13v poika, ollut aina epäluotettava, en jaksa enää lastani
Poikaan ei ole koko 13 vuoden aikana luottaa yhtään, ei pienenä, eikä nyt vieläkään. Jos hänelle sanoo jotakin, tekee toisin heti, kun silmä välttää.
Esim. pyytää autossa puhelimeni kuunnellakseen äänikirjaa, mutta kiellän selaamassa nettiä, voi vain kuunnella, heti kun lähden ajamaan enkä huomaa, poika selaa nettiä.
Jos jääkaappiin ostaa jotakin, mikä on tarkoitettu ruuanlaittoon ja erikseen kieltää syömästä, kun poika on hetken yksin kotona, se on syöty.
Pelipaikkoja ei noudata, siksi konsolit on lukitussa kaapissa, saa ne vain peliaikoina.
Jos on kotiintuloaika, ei ikinä ole tullut sovittuun aikaan, aina pitää soittaa monta kertaa ja kehottaa kotiin.
Lupaa tehdä läksyt ennen harkkoja, ei ole KOSKAAN tehnyt omatoimisesti, jollei ole kehottanut kymmeniä kertoja.
Olen kieltänyt tonkimasta laatikoita, missä on työpapereitani, usein ollessaan yksin kotona käy ko. laatikon ja muitakin kaappeja läpi ja penkoo kaiken.
Meillä on useampi lukittu kaappi ja vaatehuone, koska poikaan ei voi luottaa yhtään. Mikään puhe, tai etuuden menetys ei auta. Koulu menee hyvin ja kavereita on. On vaan kamala asua epäluotettavan ihmisen kanssa.
Onko kokemuksia vastaavasta?
Kommentit (1081)
Tuhkelo kirjoitti:
Pakko kommentoida täältä välistä.
Nyt kun siis näyttää siltä että palsta-mammat onnistui savustamaan tuon 'ODD-jankkaajan' ulos. :-D
Kysyikö kukaan millaisissa tilanteissa hän on ollut oman lapsensa kanssa? Ei kysynyt.
Uskoiko kukaan kun hän totesi kokeilleensa ihan kaikkea muuta ennen tuota Rileyn metodiikkaa? Ei uskonut.
Kysyikö kukaan, miten hänen soveltamansa metodiikka on tuottanut tulosta? Ei kysynyt, ei selvästi kiinnosta...
Tuon kirjoittajan soveltamasta metodiikasta voi ja saakin olla montaa eri mieltä, ei siinä mitään.
Mutta tuon ODD-jankkaajan saamat vastaukset oli kyllä toisinaan tosi ala-arvoisia.
Nimittelyä, uhkailua, haukkumista, ivaamista, herkuttelua ajatuksella että hänelle käy huonosti, ihan puhdas lynkkays-meininki täällä.
Eli menkääpä itseenne, ettekö juuri syyllistyneet lähes kaikkeen siihen, mistä häntä syytitte? ;-)
Ja ODD-jankkaaja tuli takaisin.
Veikkaan perinnöllisyyden ja myös opittujen tapojen olevan syynä. Et aloittaja ihan normaalilta vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
ODD-jankkaaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä selityksiä näkyi myös Eerikan tappajilla.
Nyt riitti mulle !!!!
Se että rinnastat minut Eerikan tappajiin on jo niin oksettavaa, etten aio jatkaa tätä keskustelua enää yhtään pidempään.
Sait varmasti lähes orgastista nautintoa kun sait sanoa noin ilkeästi, mutta nyt saat etsiä uuden uhrin tuolle sairaalle ryöpytyksellesi ja kiusaamisellesi :(
Hih hih, taisi tulla murtumispiste vastaan :D
...ja tämä teksti, ja sen saamat yläpeukut alleviivaa sen piiloviestin, mitä tuossa jo lähetin :D
Tuhkelo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ODD-jankkaaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt riitti mulle !!!!
Se että rinnastat minut Eerikan tappajiin on jo niin oksettavaa, etten aio jatkaa tätä keskustelua enää yhtään pidempään.
Sait varmasti lähes orgastista nautintoa kun sait sanoa noin ilkeästi, mutta nyt saat etsiä uuden uhrin tuolle sairaalle ryöpytyksellesi ja kiusaamisellesi :(
...ja tämä teksti, ja sen saamat yläpeukut alleviivaa sen piiloviestin, mitä tuossa jo lähetin :D
Minkä piiloviestin?
Olet sama jankkaaja.
Ja hyvin todennäköisesti myös alottaja.
Toivotaan, että nämä kaikki kiusatut lapset on vaan satua.
Tuhkelo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ODD-jankkaaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt riitti mulle !!!!
Pientä vahingon iloa on havaittavissa joo, mutta lienee ymmärrettävää kun tälle jankkaajalle on vastailtu täällä jo kolmatta päivää asiallisesti argumentoiden ja yksi vaan jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuhkelo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ODD-jankkaaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt riitti mulle !!!!
Pientä vahingon iloa on havaittavissa joo, mutta lienee ymmärrettävää kun tälle jankkaajalle on vastailtu täällä jo kolmatta päivää asiallisesti argumentoiden ja yksi vaan jatkaa.
Plus että täältä on poistatettu ihan asiallisia viestejä, kun omat argumentit ei ole enää riittäneet.
Minusta aloittaja tuntuu kylmältä ja neuroottiselta tyypiltä. Ymmärrystä en oikein löydä rivien välistäkään.
Kovin sanoin ja tunteettomasti on tuominnut lastaan ja itse pitää antamiaan rangaistuskeinoja ihan oikeutettuina ja kohtuullisina.
Tuo, että nyt pakoilee ja välttelee lastaan vielä pisteenä kaiken päälle.
Ihan kuin lapsi olisi jo syntyessään ollut huono ja viallinen.
Olisi mielenkiintoista silmiä avaavaa kuulla tämän pojan oma kertomus tilanteesta ja asioista ennen sitä.
Sympatiat ovat nyt kyllä enemmän pojan puolella.
Toivon, että menette juttelemaan jollekin ulkopuoliselle asiantuntijalle. Ja pojan olisi joka tapauksessa hyvä jutella jonkun terapeutin tms. kanssa ilman aloittajaa. Saisi vapaasti kertoa miltä hänestä tuntuu.
Toivon, että haette apua tai ainakin poika saa tukea jostain.
Vierailija kirjoitti:
Halaa sitä poikaa ja lähde sen kanssa vaikka kaksistaan pienelle lomalle. Anna huomiota ja kysy siltä mitä sille kuuluu.
Itselläni on 13 vuotias poika, eikä vastaavia ongelmia. Hoitaa esim. kaikki kouluasiat täysin itsenäisesti ja minkä takia? Siksi, että luotan, että hoitaa, enkä puutu asiaan. En edes jaksa lukea wilma-viestejä. Poika vaan sitten kertoilee itse mitä numeroita on saanut mistäkin kokeesta.
En rajoita kännykällä olemista tai pelaamista niin kauan kuin kouluasiat hoituvat ja on joku säännöllinen liikkuntaharrastus, jonka saa täysin itse valita.
Suosittelen kokeilemaan sitä, että lopetat kaikki rajoitukset ja rangaistukset ja olet mukava sille pojalle. Puhut sille nätisti ja annat hellyyttä. Olet sille kiva luotettava aikuinen.
Ei helevetti. Kuvittelettoko oikeasti, että tuollainen käytös loppuu halailulla ja matkalle lähtemisellä? Sehän on oikeen palkinto huonosta käytöksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halaa sitä poikaa ja lähde sen kanssa vaikka kaksistaan pienelle lomalle. Anna huomiota ja kysy siltä mitä sille kuuluu.
Itselläni on 13 vuotias poika, eikä vastaavia ongelmia. Hoitaa esim. kaikki kouluasiat täysin itsenäisesti ja minkä takia? Siksi, että luotan, että hoitaa, enkä puutu asiaan. En edes jaksa lukea wilma-viestejä. Poika vaan sitten kertoilee itse mitä numeroita on saanut mistäkin kokeesta.
En rajoita kännykällä olemista tai pelaamista niin kauan kuin kouluasiat hoituvat ja on joku säännöllinen liikkuntaharrastus, jonka saa täysin itse valita.
Suosittelen kokeilemaan sitä, että lopetat kaikki rajoitukset ja rangaistukset ja olet mukava sille pojalle. Puhut sille nätisti ja annat hellyyttä. Olet sille kiva luotettava aikuinen.
Ei helevetti. Kuvittelettoko oikeasti, että tuollainen käytös loppuu halailulla ja matkalle lähtemisellä? Sehän on oikeen palkinto huonosta käytöksestä.
Tuokin muuten kuuluu sun persoonallisuushäiriöön, että ilmoitat itkuviestillä miten sinut on ajettu pois ja kerjäät sääliä.
Sen jälkeen jatkat ihan ilman ongelmia samaa jankkaamista.
Oikeasti pelottavaa miten täysin sieluttomia saman muotin tuotoksia te olette.
Vierailija kirjoitti:
Hän on aikuinen ihminen, joka on tullut vapaaehtoisesti keskustelemaan toisten aikuisten kanssa. Enemmän kannattaisi sääliä hänen lastaan, joka ei ole saanut valita vanhempaansa.
Hän on konsultoinut yhtä asiantuntijaa ja sen jälkeen itse diagnosointi ODD:n lapsellaan (mitä vanhempi ei voi tehdä, katso perustelut aiemmasta viestistä). Jenkkilässä lapsia on kuollut ja pahoinpidelty vakavasti, kun on etsitty tätä ns breaking pointia.
Että eipä tässä muita keskustelijoita kannata paljon syyllistää.
No ei se vanhempikaan voi mitenkään valita, millaisen lapsen sattuu saamaan! :D
Eli koska jenkkilässä on lapsia kuollut, tällä perusteella tuon jankkaajankin lapset on ollut vähintään lähellä kuolemaa, tai ainakin vakavasti pahoinpidelty? Erikoinen logiikka sulla...
Ja nämä edellä mainitsemasi perusteet siis oikeuttaa solvaamiseen, syyttelyyn, uhkailuun, panetteluun jne. jne. ???
(lue: on aikuinen, saapunut palstalle vapaaehtoisesti, ja edustamansa näkemys ei edusta valtavirtaa)
Täytyypä muistaa nämä, siltä varalta että joku joskus loukkaantuu minun kirjoituksistani, voin sitten käyttää näitä samoja omissa "puolustuspuheissani" ;-)
Vierailija kirjoitti:
Aika moni kuvittelee.
Tuo on juuri se kasvatuslinja mitä virallisissa suosituksissa neuvotaan ja jota esim. neuvolassa ja päiväkotien vanhempainilloissa opetetaan.
Vieläkö on toimintaa Pojista Miehiä ry:llä?
No voi voi tätä itsesäälin määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni kuvittelee.
Tuo on juuri se kasvatuslinja mitä virallisissa suosituksissa neuvotaan ja jota esim. neuvolassa ja päiväkotien vanhempainilloissa opetetaan.
No sitten ei tarvitse ihmetellä, miksi kouluissa ollaan ihan helisemässä, kun häirikkölasten määrä on rajähtänyt käsiin viimeisen 10 vuoden aikana.
Oletko ollut itse rehellinen lapsellesi.... Mistäköhän opittu jos pienestä asti??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ihmiset, jotka viettää yhdessä aikaa ja pitää hauskaa, tulee myös toimeen keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni kuvittelee.
No sitten ei tarvitse ihmetellä, miksi kouluissa ollaan ihan helisemässä, kun häirikkölasten määrä on rajähtänyt käsiin viimeisen 10 vuoden aikana.
Tätit on toistaneet tätä mantraa 100 vuotta. Mihin tämä maailma on menossa jne.
Ja yksiselitteisesti uskomus on väärä. Nykyajan lapset ja nuoret käyttäytyvät ja voivat paremmin kuin koskaan.
Tuhkelo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on aikuinen ihminen, joka on tullut vapaaehtoisesti keskustelemaan toisten aikuisten kanssa. Enemmän kannattaisi sääliä hänen lastaan, joka ei ole saanut valita vanhempaansa.
Hän on konsultoinut yhtä asiantuntijaa ja sen jälkeen itse diagnosointi ODD:n lapsellaan (mitä vanhempi ei voi tehdä, katso perustelut aiemmasta viestistä). Jenkkilässä lapsia on kuollut ja pahoinpidelty vakavasti, kun on etsitty tätä ns breaking pointia.
Eli koska jenkkilässä on lapsia kuollut, tällä perusteella tuon jankkaajankin lapset on ollut vähintään lähellä kuolemaa, tai ainakin vakavasti pahoinpidelty? Erikoinen logiikka sulla...
Ja nämä edellä mainitsemasi perusteet siis oikeuttaa solvaamiseen, syyttelyyn, uhkailuun, panetteluun jne. jne. ???
(lue: on aikuinen, saapunut palstalle vapaaehtoisesti, ja edustamansa näkemys ei edusta valtavirtaa)
Täytyypä muistaa nämä, siltä varalta että joku joskus loukkaantuu minun kirjoituksistani, voin sitten käyttää näitä samoja omissa "puolustuspuheissani" ;-)
En minä sanonut ole väittänyt hänen lapsistaan mitään. Itse sinä ne lapset vedit mukaan. Toin kuolemat ja pahoinpitelyt esiin siksi että ne ovat olennainen osa breaking pointin etsimismetodiin kohdistettua kritiikkiä.
Muuten, eräässä tapauksessa teini-ikäinen lapsi oli kuollut hypotermiaan ja nälkiintymiseen. Vähennetty etuuksia, kunnes...
Tuhkelo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue: xx on jo kauan sitten vanhentunut. Nyt se on pelkästään noloa.