Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarot-kortit! Muita hurahtaneita?

Vierailija
18.04.2014 |

Löytyykö palstalta muita korttien lukijoita? Tai ihmisiä, joilla on kokemuksia asiasta? Millainen juttu tämä sinulle on? Mitä pakkaa käytät? Millaisia juttuja yleensä kyselet? Miten valitset kortit ja millaisia asetteluja käytät? Millaisia vastauksia olet saanut? Kenen uskot antavan sinulle ne vastaukset? Luetko muille? Ei tarvitse vastailla kysymyksiin tarkasti. Olen vain utelias.

Ja joo, tiedän, ettei kaikki usko tähän sitten pätkääkään. Tiedän, että saatan olla vain höntti ja harhainen. En jaksaisi inttää kovin paljoa niistä jutuista. Kysymyksiä saa toki esittää.

Itse olen melko aloittelija, mutta olen kuitenkin lukenut kortteja jo jonkin aikaa. En ennusta, vaan saan lähinnä vinkkejä siitä, mitä on meneillään, millaiset energiat ja asiat vaikuttavat mihinkin tilanteeseen. Yleensä pyydän ensin opastusta korkeammilta voimilta. Minulla on eräs, jonka apua pyydän. Hän on voimakas, hyvä ja lempeä olento, kuka sitten onkaan. :) Pyydettyäni apua, tunnen kihelmöintiä sormenpäissäni oikean kortin kohdalla. Yleensä vedän kortteja niin kauan kunnes kihelmöinti lakkaa. Joskus tulee vain ykso kortti, joskus lähes kymmenen. Toisinaan mieleeni pulpahtaa myös tieto siitä, mihin kysymykseen kukin kortti aivan erityisesti vastaa. Joskus järjestän kortit intuitiivisesti ryhmiin, ja kukin ryhmä näyttää asioiden eri puolia.

En ole lukenut vielä muille. Kovin moni ei edes tiedä tästä. Joskus haluaisin kyllä kokeilla, sillä korteista on ollut ainakin mulle tosi paljon apua eri tilanteissa. Kummasti ne antavat oikeita neuvoja. :D

En oikein tiedä, mihin itse asiassa uskon, mutta kortteihin luotan. Uskon, että jokin energia mun kättäni ohjaa. Sen verran erikoisia sattumia korttien kanssa on tullut.

Tällä hetkellä olen myös tekemässä itse pakkaa. En ole oikein löytänyt mieleistäni, joten päätin piirtää itse kuvat. :)

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko väärin uskovaisena käyttää tarot kortteja?

No Takuulla.

Nuo Tarot-kortit ovat ennustajaeukkojen apuneuvoja päästä yhteyteen paholaisen voimien kanssa ja Raamatun mukaan sellainen on Jumalalle KAUHISTUS.

Vierailija
42/112 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Rider-Waite-pakka, mutta jotenkin sen käyttö aiheuttaa ahdistusta, jos ja kun tulee ns. negatiivisia kortteja.

Olen ihan noviisi tässä vielä, eikä ahdistus johdu mistään uskovaisuudesta tai Jumalan pelosta (en ole ns. kristitty). Jotenkin tullut ihan fyysistä epämukavuuttakin vatsaan, kun on itselle katsonut kortteja ja sieltä on tullut sitten montaa eri miekkaa, paholaista, tornia yms. Näillä saa pilattua hyvän fiiliksen tehokkaasti :D Joo, hölmöä.

Varmaan helpottaisi, jos perehtyisi kortteihin paremmin? Onko kokeneilla lukijoilla neuvoja?

Sulle voisi sopia oraakkelipakka alkuun, jossa ei ole noita negatiivisia kortteja niin kuin perinteisessä tarotkorteissa. Negatiivisia kortteja ei kuitenkaa tarvitse pelätä, sillä kortit auttavat sinua ymmärtämään paremmin miten toimia vaikeassakin tilanteessa ja vaikeastakin tilanteesta seuraa usein jotain positiivista. (Esim. menetät työn, mutta saat paljon paremman työpaikan tilalle jne.)

Mulla itse asiassa onkin oraakkelipakkoja, ja katson parista yhden kortin päivässä. Tarot kuitenkin kiinnostaa, mutta tiedän, että sudenkuoppa on se, kun en tunne korttien merkityksiä vielä kovin hyvin ja pistän liikaa painoarvoa yksittäisille korteille, jolloin en osaa tulkita kokonaisuutta ja sitten stressaan niistä "huonoista" korteista, vaikkeivät ne välttämättä ole huono asia.

Toisaalta monissa (etenkin new age -henkisissä) oppaissa annetaan liiankin positiivisia merkityksiä tarotkorteille, enkä haluaisi tuudittautua valheelliseen positiivisuuteenkaan. Onpa hankalaa...

Älä tuijota liikaa niitä opaskirjojen merkityksiä, vaan kuuntele omaa intuitiotasi, ja ota vaikka se muistikirja avuks kirjaamalla siihen ylös omat tulkintasi, tuntemuksesi jne.

Yks hyvä kirja tarot -aloittelijalle on Kim Huggensin Tarot 101, ja toinen, Nancy Antenuccin & Melanie Howardin Psychic Tarot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko väärin uskovaisena käyttää tarot kortteja?

No Takuulla.

Nuo Tarot-kortit ovat ennustajaeukkojen apuneuvoja päästä yhteyteen paholaisen voimien kanssa ja Raamatun mukaan sellainen on Jumalalle KAUHISTUS.

Ja höpöhöpö!

Vierailija
44/112 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään luin taroteista tietoa tältä sivulta :) https://sunnuntainoita.com/

Vierastan itse tarot-kortteja ja käytän oraakkelikortteja sen sijaan. Rebecca Cambellin Work your light on niistä tällä hetkellä se lemppari. Olen miettinyt, että mistä se tarotvastaisuuteni johtuu ja sainkin siitä sitten kiinni: en halua ennustaa enkä halua, että minulle ennustetaan. Haluan, että tulevaisuus tulee vapaasti luokseni. 

Korttien avulla yritän ehkä pikemminkin herätellä mennyttä, muistaa, hakea tietoa tähän hetkeen ja vahvistaa itsessäni sitä, minkä jo tiedän. 

Vierailija
45/112 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä kaipaan yhtä miestä ja haluaisin palavasti hänen kanssaan parisuhteeseen, niin tekisi mieli pyytää jotakuta ennustamaan, miten siinä käy ja yritän siitä etsiä ennusmerkkejä. Tämä on tuttua aiemmista tilanteista, kai yritän etsiä helpotusta epävarmuuteen. 

Vierailija
46/112 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen vielä jatkaa... Olen nyt hurahtanut niihin oraakkelikortteihin, nostan niitä melkein joka päivä ja olen ryhtynyt nostamaan niitä myös muille. En tee tulkintoja, se on jokaisen itsensä selvitettävä mitä viesti tarkoittaa juuri hänelle. Tuli noiden Work your light-korttien mukana vihkonen, jossa on avattu enemmän jokaisen kortin merkitystä :) 

Vierailija
47/112 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku, mistä löytyisi erilaisia tapoja nostaa? Nostan usein kelttiläisen ristin tai sitten kolme teemalla mind body & soul. 

Vierailija
48/112 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarot korteilla ei ole mikään pakko ennustaa ..

Niitä voi myös käyttää pelikortteina, sillä sitähän ne ovat olleen historiastaan melkein ensimmäiset 400 v. Sen lisäksi tarot -kortteja voi käyttää ihan samalla tavalla, kuin oraakkeli -korttejakin ..

Niillä voi myös TULKITA, jolla on ennustamisen kanssa tasan yhtä paljon yhteistä, kuin risteilylaivalla, ja soutuveneellä ..

Kukin taaplaa tyylillään omaa polkuaan.

Joillekin se on tarot, joillekin oraakkeli, joillekin Raamattu jne.

Kunhan ei vahingoita toista ..

Koskee myös sitä väen vängällä oman katsomuksensa väkisin tuputtamista, sekä sen sokaisemana toimimista, joka suorastaan sairaalloisen pakkomielteistä ..

Vierailija
49/112 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku, mistä löytyisi erilaisia tapoja nostaa? Nostan usein kelttiläisen ristin tai sitten kolme teemalla mind body & soul. 

Netistä löytää googlaamalla, ja jos Facebookissa, siellä erilaisia samaa polkua tallustavia tahoja, jotka silloin tällöin myös postailevat pöytiä, joita voi sitten itsekseen kokeilla.

Vierailija
50/112 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tänään yrittänyt googlailla, mutta en ole onnistunut löytämään. 

Vierailija
51/112 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tänään yrittänyt googlailla, mutta en ole onnistunut löytämään. 

Kokeile googlata englanniksi, vaikka hakusanoilla " tarot spreads " .. Englanniksi taatusti löytyy, vaikka mistä, suomeksi voi olla, että vaan suomenkielisten pakkojen opaskirjoista, sekä alan suomenkielisestä kirjallisuudesta.

Vierailija
52/112 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://goldentarot.com/majorarc.htm

Itse tykkään näistä korteista ja mielestäni hyvät selitykset korteille englanniksi.

Vierailija
53/112 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin nuorena isoäidin neuvomana katsomaan asioita tavallisesta korttipakasta, josta oli poistettu ns. pienet kortit.

Sattumalta noin vuosi takaperin osuin Youtubeen eräälle tarot ennustuksia tekevälle sivustolle. Katsoin ensin satunnaisesti näitä horoskooppimerkkeihin tehtyjä kuukausitulkintoja. Jäin koukkuun, koska olivat sen verran osuvia sen hetkiseen elämäntilanteeseen. Lisäksi tarot-korteissa on yhtenäväisyyksiä korttien merkityksissä, verrattaessa tavalliseen korttipakkaan.  Muun muassa korttien maat: cups/swords/wands/pentacles = hertta/pata/risti/ruutu.

Ostin opaskirjan ja Rider-Waiten pakan.  Harjoittelen vielä - mutta näistä youtube- tulkinnoista olen oppinut todella paljon korttien merkityksistä ja tulkinnoista. Itse seuraan mm Ali`s Tarot kanavaa.

Vierailija
54/112 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako korttia nostatte kerrallaan?

Vierailija
55/112 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan siitä, mitä olen tekemässä, 1 -12 korttia. Saatan tehdä päivän tulkinnan 1 - 3 kortilla, viikon tulkinnan 3 kortilla, tai sitten ihan kunnon tulkinnan 12 kortilla. Toisinaan saatan nostaa enemmänkin, kuin 12 korttia ..

Vierailija
56/112 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittelijalle kolmen kortin, menneisyys/nykyhetki/tulevaisuus jako on helppo hallita

Vierailija
57/112 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On

Ethän voi tietää mikä voima sinulle vastaa

Mä puhdistan kortit ennen lukua ja luen rukouksen. Näin tekevät yleensä muutkin korteista lukevat ennustajat.

Tämä! Muistakaa aina tehdä suojaus ennen korttien lukua.

Vierailija
58/112 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemän vuotta sitten ostin pakan ja olen lukenut kortteja itselleni ja läheisille. Ammattilainen en ole, mutta tarotit kiinnostavat ja opiskelen lisää.

Vierailija
59/112 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa pakkaa ei ole, netistä joskus katson thoth-tarotin, joka antaa ajatuksia vaikka alkavasta kuukaudesta.

Riimut ovat kotona, koen ne enemmän omaksi.

Vierailija
60/112 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen lukenut kortteja jo yli vuosikymmenen ja omistanut monia erilaisia pakkoja. En tosin usko tulevaisuuden ennustamiseen siten kuin monet asian hahmottavat. En usko myöskään henkiin, enkeleihin tai muihin sellaisiin. Olen jonkin asteinen skeptikko/ateisti/agnostikko omalta vakaumukselta.

Tarot on oikeasti paljon enemmän kuin työkalu ennustamiseen. Korttipakat olivat alunperin lahjoja, joita vauraat italialaiset perheet teettivät muistoksi merkittävävistä tapahtumista. RWS pakka tuli vasta myöhemmin, kuten Golden Dawn, teosofia, uuspakannalliset uskonnot jne. Ja joidenkin lähteiden mukaan Tarot kortit olisivat peräisin muinaisesta Egyptistä. Oli miten oli, korteista tekee kiehtovia erityisesti se, että koko ihmiselämän kirjo on niissä kuvattuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän