"Älkää kiltit ihmiset tehkö lapsia enää 43-vuotiaana"
tällaisia kommentteja en ymmärrä. olisko näiden esittäjillä mennyt paras nuoruus hukkaan?
eihän se kuulu kenellekään, milloin joku lapsensa hankkii, jos hankkii.
Kommentit (303)
Tuon kaltaiset kommentit on typeriä, naiveja ja täysin hyödyttömiä. Jos niitä haluaa jakaa siitä vaan mutta empä usko että kukaan niitä kuuntelee.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 08:54"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 08:35"]
Ihan älyttömiä kommentteja suuntaan ja toiseen... Omaan silmään otti kaikenmaailman wt-kommentit ja siiderivalasjutut jos on ollut nuori äiti. Ihan tiedoksenne, että kaikki ei ole niin mustavalkoista:
Minä olen nuori äiti, en ole koskaan tupakoinut enkä aio tulevaisuudessakaan, alkoholia käytin silloin kun olin vielä lapseton eli en sitäkään enää kuin satunnaisissa juhlatilaisuuksissa. Baareissa en todellakaan käy. En ole huonokuntoinen siiderivalas, vaan aktiivinen lenkkeilijä ja sen lisäksi käyn salilla ja uimassa kun lasten isä hoitaa kotona lapsia. En myöskään ikinä tyrkytä lapsia isovanhemmille hoitoon, vaan ottavat silloin kun haluavat. Mehän lapset olemme päättäneet hankkia, joten me tietysti hoidamme ja kasvatamme heidät, se ei ole isovanhempien tehtävä. Välit ovat hyvät omiin vanhempiimme juurikin siitä syystä, ettei tyrkyttämällä tyrkytetä lapsia viikonloppuhoitoon vaan ottavat silloin kuin heille itselleen se sopii.
Jos nyt vanhemmat äiditkin menisitte vähän itseenne ja lopettaisitte tuollaisten älyttömien kommenttien kirjoittamisen nuorista äidistä kun ette näköjään paljoa tiedä. EIköhän se siiderivalas/baarikärpänen/vastuuton mummolan hyväksikäyttäjä-tyyppinen nuori äiti ole kuitenkin sitä vähemmistöä.
[/quote] Sitä voi lukea valikoiden näköjään, kyllä täällä haukuttiin siiderivalaiksi myös vanhempia äitejä. Onneks olen molempia, niin voin kuvitella että tää ketju ei kosketa mua lainkaan.
[/quote]
Niin no eikö tuossa ekassa lauseessa luekin, että suuntaan ja toiseen? Mun huomio vaan sattui kiinnittymään lähinnä nuoria äitejä haukkuviin kommentteihin kun tosiaan itsekin edustan nuoria äitejä.
216
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 08:33"]Vanhojen äitien ainokaisista tulee hemmoteltuja brättejä.Vuosikymmenet yhtä pitäneessä ystäväporukassa leskimies joutui naimisiin ja nuorikko 40+ vee halusi välttämättä oman lapsen. Mies ei hennonnut sanoa ei, vaikka omat lapset olivat jo teinejä ja elämä vapaampaa. Lasta tehtiin koeputken avulla ja lopulta tärppäsi. Nyt sitten ystäväporukan tapaamisissa pyörii muuten aikuisia ja sitten tämä yksi uhmaikäinen, jonka ympärillä maailma pyörii, hän pörrää autoineen ja kiukuttelee ja milloin ei kelpaa tämä ja milloin tuo ja iskänkin pitää mennä nukkumaan kahdeksalta kun pitää poika nukuttaa. Näin siis juuri silloin kun isällä olisi aikaa viettää ystävien kanssa aikaa.[/quote]
Itse asiassa eniten käy sääliksi nämä miehet, jotka löytää uuden rakkauden aikuisemmalla iällä. Eli nämä uuden kierroksen perheet. Nainen usein haluaa sen yhden vielä tämänkin kanssa, että voi kokea olevansa oikea perhe (kun sitä ei voi olla, jos kummallakin on vain edellisen liiton lapset).
Miehet on niin tyhmiä, etteivät tajua, että mihin päänsä pistävät. Siihen loppui aikuisen elämä ja aikuiset ihmissuhteet. Yhteinen iltatähti pukataan matkaan, kun mies haluaisi joskus kavereiden kanssa jonnekin, kun kotona haluaa levätä vaihdevuosihirviö ja väsynyt mamma.
Meillä tuttavapiirissä kaksi tällaista miestä ja alkaa jo kyllästyttää, kun vaimot mustasukkaisina pukkaavat sen Nico-Petterin matkaan isälleen joka paikkaan ja sitä pitäisi meidän sitten joukolla hoitaa. Kyllä se panee kaksi kertaa miettimään, kutsutaanko näitä miehiä enää aikuisten juhliin matkaan.
Mutta elämä on valintoja. Jos vaimo sanoo, että seksi loppuu tähän, jos ei saa vielä uutta vauvaa, niin moni mies on heikko ja suostuu painostuksen alle. Kaveripiirissä kyllä vähän säälitään näitä miehiä
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 08:43"]
Minulle on henk.koht. aivan sama missä iässä muut lisääntyy. Ihan naurettavaa väitellä milloin on oikea aika tehdä lapsia. Elämäntilanteet muuttuu, tulee eroja, lapsettomuuttaa jne. Ei kaikkea voi suunnitella etukäteen.
Täytän 39v, lapset 14v, 13v ja 9v. Sitten kun olen 43v niin nuorinkin on jo 13v. En siis itselleni haluaisi vauvoja enää, mutta jos olisin lapseton ja tapaisin elämäni miehen vasta nyt, niin tilanne olisi tietenkin ihan erilainen.
[/quote]
Kaikki eivät ole ikäloppuja vielä tuossa iässä, joten jaksavat keveästi vielä vauvan tai pari. Ei olisi kannattanut päästää itseään rapistumaan niin, ettei enää jaksaisi lasta tehdä.
MINKÄ TAKIA NUORTEN JA VANHOJEN ÄITIEN PITÄÄ OLLA AINA VASTAKKAIN ASETTELUSSA?
Emmekö me molemmat ole äitejä? eikö meitä juurikin yhdistä ne lapset, iästä viis? ja emmekö me kaikki rakasta lapsiamme, oli ikää meillä 18v tai 43v?
Toivon että kaikki miettisivät kysymyksiäni. NIIN NUORET KUIN VANHATKIN ÄIDIT.
Miksi me _riidellään_?
Kun minä tollo en ainakaan näe siihen riitelyyn mitään syytä. Joten miten voi tyhjästä nyhjäistä? eikö se ole jo aika paha????
Ja mä olen elänyt kummissakin aika kausissa. Olen saanut esikoiseni nuorena kolmekymppisenä, ollut ensimmäisen kerran 29-vuotiaana raskaana, niinku nämä monet nuoret äidit täällä. Mutta sitten olen myös viimeisen kerran ollut raskaana 42-vuotiaana ja synnyttänyt viimeisen lapsen 43-vuotiaana. Joten elämänkokemusta löytyy, ainakin lapsien ja äitiyden osalta. Eli ymmärrän kumpiakin aika kausia, mutta riitelyä en ymmärrä tästä asiasta!
t. 161
Semmoisen turhan päiväsen lapsellisen riitelyn on loputtava nuorten ja vanhempien äitien välillä.
t. 161
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 08:33"]Vanhojen äitien ainokaisista tulee hemmoteltuja brättejä.Vuosikymmenet yhtä pitäneessä ystäväporukassa leskimies joutui naimisiin ja nuorikko 40+ vee halusi välttämättä oman lapsen. Mies ei hennonnut sanoa ei, vaikka omat lapset olivat jo teinejä ja elämä vapaampaa. Lasta tehtiin koeputken avulla ja lopulta tärppäsi. Nyt sitten ystäväporukan tapaamisissa pyörii muuten aikuisia ja sitten tämä yksi uhmaikäinen, jonka ympärillä maailma pyörii, hän pörrää autoineen ja kiukuttelee ja milloin ei kelpaa tämä ja milloin tuo ja iskänkin pitää mennä nukkumaan kahdeksalta kun pitää poika nukuttaa. Näin siis juuri silloin kun isällä olisi aikaa viettää ystävien kanssa aikaa.[/quote]meillä just niin että ainoa lapsi mulla ja ikääkin on, lapseni ei pilalle hemmoteltu, toki olen kehua retustanut jos on aihetta, plussaa on se että lapseni saanut 3 sisarpuolta, paljon nuorempia. 13-16 v ikäeroa, ihan ok.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 09:48"]
Emmekö me molemmat ole äitejä? eikö meitä juurikin yhdistä ne lapset, iästä viis? ja emmekö me kaikki rakasta lapsiamme, oli ikää meillä 18v tai 43v?
Miksi me _riidellään_?
Kun minä tollo en ainakaan näe siihen riitelyyn mitään syytä. Joten miten voi tyhjästä nyhjäistä? eikö se ole jo aika paha????
Ja mä olen elänyt kummissakin aika kausissa. Olen saanut esikoiseni nuorena kolmekymppisenä, ollut ensimmäisen kerran 29-vuotiaana raskaana, niinku nämä monet nuoret äidit täällä. Mutta sitten olen myös viimeisen kerran ollut raskaana 42-vuotiaana ja synnyttänyt viimeisen lapsen 43-vuotiaana. Joten elämänkokemusta löytyy, ainakin lapsien ja äitiyden osalta. Eli ymmärrän kumpiakin aika kausia, mutta riitelyä en ymmärrä tästä asiasta!
t. 161
[/quote]
eihän tässä mitään vastakkainasettelua ole. Käy vain sääliksi nuorten äitien lapset. Hosumalla kun ei tule muuta kuin kusipääkakakroita. Hieman malttia ja ammatti ja pysyvä mies ja avioliitto, niin lapselle on mahdollisuus antaa hyvä lapsuus. Se ei tule siiderinhumuisessa nuoruudessa ja siinä kasvaessa kenen tahansa hoivissa.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 10:03"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 09:48"]
Miksi me _riidellään_?
t. 161
[/quote]
eihän tässä mitään vastakkainasettelua ole. Käy vain sääliksi nuorten äitien lapset. Hosumalla kun ei tule muuta kuin kusipääkakakroita. Hieman malttia ja ammatti ja pysyvä mies ja avioliitto, niin lapselle on mahdollisuus antaa hyvä lapsuus. Se ei tule siiderinhumuisessa nuoruudessa ja siinä kasvaessa kenen tahansa hoivissa.
[/quote]
Hohhoijaa.
t. 161
Kyllä 18-vuotias äitikin voi tarjota lapselleen hyvän elämän. Ei sen tarvitse olla mitään siiderisumussa elämistä. Ja voi olla myös hyvä äiti.
Jos oma lapseni olisi nyt 18-vuotiaana saanut lapsen, niin en minä olisi sitä kauheana asiana pitänyt, koska olisin tiennyt että hänestä varmasti tulee hyvä äiti.
Piste.
Minusta on säälittävää jos joku kokee olevansa mummoiässä jo nelikymppisenä.
jokainen tyylillään, mutta minun mielestäni nelikymppisyys on parhainta aikuisikää, viiskymppisenä ollaan vasta keski-ikäisiä.
En kyllä ymmärrä miksi jotkut luovuttaa jo nelikymppisinä, ja aloittaa vanhuuden jo silloin.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 10:45"]
Minusta on säälittävää jos joku kokee olevansa mummoiässä jo nelikymppisenä.
jokainen tyylillään, mutta minun mielestäni nelikymppisyys on parhainta aikuisikää, viiskymppisenä ollaan vasta keski-ikäisiä.
En kyllä ymmärrä miksi jotkut luovuttaa jo nelikymppisinä, ja aloittaa vanhuuden jo silloin.
[/quote]
Sanoppa muuta. Meikäläinen on aina ollut yhtä vetävän näköinen kuin Kaija Koo. :-) joten en näe yhtään pahana asiana että mulla oli vielä 43-vuotiaana vauva.
t. 161
Odottelen vastauksia kysymykseeni. Voisin kysellä lisääkin. Kärsiikö lapseni nyt mielestänne iästäni? Eikö ole parempi vanha äiti kuin ei äitiä ollenkaan? En ole lasta synnyttänyt enkä suunnitellut tekeväni lapsia enää lähellä viisikymppisiä. Mutta ihanaa, että sain hänet kuitenkin. Kun sain tietää kotia tarvitsevasta pienestä, halusin hänet niin paljon. Ei tunnu mukavalta lukea näitä kommentteja itsekkäistä mummoäideistä naisilta, jotka eivät enää itse jaksaisi. Jaksaisivat kyllä, jos olisivat samassa tilanteessa kuin minä 10 vuotta sitten.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 09:48"]MINKÄ TAKIA NUORTEN JA VANHOJEN ÄITIEN PITÄÄ OLLA AINA VASTAKKAIN ASETTELUSSA?
Miksi me _riidellään_?
t. 161
[/quote]
Mitä nuoria äitejä ne kolmekymppiset äidit ovat??? Ihan normaalin ikäisiä mammoja. Tämä ikäjuttu on mennyt ihan päälaelleen.
Itse olin oikeasti nuori äiti aikanaan, alle parikymppinen. Minusta kaikki 25-45-vuotiaat ovat ihan keskiverto-ikäisiä äitejä, heitä nuoremmat ehkä sitten niitä nuoria äitejä ja heitä vanhemmat iäkkäitä äitejä jos nyt jotain ikäjakoa on pakko tehdä.
Relatkaa jo aikuiset ihmiset.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 10:45"]Minusta on säälittävää jos joku kokee olevansa mummoiässä jo nelikymppisenä.
[/quote]
Hyvä kirjoitus sinänsä, mutta kyllä nelikymppinen on keski-ikäinen. Parhainta nuoruuttaan elävä keski-ikäinen.
T. 40v. Totuuden voi hyvin myöntää itselleen
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 11:22"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 09:48"]MINKÄ TAKIA NUORTEN JA VANHOJEN ÄITIEN PITÄÄ OLLA AINA VASTAKKAIN ASETTELUSSA?
Miksi me _riidellään_?
t. 161
[/quote]
Mitä nuoria äitejä ne kolmekymppiset äidit ovat??? Ihan normaalin ikäisiä mammoja. Tämä ikäjuttu on mennyt ihan päälaelleen.
Itse olin oikeasti nuori äiti aikanaan, alle parikymppinen. Minusta kaikki 25-45-vuotiaat ovat ihan keskiverto-ikäisiä äitejä, heitä nuoremmat ehkä sitten niitä nuoria äitejä ja heitä vanhemmat iäkkäitä äitejä jos nyt jotain ikäjakoa on pakko tehdä.
Relatkaa jo aikuiset ihmiset.
[/quote]
No ei minusta nyt ne kolmekymppisetkään mitään vanhoja äitejä ole.
t. 161
Mutta kuten sanoin, en nää asiassa mitään pahaa jos lapsia hankkii, yli täys-ikäsenä, niin kauan kun sielu sietää.
18-vuotias äiti on siis yhtä hyvä äiti kun 40-vuotiaskin äiti.
Tässähän tästä on kysymys. Äitejä kaikki. Joten nyt joku tasa-arvo tähän hommaan, hohhoijaa.
Älkäää kiltit ihmiset hankkiko lapsia alle 25-vuotiaana.
Terveisin
VERONMAKSAJA-RAATAJA
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 12:24"]
Elä ja anna toisten elää.
Itse en ole lähtökohtaisesti liian kiinnostunut muiden ratkaisuista. Niiden taustalla on varmasti paljon minulle näkymättömiä syitä, ehkä kipeitäkin.
Elämä on monimuotoista, varmasti paljon enemmän vielä kuin voin tässä elämäni vaiheessa edes käsittää. Mutta pyrin käsittämään.
[/quote]
Juuri näin!
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 09:45"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 09:43"]
history repeats itself. teiniäitejä jo monessa polvessa. näille se on vaikea ymmärtää toisenlainen toimintamalli, opiskelut, yms.
[/quote]
Jotain on elämässä pielessä jos saa opiskelut suoritettua vasta 43-vuotiaana.
[/quote]
Mun äitini juhli valmistujaisiaan pitkälti yli viisikymppisenä... (ei toki ensimmäinen tutkinto)
Hyvin 10 vuotta ehti vielä hyödyntää uutta koulutustaan työelämässä ennen eläkkeelle jääntiä.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 11:40"]
Älkäää kiltit ihmiset hankkiko lapsia alle 25-vuotiaana.
Terveisin
VERONMAKSAJA-RAATAJA
[/quote]
Aina tätä veronmaksaja paskaa kanssa sataa joka tuutista. Tuota, eikö se sitten pitäisi olla, että älkää hankkiko niitä lapsia ikinä???? kun mä olen veronmaksaja. Ei se ole sen kummempaa veronmaksajia kohtaan jos hankkii nuorena tai vanhana lapsia!
t. 161
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 23:55"]
Aika katkerilta vaikuttavat "mummoäidit" tässä ketjussa. Todella kovaa kielenkäyttöä ja provosoitumista siihen nähden, että kehutte pitkillä hermoillanne ;) Toivottavasti en ole teidän iässänne samanlainen kuin te, kirjoittelemassa av-palstalla perjantai-iltaisin ja tappelemassa mummoäideistä. Ja tuskinpa olenkaan, onneksi :)
[/quote]
Parempihan se on, että väsynyt ja hermot kireällä oleva mummoäiti purkaa tänne katkeruuttaan ja väsymystään, eikä pieksä lastaan ja pura siihen pahaa oloaan.