Opiskelijat kertovat naisten seksuaalisesta ahdistelusta teekkaribileissä – "fuksirastilla" painostettu juomaan piimää miesopiskelijan haarovälistä
Kommentit (1198)
Vierailija kirjoitti:
Täälläkö ei tarvita feminismiä tai metoota?
Kuka nuo naiset pakotti tuonne osallistumaan typeryyksiin?
Aivan, itse meni leikkimään ja sitten ulvotaan metoota
Vierailija kirjoitti:
Vuodessa pitää olla yksi päivä, jolloin vanne ei purista päätä ja vietetään kimppakivaa ilman isompia estoja.
DI
Onneksi tunnen tosielämässä asiallisen DI:n. Muuten saattaisin kuvitella kaikkien olevan sovinisteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90-luvulla sanottiin Otanimessä olevan Suomen suurimman miesneitsyt keskittymän Siksi ne juotti tyttöjä ja pimää haarojen välistä-tapahtumaa neitsyt-teekkarit muisteli vielä35 v. Sen lähemmäks ne ei naista ole päässyt.
Vaikea uskoa tätä, koska palstan mukaan diplomi-insinöörimies on miesten eliittiä. Haluttu saalis avioliittoon. Mutta ajat muuttuvat.
Ei ne opiskelijat vielä tienaa 10k kuussa
golddiggerit herää vähän myöhässä
eikös yliopistot ollu maan aatelia ja älykkyyden keskittymä? Ei meillä amiksesa mitään tuollaista sikailua ollut ja naispuoliset työkaverit on teollisuudessa tai keittiössä ihan selviö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija[quote=Vierailija kirjoitti:
90-luvulla sanottiin Otanimessä olevan Suomen suurimman miesneitsyt keskittymän Siksi ne juotti tyttöjä ja pimää haarojen välistä-tapahtumaa neitsyt-teekkarit muisteli vielä35 v. Sen lähemmäks ne ei naista ole päässyt.
Vaikea uskoa tätä, koska palstan mukaan diplomi-insinöörimies on miesten eliittiä. Haluttu saalis avioliittoon. Mutta ajat muuttuvat.
Ei ne opiskelijat vielä tienaa 10k kuussa
golddiggerit herää vähän myöhässä
Ei ne kaikki valmistu. Ja jotkut jotka valmistuu menevät kortistoon tai 3-4000e/kk paskaduuneihin
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa uhriutumista taas naisilta :D Ensin mennä vapaaehtoisesti tuollaisiin bileisiin, kukaan ei pakota tekemään mitään mutta kuitenkin tehdään "ryhmäpaineen" takia. Sitten jälkeenpäin syytellään miehiä kun ei olla uskallettu avata suuta ja sanoa ei.
Tämäkin tapaus on vain uusin jakso feminístisessä uhriutumiskampanjassa missä haetaan lisää oikeuksia ilman velvollisuuksia. Kuvitellaan että tällä tavalla saataisiin naisten asemaa parannettua ilman että naisten itse tarvii tehdä mitään sen eteen. Punavihreä YLE tietenkin heti tarttuu tähän.
Ai että 18-vuotiaan fuksin pitäs tietää millaisiin juttuihin vanhemmat opiskelijat painostaa, etukäteen? Eihän kaikki tapahtumat ole häirintää, vain osa ja esim. fuksiaisissa osa rasteista on aidosti hauskoja, osa nöyryyttävää. 18-vuotiaana pari viikkoa aiemmin kotoa pois muuttaneena oli tosi hankalaa arvioida mitkä bileet on ns. normaaleja ja missä taas voi käydä huonosti. Minusta se koko häirintä perustuukin siihen et vanhemmat opiskelijat tietää, että fuksit on vähän naiiveja ja niitä on helppo huijata tekemään tyhmyyksiä. Siksi vastuu pitäs aina olla niillä vanhemmilla opiskelijoilla, ei nuorimmilla joilla ei ole vielä elämänkokemusta.
Vierailija kirjoitti:
eikös yliopistot ollu maan aatelia ja älykkyyden keskittymä? Ei meillä amiksesa mitään tuollaista sikailua ollut ja naispuoliset työkaverit on teollisuudessa tai keittiössä ihan selviö.
Tämä ei meidänkään amiksessa ollut edes kiusaamista. Varmaan ois pitäny enempi sivistyä, että ymmärtäisi noita älykkäitä sikamiehiä
Meillä abivuonna lukiossa oli joku en-enää-muista-mikä-päivä, jossa pistettiin tyttöjä ja poikia tekemään jotain panemista muistuttavia liikkeitä. Ihan ikätovereita nöyryytettiin, valittiin niitä ujoja siihen. En osallistunut mitenkään asiaan, mutta en osannut myöskään puuttua. Tuli siis yllättäen tämä ohjelmanumero. Suututti kyllä heti.
Teknillisessä korkeakoulussa en törmännyt tuollaiseen, mutta en lähtisi vannomaan, etteikö jollain toisella osastolla olisi voinut jotain tuollaista tapahtua. Oma kokemukseni silti on, että ihan asiallista ja ok oli meininki kuitenkin pääsääntöisesti, ihmiset olivat kavereita keskenään. Opiskelin yhdellä niistä osastoista, joita tytöt muutenkin suosivat, joten sukupuolijakauma oli aika tasainen.
Ehkä ylenmääräinen ryyppäyksen korostaminen on itseäni näin jälkikäteen eniten häiritsevä asia jos joku virhe pitäisi sanoa. Käsittääkseni se oli miesvaltaisilla osastoilla vielä pahempaa. Mutta ahdistelu tai huono käytös pääsääntöisesti ei. En kuitenkaan tiedä muiden osastojen kulttuuria niin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa uhriutumista taas naisilta :D Ensin mennä vapaaehtoisesti tuollaisiin bileisiin, kukaan ei pakota tekemään mitään mutta kuitenkin tehdään "ryhmäpaineen" takia. Sitten jälkeenpäin syytellään miehiä kun ei olla uskallettu avata suuta ja sanoa ei.
Tämäkin tapaus on vain uusin jakso feminístisessä uhriutumiskampanjassa missä haetaan lisää oikeuksia ilman velvollisuuksia. Kuvitellaan että tällä tavalla saataisiin naisten asemaa parannettua ilman että naisten itse tarvii tehdä mitään sen eteen. Punavihreä YLE tietenkin heti tarttuu tähän.
Ai että 18-vuotiaan fuksin pitäs tietää millaisiin juttuihin vanhemmat opiskelijat painostaa, etukäteen? Eihän kaikki tapahtumat ole häirintää, vain osa ja esim. fuksiaisissa osa rasteista on aidosti hauskoja, osa nöyryyttävää. 18-vuotiaana pari viikkoa aiemmin kotoa pois muuttaneena oli tosi hankalaa arvioida mitkä bileet on ns. normaaleja ja missä taas voi käydä huonosti. Minusta se koko häirintä perustuukin siihen et vanhemmat opiskelijat tietää, että fuksit on vähän naiiveja ja niitä on helppo huijata tekemään tyhmyyksiä. Siksi vastuu pitäs aina olla niillä vanhemmilla opiskelijoilla, ei nuorimmilla joilla ei ole vielä elämänkokemusta.
Kyllä vuonna 2020 nuoret naiset on todella tietoisia maailmanmenosta, eivätkä ole kasvaneet pullossa.
Ihan turha väittää muuta
Vierailija kirjoitti:
Sairasta mutta kuka fiksu ihminen osallistuu noihin bileisiin?
Näissä on sellainen kiristysaspekti, että muuten ei saa teekkarilakkia vappuna, jos ei kerää tarpeeksi fuksipisteitä. Pisteitä pitää olla todella paljon eli lähes kaikkeen on pakko osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Itse opiskelin 90-luvun lopussa DI:ksi ja muistan kyllä lievän ryhmäpaineen osallistua varsinkin fuksivuonna. Toisaalta se oli ryhmäyttämistä. (Ja en osallistunut kaikkeen, kun en välittänyt runsaasta alkoholin käytöstä.)
Sen sijaan tehtävien sisältö oli erittäin kilttiä. (Ja jopa siis ihan sellaistakin, et fuksiryhmän kanssa käytiin jonkun kämpillä paistamassa lettuja.)
Luulisi, et koronasyksynä nuo kaikki jääneet fukseilta vähiin.
Ja kohta alun jälkeen löysin killat, joita tosiaan oli joka lähtöön. Opiskeluajoilta olen saanut elämäni parhaimpia ystäviä, joihin olen edelleen yhteyksissä.
Tämä kuulostaa tutulta. Tuo YLE:n juttu aika vieraalta. Opiskelin TKK:lla 2000-luvulla.
Miehiltä suljetut sparrausryhmät auttavat naisia etenemään urallaan – ”Se oli kiihdytyskaista henkilökohtaiselle kehitykselle”
Aalto Women in Business -ryhmän perustajille sisällön rajaaminen vain naisille oli selvä asia.
27.3.2018
https://www.hs.fi/talous/art-2000005619117.html
Teekkarien Julkku-vappulehden taustalla kerrotaan olevan salaperäinen ”luolamieskilta”, johon ei oteta naisia – Nyt Otaniemessä kuohuu: ”Syrjintä ei ole teekkariperinne”
28.3.2018
Vierailija kirjoitti:
Miehiltä suljetut sparrausryhmät auttavat naisia etenemään urallaan – ”Se oli kiihdytyskaista henkilökohtaiselle kehitykselle”
Aalto Women in Business -ryhmän perustajille sisällön rajaaminen vain naisille oli selvä asia.
27.3.2018
https://www.hs.fi/talous/art-2000005619117.html
Teekkarien Julkku-vappulehden taustalla kerrotaan olevan salaperäinen ”luolamieskilta”, johon ei oteta naisia – Nyt Otaniemessä kuohuu: ”Syrjintä ei ole teekkariperinne”
28.3.2018
Feminismi pähkinänkuoressa.
Hyvä, jos naisten väheksyminen on loppumassa opiskelijapiireissä.
Voi kyllä olla, että kaikki naiset eivät halua sitä nähdä tai tunnustaa. Siksi aina haastattalussa toteavat, että en ole kokenut, mutta kuullut olen. Kukaan ei halua leimautua. Ehkä opiskelijakulttuurissa siis on vielä kehittämistä.
Vierailija kirjoitti:
Itse ole DI kuten miehenikin. Opiskelleet 80-90 -luvulla Oulun yliopistossa. Kumpikaan meistä ei ollut edes kuulleet tuon tyyppisistä kerhoista, joko niitä ei ollut tai kumpikaan meistä tai opiskelukavereista eivät kuuluneet tuon tyyppiseen porukkaan.
Itse olisin kävellyt ulos tuollaisesta pakkojuottotilanteesta.
Noissa jutuissa on aika hitosti väritystä, ylitulkintaa ja #metoo henkeä. Samoissa bileissä 19 tuntee olonsa kivaksi ja yksi ahdistuneeksi. Lopetetaan bileet!
Ei hitto kun aina se 1% tulee pilaamaan joka jutun.
Aivan tasan varmasti 99% tuommoiseen tapahtuvaan menevien naisten mielestä hauskaa. Ja miehet tekee ihan yhtä härskejä/tyhmiä rasteja.
Ne voi jäädä kotiin jotka vain nillittää kaikesta. Ei näihin ole pakko mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ole DI kuten miehenikin. Opiskelleet 80-90 -luvulla Oulun yliopistossa. Kumpikaan meistä ei ollut edes kuulleet tuon tyyppisistä kerhoista, joko niitä ei ollut tai kumpikaan meistä tai opiskelukavereista eivät kuuluneet tuon tyyppiseen porukkaan.
Itse olisin kävellyt ulos tuollaisesta pakkojuottotilanteesta.Noissa jutuissa on aika hitosti väritystä, ylitulkintaa ja #metoo henkeä. Samoissa bileissä 19 tuntee olonsa kivaksi ja yksi ahdistuneeksi. Lopetetaan bileet!
Kuulostaa vähän siltä, että tiedät olleesi bileissä, jossa jotakuta on kohdeltu väärin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, jos naisten väheksyminen on loppumassa opiskelijapiireissä.
Voi kyllä olla, että kaikki naiset eivät halua sitä nähdä tai tunnustaa. Siksi aina haastattalussa toteavat, että en ole kokenut, mutta kuullut olen. Kukaan ei halua leimautua. Ehkä opiskelijakulttuurissa siis on vielä kehittämistä.
metoo:stakin on jo kolme vuotta, mutta silti naiset "elävät peläten". juupajuu
Mietin aina itse, että jos vielä opiskelen niin en kyllä voisi osallistua noihin ja en siinä mielessä koe, että viihtyisin tuollaisissa tapahtumissa. Itse en edes juo oikein lainkaan, joten ehkä olisin sitten sitä joukkoa joka ei osallistuisi ja jäisin aika yksin. En ole koskaan niin paljon ymmärtänyt sitä, että miksi alkoholin pitää olla aina mukana melkein jokaisessa "hauskassa" jutussa.