Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhtikuunhelmet 2009

04.08.2008 |

Aloitannnyt oma kätisesti uuden keskustelun tällä nimellä ja olkoon se nyt sitten tämä loppuun asti:)

Jännittää kohta soitan neuvolaan ensimmäisen ajan..

Täällä oireina alkaa olla rintojen arkuus, välillä pahaa olo, eilen jopa piti illalla oksentaa:S Ja minä kun inhoan oksentamista yli kaiken. Olipa mulla jotain muutakin asiaa tänne mut se unohtu tässä kun sivut temppuili:(

Aurinkoista viikkoa kaikille toivottavat hentsu86 ja maha-asukki rv. 5+2

Kommentit (181)

Vierailija
121/181 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lähes koomisia piirteitä tämä yllätysraskaus sai, kun tajusin, että LA on mun syntymäpäivänäni...

Vierailija
122/181 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään sattunu mahaan kun on käynyt selälleen makaamaan? Mulla eilen sattu kun ajattelen pitkän päivän päätteeks vähän aikaa lepäillä niin eipä selälleen onnistunutkaan:( ja nukkumaan mentäessä kanssa sattu mahaan kun kävi selälleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/181 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kyllä mitään ihmeitä kuulu.... =)

Juliaanalle (toivottavasti meni oikein) tulin sanomaan, että ensimmäisen sain NKL:lla ja ihan positiiviset fiilikset jäi... Vähän laitosmainen paikkahan se on on, eikä kovin viihtyisä. Nyt aion mennä kuitenkin Jorviin, koska se on lähempänä ja lisäksi ihan fyysisiltä tiloiltaan kyllä mukavampi/viihtyisämpi. Ammattitaito kun kaikissa näissä sairaaloissa on huippua ja yhteydet pk-seudulla niin lyhyet että tarvittaessa saadaan nopeasti niin äiti kuin lapsikin siirrettyä esim. lastenklinikalle. Jokaisessa sairaalassa on henkilökuntaa, jonka kanssa ei tule toimeen tai sitten tulee ihan huippuhyvin toimeen! Itse olen ajatellut myös niin että esikoinen tuli loppujen lopuksi melko nopeasti, joten jos tämä kakkonen tulee nopeammin, niin en viitsi kovin kauaksi lähteä =) Haluaisin myös kokeilla ammetta ja NKL:lla siihen ei yhtä hyvin mahdollisuuksia ollut...

Mutta päädyitpä mihin tahansa, niin ratkaisu on varmasti ihan hyvä =))

Vierailija
124/181 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoa on samoilla kieppeillä kuin sinullakin ja olen pikku hiljaa laihduttanut ja lisännyt liikuntaa. Suurin ongelma on nyt verenpaine ja olen ollut seurannassa kohonneen verenpaineen takia jo ennen raskautta.

Kerroin lääkärilleni ennen kesää, että olemme suunnitelleet lapsen hankkimista ja hän sanoi että siihen ei ole suoranaista estettä, mutta että minulla on toki normaalia suurempi riski verenpaineen kohoamiseen liian korkealle. Lääkärini sanoi, että mikäli tulen raskaaksi, painoni ei saisi mielellään kohota ollenkaan (=käytännössä siis laihtuisin), suola pitäisi jättää omasta ruoanlaitosta oikeastaan kokonaan pois koska ravintolaruoasta, juustosta, leivästä jne saa niin paljon 'piilosuolaa', vihannesten osuutta ruoasta pitää entisestään lisätä (kalium alentaa verenpainetta), liikuntaa pitää olla ainakin tunti kerrallaan 3-4 kertaa viikossa ja lakua tai salmiakkia ei saa syödä. No, tässä sitä nyt sitten kytätään ruokavaliota ja mietitään koko ajan mitä voi syödä että vauva saa kaiken tarvitsemansa. Kun menen neuvolaan pitää toki jutella tästä ruokavaliosta ja suunnitelmista, jotta sekä vauva että minä selviämme tästä terveinä.

Vierailija
125/181 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minulla on reilusti ylipainoa sen lisäksi että kaikki aijemmat kolme raskautta olen saanut kärsiä myrkytyksen oireista ja ollut tarkkailussa paljon.

Painoa ei saisi tulla yhtään lisää, jo nyt on verenpaine lievästi koholla.Sokerit onneksi ovat normaalit. Nuo kaikki muistot kuitenkin jatkuavasta polilla

juoksemisesta kauhunsekaisin fiilarein vauvan liikelaskuineen yms värisyttävät edelleen.

Noiden 3 raskausmyrkytyksen vuoksikin olen ollut varma ettei minun kannata enää lapsia tehdä,oman kropan kestävyys mietityttää paljon. Olemme jo monen vuoden ajan valinneet ruokatuotteiksi terveellisempiä,ongelma onkin enemmän annoskoossa ja vähäisessä liikunnassa.

Olen lukenut paljon noita synnytyskokemuksia,ehkä saadakseni itseni tähän hommaan kiinni. Kiva huomata että ajoittain toisten kirjoitukset saavat minutkin naurahtamaan ja ylipäätänsä tuntemaan jotain muuta kuin vastenmielisyyttä tähän hommaan. Silti harmittaa yllättävä käänne tulevaisuuden suhteen.Täytyy vaan työntää ne pois,elämää kun on tämänkin jälkeen.

Kiitokset teille jotka minua tsemppasitte :)

Vierailija
126/181 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä myös ylipainoa reippaanlaisesti:( esikon odotusaika meni sen suhteen hyvn, paino laski sillä, että otin itseäni niskasta kii ja muutin ruokavaliota järkeväksi ja terveelliseksi. Saas nähdä kuinka nyt käy... Tänään varasin sekä neuvolan että alkuraskauden ultran, neuvola 18.8 ja ultra 20.8. Pahoinvointi on vielä toistaiseksi ollut ohimenevää etomista, toivottavasti pysyisikin sellaisena. Eskoisen odotusaikana oksentelin 24/7 lähes 7 viikkoa.

Tsemppiä kaikille matkaan...

Mimmi ja papu 6+1

Vierailija
127/181 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinvointi taitaa olla meillä lähes kaikilla riesanamme. Aiemmissa raskauksissa olen muutaman viikon oksennellut ja taitaa tälläkin kertaa mennä samaa rataa. Eilen ja tänään on ollut koko päivän tosi huono olo, oksentaa ei ole vielä tarvinnut, mutta etova olo vaivaa, lisäksi viluttaa ja väsyttää. Töissä onkin kyselty olenko tulossa kipeäksi, kun olen niin sairaan näköinen... ehkä pientä kesäflunssaa ;)

Mulla ei ole varsinaista ylipaino-ongelmaa, mutta viime raskaudessa jouduin sukurasitteen (lähisuvussa siis diabetestä) takia sokerimittaukseen, jolloin verensokeri oli aavistuksen korkealla. Siitäpä sitten sain vaivoikseni verensokerin kotiseurannan, jossa koko raskausaikana oli yksi arvo yli rajan ja muuten aina verensokerit ihan alhaalla. Puolivälissä kävin vielä sokerirasituksessa, jossa kaikki arvot kohdillaan. Terkka vaan väkisin halusi, mun mittailevan arvoja loppuun asti. Ei käy kateeksi diabeetikkoja, jotka joutuvat pistämään itseään monta kertaa päivässä.

Tästä oppineena olen päättänyt pitää karkkilakkoa 1. adventtiin asti (karkki on mulle todellinen pahe), vielä en ole sitä pystynyt aloittamaan, kun tähän jatkuvaan pahoinvointiin tuntuu parhaiten auttavan pienet suklaanpalat. Nyt kun lueskelin teidän tupakoitsijoiden onnistuneista lakoista, pitää minunkin ryhdistäytyä, kysehän on kuitenkin vain karkista.

Neuvolaan taidan soittaa ensi viikolla, katselin juuri vanhoja neuvolakortteja, ja niissä oli eka neuvolakerta viikolla 8+, joten niin main taitaa nytkin olla.

Tsemppiä kaikille alkuraskauden mahan- ja mielenmylleryksiin!

terv jossu + pikkukaveri 6+3

Vierailija
128/181 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tämä viikko hurahtanut synttärijärjestelyissä leivoskellen ja siivoten, huomenna täyttää pikkumies 1-v! Aika kuluu hirmu nopeaan, vastahan se oli, kun "pikku" norsumme näki päivänvalon ensimmäistä kertaa. :) Vähän pelkään, miten huomenna käy, kun vieraille pitää kahvia keitellä. Tähän asti raskauksissa kahvin tuoksu on saanut huonovointiseksi ja jos niin taas käy jään kyllä tästä salaisuudesta heti kiinni. :)

Lisäksi olen kovasti treenaillut koiraamme viikonlopun kisoja silmällä pitäen, lauantaina ja sunnuntaina olisi tarkoituksena Tampereella kirmailla yhteensä viisi rataa agilitya. Saas nähdä miten kunto riittää, kun polvi voi pettää alta koska vaan (kierukka hajalla) ja flunssa vaivannut jo pari viikkoa. Kirsikkana kakun päällä vauva masussa ja alkuraskauden nipistelyt päällä. Pitäkäähän peukkuja, että pysyn edes jotenkin tuon koiran perässä! :)

Olen tehnyt lupauksen itselleni, että tässä raskaudessa yritän pitää itseni fyysisesti hyvässä kunnossa. Viimeksi oli kaikenlaista pientä kremppaa ja into liikkua lässähti. Vaikutuksen huomasi sitten myöhemmin, kun oikeasti ei enää jaksanut yhtään mitään kunnon tiputtua nollalukemiin... Syömisestä en suuremmin stressaa vaikka pikkuisen onkin nyt kiloja kesän ansiosta liikaa. Kunhan vaa'an viisari ei nyt ihan järkyttäviin lukemiin odotusaikana nousisi. Toivottavasti kuitenkin edes vähän terveellisempään ruokavalioon pystyn mitä viimeksi, mutta minkäs teit, kun kaikki terveellinen ällötti eikä niitä syömään pystynyt.

En varmaan ehdi kirjoitella ennen kuin ensi viikolla eli oikein hyvää loppuviikkoa kaikille huhtikuisille! Niin ja niitä tarrasukkia kanssa! :)

Vierailija
129/181 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna se sitten tuli. Ensimmäinen oksennus! Ja toivottavasti oli viimeinen samalla. Söin aamiaisen ilmeisesti liian myöhään (käytin koirat ensin ulkona).. sen jälkeen oilisi ilmeisesti kannattanut jättää takahampaat pesemättä kun aiheutti oksennuksen. Eikä helpottanu oloa ollenkaan! En myöhästyny töistä kun vartin... Nyt sain jo alas kuitenkin puolikkaan banaanin. Eikös tän pitäis loppua joskus viikolla 12? Eli enää reilu kuukausi!! :) Ihanaa tää raskausaika...

Vierailija
130/181 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille päin ei kuulu oikeestaan mitään ihmeellistä! aika erillainen tämä alku odotus verrattuna siihen ensimmäiseen...

muakin jännittää toi paino kun viimeksi tuli hurjat 30kiloo ylimääräistä ja se on paljon tähän 158cm runkoon tosin vuodessa kaikki lähti pois mutta kovan työn takana se oli... mulla tosi jo silloin alussa rupes paino tosi paljon nousee nytten alkupaino on jo meltei 7 kiloo vähemmän ja kun noi pahat olot ym. ei vaivaa niin salilla/jumpissa käynti jatkuu ihan normaalisti samalla tavalla kun ennen raskautta. toivottavasti pystyy mahdollisimman pitkään käymään!

Stemppiä kaikille jotka asian kanssa pähkäilee!

tupakan poltto loppu saman tien kun viiva näky, joten se oli yhtä helppoa lopettaa kun viimeksi! tosin en oikeestaan polttanut ennen kun töissä :)

joten siis stemppiä myös siihen ketkä asian kanssa kamppailee!

no pitää mennä

päivän jatkoja!

Vierailija
131/181 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kolmekybäinen, ennestään yhden lapsen äiti, plussasin aamulla, kp 34/29.

:-)

Alkuoireina ei o ollut mitään voimakasta, lievää mahan nipistelyä, mutta esim. rinnat ovat kipeytyneet vasta menkkojen oltua myöhässä. Finnejä on tullut epätavallisesti, leukaan ja olen ollut lievästi tavallista ärtyisämpi.

Edellisissä yrityskierroissa on ollut jos jonkinmoista oiretta joten nyt vähäiset oireet olivatkin merkki +:sta! Vatsa on ollut "ylitoimiva" ja energiaa muutenkin riittämiin. Toivotaan onnea tälle 9kk matkalle :-)

Vierailija
132/181 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

esikoisen kans oltas kerrankin saatu nukkua pitkään, mutta pikku-herra päättikin herätä seitsemältä kattomaan Tomi Traktoria! mä olin vähän pihalla...hih...Ja nyt sitte väsyttää niin maan hiivatisti ja iltavuoro olis vielä edessä!

mutta kiitos nauruista sille joka oli aamulla oksentanut ja ajatteli positiivisesti että enää kuukausi siihen 12 viikkoon :D :D

vielä yli viikko ultraan! jännittää jo nyt....

Silmu ja Kapris 5+3 (voisko nää viikot mennä vähän nopeemmin...?)

Vierailija
133/181 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluukohan tää flunssahomma kovastikin asiaan kun meitä vilukissoja on nyt niin monta? Työterveyshoitajakin sanoi itse olleensa flunssan kourissa samassa tilanteessa. No tässäpä nää päivät menee mukavasti saikulla, eikä melkein edes haittaisi jos ekat oksut tulis..heh. Ihmetyttää tosin miten se reipas liikunta oikein onnistuu jos olo on nyt tätä ja kohta oksettaa?! Pitäskö vaan ottaa niskasta kiinni ja mennä kävelylle vaikka kuinka väsyttäisi ja heikottaisi? No siis sitten kun tää räkätauti on ohi, saan vielä laiskotella... :p

Mä varasin vihdoin ajan ekalle neuvolakäynnille ja sain sen vasta syyskuun alkuun eli sitten on jo rv 10 meneillään. Näin meillä Helsingissä. Tuntuu jotenkin myöhäiseltä. Ultra-aika varataan vasta sitten ja mä ihmettelen pääsenkö ultraan rv 10-12 ollenkaan jos kerran aikoja saa vasta viikkojen päähän. Lisäksi oon rv 11 reissussa koko viikon. Kannattako käydä ultrassa yksityisellä? Pystyykö yksityisen ja kunnallisen jotenkin yhdistämään? Rahaa ei kyllä olis nyt yhtään ylimääräistä, mut jännittäää kovasti.

Lisäksi neuvolan täti pyysi miettimään synnytyssairaalaa. Häh, tässä vaiheessa? Otan siis mielelläni vastaan mielipiteitä ja vinkkejä Kättäristä ja Naistenklinikasta. Kättäri on ehkä hieman lähempänä, mutta molempiin mennessä juuttuu kyllä ruuhkaan jos siihen aikaan tulee tarvis mennä synnyttämään...

Tsemppiä ja tarrasukkia kaikille!

Vierailija
134/181 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin minäkin nyt uskaltautua hypätä keskusteluihin mukaan...

Ollaan miehen kanssa toivottu ja yritetty laittaa lasta alulle kolme ja puoli vuotta.

Takana lapsettomuustutkimukset, diaknoosi selittämättömästi lapsettomia ja ohjaus hoitoihin nyt syksyllä ja yhteinen päätös jättää hoidot väliin.

Nyt suureksi onneksemme säännölliset kuukautiseni olivat myöhässä ja kolmantena päivänä tein elämäni ensinmäisen raskaustestin, joka näytti heti selvää +!!! Olin niin onnellinen että sohin sillä testipuikolla melkein miehen silmät puhki ja vain itkeä pillitin :)

Soitin terkkarin labraan varmuudeksi vielä ajan seuraavalle aamulle, mistä saatiin sitten varmuus tälle PLUSSALLE.

Tällä hetkellä rv. 5+3 ja laskettu aika 6.4

Oireina: rintojen arkuus, alavatsan nipistely, välillä ällöttää, mutta ei onneksi vielä okseta, vatsa on turvoksissa(ja omasta mielestä kun oikein katsoo se näkyy jo! :D ) Muuten hyvä olo, hirveä siivous himo päällä... ?:|

Hieman tietysti jännittää ja pelottaa, mutta toivotaan että kaikki menee hyvin.

Eka neuvola 1.9 ja ekasta ultrasta ei vielä tietoa, mutta toivotaan että pian, kun olis tarkoitus kertoa asiasta vasta sitten.(muutamaa valittua lukuunottamatta tietenkin...)

Mutta mukava päästä vihdoin mukaan, kun tuon lapsettomuuden kanssa on tullut jo painittua...

Terveisin:

Kristiina75

Vierailija
135/181 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina75: Munkin mielestä se näkyy jo (siis mulla) mutta mieheni sano et ihan on saman kokoinen maha kun ennenkin:D En oo mikään ylipainoinnen n. 157cm/ 50kg mut mulla on kertyny mahan ympärille just noi kilot ja niimpä viime vuoden marraskuussa yhden lapsen äiti onnitteli perheenlisäyksestä ja sitä ennen tokas et onpa söpö pallo maha:D (sanoi sen kyllä positiivisellä mielellä ja minä vaan nauroin sille et kiitos vaan mut katotaan sitä vähän myöhemmin kun nyt ei viel ole mitään tulossa:D Että tämmöstä.

Olen huomannu nytten et oon ollu paljon äkäsempi ilman mitään syytä ja tuntuu et hermoilen koko ajan:( toivottavasti menee ohi nopeesti.

tämä rouva onkin viikonlopun reisussa niin ensi viikolla keskusteluissa mukana. Hyvää viikonloppua kaikille tasapuolisesti:)

hentsu86

p.s. Toivottavasti niillä joilla on pahaolo menee nopeesti ohi, tiedän et oksentaminen ei oo mitään mukavaa hommaa. Onneksi itselläni ei ole viel ollu pahoinvointia(paitsi viikkositten oli muutamana iltana ja viime sunnuntaina joutu käymään oksentamassa kun oli niin pitkä syömis väli)

Vierailija
136/181 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vihdoin tänään sain selkeän plussan.

Ensimmäiset haamut tein jo viikko sitten kp24/22-28 siis kaksi testiä ensin apteekin oma ja vielä cleablue.

No joo sitten eilen tein uudelleen apteekin ja vieläkin oli tosi hailakka viiva näkyvissä. Tänään siis vihdoin cleablue näytti selkeää plussaa ;)

Laskettu aika menee tuonne huhtikuun puoleen väliin. Kuukautisten mukaan 16.4, mutta kun kierto noin heittelee ja sain tuon ensimmäisen haamun jo noinkin aikaisin uskaltautuisin veikkaamaan hieman aikaisempaa la:ta. Jos lasken keskiarvoa tän vuoden kierrolle niin laskettu olis 14.4.2008. MItenkä tuon sitten ottais. Ei sillä muutamalla päivällä tosin ole kuin psykologinen merkitys;))

Ultra sen kaiketi sitten varmistaa.

Tää on siis jo neljäs ja kun ikääkin jo alkaa olla hieman (37) jännittää oman kropan kesto. Ihan yhtä "hurahtanut" sitä on tähän raskauteen, kuin ensimmäistäkin odottaessa 15 vuotta sitten. Kyllähän aika on mennyt sutjakkaan joko siitäkin on noin monta vuotta ;)

Kivasti meillä menee tuo laskettu aika. 15.4.2005 on syntynyt meitin tän hetken kuopus. Kunhan ei nyt ihan samana päivänä päättäisi tämä maailmaan tulla.

Onnea kaikille plussanneille.

-Vuffi-

Vierailija
137/181 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin tuossa teidän aiempia turinoita raskauden lähtöpainosta.. Itselläni ei ole ylipainoa, mutta löysää vyötäröltä ja reisitä kyllä löytyy. Kilon on paino noussut jo "normaali" olotilaani verraten, mikä on pelkkää turvotusta.

Tuota himputin turvotusta kyllä sitten onkin, illalla vatsa on ihan pinkeä ja alkaa jo yläosasta, eikä jää mihinkään pieneen alavatsan pömpötykseen...

No ehkä se tasoittuu ajan kanssa..

Sinällänsä noloa kun tuttavat katselevat vatsaa hyvin kysyvä ilme kasvoillaan. En ehkä vielä viiti hieroa pulleaa vatsaani kehuen samalla olevani raskaana viikolla viisi :D :D

Muita oireita on rintojen turvotus, arkuus ja pitkät päällä kokoajan :D

Varsinaista huonoa-oloa ei ole ollut kuin kerran, ehkä enemmänkin sellaista heikotusta, verensokerin laskusta johtuvaa.

Kaipaisinkin jonkun muun tavoin vahvistusta oireisiini, jotta tuntisin olevani oikeasti raskaana. Ehkä voin vielä katua toiveitani..

Jotenkin olen nyt paljon luottavaisempi tämän raskauden suhteen kuin edellisellä kerralla.. Ehkä se jokin naisenvaisto sanoi ettei kaikki ollut hyvin..

Tosin välillä epäluulo yrittää hiipiä ajatuksiin.

Tänään oli meidän pinemmällä viimeinen päivä päikkärissä. Ja arvatahan saattaa että enhän minä siitä reissusta ilman valtavaa vollotusta selvinnyt... Saattoihan ne tädit hiukan ihmetellä, että mitä se nyt vollaa. En viittinyt vielä paljastaa.. Menköön jäähyväisten piikkiin..

Karasan: sinullako ne oli koiran kanssa kirmailut tulossa? Toivottavasti polvesi kestää.

PÖ: Minäkin olen tavallista kiukkuisempi, kärsiköön ukkokulta ja muksut!!

Heitetään yhdessä huolet nurkkaan ja koitetaan nauttia täysillä tästä raskaudesta, ehkä helpommin sanottu kuin tehty, mutta yritetään!!!

Aurikoita viikonloppua kaikille!

KMK75 5+3

Vierailija
138/181 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinällänsä noloa kun tuttavat katselevat vatsaa hyvin kysyvä ilme kasvoillaan. En ehkä vielä viiti hieroa pulleaa vatsaani kehuen samalla olevani raskaana viikolla viisi :D :D"

Naulankantaa KMK75!! täysin samat fiilarit täällä :D ja tosiaan "hävettää" tavallaan että on jo tämmönen pötsi pelkästä turvotuksesta saatu aikaseksi...hih....noooooh, ei siinä kauaa mene kun voidaan jo oikeasti hieroa pulleita VAUVAmasuja! ;)

nyt hyvät yöt kaikille ketjulaisille. Aamulla taas duuniin!

Silmu&Kapris 5+3

Vierailija
139/181 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin nyt sitten vihdoin tänne puolelle, vaikken sitä vielä oikein jaksa uskoakaan. Esikoisen yritystä takana tasan vuosi, ja eilen tein iltapäivällä kaksi testiä, kun menkat oli pari päivää myöhässä. Kotitestiin tuli haalea viiva, clearblue näytti vahvemman plussan. Rinnat tosi kipeinä ja oksettaa ja väsyttää. Vielä alkuviikosta poltin 20+ tupakkaa päivässä, tänään oon polttanu vasta 2. Kaikki tuntuu vielä liian epätodelliselta. Ei oikein tiedä että mitä sitä nyt tekis. Joko voisi soittaa neuvolaan? Kolmen viikon kuluttua jatkuu opiskelut, yliopistoa jäljellä vielä pari vuotta. Kai sitä nyt pitäis alkaa tahkoa rahaa töistä jotta sais sitten paremmat tuet huhtikuussaa jos nyt sitten ihan oikeasti saamme sen esikoisen.

Nanuuk-85 rv 5

Vierailija
140/181 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..siis nuo turvotusjutut, naurattaa siks et omaan itsekin juuri sellaisen t

äysin vauvamahan näköisen turvonneen pötsin, kiva kuulla etten olekaan ainut joka on super herkkä turvotuksieni kans, ja pitkät on myös päällä aamusta iltaan!;)

Tää on nyt kolmas kirjotus jota tänne yritän lähetellä, saas nähdä jos nyt näkyis, muut on jotenki kadonnu johonkin taivaan tuuliin...

viime viikolla tein plussatestin. Kolmatta meille odotellaan..keväällä oli yksi tuulimunaraskaus ja nyt luonnollisesti hiukka hermostuttaa miten tällä kertaa käy,HUH....... ultra on 20.8 ja LA 14.4.

Nyt nukkumaan, aamulla töihin!

Hyvät yöt kaikille!

tinsku ja pömppis rv huimat 4+4...:)