelikymppiseksi ennen lasten tekoa? Kun on ihan tieteellisesti todistettu, että esim. vanha isä voi olla riski lapselle.

[/quote]

Miksi ei voi ottaa nuorta isää lapselle.  Ja kyllä 22 on vielä ihan kypsymätön lapsi, kenelle oma napa on tärkein ja lapsi pitää saada äkkiä hoitoon, että pääsee elämään

Vierailija
125/303 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 21:32"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 21:25"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 19:11"]

Entäs jos. Jospa teidän nuorena saamallenne lapsille sattuisi jotain. Ottaisitteko lapsenlapset yli 40- vuotiaana itsellenne? Alkaisitteko äidin sijaisiksi? Miltä tuntuisi siinä tilanteessa ikävät puheet iästänne? Miltä tuntuisi kuulla näitä,minä en ainakaan jaksaisi. Ulkopuoliset kun eivät aina tiedä todellista tilannetta, vaan olettavat teidän tehneen lapset vanhoina. Näin voi käydä kenelle tahansa. T äitimummi

[/quote]

vastaisitteko

[/quote]

Ei ne taida ottaa, kun ei ne jaksa. Justhan ne selitti kuinka kauheaa olis hoitaa pientä lasta yli 40v. Joten kyllä ne lapsenlapset menis vieraaseen sijaisperheeseen. Mummo ei jaksais hoitaa kuin kerran kuussa pari tuntia.

[/quote]

Lässytilää. Joko voisit lopettaa tuon tyhjän parjaamisen. Antaa vain teistä mummoäideistä huonon kuvan.

Vierailija
126/303 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin lapset, menkääs nyt nukkumaan, älkääkä haaveilko kotileikeistä, ennen kuin olette vastuullisia aikuisia. Ei se lähipubin ihana Jorkka kuitenkaan mee teidän kans naimisiin, vaikka pennun sille vääntäisitte.

Vierailija
127/303 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 21:47"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 21:13"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 21:07"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 20:50"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 19:48"]

Nuoruus eletään kerran joten ottakaa ilo irti. Opiskelkaa ammatti ja sitten työelämässä, saa paremmat äitiysrahatkin. Mikä on tullakseen niin se tulee.

[/quote]

Sain ekan lapseni 22-vuotiaana, olin opiskellut ammatin ja tehnyt 3 vuotta sen jälkeen töitä, sama puolisolla jolla oli myös vakituinen työpaikka. Nyt olen 46v ja tuore isoäiti. Ei mitään valittamista että tuli tehtyä lapsia nuorena.

[/quote]

Teiniäitiys periytyy ja lapset alkavat tehdä lapsia. Säälittävää.

[/quote]

Niin se varmaan periytyykin, kuten myös yleistiedon ja laskutaidon puute. 22-vuotias ei ole teini, eikä lapseni joka on 24-vuotias. Jos elämässä on kaikki hyvin kumppania myöten niin miksi pitää odottaa nelikymppiseksi ennen lasten tekoa? Kun on ihan tieteellisesti todistettu, että esim. vanha isä voi olla riski lapselle.

[/quote]

Miksi ei voi ottaa nuorta isää lapselle.  Ja kyllä 22 on vielä ihan kypsymätön lapsi, kenelle oma napa on tärkein ja lapsi pitää saada äkkiä hoitoon, että pääsee elämään

[/quote]

Onneksi me kaikki emme ole samanlaisia. Minulle ei ollut ongelma saada lasta nuorena, olin ihan riittävästi päässyt menemään. Ja toiseksi jos oli menon tarvetta, jäi isä lapsen kotiin tai päinvastoin. Harmi ettet tiedä olevan vastuullisia parikymppisiä.

Vierailija
128/303 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 20:49"]Lapselle on parempi syntyä hieman vanhempien ihmisten lapseksi, kuin nuorten, jotka eivät jaksa kuin pari viikkoa ja sitten ollaan jo niiiiiiiin väsyneitä ja kyllästyneitä ja työnnetään lapsi hoitoon, että päästään bilettämään. Lapsi joutuu elämään tupakansavussa ja kännäävän äitinsä kanssa ja katsomaan, kun poikaystävät vaihtuu.

Nuori äiti ei saa hommattua itselleen ammattia ja heistä tulee yhteiskunnan elättejä, jolle joudutaan hommaamaan kunnan toimesta niitä varaisiä, että lapsi oppii isän mallin.

Nuorten vanhempien lapsista tutkimustenkin mukaan tulee enemmän rikollisia ja sosiaalisesti syrjäytyneitä, kuin päälle 40 vuotiaiden vanhempien lapsista, koska vanhoilla vanhemmilla on ammatti ja rahaa ja vakaa talous ja vakiintunut ja hyvä parisuhde pohjana.

Nuorille pitäisi antaa ehkäisyvalistusta tai aborttimahdollisuus helpommin, koska lapsi pilaa heidän elämänsä ja he lapsensa tulevaisuuden. Aikaisin ikä, milloin saisi alkaa tekemään lapsia olisi 30v ja siitä eteen päin, koska siinä vaiheessa alkaa vasta parisuhteet onnistumaan ja voidaan taata lapselle onnellinen ja tasapainoinen koti.

Nuoret kun alkavat leikkimään kotia, on tuloksena lopulta yksinhuoltaja, kenellä on lapsia parille, kolmelle miehelle. Se eikä uusperhe ole missään mielessä lapsille hyväksi.

[/quote]

Tää on tosi ilkeetä luettavaa. Oon niin surullinen etten osaa ees laukoo ilkeyksiä takas. Ja ei, en ole äiti nuori äiti.

Vierailija
129/303 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä niitä vastauksia taida kysymykseeni tulla. On se kumma, vaikki muuten juttua riittää. t. äitimummi

Vierailija
130/303 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mutta parasta ennen päivä siihen on jo mennyt ohi mummoikäisillä.

Vierailija
131/303 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes hymähdä moiselle. Muistuu ainoastaan mieleen, että palstalla on tosiaan omien lasten ikäisiä nuoria naisia myös.

omat lapset -91, -93, -95...

Vierailija
132/303 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yli 40v saa synnyttää, jumaliste. Syytän sinua kouluväkivallasta!

Vierailija
133/303 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli nelikymppisillä riskit toki lisääntyy, mutta eivätköhän he ole tietoisia siitä. Jos jaksaa ja haluaa vauva-arkea siinä iässä, niin siitä vaan kai sitten.

Vierailija
134/303 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla stoppasi 39-vuotiaana mutta mies olisi halunnut vielä yhden. Lapset 87, 92, 94, 01 ja 03. Kaikista helpointa on ollut noiden kahden viimeisen kanssa, aikuisena osaa asettaa asiat tärkeysjärjestykseen ja pinna ei pala ikinä.

Vierailija
135/303 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina oletan että näiden kommenttien esittäjät ovat jotain parikymppisiä lapsosia jotka vielä luulevat että 40-vuotiaana varsinainen elämä on ohi ja on aika istahtaa kiikkustuoliin muistelemaan menneitä. Nyt 43-vuotiaana, 6 kk ikäisen äitinä, tiedän paremmin :D

Vierailija
136/303 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mun lapset on kanssa -91,-93 ja -95 ! Ihania nuoria naisia . Sitten mulla on tämä toinen sarja tyttöjä , 2004 ja 2006-syntyneet.  Nyt olisi ikää tuo otsikossa mainittu 43v , enkä itse enää kyllä vauvaa haluaisi kun koen olevani enempi isoäiti-iässä jo. Mutta jos minulla olisi vaan nuo pikkulikat varmasti voisin vielä lapsen halutakin. 

Ei ikään tarvitse niin paljon kiinnittää huomiota. Täekeintä on jaksaminen ja halu rakastaa lasta. Meillä mies olisi vielä yhden lapsen halunnut , mutta minä en enää. 5 tyttöä on jo aikamoinen annos tyttöenergiaa talossa ! Tosin esikoinen muutti jo pois kun lähti toiseen kaupunkiin opiskelemaan.

23v tai 33v tai 43v on kaikki ihan ok ikiä tulla äidiksi.

Vierailija
137/303 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen voi tehdä niin kauan kuin niitä saa. Itse en kuitenkaan enää yli nelikymppisenä mutta jos joku haluaa niin siitä vaan. Kyseesähän on kuitenkin aikuinen nainen, eikä mitään teinityttö. Eiköhän hän tiedä mihin ryhtyy.

Vierailija
138/303 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mussa on varmaan joku vika, täytän just koht 52 v enkä tunne olevani mummoiässä ollenkaan. voisin ollakin, onneksi en ole.

Vierailija
139/303 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, sehän on kiva kun ihmiset saavat toivomiaan lapsia. Me saimme lapset kun olin 35- ja 36-vuotias, enkä osaa sanoa olisiko jokin ikä ollut parempi tai huonompi lasten saamiseen. Lapset rikastuttavat elämää.

Hyvää lapsilykkyä ja mukavaa lapsiperhe-elämää toivotan kaikille ikään, sukupuoleen ja sukupuoliseen suuntautumiseen katsomatta.

Vierailija
140/303 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tiedän minäkin yli nelikymppinen, ihan parasta aikaa olla aikuisten äiti ja pikkusten mummo, jaksaa olla hyvä mummo vielä monta vuotta! Ei käy kateeksi oman ikäiseni pienten vauvojen äidit eikä isät! Siinä vaiheessa kyllä hymyilyttää kun vien lapsenlapsia ehkä joskus kouluun ja toiset samanikäiset lapsiaan, mutta ei kai se haittaa!