Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kilpirauhaskokeet?

Vierailija
02.04.2014 |

Onko liika- ja vajaatoiminnalle olemassa erilliset verikokeet, vai selviävätkö molempien mahdollisuudet yhdellä verikokeella?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla.

Vierailija
2/11 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat selviää kun otetaan TSH ja T4-V kokeet. Eli siis samat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 09:55"]Molemmat selviää kun otetaan TSH ja T4-V kokeet. Eli siis samat.

[/quote]

Mulle sairaanhoitaja sanoi, että olen raja-arvolla 5 ja tarvitaan uudet kokeet. Mitä tässä odotettavissa?

Vierailija
4/11 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!

ap

Vierailija
5/11 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisesti kilpirauhasen vajaatoiminta sulla, jos siis tuo 5 on tsh arvo. Siihen on lääkitys (tyroksiini), joka kannattaa kyllä alottaa. Vajaatoiminta hoitamattomana on kelju sairaus.

Vierailija
6/11 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö sitä itse pyytää lekurilta, että pääsee näihin kokeisiin, kun vaikuttaa siltä ettei lääkärit edes tajua koko tätä kilpirauhasongelmaa, laittaavat vaan stressin, masennuksen ja huonojen elintapojen piikkiin oireet.

Vierailija
7/11 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 10:00"]Mahdollisesti kilpirauhasen vajaatoiminta sulla, jos siis tuo 5 on tsh arvo. Siihen on lääkitys (tyroksiini), joka kannattaa kyllä alottaa. Vajaatoiminta hoitamattomana on kelju sairaus.

[/quote]

En tiedä tarkemmin. Olin verikokeissa ja hoitaja vaan soitti, että tule uudestaan 2 vkon päästä, sun toisen kilpirauhaskokeen raja-arvo oli 5. Nyt huolestuttaa. :(

Vierailija
8/11 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pyytää!! Ennemmin sulkee kilpirauhassairauden yhdellä verikokeella pois, kuin alkaa syömään mielialalääkkeitä kenties ihan turhaan.

Vierailija
9/11 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pyytää. Itse jouduin vaatimaan. Tärkeä arvo on TSH:n ja T4 lisäksi T3. Monetkaan eivät sitä testaa automaattisesti. Mulla oli TSH viitteissä, t4 alhainen mutta sekin viitteissä. Lääkityksen sain kun menin endolle, joka testasi t3:n joka olikin sitten todella alhainen. Monet ovat sairaita vaikka arvot ovat viitteiden sisällä!

Vierailija
10/11 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 10:07"]

Kannattaa pyytää!! Ennemmin sulkee kilpirauhassairauden yhdellä verikokeella pois, kuin alkaa syömään mielialalääkkeitä kenties ihan turhaan.

[/quote] Juuri näin. Mä jouduin syömään masennuslääkkeitä monta vuotta, ihan turhaan, ilman mitään apua. Käy lukemassa oikeasti www.kilpirauhanen.com koska kannattaa ottaa itsekin selvää mistä on kysymys!!

Vierailija
11/11 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kilpirauhasvaiva muuten aiheuttaa sellaista outoa epätodellista oloa? Olo on tokkurainen, kroppa tuntuu kumman kevyeltä (kuin sitä ei edes olisi) ja jotenkin on vain epätodellinen olo.