Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Älkää kiltit ihmiset tehkö lapsia enää 43-vuotiaana"

Vierailija
25.04.2014 |

tällaisia kommentteja en ymmärrä. olisko näiden esittäjillä mennyt paras nuoruus hukkaan?

eihän se kuulu kenellekään, milloin joku lapsensa hankkii, jos hankkii.

Kommentit (303)

Vierailija
101/303 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 13:59"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 13:34"]

Kyllä, olisin jäänyt mieluummin syntymättä kuin kuullut koko kouluajan kiusaamista siitä, että äiti oli jo 50v kun menin kouluun ja isä lähemmäs 70v. Toisten mummot ja papat oli samanikäisiä.

[/quote]

Minä myös tiedän sisarukset, joita kiusataan vanhempien iän takia. Aika surullista, koska heillä on kuitenkin ihan hyvät vanhemmat. Sisaruksista tulee sinänsä pärjääjiä, koska vanhemmat eivät jaksa kuskata mihinkään ja kaikki nuorisojutut on ihan hömppää ja niitä ei laiteta ja ovat joutuneet tekemään ruokaa ja siivoamaan ja leipomaan jo pienestä pitäen. Eli heidät on kasvatettu, kuten ennen vanhaan lapset kasvatettiin.

Tulevat vielä näyttämään kiusaajilleen.

[/quote]

Toivottavasti yrität tehdä jotain sen eteen, että tuollainen tyhmä kiusaaminen loppuu.

Vierailija
102/303 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 16:08"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 15:20"]

Jokin ristiriita tosiaan on. Jos koetaan, että nuorten vanhempien vanhemmat on niin väsyneitä, etteivät jaksa hoitaa lapsenlapsiaan. Mutta jos ne olisi omia, niin he olisivat mitä pirteimpiä ja ei ikinä väsyttäisi.

Mielenkiintoista :)

[/quote] :) Saman huomasin

[/quote]

Ja minä huomasin tällaisen mielenkiintoisen ristiriidan: Nelikymppinen on liian vanha pienen lapsen äidiksi, koska kyllähän sitä tuossa iässä ollaan jo aika väsähtäneitä, ikä alkaa painaa ja parisuhdekin reistailla. Mutta sitten taas kuin taikaiskusta ne nelikymppiset (siis ne jotka ovat tehneet oikein = saaneet lapsensa parikymppisinä tai enintään kolmenkympin alkupuolella) ovatkin energisiä ja hyväkuntoisia, mahdollisia lapsenlapsiaan usein innolla hoitavia, parisuhteissaan onnellisia naisia parhaassa iässään.

Mielenkiintoista ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/303 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 14:52"]

WT-naisten ikäkaari ja parasta ennen on pikkusen eri asia kuin laadukkaiden itsestään huolehtivien rotunaisten.. Sori jos totuus kirpasee, eri mailmoista ollaan.

[/quote]

hahahaaaa, ei kyllä ole rotunaisia näkynyt raskaana enää päälle 40v :DDDD

Kyllä ne melkoisia mammoja on olleett, kun elämässä ei ole muuta, kuin putkauttaa aina uusi penska, että ei tarvitsisi töihin mennä. Tai sitten näitä uuden kierroksen epätoivoisia, jotka yrittää sitoa heti uuden miehen itseensä lapsella.

Rotunaiset on löytäneet miehen nuorena ja perustaneet perheen silloin. Ei ole tarvinnut epätoivoisesti etsiä puolisoa vielä nelikymppisenä

Totuus sattuu :D

[/quote]

Juu, taisipa sattua kommentistasi päätellen

Vierailija
104/303 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen "tehnyt" lapseni alle 30-vuotiaana enkä nyt 41v vanhana jaksaisi enää pientä vauvaa enkä taaperoa. Mutta minulla on samanikäinen lapseton ystävä, joka toivoo kovasti tulevansa vielä äidiksi. Hän on aivan ihana ihminen ja lopultakin löytänyt miehen, jonka kanssa suhde tuntuu sujuvan hyvin. En voi kuin sydämeni pohjasta toivoa, että hän vielä voisi tulla äidiksi.

Ja olen aivan varma, että hän olisi loistava äiti, parempi kuin itse jaksoin olla nuorempana. Näin nelikymppisenä sitä kun tosiaan osaa laittaa asiat tärkeysjärjestykseen ja biletyskään ei enää kiinnosta. Sitä paitsi tämä ystäväni on energistä ulkoilmatyyppiä ja taatusi fyysisesti paremmassa kunnossa kuin monet nuoret äidit, mitä tuolla kaduilla ja kauppakeskuksissä näkee...

Vierailija
105/303 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 17:04"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 13:59"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 13:34"]

Kyllä, olisin jäänyt mieluummin syntymättä kuin kuullut koko kouluajan kiusaamista siitä, että äiti oli jo 50v kun menin kouluun ja isä lähemmäs 70v. Toisten mummot ja papat oli samanikäisiä.

[/quote]

Minä myös tiedän sisarukset, joita kiusataan vanhempien iän takia. Aika surullista, koska heillä on kuitenkin ihan hyvät vanhemmat. Sisaruksista tulee sinänsä pärjääjiä, koska vanhemmat eivät jaksa kuskata mihinkään ja kaikki nuorisojutut on ihan hömppää ja niitä ei laiteta ja ovat joutuneet tekemään ruokaa ja siivoamaan ja leipomaan jo pienestä pitäen. Eli heidät on kasvatettu, kuten ennen vanhaan lapset kasvatettiin.

Tulevat vielä näyttämään kiusaajilleen.

[/quote]

Toivottavasti yrität tehdä jotain sen eteen, että tuollainen tyhmä kiusaaminen loppuu.

[/quote]

Minä kirjoitin viestissä 161 ja haluan sen verran kommentoida tätä kiusaamisasiaa että me ollaan miehen kanssa 50v kun nuorin lapsista täyttää 7v ja aloittaa koulun. Tänä vuonna mennään eskariin ja ensivuonna onkin sitten edessä jo koulun aloitus.

Tuollanen kiusaaminen on aina kiusaajien vika! ja siihen pitää puuttua rankalla kädellä. Oltiin me pattitilanteessa esikoisenkin kanssa, kun häntä kiusattiin viidennellä ja kuudennella luokalla koulussa, saatiin asia kuitenkin sitten onneksi selvitettyä. Oltiin miehen kanssa sillon 41-42v joten vika ei voinut olla mitenkään iissämme. Monet lapsen kaverien vanhemmista oli samaa ikäluokkaa meidän kanssa.

Että ei voi vanhempia syyttää siitä jos myöhemmällä iällä jotkut haluaa myöskin vielä lapsia hankkia. Siinä jutussa ei ole mitään väärää. Aina pitää syyttää näitä kiusaajia ja heidän kiusaamistaan, yleensä se vika löytyy näillä yksilöillä päänupista. Ei siitä onko joku saanut esim. lapsensa 43v tms. kerta hyvät vanhemmat on kuitenkin.

Vierailija
106/303 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut nuorena mitään intressiä saada lasta. Silloin oli ihan muut kuviot. Biologinen kello alkoi tikittää n 36-38 v. Olin 44 v kun sain terveen lapsen ja olen hyvin kiitollinen. En ole tuntenut itseäni vanhaksi kun vein pojan kouluun eka päivänä ja en edes tunne vankasi vieläkään ja poika lukion toisella. Uskaltakaa vaan. Riskit on ilmeisesti suuret mutta kaikki meni hyvin.

Vierailija
107/303 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos. Jospa teidän nuorena saamallenne lapsille sattuisi jotain. Ottaisitteko lapsenlapset yli 40- vuotiaana itsellenne? Alkaisitteko äidin sijaisiksi? Miltä tuntuisi siinä tilanteessa ikävät puheet iästänne? Miltä tuntuisi kuulla näitä,minä en ainakaan jaksaisi. Ulkopuoliset kun eivät aina tiedä todellista tilannetta, vaan olettavat teidän tehneen lapset vanhoina. Näin voi käydä kenelle tahansa. T äitimummi

Vierailija
108/303 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä lapsia siunaantuu vielä joillekkin viiskymppisillekkin ,jos ottaa siunauksen vastaan:). Eri asia on jaksaako enää oikeesti. Mut jos on terve ja energinen ihminen niin siitä vaan!

Vierailija
109/303 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 15:36"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 15:28"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 15:20"]

Jokin ristiriita tosiaan on. Jos koetaan, että nuorten vanhempien vanhemmat on niin väsyneitä, etteivät jaksa hoitaa lapsenlapsiaan. Mutta jos ne olisi omia, niin he olisivat mitä pirteimpiä ja ei ikinä väsyttäisi.

Mielenkiintoista :)

[/quote]

Sehän on toisinpäin. Yli 40v.on auttamatta liian vanha hoitamaan lapsia, ei ole väliä onko ne omia tai lapsenlapsia. Näinhän täällä on päätetty. Eli tästedes ne yli 40v. isovanhemmat vapautetaan hoitovastuusta. He eivät enää jaksa pikkulapsia, kunto on huono ja väsyttää. Et kai sä voi olla niin itsekäs ja vastuuton että annat lapsesi yökylään ihmiselle jonka kunto ei riitä lapsen hoitamiseen?

[/quote]

Edelleen koet, että on sama asia olla lapsen äiti, kuin mummo :O

No turha sinulle on mitään selittää, koska vanhana äidiksi tulo ei näytä ainakaan tajuntaa laajentavan. Tästä ketjusta sai kyllä vanhoista äideistä melkoisen kuvan. Ja se kuva ei ainakaan mikään hyvä ollut. 

[/quote]

Mä en koe olevani vanha äiti, sillä olen edelleen alle 40 ja nuorinkin on jo kohta eskarissa :) Sorry ei me kaikki "nuoret" äiditkään ymmärretä tätä vanhojen äitien haukkumista. Se mikä sopi mulle ja sulle ei sovi kaikille. Aikuisuutta on ymmärtää se, että ne omat ratkaisut on hyviä itselle ja omalle perheelle, ei koko maapallolle. Sulla on vielä pitkä matka aikuisuuteen ja siihen että annat muiden elää omalla tavallaan, sillä joka on heille paras.

Vierailija
110/303 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 16:44"]

- En lukenut ihan kaikkea, mutta.

Tämän hetken tiede kertoo naisen korkeamman iän olevan riski lapsen terveydelle.

Mies taas toisaalta ei menetä suvunjatkamiskykyään niin paljon vanhetessaan.

Liekö totta ?

[/quote]

Höpö höpö, paskapuhetta. Nuorten äitien kypsymättömyys on suurempi vaara lapselle, kuin vanhemmat munasolut. 

Vierailija
111/303 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruus eletään kerran joten ottakaa ilo irti. Opiskelkaa ammatti ja sitten työelämässä, saa paremmat äitiysrahatkin. Mikä on tullakseen niin se tulee.

Vierailija
112/303 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 17:47"]

Minä olen "tehnyt" lapseni alle 30-vuotiaana enkä nyt 41v vanhana jaksaisi enää pientä vauvaa enkä taaperoa. Mutta minulla on samanikäinen lapseton ystävä, joka toivoo kovasti tulevansa vielä äidiksi. Hän on aivan ihana ihminen ja lopultakin löytänyt miehen, jonka kanssa suhde tuntuu sujuvan hyvin. En voi kuin sydämeni pohjasta toivoa, että hän vielä voisi tulla äidiksi.

Ja olen aivan varma, että hän olisi loistava äiti, parempi kuin itse jaksoin olla nuorempana. Näin nelikymppisenä sitä kun tosiaan osaa laittaa asiat tärkeysjärjestykseen ja biletyskään ei enää kiinnosta. Sitä paitsi tämä ystäväni on energistä ulkoilmatyyppiä ja taatusi fyysisesti paremmassa kunnossa kuin monet nuoret äidit, mitä tuolla kaduilla ja kauppakeskuksissä näkee...

[/quote]

Kaikki eivät ole yhtä nuorena vanhentuneita ja rapautuneita, kuten sinä. Jotkut pitävät huolta itsestään terveillä elintavoilla, eivätkä anna itsensä väsähtää ja vanheta noin nuorena jo. Hyvä vain, että et teekkään enää lapsia, jos et viitsi itsestäsi huolehtia.

Vierailija
113/303 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 19:13"]

Kyllä niitä lapsia siunaantuu vielä joillekkin viiskymppisillekkin ,jos ottaa siunauksen vastaan:). Eri asia on jaksaako enää oikeesti. Mut jos on terve ja energinen ihminen niin siitä vaan!

[/quote]

Totta kai jaksaa. Minä sain kuopuksen 46 vuotiaana ja olen jaksanut hyvin valvoa ja minulla on lisäksi LAPSILLA ISÄ, mitä ei näytä monella nuorella äidillä olevan kasvatusapuna, kun hötsitään ilman ehkäisiä eka poikakaverin kanssa.

Olen hyväkuntoinen ja ei tule olemaan mitään vaikeutta tätäkin lasta kasvattaa aikuiseksi iän tuomalla kokemuksella. 

Vierailija
114/303 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle on parempi syntyä hieman vanhempien ihmisten lapseksi, kuin nuorten, jotka eivät jaksa kuin pari viikkoa ja sitten ollaan jo niiiiiiiin väsyneitä ja kyllästyneitä ja työnnetään lapsi hoitoon, että päästään bilettämään. Lapsi joutuu elämään tupakansavussa ja kännäävän äitinsä kanssa ja katsomaan, kun poikaystävät vaihtuu.

Nuori äiti ei saa hommattua itselleen ammattia ja heistä tulee yhteiskunnan elättejä, jolle joudutaan hommaamaan kunnan toimesta niitä varaisiä, että lapsi oppii isän mallin.

Nuorten vanhempien lapsista tutkimustenkin mukaan tulee enemmän rikollisia ja sosiaalisesti syrjäytyneitä, kuin päälle 40 vuotiaiden vanhempien lapsista, koska vanhoilla vanhemmilla on ammatti ja rahaa ja vakaa talous ja vakiintunut ja hyvä parisuhde pohjana.

Nuorille pitäisi antaa ehkäisyvalistusta tai aborttimahdollisuus helpommin, koska lapsi pilaa heidän elämänsä ja he lapsensa tulevaisuuden. Aikaisin ikä, milloin saisi alkaa tekemään lapsia olisi 30v ja siitä eteen päin, koska siinä vaiheessa alkaa vasta parisuhteet onnistumaan ja voidaan taata lapselle onnellinen ja tasapainoinen koti.

Nuoret kun alkavat leikkimään kotia, on tuloksena lopulta yksinhuoltaja, kenellä on lapsia parille, kolmelle miehelle. Se eikä uusperhe ole missään mielessä lapsille hyväksi.

Vierailija
115/303 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 19:48"]

Nuoruus eletään kerran joten ottakaa ilo irti. Opiskelkaa ammatti ja sitten työelämässä, saa paremmat äitiysrahatkin. Mikä on tullakseen niin se tulee.

[/quote]

Sain ekan lapseni 22-vuotiaana, olin opiskellut ammatin ja tehnyt 3 vuotta sen jälkeen töitä, sama puolisolla jolla oli myös vakituinen työpaikka. Nyt olen 46v ja tuore isoäiti. Ei mitään valittamista että tuli tehtyä lapsia nuorena.

Vierailija
116/303 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä edes neljä lasta saaneena, että mitä erikoista kuntoa ja jaksamista se lapsenhoito edes vaatii?

Vierailija
117/303 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 20:50"]

[/quote]

Sain ekan lapseni 22-vuotiaana, olin opiskellut ammatin ja tehnyt 3 vuotta sen jälkeen töitä, sama puolisolla jolla oli myös vakituinen työpaikka. Nyt olen 46v ja tuore isoäiti. Ei mitään valittamista että tuli tehtyä lapsia nuorena.

[/quote]

Teiniäitiys periytyy ja lapset alkavat tehdä lapsia. Säälittävää.

Vierailija
118/303 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 21:07"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 20:50"]

[/quote]

[/quote]

Teiniäitiys periytyy ja lapset alkavat tehdä lapsia. Säälittävää.

[/quote]

Niin se varmaan periytyykin, kuten myös yleistiedon ja laskutaidon puute. 22-vuotias ei ole teini, eikä lapseni joka on 24-vuotias. Jos elämässä on kaikki hyvin kumppania myöten niin miksi pitää odottaa nelikymppiseksi ennen lasten tekoa? Kun on ihan tieteellisesti todistettu, että esim. vanha isä voi olla riski lapselle.

Vierailija
119/303 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 19:11"]

Entäs jos. Jospa teidän nuorena saamallenne lapsille sattuisi jotain. Ottaisitteko lapsenlapset yli 40- vuotiaana itsellenne? Alkaisitteko äidin sijaisiksi? Miltä tuntuisi siinä tilanteessa ikävät puheet iästänne? Miltä tuntuisi kuulla näitä,minä en ainakaan jaksaisi. Ulkopuoliset kun eivät aina tiedä todellista tilannetta, vaan olettavat teidän tehneen lapset vanhoina. Näin voi käydä kenelle tahansa. T äitimummi

[/quote]

vastaisitteko

Vierailija
120/303 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 21:25"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 19:11"]

[/quote]

vastaisitteko

[/quote]

Ei ne taida ottaa, kun ei ne jaksa. Justhan ne selitti kuinka kauheaa olis hoitaa pientä lasta yli 40v. Joten kyllä ne lapsenlapset menis vieraaseen sijaisperheeseen. Mummo ei jaksais hoitaa kuin kerran kuussa pari tuntia.