13v poika, ollut aina epäluotettava, en jaksa enää lastani
Poikaan ei ole koko 13 vuoden aikana luottaa yhtään, ei pienenä, eikä nyt vieläkään. Jos hänelle sanoo jotakin, tekee toisin heti, kun silmä välttää.
Esim. pyytää autossa puhelimeni kuunnellakseen äänikirjaa, mutta kiellän selaamassa nettiä, voi vain kuunnella, heti kun lähden ajamaan enkä huomaa, poika selaa nettiä.
Jos jääkaappiin ostaa jotakin, mikä on tarkoitettu ruuanlaittoon ja erikseen kieltää syömästä, kun poika on hetken yksin kotona, se on syöty.
Pelipaikkoja ei noudata, siksi konsolit on lukitussa kaapissa, saa ne vain peliaikoina.
Jos on kotiintuloaika, ei ikinä ole tullut sovittuun aikaan, aina pitää soittaa monta kertaa ja kehottaa kotiin.
Lupaa tehdä läksyt ennen harkkoja, ei ole KOSKAAN tehnyt omatoimisesti, jollei ole kehottanut kymmeniä kertoja.
Olen kieltänyt tonkimasta laatikoita, missä on työpapereitani, usein ollessaan yksin kotona käy ko. laatikon ja muitakin kaappeja läpi ja penkoo kaiken.
Meillä on useampi lukittu kaappi ja vaatehuone, koska poikaan ei voi luottaa yhtään. Mikään puhe, tai etuuden menetys ei auta. Koulu menee hyvin ja kavereita on. On vaan kamala asua epäluotettavan ihmisen kanssa.
Onko kokemuksia vastaavasta?
Kommentit (1081)
Tsemppiä sulle Ap, kyllä ymmärrän sua, ja mitä käyt läpi, koska itsellä 10vee poika kpka on TODELLA itsepäinen ihminen. On myös hyvin laiska eikä tahdo tehdä yhtään mitään, samaa asiaa pitää sanoa 10000000 kerta ennen kun hän se tekee. Esim hänen kotityöt on roskien vieminen ja oman huoneen siivoaminen, hän itse valitsi näitä tehtäviä, mutta joka kerta asiasta pitää riidellä ja monta kertaa pyytää, että heitä roskat tai peda sänkyn ja joka kerta pitää käydä sama p*ska läpi. Ei ole koskaan totellut heti vain monta kerta toistetaan. Ei ole yhtään vastuullinen, unohtais varmaan oman päänkin kotiin, sanot hänelle yhden jutun hän sanoo sulle 10 takas. Se on todella uuvuttava elää semmosen ihmisen kanssa. Kaikki keinot on käytetty ja juuri se että ollaan mieheni kanssa oltu lempeitä ja kilttejä, kehuttu paljon ja sanottu asioita rauhallisesti ja keskusteltu hänen kanssa, mutta huomattiin että silloin asiat alkoivat mennä huonommin, läksyt jätti tekemättä pelasi vaan koko ajan, makasi sängyllä kännyn kanssa ja jopa huusi mulle, että tee mulle voileipiä, eli pitää olla hänen kanssa vähän tiukkempi kuin sisarusten kanssa, he kyllä tajuaa kun heille ihan rauhallisesti selitää miksi tätä ei saa tehdä tai miksi tätä pitää tehdä näin, mutta tämä poika tekee kaiken juuri toisinpäin. Olemme käyneet myös psykologilla, hän sanoi että ihan terve lapsi mutta huomasi kyllä, että jos joku asiaa ei kiinnosta häntä niin hän ei halua huomioida sen jne. Ja kun näin on meilkein päivittäin niin kyllä se energian vie ja uupuu helposti
ODD-jankkaaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaus on duodecumista, ei minun tekstiäni tietenkään.
Siinä kuvataan käytöshäiriöiden syitä ja kuten voit lukea, suurin tekijä on vanhemmuus.
Tuomitsemiseesi on hyvät perustelut ketjussa. Hyvin harvoin kuulee yhtä sadistisen vanhemman rankaisuja.
Sinulle oli varmaan hieno juttu tehdä itse diagnoosi lapsestasi, etsiä siihen sadismiasi tuleva opas ja näun sait lisätä kiertoksia. Vai miten eilen sen sanoitkaan peukaloruuvia, jota voi aina kiristää. Kun lapsi luulee, että tässä oli kaikki, viedään vielä lisää.
Tyhjä huone, ruoka, vaatteet, kaikki viihdyke nyt tietenkin. Ja iloisella mielellä odottaa kun lapsen minuus murtuu.
Tiedätkö sitä, että jonain päivänä nämä kaikki sadistiset tekosi tulevat sinulle maksettavaksi.
Olet nyt jostain syystä täysin lukkiutunut tuohon "KAIKKI käytöshäiriöt ovat VAIN ja AINOASTAAN huonon vanhemmuuden lopputulosta"-väittämääsi...
Se on ihan täyttä puppua.
En kiistä etteikö lapsen oireilu voisi olla huonon vanhemmuuden tulosta.
Mutta en suurin surminkaan niele väitettä, että se johtuu VAIN ja AINOASTAAN siitä syystä.
Ja sinulla itselläsi on vakava ongelma...
Hekumoit täällä ajatuksella, että minä olisin muka jotenkin nauttinut siitä että jouduin lastani ojentamaan. Syyttelet minua täällä mitä ihmeellisimmin tavoin. Fantasioit ja herkuttelet ajatuksella, että jonakin päivänä joudun "tuomiolle".
Kysypä itseltäsi, miksi ajatus minun kärsimyksestäni tuottaa sinulle noin paljon mielihyvää?
Sinulla on taas hiukan liikaa maalailua. Vähemoi on enemmän.
Hyvin kiinnostavaa miten sitten selitit lapsesi häiriön syyn itsellesi. Teit itse diagnoosin ja keksit syyn.
Ihan vain PAHA lapsi, jonka ojentaminen koko ajan kovemmin on vain hänen parhaakaeen. Tämäkin on täysin klassista. Lisää piiskaa vaan kunnes lapsi menettää henkensä. Ja tietenkin oikeutetusta syystä. Lapsi on niin paha.
Näitä selityksiä näkyi myös Eerikan tappajilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa oli yksi kolmen tunnin seisottaja. Missään tapauksessa se ei ole ok tai laillista.
Näissä.perheissä tämä yksi asia ei ole koskaan ainoa. Kaltoinkohtelua on kaikilla elämänaloillla eikä vanhempi näe niissä mitään ongelmaa. Selitys löytyy aina.
No kerrotko mikä on sopiva maksimi-aika???
Ja nyt tarkkana... Odotan vastausta, joka soveltuu IHAN KAIKILLE lapsille, riippumatta lapsen uhmakkuuden tasosta... ;-)
Huomaatko? Ei ole ihan helppo nakki määritellä sitä...
Taas tätä mustavalkoajattelua, että jos ei voi sanoa jotain tarkkaa rajaa, on kaiken oltava sallittua. Onko sinun mahdollista ajatella, että tässä asiassa on jonkin verran tapauskohtaista joustovaraa, mutta silti myös rajat, joiden ylittäminen katsotaan ylilyönniksi?
No sitähän juuri on tässä tivattu koko ajan. Eli mikä on se raja jonka ylittäminen katsotaan ylilyönniksi? Ja edelleen, että mitä sen rajan ylittämisestä sitten seuraa ja kenen päätöksellä?
Suosittelen, että kysyt tätäkin neuvolasta/lastensuojelusta/poliisilta.
Ajattelin säästää vaivojasi ja koota kaikki viimeisten sivujen kysymykset tähän yhteen. Sinun on sitten helpompi ottaa yhteys viranomaisiin, kun ei tarvitse kahlata ketjua uudestaan läpi.
- Mitä lapsen tulee saada syödä jääkaapista?
- Onko kaltoinkohtelua, jos kieltää lasta hakemasta omatoimisia välipaloja jääkaapista ja ruokailu tapahtuu ruoka-aikoina?
-Onko kaltoinkohtelua, että rangaistuksena kieltää yhtä lasta syömästä jotain herkkua kuten vaikka nakkeja tai kakkua?
- Mitä kaikkea vanhempien omaa lapsi saa ottaa ilman lupaa, ilman että syyllistyy rikokseen?
-Kuinka kauan lasta saa seisottaa nurkassa ennen kuin menee ylilyönniksi? Voitteko antaa tähän tarkan minuuttirajan, joka pätee kaikkiin lapsiin ja kaikkiin tilanteisiin.
- Mistä te tiedätte, mikä on ok ja mikä ei näissä kaikissa edellä mainituissa tapauksissa?
- Jos en kohtele lastani teiltä saamien ohjeiden mukaisesti, uhkaako minua silloin oikeusprosessi?
Luulen, että kyllä sinä saat tukea vanhemmuuteesi, jos tällaisen kysymyspatterin kanssa jotakuta auttavaa tahoa lähestyt. Tule sitten meillekin kertomaan, millaisen vastauksen sait. ;)
Miksi yrität sanella sääntöjä toisille vanhemmille, mutta jos joku tiukkaa sinulta perusteluja tai tarkennuksia näihin sääntöihin, niin et suostu antamaan vastausta vaan vetoat viranomaisiin?
Tosielämässä voisit vaikka laittaa munalukon jääkaappiin ja pitää avaimen 100% itselläsi, etkä siitä saisi syytettä, vaikka toki alapeukkuja voisi tulla tässä ketjussa.
En yritä sanella sääntöjä, enkä edes halua. Siinä tapauksessahan olisin yrittänyt vastata kysymyksiin itse. Jos tarvitsee kysyä tuollaisia kysymyksiä eikä tosiaan osaa miettiä niihin kohtuullisia, oman perheen tilanteeseen sopivia ja lapsen hyvinvointia tukevia vastauksia, niin sitten on tosiaan syytä hakea tukea vanhemmuuteen alan ammattilaisilta.
Etkö tosiaan tajua, että tuollaiset yksityiskohdat ovat lähes aina tapauskohtaisia? Riippuu aina kokonaisuudesta, onko ratkaisu toimiva. Ei tuollaisesta munalukostakaan voi sanoa, että se on joko aina väärin tai ei ikinä väärin. Jos perheessä 1 kk vauva, on ihan sama, onko jääkaapissa munalukko, koska ei se vauva sieltä mitään pysty kuitenkaan ottamaan. Jos perheen teini-ikäisellä lapsella on ahmimishäiriö ja hänen kanssaan on yhdessä sovittu munalukon käyttämisestä, se voi olla hyväkin ratkaisu. Jos perheessä on koululaisia, joille ei anneta mahdollisuutta huolehtia omatoimisesti välipalastaan koulupäivän jälkeen, on asia kyseenalainen. Ja riippuu siitä, mitä kaikkea muuta perheessä on meneillään, tulisiko asiaan puuttua. Jos perheen vanhemmat pitävät jääkaapissa munalukkoa ja asettavat jonkin mielivaltaisen ja epäoikeudenmukaisen ehdon ruoan saamiselle (esim. lapsi ei saa kolmeen päivään ruokaa, jos kokeesta tulee numeroksi alle 9), niin lapsen oikeuksia rikotaan räikeästi.
Lakiin ei tarkoituksenmukaista tai edes mahdollista kirjata kaikkia niitä tapauksia, joissa munalukon pitäminen jääkaapin ovessa on väärin.
P.S. Miten minusta tuntuu, että seuraavaksi kysyt minulta prosenttiosuutta, kuinka ison osan ajasta vanhempi saa munalukon avainta pitää hallussaan, jos 100 % ei ole sopiva aina ja kaikissa tilanteissa.
Miksi kehotat "hakemaan tukea vanhemmuuteen alan ammattilaisilta" jos jollakulla on sinusta poikkeavat näkemykset siitä mikä on perusteltua ja hyväksyttävää kasvatusta?
Aivan samalla tavalla minä voisin väittää, että ne asiat joita sinä pidät hyväksyttävinä ovatkin kyseenalaisia tai täysin tuomittavia, ja sitten ehdotella, että sinun tulisi tehdä itsestäsi lasu tai jotain.
Ei vaan kehotin hakemaan tukea vanhemmuuteen, jos kokee tarvetta saada yksityiskohtaisia ja yksiselitteisiä vastauksia edellä mainittuihin kysymyksiin. Ihmettelen siis ennen kaikkea tuota _kysymyksenasettelua_.
No jospa sovitaan sitten, että kaikki laativat ihan omat säännöt vaikka sen jääkaapin tai nurkkaseisomisen suhteen, eikä tulla syyttelemään hirviövanhemmaksi tai sadistiksi tai muutakaan, vaikka jollakulla sattuisikin olemaan eri käsitys asioista kuin jollain toisella.
Jokainen voi tehdä kotiinsa omat sääntönsä. Me emme niitä täällä voi kaikille sopia. Voi vain keskustella.
Mutta onneksi on olemassa laki, joka puolustaa lapsia vanhempiensa sadistisilta säännöiltä ja kasvatukselta.
Oli säännöt kenellä mitä ovat niin lakia pitää silti noudattaa. Jos ei noudata ja lainvastainen toiminta paljastuu niin siitä on seuraukset.
Siksi on järjetöntä ja tyhmää kenenkään laatia ja noudattaa lapsen oikeuksia rikkovia lainvastaisia sääntöjä.
Vanhempi ei ole kaikkivoipa, vaikka kuinka haluaisikin. Laki koskee Suomessa jokaista täysi-ikäistä ihmistä.Et siis näe ongelmana sitä, että mikä on vanhempien ja erilaisten vieraiden aikuisten oikeusturva lasta kohtaan? Eli mikä suojaa heitä lapsen sadistiselta käytökseltä? Nykyisin on yhä yleisempää, että aikuinen kokee syvää voimattomuutta lapsen käytöksen suhteen. Sinänsä hän tietäisi keinot miten lapsen saisi kuriin, mutta ei uskalla tai voi niitä käyttää, koska pelkää lasuja tai muuten viranomaisia taikka ihmisten tekemää sosiaalista tuomitsemista. Tällaisten käytäntöjen ja kulttuurin synty on sen seurausta, että lapsen oikeuksia on ylikorostettu ja kurinpitoa demonisoitu.
Se on oma aiheensa, ei kannata sekoittaa nyt tähän. Jos joku haluaa voi aloittaa uuden ketjun asiasta.
Sanon sen verran, että yleensä lapsi on pitkään niin paljon heikompi fyysisesti, että lapsen sadismi vanhempaansa on harvinaisempi ongelma. Liki mahdotonta.
Toki ei ole tyystin mahdotonta teini-iässä. Mutta saattaa olla myös seurausta juuri liian ankarasta ja alistavasta kasvatuksesta ja lapsi kostaa kun on kasvanut fyysisesti vahvaksi. Vihaa vanhempaansa (aiheesta) niin paljon, että vetää turpaan kun siihen kykenee.
Eli syyn ja seurauksen laki ehkä joskus.No kerropa miten lapselta estetään se sadismi, kun aikuinen ei saa fyysistä ylivoimaansa hyödyntää?
Ihan normaali kasvatuksella. Kertomalla mikä on oikein ja väärin. Te kiduttajat taidatte olla melko syvällä periaatteidenne kanssa.
Edelleenkin... Tällä "ihan normaali"-kasvatuksella, ja oikean ja väärän kertomalla, se toimii PELKÄSTÄÄN normaaleihin lapsiin, näihin marginaali-tapauksiin sillä ei ole mitään tehoa, mikäli oikeudentunto puuttuu lapselta täysin.
Ei voida sanoa pelkästään. Mustavalko ajattelu taitaa taas puskea vahvasti ulos. Marginaali tapaukset hoitaa ammattilaiset. Ei perus vanhemman kannata lähteä yksin taistelemaan tuulimyllyjä vastaan. Mennään siis perheneuvolaan ja saadaan tarvittava apu ja työvälineet, jotta osataan toimia lapsen kanssa oikein.
ODD-jankkaaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi asiantuntija. Ja sen jälkeen oma diagnoosi.
Ja lapsen sadistinen rääkkäys.
Ihan mutu tuntumalta.
Sinä olet murtanut lapsesi minuuden eikä se korjaannu.
Sinä tulet vastaamaan tästä.
Normaali ihminen osaisi hävetä pahoja tekojaan. Mutta persoonallisuushäiriösi estää sen.
Olet kyllä todella halpamainen ! :-(
"sadistinen rääkkäys" , "murtanut lapsesi minuuden" , persoonallishäiriöinen...
Heittelet todella kovia ja ala-arvoisia syytöksiä ja väittämiä näissä teksteissäsi, ilman mitään viitettä mihinkään konkretiaan.
Kerro nyt edes se, mikä tekemisissäni on mielestäsi sadistista rääkkäämistä???
Antamani arestit, nurkassa seisottaminen, pelikoneen määräaikainen takavarikko, joku muu, mikä???
Tuolta löytyy kymmenittäin viestejäsi. Aina voi kiristää lisää ruuvia. Lopulta löytyy murtumakohta jokaisella.
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo aiempi, mutta missä kohtaa hän sanoo että vain ja ainoastaan? Sinä välttelet oikeita asioita ja yrität kääntää itseäsi jotenkin tilanteiden uhriksi.
Vaikka tuo aiempi ei käytä sanoja 'vain' ja 'ainoastaan' tekstissään, viesti on riittävän selvä ihan rivien välistäkin...
Tuo kirjoittajahan ei missään indikoi eikä myönnä, että käytöshäiriöille voi olla myös geneettisiä tekijöitä.
Ihan kaikki tuon kirjoittajan tekstit syyllistää 100% vanhemman.
En ole vältellyt mitään, olen puhunut täällä kipeistäkin asioista, ja saanut lähes pelkkää kuraa niskaani sen ansiosta!
Vierailija kirjoitti:
ODD-jankkaaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaus on duodecumista, ei minun tekstiäni tietenkään.
Siinä kuvataan käytöshäiriöiden syitä ja kuten voit lukea, suurin tekijä on vanhemmuus.
Tuomitsemiseesi on hyvät perustelut ketjussa. Hyvin harvoin kuulee yhtä sadistisen vanhemman rankaisuja.
Sinulle oli varmaan hieno juttu tehdä itse diagnoosi lapsestasi, etsiä siihen sadismiasi tuleva opas ja näun sait lisätä kiertoksia. Vai miten eilen sen sanoitkaan peukaloruuvia, jota voi aina kiristää. Kun lapsi luulee, että tässä oli kaikki, viedään vielä lisää.
Tyhjä huone, ruoka, vaatteet, kaikki viihdyke nyt tietenkin. Ja iloisella mielellä odottaa kun lapsen minuus murtuu.
Tiedätkö sitä, että jonain päivänä nämä kaikki sadistiset tekosi tulevat sinulle maksettavaksi.
Olet nyt jostain syystä täysin lukkiutunut tuohon "KAIKKI käytöshäiriöt ovat VAIN ja AINOASTAAN huonon vanhemmuuden lopputulosta"-väittämääsi...
Se on ihan täyttä puppua.
En kiistä etteikö lapsen oireilu voisi olla huonon vanhemmuuden tulosta.
Mutta en suurin surminkaan niele väitettä, että se johtuu VAIN ja AINOASTAAN siitä syystä.
Ja sinulla itselläsi on vakava ongelma...
Hekumoit täällä ajatuksella, että minä olisin muka jotenkin nauttinut siitä että jouduin lastani ojentamaan. Syyttelet minua täällä mitä ihmeellisimmin tavoin. Fantasioit ja herkuttelet ajatuksella, että jonakin päivänä joudun "tuomiolle".
Kysypä itseltäsi, miksi ajatus minun kärsimyksestäni tuottaa sinulle noin paljon mielihyvää?
En ole tuo aiempi, mutta missä kohtaa hän sanoo että vain ja ainoastaan? Sinä välttelet oikeita asioita ja yrität kääntää itseäsi jotenkin tilanteiden uhriksi.
Tuo itsensä tuominen esiin uhrina kuuluu odd-ihmisperseen persoonallisuushäiriöön.
Olenkin odottanut sitä, odd on klassinen tietyn ryhmän persoonallisuushäiriöinen ja epäilen sen takia sen satuttaneen pahasti ja oikeasti lastaan.
Kuulostaa pahalta tilanteelta. Olet meinaan jo luovuttanut poikasi suhteen. Teillä on varmaan jo vuosia ollut huonot välit ja nyt se eskaloituu. Pointti on se että poika kyllä vaistoaa että et pidä hänestä. Omia lapsia pitäisi rakastaa ehdoitta. Lasten pitää tietää että vanhemmat tukevat ja auttavat kaikissa tilanteissa joka tapauksessa. Et pysty poikaasi muuttamaan, ainoastaan itseäsi ja omaa suhtautumista. Kokeile jotain muuta strategiaa. Jos jatkat niin kuin aina olet tehnyt niin lopputulos on sama kuin tähän asti.
Vierailija kirjoitti:
Nyt riitti mulle !!!!
Se että rinnastat minut Eerikan tappajiin on jo niin oksettavaa, etten aio jatkaa tätä keskustelua enää yhtään pidempään.
Sait varmasti lähes orgastista nautintoa kun sait sanoa noin ilkeästi, mutta nyt saat etsiä uuden uhrin tuolle sairaalle ryöpytyksellesi ja kiusaamisellesi :(
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä sulle Ap, kyllä ymmärrän sua, ja mitä käyt läpi, koska itsellä 10vee poika kpka on TODELLA itsepäinen ihminen. On myös hyvin laiska eikä tahdo tehdä yhtään mitään, samaa asiaa pitää sanoa 10000000 kerta ennen kun hän se tekee. Esim hänen kotityöt on roskien vieminen ja oman huoneen siivoaminen, hän itse valitsi näitä tehtäviä, mutta joka kerta asiasta pitää riidellä ja monta kertaa pyytää, että heitä roskat tai peda sänkyn ja joka kerta pitää käydä sama p*ska läpi. Ei ole koskaan totellut heti vain monta kerta toistetaan. Ei ole yhtään vastuullinen, unohtais varmaan oman päänkin kotiin, sanot hänelle yhden jutun hän sanoo sulle 10 takas. Se on todella uuvuttava elää semmosen ihmisen kanssa. Kaikki keinot on käytetty ja juuri se että ollaan mieheni kanssa oltu lempeitä ja kilttejä, kehuttu paljon ja sanottu asioita rauhallisesti ja keskusteltu hänen kanssa, mutta huomattiin että silloin asiat alkoivat mennä huonommin, läksyt jätti tekemättä pelasi vaan koko ajan, makasi sängyllä kännyn kanssa ja jopa huusi mulle, että tee mulle voileipiä, eli pitää olla hänen kanssa vähän tiukkempi kuin sisarusten kanssa, he kyllä tajuaa kun heille ihan rauhallisesti selitää miksi tätä ei saa tehdä tai miksi tätä pitää tehdä näin, mutta tämä poika tekee kaiken juuri toisinpäin. Olemme käyneet myös psykologilla, hän sanoi että ihan terve lapsi mutta huomasi kyllä, että jos joku asiaa ei kiinnosta häntä niin hän ei halua huomioida sen jne. Ja kun näin on meilkein päivittäin niin kyllä se energian vie ja uupuu helposti
Kuinka pitkään seisoi nurkassa ennen kuin jouduit luovuttamaan ja tunnustamaan pojan voiton tahtojen taistelussa? Vai onko seissyt siellä ollenkaan?
ODD-jankkaaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tuo aiempi ei käytä sanoja 'vain' ja 'ainoastaan' tekstissään, viesti on riittävän selvä ihan rivien välistäkin...
Tuo kirjoittajahan ei missään indikoi eikä myönnä, että käytöshäiriöille voi olla myös geneettisiä tekijöitä.
Ihan kaikki tuon kirjoittajan tekstit syyllistää 100% vanhemman.
En ole vältellyt mitään, olen puhunut täällä kipeistäkin asioista, ja saanut lähes pelkkää kuraa niskaani sen ansiosta!
Ehkä luit rivien välistä sen lapsen diagnoosinkin.
Puhut siis kipeistä asioista. Eikö olisi hyvä käydä juttelemassa ammattilaisen kanssa. Kertoisit menetelmäsi.
Eikö?
Ja lapsesi häiriö johtuu vain geeneistä? Ja tietenkin puolison suvusta tulee tämä pahuus. Eikä kasvuolosuhteissa ole moitteen sijaa. Vaikea uskoa, jos ihminen on pystynyt laittamaan lapsensa peukaloruuviin, jossa tarkoitus on koventaa ja koventaa kunnes lapsen minuus murtuu. Yksikään normaali äiti ei pystyisi tuollaiseen sadismiin.
En usko hetkeäkään ODD-jankkaajan "pehmeisiin keinoihin". Joko hän ei edes ymmärrä mitä pehmeät keinot ovat tai valehtelee surutta täysillä.
Ihminen, joka kykenee kylmän rauhallisesti puhumaan lapsensa mielen murtamisesta, peukaloruuveista ja jostain amerikkalaisesta huuhaa "Rileyn opista" ainoana oikeana ja mahdollisena keinona kasvattaa lastaan ei ole todellakaan ihan kartalla. Hän ei takuuvarmasti ole neljää vuotta ensin kokeillut edes muuta kuin julmuutta.
Siitä kertoo jo tuo kova puolustuskanta ja tekojensa oikeutuksen haku täältä.
ODD-jankkaaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt riitti mulle !!!!
Se että rinnastat minut Eerikan tappajiin on jo niin oksettavaa, etten aio jatkaa tätä keskustelua enää yhtään pidempään.
Sait varmasti lähes orgastista nautintoa kun sait sanoa noin ilkeästi, mutta nyt saat etsiä uuden uhrin tuolle sairaalle ryöpytyksellesi ja kiusaamisellesi :(
Jatkossa kannattaa vähentää näitä ylisanoja. Se lisää kuvaa sinusta epävakaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vielä joku, joka ei tiedä, että rangaistukset lisäävät uhmaa...?
Lepsut rangaistukset lisää.
Kovat ja tuntuvat rangaistukset hillitsee sitä.Niin, näennäisesti, aikuisesta näyttää siltä. Kovapäinen lapsi vain puree huulta ja päättää, että kyllä minä vielä joskus näytän.
Ja hän kyllä näyttää. Ennemmin tai myöhemmin.
Psykopaatti/Narsistilapset tosiaan toimii juuri näin, mutta tämä pieni marginaali istuu joka tapauksessa vankilassa sitten aikuisena, sille ei mitään voi... :(
Mutta jos lapsi on pelkästään ns. ”kovapäinen”, se asettuu kyllä kun rangaistus on riittävän kova!
Aika pahan kyllä nyt heitit. Et taidakaan tietää, ettei lapsille anneta moisia diagnooseja, sillä lapsi on sekä fyysisesti että psyykkisesti kehitysvaiheessa.
Niin, ja se kehitysvaihe vie aina johonkin suuntaan. Jostain ne psykopaatit ja narsistitkin tulevat.
Jep.
Ja ne tulevat juuri niistä perheistä joissa orastavaa narsismia ei ole nujerrettu silloin kun se on vielä mahdollista (lue: lapsena)
Nujerrettu? Tästä on oikeasti paljon tutkimusta ja psykopatiapiirteitä omaavan lapsen kehitykseen on tosiaan mahdollista vaikuttaa. Ja se tapahtuu opettamalla empatiataitoja (joka ns. psykopaateilta puuttuu).
ODD-jankkaaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt riitti mulle !!!!
He sanoivat, että Eerika oli tottelematon ja häntä piti ojentaa.
Ehkä askel kerrallaan vaan kiristettiin ruuvia. Ei tullut kilttiä.
Tässä kuten monessa muussakin vain kiusaajat ovat nähneet uhmakkuuden.ehkä teilläkin on näin. Ei ole diagnoosua, mutta Sinä tiedät, että uhmakkuushäiriö on ja ruuvia kääntämällä se menee pois. Aina löytyy lisää kenoja!
Onko kukaan sadistisesti lastaan kohteleva koskaan myöntänyt omaa syyllisyyttään. Ei. Vikahan on aina lapsessa! Hän on tuhma, uhmakas. Hänellä on oma tahto.
Halaa sitä poikaa ja lähde sen kanssa vaikka kaksistaan pienelle lomalle. Anna huomiota ja kysy siltä mitä sille kuuluu.
Itselläni on 13 vuotias poika, eikä vastaavia ongelmia. Hoitaa esim. kaikki kouluasiat täysin itsenäisesti ja minkä takia? Siksi, että luotan, että hoitaa, enkä puutu asiaan. En edes jaksa lukea wilma-viestejä. Poika vaan sitten kertoilee itse mitä numeroita on saanut mistäkin kokeesta.
En rajoita kännykällä olemista tai pelaamista niin kauan kuin kouluasiat hoituvat ja on joku säännöllinen liikkuntaharrastus, jonka saa täysin itse valita.
Suosittelen kokeilemaan sitä, että lopetat kaikki rajoitukset ja rangaistukset ja olet mukava sille pojalle. Puhut sille nätisti ja annat hellyyttä. Olet sille kiva luotettava aikuinen.
Pakko kommentoida täältä välistä.
Nyt kun siis näyttää siltä että palsta-mammat onnistui savustamaan tuon 'ODD-jankkaajan' ulos. :-D
Kysyikö kukaan millaisissa tilanteissa hän on ollut oman lapsensa kanssa? Ei kysynyt.
Uskoiko kukaan kun hän totesi kokeilleensa ihan kaikkea muuta ennen tuota Rileyn metodiikkaa? Ei uskonut.
Kysyikö kukaan, miten hänen soveltamansa metodiikka on tuottanut tulosta? Ei kysynyt, ei selvästi kiinnosta...
Tuon kirjoittajan soveltamasta metodiikasta voi ja saakin olla montaa eri mieltä, ei siinä mitään.
Mutta tuon ODD-jankkaajan saamat vastaukset oli kyllä toisinaan tosi ala-arvoisia.
Nimittelyä, uhkailua, haukkumista, ivaamista, herkuttelua ajatuksella että hänelle käy huonosti, ihan puhdas lynkkays-meininki täällä.
Eli menkääpä itseenne, ettekö juuri syyllistyneet lähes kaikkeen siihen, mistä häntä syytitte? ;-)
ODD-jankkaaja ei yksinkertaisesti voi diagnosoida itse lapsellaan ODD:tä, ei vaikka olisi lääkäri. Ennen diagnoosia on nimittäin selvitettävä perheen vuorovaikutussuhteet ja vanhempien psykopatologia (Duodecim) ja sitä ei vanhempi voi itse tehdä. Karmea tapaus.
Tuhkelo kirjoitti:
Pakko kommentoida täältä välistä.
Nyt kun siis näyttää siltä että palsta-mammat onnistui savustamaan tuon 'ODD-jankkaajan' ulos. :-D
Kysyikö kukaan millaisissa tilanteissa hän on ollut oman lapsensa kanssa? Ei kysynyt.
Uskoiko kukaan kun hän totesi kokeilleensa ihan kaikkea muuta ennen tuota Rileyn metodiikkaa? Ei uskonut.
Kysyikö kukaan, miten hänen soveltamansa metodiikka on tuottanut tulosta? Ei kysynyt, ei selvästi kiinnosta...
Tuon kirjoittajan soveltamasta metodiikasta voi ja saakin olla montaa eri mieltä, ei siinä mitään.
Mutta tuon ODD-jankkaajan saamat vastaukset oli kyllä toisinaan tosi ala-arvoisia.
Nimittelyä, uhkailua, haukkumista, ivaamista, herkuttelua ajatuksella että hänelle käy huonosti, ihan puhdas lynkkays-meininki täällä.
Eli menkääpä itseenne, ettekö juuri syyllistyneet lähes kaikkeen siihen, mistä häntä syytitte? ;-)
Hän on aikuinen ihminen, joka on tullut vapaaehtoisesti keskustelemaan toisten aikuisten kanssa. Enemmän kannattaisi sääliä hänen lastaan, joka ei ole saanut valita vanhempaansa.
Hän on konsultoinut yhtä asiantuntijaa ja sen jälkeen itse diagnosointi ODD:n lapsellaan (mitä vanhempi ei voi tehdä, katso perustelut aiemmasta viestistä). Jenkkilässä lapsia on kuollut ja pahoinpidelty vakavasti, kun on etsitty tätä ns breaking pointia.
Että eipä tässä muita keskustelijoita kannata paljon syyllistää.
Olet kyllä todella halpamainen ! :-(
"sadistinen rääkkäys" , "murtanut lapsesi minuuden" , persoonallishäiriöinen...
Heittelet todella kovia ja ala-arvoisia syytöksiä ja väittämiä näissä teksteissäsi, ilman mitään viitettä mihinkään konkretiaan.
Kerro nyt edes se, mikä tekemisissäni on mielestäsi sadistista rääkkäämistä???
Antamani arestit, nurkassa seisottaminen, pelikoneen määräaikainen takavarikko, joku muu, mikä???