Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhtikuunhelmet 2009

04.08.2008 |

Aloitannnyt oma kätisesti uuden keskustelun tällä nimellä ja olkoon se nyt sitten tämä loppuun asti:)

Jännittää kohta soitan neuvolaan ensimmäisen ajan..

Täällä oireina alkaa olla rintojen arkuus, välillä pahaa olo, eilen jopa piti illalla oksentaa:S Ja minä kun inhoan oksentamista yli kaiken. Olipa mulla jotain muutakin asiaa tänne mut se unohtu tässä kun sivut temppuili:(

Aurinkoista viikkoa kaikille toivottavat hentsu86 ja maha-asukki rv. 5+2

Kommentit (181)

Vierailija
141/181 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveesti tullut huhtihelmiä lisää- huippu juttu! :)

Itse en ole jaksanut kirjoitella, kun ei ole oikein ollut mitään uusia aiheita jne.

Ekasta raskaudesta poiketen olen ollut nyt todella pirteä, oikea tehopakkaus :)

Kokoajan täytyy siivoilla ja touhuta jotain- mukava, ettei kaikki alkuraskaudet ole sängyssä oksentamista. Onko muita jotka ovat olleet tavallista virkumpia? :)

No on niitä "negatiivisiakin" oireita ilmennyt, kuten muillakin. Pahin ehkä tuo "pään aukominen joka asiasta miehelle" :D Voi mies parkaa- niin hyvä yrittänyt olla, minä olen osannut aina vaan olla ilkeä...Mutta minkäs sitä tekee, kun on tällaisiakin oireita.

Sit tuo turvotus. Tuntuu et välistä viikkojen pitäisi olla sitä 20 luokkaa. Pitää oikein kuva ottaa muistoksi :) Vaikea edes vetää sisään sellaista turvotusta :)

Mutta olen NIIN TODELLA ONNELLINEN, että se todellinen pahoinvointi ei ole vielä iskenyt minuun. Esikoista odottaessa se oli järkyttävä noin 6 viikkoa. Ja se alkoi tarkalleen raskausviikolla 5+2 ja huomenna tulee jo 6+0. Pikkasen on etova olo jos ei syö tasaseen tahtiin ja heti aamusta, mutta tämä ei ole vielä ongelma, vaan hyvä merkki raskaudesta. Toivon todella, ettei kukaan joudu kokemaan sellaista pahoinvointia, josta minulla kokemusta. Silloin ei töissä/koulussa yksinkertaisesti voi käydä. Mut pidän peukkuja itselle ja teille muille!

Vielä yksi juttu- nimittäin, että olen jo melko varma sukupuolesta :) Alkuraskaus, oireet, mieltymykset- kaikki viittaa siihen, että meille on tulossa se odotettu prinsessa <3 Aivan erilainen siis kuin pojan odotus...

Itse ajattelin muuten soittaa neuvolaan vasta parin viikon päästä, koska täällä ei oikein innostuta jos soittaa kovin aikaisin. Mutta maltti on valttia.

Hyviä vointeja teille huhtihelmet. KIrjoitelkaahan ahkerammin kun minä- niitä on kiva lukea! Niin ja muistutus-> laittakaa aina loppuu noi viikot!!

äippä+ huhtihelmi 5+6

Vierailija
142/181 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...lukea muiden pahastaolosta. Mulla ei *koputtaa puuta* oo ollut vielä yhtään etova olo. Jonkin verran oon saanu enemmän pisulla juosta, lämpö on korkealla ja rinnat "pönkistyneet".

Maanantaina meen sinne verikokeille että saan mielelleni varmistuksen siitä että onhan tää sitä mitä kuvittelen ja toivon olevan.

Mistä laskureista ootte ottanu viikkonne? Kun vauva-sivuston laskurin mukaan mulla on rv5+0 ja http://www.tekay.fi/raskauskalenteri/kiekko.html-sivuston mukaan rv5+3. Jotenkinhan se täytyy liittyy kierron pituuden suhteuttamiseen, mut ei meillä lyhyt lyhyt kiertoisilla sentäs nopeammin tää raskaus mee ;)

5.7.08 alkoi viime menkat ja kierron pituus oli 25 päivää.. Kaitpa neuvolassa viimestään tuo asia mulle selkenee..

Terv.Sivri rv 5+0 tai rv 5+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/181 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun mukaan. Tänään vasta tein testin, vaikka oireet ovat niin selvät, ettei muusta voisi kysymys ollakaan. Neljännen lapsen laskettu aika olisi jotain 4.4. (En muista tarkkaan, milloin viimeiset kuukautiset alkoivat, mutta ovulaatio sattui hääpäiväksemme ja silloin kai tärppäsi...) Kroonista vauvakuumetta olen potenut, mutta silti raskaus herättää kysymyksiä. Esikoista yritettiin aikanaan kovasti, mutta muut ovat olleet (iloisia) ylläreitä. Olen ollut töissä vasta viime talven hoidettuani lapsia kotona seitsemän vuotta ja ensi vuoden syksystä olisin saanut viran. No, suunnitelmat uusiksi vain! Mies oli ihana ja sanoi olevansa tulokkaasta iloinen, vaikka vähän pelkäsin reaktioitaan, kun hän on ollut se ehkäisevä osapuoli. Nyt sitten yritetään selvitä töistä öklötyksen kanssa, mikä on uusi kokemus, sillä esikoinen syntyi opiskeluaikana ja seuraavien saadessa alkunsa olin kotiäitinä.

adelia rv 7?

Vierailija
144/181 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, en tullutkaan ajatelleeksi tuota kuukautiskierron pituutta, oon vaan laskeskellut edelleisten menkkojen mukaan. Mun kuukautiset olivat muutenkin niin epäsäännölliset, eikä niitä edes saatu lääkkeillä kuntoon, mutta jopas on kivaa kun niitä ei enää tarvi miettiä! =)

Mä oon käyttänyt tämmöstä laskuria

http://www.kampanjat.net/raskauslaskuri/index_uus2.html

on kivan visuaalinen ja konkretisoi hiukan kun en oikein vieläkän tajua mitä siellä mahassa on...

Mulla kans ruvennut etomaan välillä, saa nähdä miten työnteko sujuu maanantaina. Aamuisin on ihan jees olo, iltapäivisin heikompi.

t.tsili 5+6

Vierailija
145/181 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No on niitä "negatiivisiakin" oireita ilmennyt, kuten muillakin. Pahin ehkä tuo "pään aukominen joka asiasta miehelle" :D "

Huhtihelmi, kuulostaa erittäin tutulle. :-) Mä en ilmeisesti kuulu niihin naisiin, jotka raskaus muuttaa auvoisan tasapainoisiksi. Heh.

Ykä on kyläillyt täälläkin, ihan uutena tuttavuutena. Edellisessä raskaudessa kyllä ällötti, mutta ei oksuksi asti.

Pari päivää sitten iski kummallinen pakkomielle siitä, että tämä on ihan varmasti tuulimuna tai kohdunulkoinen raskaus. Fiksuna tyttönä sitten lueskelin sivukaupalla kauhukertomuksia netistä.

Viimeksi aavistin, että sikiö oli kuollut kohtuun. Nyt toivon, etten olisi tällä kertaa oikeassa. Miten voi olla niin piiiitkä aika ensi torstain ultraan... huoh.

Amena 6+3

Vierailija
146/181 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mainitsemasi laskuri on juuri mitä tarkoitin vauva-sivuston laskurilla:). Kalenterista kun lasken viikot ja päivät niin nyt on 5+1, kuten tuon laskurin mukaan myös.. Mutta tän toisen mukaan olis 5+4..mut silloin menkat olis alkanu kolme päivää aiemmin kuin mitä alkoivat..

Mut eipähän tuolla ole liian suurta merkitystä elämälle, kolme päivää suuntaan tai toiseen :P

Omista tuntemuksista.. Jos en tällä hetkellä tietäisi olevani raskaana, niin en kyllä sitä huomaisikaan.. Oireita ei taas eilisiltana ja tänään oo tuntunu mitään (toisaalta pelottavaa :L ).

T.Sivri rv5+1

Vierailija
147/181 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinpä näyttää olevan =) Oli vielä joku simppelimpikin laskuri. Mä oon bookmarkannu niin paljon eri sivuja, että menee ihan sekaisin kaikesta tästä informaatiosta... Mut tuskin noilla muutaman päivän eroilla on mitään väliä kun laskurit ei paljoa vatsan sisälle näy että koska pitäis tulla ulos ;)

Vierailija
148/181 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin liityn varovaisesti joukkoon..

Täälläkin elellään jänniä aikoja. Ensimmäinen raskaus IHAN alkutekijöissä (4+6), ja olo on ihanan kamala. Oireet alkoi jo kp23 (mulla kyllä kiertokin lyhyt, n. 24), ja olin jo ennen niitä vähän aavistellut. Kuvotusta, väsymystä, huimausta ja alavatsan nipistelyä..

Neuvola-aikaa en vielä saanut, täti on lomalla ja palaa huomenna. Mutta vasta KE saan soittaa uudelleen, höh. Jännittää, ihastuttaa, kummastuttaa ja pelottaakin mm. km..

Sekin vielä, että kun ajateltiin miehen kanssa jättää asian luonnon hoidettavaksi ja että tulee kun on tullakseen, niin tuli HETI raskaaksi. Ollaan vielä vähän ihmeissämme :). Eikä kelleen vielä haluaisi kertoa, mutta kuitenkin olisi ihana näitä asioita ja tuntemuksia jonkun kanssa jakaa. Onneksi löysin tämän palstan!

-emoko2009

Vierailija
149/181 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun mukaan huhtihelmiin, jos tämä tosiaan onnistuu. On meinaan eka kerta ku kirjotan mihinkään keskustelupalstalle. Olen enempiki sellanen sivusta seuraaja ku kirjottelija :)

Täällä vk 6+2 la 3.4. Vielä vähän epätodellinen fiilis tästä raskaudesta. Plussasin haalean viivan jo viikoa ennen oletettuja menkkoja ja vielä kahteen kertaan niillä main ku olis pitäny alkaa, joista jälkimmäinen tummanpunainen. Perjantaina 8.8. klo 8 käytiin tk:n ultrassa, mutta vielä ei uskaltanu varmistaa :( (oli liian aikasta). Pitää varata uus aika parin kolmen viikon päähän.

Mulla kans viluttaa ja väsyttää koko ajan välillä vähän pahoinvointia. Pari viikkoa sitten olin tosi äkänen ja muutenki kiukkunen (mitä en yleensä ole ennen menkkoja) ja teki mieli yhtenään napostella jotaki, minkä takia sit tein r-testin. Haaleaa viivaa näytti joten jäi viinit juomatta ukkokullan loman kunniaksi ;)

Onko teillä kellään kokemusta alkuraskauden tuhruilusta? Esikoita odottaessa ei tullu mutta nyt on keskiviikosta lähtien.

Nyt pitää alkaa lopettaan ku pikkusella on jo "äijää" ikävä ja puuro nälkä yllättäny.

s84 ja muru 6+2

ps. Älkää välittäkö kirjotusvirheistä :D

Vierailija
150/181 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja uuteen viikkoon tässä käydään odottavin mielin, tasan viikon päästä on se ultra! HUI! mulla on turvotus vähän jo alkanut laskemaan, ja aloin syömään raskausajan monivitamiinia (multitabs muistaakseni) niin tuntuu jonkinverran energisemmältä olo. Mun tekis mieli kertoa tästä jo koko maailmalle, mutta aikaisemmista tapahtumista johtuen en kyllä uskalla hiiskahtaa kenellekään ennenkuin saan ultrassa varmistuksen että mahassa tosiaan on pikku-Kapris kasvamassa. Ja varmaan sen jälkeenkin odotan vielä sen np-ultran ennenkuin uskallan onneni ilmoille julistaa...mutta nyt aamutoimiin. Mukavaa viikonalkua kaikille!

Silmu ja Kapris 5+6

Vierailija
151/181 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa, kirjoitin tänne eilen, mutta nyt en löydä kirjoitustani mistään. Minne lie bittiavaruuteen karannut... =) Täällä tosiaan oksennellaan päivittäin, toivottavasti helpottaa kesäloman aikana (2 vkoa jäljellä) en ihan vielä töissä haluaisi kertoa.. Koskas te hyvät kanssasisaret meinaatte töissä kertoa? Itse yritän sinne niskaturvotusultraan asti sinnitellä, jos tämä valtava turvotusvatsa ei sitä ennen paljasta.. =))

Pe olis sitte se ultra yksityisellä ja ensi viikon ma eka neuvola.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! Meillä esikoinen aloittaa eskarin tänään, hui, miten aika onkin hurahtanut..

Vierailija
152/181 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi harmaan sateinen sää, oikea syksyfiilis meinaa iskeä varsinkin kun mies meni töihin joten loma konkreettisesti nyt ohi. Pojat kinastelee, ulos en jaksa pukea varsinkaan kun en öydä mistää esikon pieniä kuriksia jotka nyt kävisivät tuolle 1 veelle... narisee, narisee...

En vieläkään usko että meille on tulossa vauva. Ei niin oireen oiretta ! Varasin ajan varhaisultraan kansaa yksityiselle koska pakko saada joku tolkku tähän epävarmuuteen; sain ajan ensi ti eli rv 7+1. Neuvolaan en ole luonnollisesti vielä soitellut vaan katson sitten ensi ti jälkeen.

Ajatukset menevät ylös alas ..toki olisimme hyvin kiitollisia vielä tästä kolmannestakin ihmistaimesta joka meille suotaisiin mutta.. sitten on se mutta joka pelkää että miten jaksamme kolmen pienen kanssa kun ikääkin on jo meikän 36 ja mies 41. Ja nuo lapsoset vauvan synnyttyä ois 4 ja 1,5 vee.

Nyt täytyy mennä, olohuoneessa tapahtuu.. terkuin orvokki rv 6 tasan.

Vierailija
153/181 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numerokolme: se sun eilinen viesti on lipsahtanut omaksi aloitukseksi tuonne odotus-etusivulle. Ei ole ensimmäinen, siellä näkee paljon viestejä jotka on väärässä paikassa. Lienee jotain näiden uusien sivujen tyyppivikoja.....

Tänne on tullut kivasti uusia massuja (nikejä en pysty millään muistamaan, tämä raskaus vaikuttaa jotenkin myös mun aivokapasiteettiin...) paljon onnea ja tervetuloa porukkaan=)

oma).( oireina on toistaiseksi lähinnä törkeä väsymys ja "liikutusherkkyys". Sitä tuskaa kun vein kakkosen aamulla eskariin ja sinne se piti pieni tyttö jättää yksin, suureen maailmaan, byääh..=( Ehkä tämä tästä vielä iloksi muuttuu. Massuun sattuu vielä aika-ajoin ja pelokkaana juoksen vessassa katsomassa ettei vain lorahda mitään mitä ei pitäisi. En olisi ikinä uskonut sanovani tätä mutta toivon että paha olo tulisi niin tietäisi että kaikki on niin kuin pitääkin...Tätä menoa mä olen hermoraunio ennen kuin raskaus on turvallisilla viikoilla. Ja kaiken lisäksi tupakastakaan en ole vielä päässyt eroon. Paha paha minä=( Ensi viikon perjantaina on eka neuvola, siihen mennessä sen on loputtava kokonaan!

vakuuttaa helmielina ja neponen 6+4

Vierailija
154/181 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä loma jatkuu vielä viikon, sitten täytyisi palata päiväksi entiselle työmaalle ja sitten edessä työpaikan vaihto. Kaikki tapahtuu nyt "sopivasti" samaan syssyyn...

Kirjoitin uuden työsopimuksen ennen lomaani ja plussasta ei ollut vielä tietoakaan, hieman nyt jännittää miten sitten asiaan suhtaudutaan kun vatsa alkaa näkyä ja asiasta on pakko kertoa... Mutta työ on hieman kevyempää, niin sen suhteen olen paljon tyytyväisempi jatko raskautta ajatellen.

Minulla on ollut aikamoista väsymystä ilmassa ja olen miettinyt myös noita lisävitamiini asioita, mitä sitä uskaltaisi popsia ja mitä ei??? Sen muistan apteekin tätin joskus sanoneen ettei lisä A ole hyväksi sikiölle. Mutta miten nuo C.t, B.t yms. Kun tuo B on ollut hyvä yleiseenkin väsymykseen ja ärtyneisyyteen.

Niin kun tuota ärtyneisyyttäkin on hieman ollut ilmassa... Piti jo ukko kullalta eilen illalla anteeksi pyydellä ja todeta että taitaa kuulua oireisiin, kun pinna oli kuin ylivireinen viulunkieli :) Siis hieman oli aiheetta sinkeä olo.

Alavatsan nipistely on hieman hellittänyt, se oli melkein jo aika kivuliasta välillä ja pelkäsin että tuo vauvan alku haluaa aivan väkisin ulos tuolta masusta, mutta onneksi tilanne on nyt rauhoittunut.

Yleinen vilun tunne taisi viime yönä muuttua kuumuudeksi, tuntui ainakin jossain välissä yöllä että paistun tuonne sänkyyn ja uni olikin siksi niin levotonta.

Jaaha, mutta minun täytyy nyt ryhtyä hieman siivoilemaan ja laittelemaan vaihteeksi paikkoja järjestykseen, hallita kaaosta :D

Kiva huomata että meitä huhtikuun odottajia on jo koossa tämänkin verran. Mukava kirjoitella ajatuksiaan ja lukea toisten ajatuksia ja kokemuksia.

Palaillaan taas

T Kristiina75 rv, 5+6

Vierailija
155/181 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu meni vauhdikkaissa merkeissä niinkuin odotettavissa olikin ja polvi kesti kisareissunkin hyvin!

Perjantain 1v. synttärit onnistuivat oikein hienosti, laitan vaikka linkkiä blogiini jahka saan sinne kuvia ja tekstiä lisäiltyä. Paras lahja näyttäisi olevan eka ikioma polkupyörä, jonka polkimille ei kyllä vielä yletytä, mutta siitä löytyy paljon muuta kivaa näpelöitävää näin ensialkuun. :)

Agilitykisoissa meni myös hienosti, lauantaina päästiin 2. sijalle ja sunnuntaina oltiin kolmansia! Kyllä mulla on taitava haukku. :)

Ja tästä odotuksesta sitten. Vatsaa nipistelee edelleen kovasti, mutta liikunta tuntuisi ainakin hetkellisesti auttavan? Haju ja makuaisti on tullut paljon tarkemmaksi ja ihan kaikkea mitä ennen söi hyvällä ruokahalulla ei tee enää mieli. Makea tökkii aika paljon, jäi perjantaina synttärikakut ja muut makeat leipomukset kokonaan maistelematta, kun ajatuskin teki häijyä ja kahvia keitellessä piti pinnistellä pahaa oloa vastaan... Onneksi ei kukaan huomannut! :) Huomenna on eka neuvola meillä nyt sitten samalla, kun tuon kuopuksen 1-v. käynti on. Mutta eipä siellä mitään ihmeellistä vielä tapahdu, verikoe ja parit lippulappuset.

Yrjö ei onneksi ole vielä käynyt kylässä ja saisi pysyäkin poissa. En kyllä aikaisemminkaan ole joutunut vessassa pyttyä paljoa halailemaan alkuraskaudesta, mutta sellaisia viittä vaille tilanteita on ollut kyllä. Esimerkiksi jos paikalle tulee ihminen joka on polttanut + juonut kahvia niin sitä yhdistelmää en ilman kyökkimistä pysty haistelemaan... Niin ja turvotusta kesäkilojen ohella on tullut ihan kiitettävästi, multa ratkesi sunnuntaina tuulihousut takamuksesta kyykistyessä. :p Onneksi vasta viimeisen kisaradan jälkeen ja oli vaihtohousut mukana. :)

Kiva, että meitä huhtikuisia on löytänyt paikalle jo näin paljon. Varsinkin näin alussa on kiva olla paikka jossa purkaa mietteitä, kun ei tutuille vielä halua asiasta kertoa. :)

Vierailija
156/181 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä päin oli eka aamupahoinvointi aamu ja sai norjaa puhua vessanpöntölle, kyllähän tuolta ymmärrystä taisi tulla takasin päin:D Alavatsa nipistelyt välill' helpottanut täällä, välillä tuntuu pientä nipistelyä. Hajuaistikin on hieman herkistynyt, ja rinnat menneet tosi araksi. Nytten kun oltiin mieheni kanssa viikonloppuna reissussa niin autossa istuminen kävi selkään, mitä ei ennen ole ollut:( muuten täällä voidaan hyvin.

Ne viestit menee tonne keskustelun etusivulle jos painaa "aloita uusi keskustelu" mutta jos vastaa viestiin niin sen pitäisi kyllä tulla tähän. Itselläni käynyt kerran silleen.

Uusia on tullutkin paljon mukaan:) tervetuloa!

hentsu86 rv 6+2

Vierailija
157/181 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin antaa tänään labrassa pissanäytteen, ja malttamattomana jo tänään soittelin sen perään, että mikä on tuomio. Ja positiivinenhan se oli :):):):):):):):)

Kuun lopulla sit neuvolakäynnille ja ensimmäinen ultra menee tuonne syyskuun loppuun :)

Oon aivan innoissani ja onnellinen, vaikka mitä vain voi tapahtua..mut se ei estä minuu nauttimasta tästä hetkestä :)

Terv. Sivri rv5+2

Vierailija
158/181 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

SILMU: Ykkösissä kisataan, itseasiassa viimeviikonloppuinen oli eka virallinen kisareissu muualla kuin kotihallissa. :) Nyt sitten jatketaankin vauhdilla, 23.8 Turku, 30.8 Uusikaupunki ja 6.9 Rauma... Meillä on ollut paljon taukoja harrastuksissa mun sairastelujeni ja sitten myös raskauden takia, nyt ollaan molemmat kisakunnossa niin oon päättänyt et niin kauan kisataan, kun maha antaa myöden. :)

SHINON: Ratsastaa voit suht turvallisin mielin ekat 3-4kk, vaikka selästä tipahtaisitkin, vauva on kyllä suojassa. Sen jälkeen riski keskenmenoon kasvaa jos selästä tippuu, mutta jos alla varma hevonen tai taidot niin rautaa, että tietää selässä pysyvänsä niin mikään ei estä hevostelemasta niin kauan, kun se itsestä tuntuu hyvältä. Samoin koiraharrastuksissa, anna palaa vain niin kauan, kun siltä tuntuu. Itse sen parhaiten tuntee miten jaksaa, ei se neuvolantäti voi antaa kuin suuntaa antavia ohjeistuksia. :) Oma mielipiteeni on, että mitä kauemmin jaksaa liikkua ja touhuta, sitä helpommin loppuraskaus menee, kun kunto on korkealla. Mulla kokemusta molemmista vaihtoehdoista, viime raskaudessa sairastelin niin etten liikkumaan päässyt ja loppuraskaus olikin ihan tuskaa, kun ei enää mitään jaksanut...

M@SU: Me kerrottiin viimeksi jo viikolla 8, kun muillekin alettiin kertomaan ns. jouluyllärinä. Nyt ajattelin, että ensimmäisen ultran jälkeen kerrottaisiin, kun vauvasta on näyttää kuva. Muille ei kyllä kerrota edes silloin vaan saavat itsekseen ihmetellä ja kysyä sitten, kun alkaa liikaa mun masun kasvu häiritä ;)

Vierailija
159/181 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli toista lasta meille odotellaan, viiden pitkän vuoden jälkeen.=D Oltiin aloittelemassa jo toista IVF hoitoa, mutta kesken hoidon raskauduinkin ihan itsekseen. Mies oli niin onnellinen, ettei olekkaan tuhkamuna! ;)

Esikoinen on syntynyt 2002 jouluna ja jo 2003 kesästä ollaan toivottu toista lasta. Kaikki tutkimukset tehtiin, mutta meissä ei ole mitään vikaa. Monen hoidon jälkeen tulos on tässä: luomuplussa! :x

Positiivisen testin tein viime pe, mutta menkat olivat melkein jo viikon myöhässä. Ja ihan selkeä plussa pamahti heti ruutuun, ette tytöt arvaa meinasinko lentää selälleni!! Olo on tosi epätodellinen, miten näin voi käydä? Ja samalla pelottaa ihan kamalasti, että onko siellä mitään ja miten kaikki menee?

Oireet: rintojen nippailua, mahaa kivistää ja kiristää. Viikonloppuna oli menkkamaista kipua ja selkäsärkyä, mutta on nyt loppunut. Ja turvotus. ;) vaikka mies sanookin, että ainahan se on tuolta näyttänyt!

Väsymystä tai yökötystä ei ole. Eli aika minimissään on minunkin oireeni, siksipä pelottaa jotenkin niin paljon, että onko siellä oikeesti ketään?????

Ultra on 2.9 ja eka neuvola 5.9.

baby rv 5+0 (minä 29 ja mies 30)

Vierailija
160/181 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en millään pysty muistamaan mitä milläkin nimimerkillä on meneillään, mutta onhan meillä tässä paljon aikaa tutustua :)

Itse odotan siis esikoistani, olen 23 v. ja avomieheni on 26. Molemmat vielä työssäkäyviä opiskelijoita, miehellä ammattikorkeata vuosi jäljellä, itsellä yliopistoa kaksi vuotta. En yhtään hallitse terminologiaa, ja tarttisinkin vähän jelppiä siinä. Tunnen olevani vielä ihan ulkopuolinen. :)

- laskurit näyttää että ois raskausviikko 5, mutta en tajua mitä noi plus jotain tarkoittaa (esim. 5 + 2)?

- Ja ultrat ja neuvolat? Tänään soitin neuvolaan että neljä posit. testiä tehty, mitäs nyt. Antoivat puolentoista tunnin lääkäriajan syyskuun alkunn. Mitähän silloin tapahtuu kun on noin pitkä aika? ultraääni?

- Milloin voin olla varma että olen oikeasti raskaana (ei tuulimuna tms.), ekassa ultrassa? Milloin kannattaisi kertoa asiasta tuttaville eli milloin on todettu että vauva näyttää terveeltä? Joku erillinen tutkimus?

- Milloin täytyy kertoa työnantajalle?

- Ja vielä: olisi ihanaa kertoa lähimmäisille eli vanhemmille ja sisaruksille raskaudesta isänpäivänä marraskuun alussa. Antaisin sellaiset maailman paras isoisä kahvikupit omalle ja puolison isälle. Mutta näkyykö raskaus jo silloin?

Anteeksi kovin kun kyselen asioita, joihin tossa ekalla neuvolakäynnillä saisi varmaan vastaukset, mutta en jaksa odottaa..

Täälläkin oireina ihan samoja kuin teillä muillakin, ekana oireena tuli tarkentunut hajuaisti. Tuntuu tosi oudolta kuin sellaisetkin asiat haisevat kamalalle joiden hajua en ollut ennen huomannutkaan :) Täällä raskauspahoinvointi tuntuu siltä, kuin olisi ollut krapula nyt viikon yhtä soittoa. Eli tuskin alkaa missään vaiheessa tuntua siltä että harmittaa kun ei saa saunaolutta. Mutta tupakoinnin kanssa painin edelleen. Yritimme raskautta tasan vuoden ja olin jo aivan mieli maassa. Ajattelin, että itken onnesta kun teen plussatestin ja lopetan tupakoinnin tietysti heti. Nyt kävikin niin että plussattuani istuin kädet shokista täristen tupakalla. Ennen poltin 20-30 tupakkaa päivässä, nyt plussattuani on mennyt 1-5 tupakkaa päivässä. Kai se lopettaminen sujuu sitten luonnostaan kun pääsee ekaan ultraan ja saa varmistuksen, että tuolla vatsassa todella on joku jonka takia tupakointi kannattaa lopettaa. Anteeksi pitkä vieti, olen kirjoittanut tänne palstalle vain kerran ja nyt pari päivää vain lukenut muiden kirjoituksia ja vauva-lehtiä ja pohtinut asiaa ja tässä nyt tuli tällainen läpileikkaus viikon ajattelutyöstäni :)