Miksi Porissa tapahtunutta huostaanottoa koskeva ketju on poistettu?
Kommentit (149)
Missä mennään? Onko maailmanloppu tullut ja lapset viety maan alle? Onko Porin sosiaalitoimi erotettu? Onko äiti saanut mielenrauhan ja isä elinkautisen? Mitä?
Entä jos äidille on sanottu että jos kertoo sanallakaan mitään sosiaaliseen mediaan asiasta, niin ei saa lapsia enää ikinä?
Lastensuojelulta on mennyt uskottavuus, ainakin minun silmissäni.
Minäkin olen miettinyt aina joskus, että miten tässä jutussa kävi? Todella karmaiseva tapaus!!!! Toivottavasti lastensuojelun väärinkäytökset nousevat pintaan oikein kunnolla ja että tällaiset tapaukset käsitellään. Hirveää, että se taho jonka pitäisi auttaa, vie viimeisenkin uskon siihen, että apua olisi saatavissa. Kuka uskaltaa ottaa Suomessa yhteyttä lastensuojeluun vaikka mitä tapahtuisi??
Mä ihmettelen sitä, miksi ilmeisesti alkuperäinen kirjoitus on ollut englanniksi, etenkin kun äiti nimestä päätellen on suomalainen?
Lainaus yhdestä ei-vielä-kadonneesta blogista:
"Olen ollut skeptinen kaikista kauhutarinoista aiheettomista huostaanotoista. Tänään kuitenkin ensin eräs kaverini linkkasi englanninkielisenä alla olevan kirjoituksen. Luin sitä kauhulla kesken työpäivän ja kirjoitus jäi kytemään takaraivooni. Sitten huomasin, että useampikin kavereistani oli laittanut saman kirjoituksen omalle seinälleen. Jossain vaiheessa tekstistä löytyi myös suomenkielinen vastine. "
En haluaisi olla vainoharhainen, mutta tulee vähän Venäjä mieleen. Etenkin kun tuolla itärajan takana on viime aikoina ollut tapana hyökkäillä suomalaista lastensuojelua vastaan (dosentti Bäckmanin suosiollisella avustuksella)...
Tekstissä on myös sellaisia kirjoitusvirheitä (ei siis pelkästään yhdyssanojen väärinkirjoittamista, vaan muutenkin kieliopillisesti huonoa tekstiä), että ihmettelen jos äiti oikeasti on lakimies.
Sattumalta (?) hänen nimensä on sama, kuin erään liikenne- ja viestintävirastossa toimivan virkamiehen.
Olen skeptinen eukko, mutta epäilykseni siitä, että tässä on kyse jostakin muusta, heräävät...
Kun kyseinen äiti on koulutukseltaa juristi ja työskentelee virkamiehenä niin jotain erikoista tähän on pakko liittyä.
XXX Oletko edes saanut kirjallista päätöstä?
14. huhtikuuta kello 20:26
äiti olen, he pelkäävät, että piilottelen lapsia isän viikonlopputapaamisen estämiseksi ja olen kuulemma "uhannut tappaa itseni", vaikka en ole niin koskaan sanonut. En ole myöskään uhannut lähteä minnekään. Lasten passit isä perui jo viime kesänä. Lasten isä kaiken varmasti on sanonut ja syövyttänyt niiden päähän. Mulla ei ole mitään oikeuksia. Ei edes oikeutta siihen, mitä olen sanonut tai ajatellut, vaan minulle ulkoa määritellään, mitä olen sanonut tai ajatellut. Mulla ei enää ole henkilöllisyyttä, ei terveyttä, ei arvoja, ei tekoja, ei mielipiteitä, ei ominaisuuksia, ei sanoja - ei sellaisina kuin ne tässä todellisuudessa minulla ovat. Minut määritellään aivan kokonaan ulkopuolelta enkä tunnista itseäni sossujen sanoista. 14. huhtikuuta kello 20:34
Suojellaanko korkeassa asemassa olevia muutoinkin? Onko täällä Suomessa Mafia? Keitä nämä tyypit ovat?
No siis, mä lähinnä mietin että onko joku ihan toinen keksinyt tämän ja lähtenyt levittämään sitä tuolla nimellä... Ei olisi ensimmäinen kerta kun joku esiintyy netissä jonakuna muuna kuin oikeasti on. (En nyt guuglaillut niitä tekstissä mainittuja muita nimiä tarkistaakseni, ovatko ne oikeita.)
"Enkeli-Elisan" tapauksen jälkeen olen alkanut olla huomattavasti skeptisempi sen suhteen, mitä verkossa leviää tai levitetään.
Jossain muualla, suljetussa ryhmässä ihmeteltiin sitäkin, kuinka lakimies pistää tällaisessa tapauksessa addressin pystyyn, vaikka hyvin tietää että siitä ei seuraa juridisesti hänen asialleen yhtään mitään hyvää - pahimmillaan saa vielä syytteen kunnianloukkauksesta, koska käyttää kokonaisia nimiä (esimerkiksi ihan vain nimikirjainten sijasta). Joku sanoi, että äidinvaistot saavat kaiken järkevän ajattelun katoamaan, mutta eräs sairaanhoitoalalla työskentelevä huomautti että päin vastoin ammattilainen ei rupea pissimään omiin muroihinsa, vaan hoitaa kaiken niin kuin pitääkin, vaikeuttamatta omaa asemaansa.
(Kirjoittaja nr. 19 & 21)
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 03:16"]
No siis, mä lähinnä mietin että onko joku ihan toinen keksinyt tämän ja lähtenyt levittämään sitä tuolla nimellä... Ei olisi ensimmäinen kerta kun joku esiintyy netissä jonakuna muuna kuin oikeasti on. (En nyt guuglaillut niitä tekstissä mainittuja muita nimiä tarkistaakseni, ovatko ne oikeita.)
"Enkeli-Elisan" tapauksen jälkeen olen alkanut olla huomattavasti skeptisempi sen suhteen, mitä verkossa leviää tai levitetään.
Jossain muualla, suljetussa ryhmässä ihmeteltiin sitäkin, kuinka lakimies pistää tällaisessa tapauksessa addressin pystyyn, vaikka hyvin tietää että siitä ei seuraa juridisesti hänen asialleen yhtään mitään hyvää - pahimmillaan saa vielä syytteen kunnianloukkauksesta, koska käyttää kokonaisia nimiä (esimerkiksi ihan vain nimikirjainten sijasta). Joku sanoi, että äidinvaistot saavat kaiken järkevän ajattelun katoamaan, mutta eräs sairaanhoitoalalla työskentelevä huomautti että päin vastoin ammattilainen ei rupea pissimään omiin muroihinsa, vaan hoitaa kaiken niin kuin pitääkin, vaikeuttamatta omaa asemaansa.
(Kirjoittaja nr. 19 & 21)
[/quote]
Tämä lakimies taisi pelätä mitä hänen lapsilleen tapahtuu tuolla valvomattomalla viikonloppuvisiitillä isänsä luokse. Aiheestakin, mikäli äidin kertomus pitää paikkansa. Hätähuuto tilanteessa, jossa millään muulla kun lasten terveydellä ei ole enää väliä. Ja täytyy myös ottaa huomioon, että äiti kokee "koneiston" huijanneen häntä eikä varmaan luota enää pätkääkään siihen, että asiassa toimitaan oikein.
Tässäkin keskustelussa on jo mainittu noiden sossujen nimet, joten kadonnee pian. Sääli sinällään, koska rakentava keskustelu aiheesta olisi varmasti tarpeen.
Porin sosiaaliviranomainen on muuten näköjään ollut esillä aiemminkin tällaisessa huostaanottojutussa http://vanhemmat.com/phpbb/viewtopic.php?t=6278.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 22:08"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 22:05"]
Siinä oli mainittu ne sosiaalityöntekijöiden nimet. On asiatonta puhua nimillä, kun emme voi tietää mikä tossa casessa on totuus. Ja nuo sossuthan eivät voi puolustautua.
En siis ole kenenkään puolella, mutta nimiä ei mielestäni tarvitse täällä julkaista.
[/quote]
Olen samaa mieltä. Ei ne sossut sääntöjä määrää vaan päättäjät.
[/quote]
Ymmärsitkö lukemaasi?! Sossut ovat toimineet väärin eikä lainmukaisua perusteluja huostaanotolle ole! Toinen virhe on lasten antaminen isälle, jolla väkivaltatausta poliisin kirjoissakin.
Me emme kukaan voi tietää mitään mitä on tapahtunut, me emme voi tietää onko jotain perusteita. Sossut eivät voi sanoa asiasta MITÄÄN. Äiti saattaa olla vaikka maanikko narkomaani. Äiti saattaa olla käynyt isän kimppuun väkivaltaisesti. Me EMME tiedä.
Jos sossut toimineet täysin lainvastaisesti, ilman mitään perustetta, voisi poliisi hoitaa asian. Miksi koko suomen viranomaisilla olisi joku salaliitto kyseistä naista kohtaan?
Omasta mielestäni kuitenkin eniten äidin luonteesta kertoo Se, että hankkiutuu raskaaksi väkivaltaiseen suhteeseen eikä edes Sillon lähde pois. Ei lähde vaikka isä satuttaa lapsia. Alistuva. Kuten eräässä ketjussa keskusteltu Sari pättikangas joka antoi ilmeisesti hyväksyntää tavoitellen miesten raiskata omia lapsiaan. Millainen äiti tekee tällaista? Millainen äiti antaa oman miehen vahingoittaa omaa lasta?
No kannattaa se tarina lukea eikä esittää omia uskomuksia, puolessa vuodessa häipyi kaksosten kanssa, lienekkö sektiohaavatkaan kunnolla parantuneet. Moni ei olisi tähän pystynyt.
Ei tietoa?
Sitä ei uskalla FB ryhmässä kukaan kysyä, koska siellä ollaan vain tukemassa äitiä, ei kyselemässä kuulumisia ja siten rasittamassa äitiä lisää...
Kaipa se äiti sinne jotain päivittää, kun ja jos jotain tapahtuu...?