Opiskelijat kertovat naisten seksuaalisesta ahdistelusta teekkaribileissä – "fuksirastilla" painostettu juomaan piimää miesopiskelijan haarovälistä
Kommentit (1198)
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt miksi myös naisten pitämillä rasteilla on jotain kumpi joukkue saa vaatteistaan pidemmän pötkön ja sitten ollaan alasti tyylisiä ratkaisuja?
Omalla ainejärjestöllä oli juurikin tollanen vaatepötkörasti ja naisten pitämänä. Lisäksi joku vanhempi opiskelija (huom. nainen) oli sitten kuvannut niitä vähäpukeisia fukseja ja laittanut kuvia johonkin Snapchattiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen nainen - tuo maailman etuoikeutetuin olento - jaksaa taas ulista ja uhriutua. Eikö hävetä yhtään?
Etuoikeutettu? Onko se tasavertaisuus ja henkilökohtainen tila sekä oikeus päättää omasta tekemisestä joku etuoikeus? Eikö sen pitäisi olla itsestäänselvyys?
Monta asiaa on edelleen pielessä jopa Suomessa. Mikä siinä on että jonkun mielestä tämmöinen on ok?
Me emme tarvitsisi edes rikoslainsäädäntöä, jos täällä kaikki olisi ja käyttäytyisi ok. Kaikki ei ole itsestäänselvää, jokin vastuu on myös ihmisellä itsellään itsestään.
Ei kai siinä..pojat vastaavasti sillilientä juomaan. Tai sillinpalasta kielellä pyydystämään naisten haalarin haaruksista...tosin tämänhän he voivatkin kokea miellyttävänä, pojat siis.
Naisten pitäisi itse tehdä asioille jotain eikä odottaa, että miehet tekee. 25-30% opiskelijoista on naisia. Koulutöitä voi tehdä naisten kesken ja keksiä vapaa-ajan tekemistä. Mitä tulee herrakerhoihin, omia kerhoja voi perustaa. Ei tarvitse tukea toimintaa. Ei tarvitse osallistua huonoihin tapahtumin. Mimmifutiksessa kaikki kutsutut ovat naisia eli on vaikea pakottaa mihinkään.
Miksi ammattikorkean opiskelijat osaavat käyttäytyä?
Meilläkin oli aikanaan lukiossa nahkiaisissa jotain makkaranpujotusta (makkara piti uittaa tytön lahkeesta sisään ja sitten vaatteiden alla kaula-aukosta ulos vai oliko se toisinpäin). Todella kiusallista, sekä sille tytölle joka tuskin edes tiesi etunimeäni että tällaiselle nörttipojulle joka muuten oli hädintuskin pitänyt edes tyttöä kädestä. Tämä siis jumppasalin esiintymislavalla, yleisönä koko lukio opettajia myöten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika usein nämä leikit on naisten keksimiä.
Sellaisten jotka haluaa tuhmalla huumorintajullaan ja räävittömyydellään päästä miesopiskelijoiden suosioon (eikä sillä kyllä saavuta mitään). Säälittävää mutta totta, olen itse yliopistossa ja näen tätä koko ajan.
Itse jättäydyn aivan kaikista opiskelijariennoista pois enkä yritä opiskelijatovereideni suuhun enkä pöksyihin. Mun ympärillä on ehkä huomattavasti vähemmän tyhjännaurajaporukkaa, kyllä, mutta kestän sen vallan hyvin ja itsetuntoni kestää sen että jokainen koulun käytävillä vastaantulija ei tiedä nimeäni. Parempi niin. Yliopisto-opiskelijakulttuuri on suurelta osin sairas, valitettavasti. Vaikutteita on haettu liikaa Amerikasta ja siellä meno on vielä hullumpaa.
Eiköhän suurin osa tyhmyyksistä ole nuorten tyhmiä päähänpistoja ilman ajatusta. Ei kai niiden suosiolla haeta jonkun suosioon pääsyä, vaan se tyhmyyksien tekemisen huuma vie ajatuksia toteutuksiksi.
Vaikka ei olisi miesyleisöä tai naisyleisöä nuorten porukassa tyhmyys tiivistyy ja jos kukaan ei erikseen estä aina kaveriporukoissakin löytyy toisten yllyttäjiä. Kun alkoholi yhdistetään, rajat helposti unohtuu. Kun sekoitetaan keskenään vähän vieraammat ihmiset, jollain yllytys menee toisen kokemaksi painostamiseksi asti vaikka yllyttäjä itse ei sitä näkisi.
Natalialta jäi nyt opiskelut vähän kesken.
Tuli tärkeämpää...
Opiskelin Tampereella 80-luvulla yhteiskuntatieteitä. Oli aika tylsä bilekulttuuri yliopistolla, tai sitten en päässyt "piireihin". Parhaat bileet ja mutkaton meno oli Hervannassa bommaribileissä, siellä tapasi eri alojen ihmisiä eikä ollut mitään kuppikuntia. Rento meininki ja kai sitä otettiin drikkiäkin ahkerasti. Kiitti teekkarit, oli hauskaa. Missä välissä ehditte opiskelemaan.
En olisi aiemmin uskonut että yliopistossa meno voisi olla tällaista. Olen tottunut siihen että minua kuunnellaan aivan kuin miehiä, mutta yliopiston ryhmätöissä minun ja toisten naisten mielipiteet on tapana yliajaa. Minun ei uskota osaavan tulkita matemaattisia kaavoja, eikä kuunnella kun avaan niitä kanssaopiskelijoille vaan mennään kysymään mieheltä miten kaava toimii. Kanssaopiskelijat, joita olen pitänyt kavereinani, ovat käyttäytyneet väkivaltaisesti vitsin varjolla. Minusta puolta pienemmän naisen kaulaan tarttuminen ei ole hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
En olisi aiemmin uskonut että yliopistossa meno voisi olla tällaista. Olen tottunut siihen että minua kuunnellaan aivan kuin miehiä, mutta yliopiston ryhmätöissä minun ja toisten naisten mielipiteet on tapana yliajaa. Minun ei uskota osaavan tulkita matemaattisia kaavoja, eikä kuunnella kun avaan niitä kanssaopiskelijoille vaan mennään kysymään mieheltä miten kaava toimii. Kanssaopiskelijat, joita olen pitänyt kavereinani, ovat käyttäytyneet väkivaltaisesti vitsin varjolla. Minusta puolta pienemmän naisen kaulaan tarttuminen ei ole hauskaa.
Ja teit rikosilmoituksen? Niinhän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi asia taisi puuttua tuosta Ylen artikkelista, mutta tuli esiin somessa. Teekkarikulttuuriin kuuluu bileiden lisäksi naisten syrjiminen opinnoissa ja työelämässä. Esim. ryhmätöissä osa miehistä ignooraa naisten ideat ja esittää ne myöhemmin omina. Osa miehistä pitää naisia typerinä, vaikka yksittäisellä naisella olisi huippuarvosanat ihan siellä samalla kurssilla missä mies itsekin on. Tuota ei voi selittää millään muulla kuin seksismillä ja valmistumisen jälkeen se jatkuu työelämässä.
Ei tässä ole kyse mistään bileistä ja että naisvihalta voisi suojautua jättämällä ottamatta paidan pois fuksirastilla. Tuo naisviha on syvällä teekkarikulttuurissa, myös luennoilla ja selvin päin.
Kasvattakaa poikanne kunnioittamaan naisia.
Hyvät lähteet taas väittämillä.
On se kumma kuinka niin kovin voimaantuneet naiset eivät kykene pitämään puoliaan.
Miehet kokee naisen hankalaksi ja aggressiiviseksi jo pelkästään siitä jos tämä korottaa ääntään.
Ota huomioon monet vähän pelkää nostavansa ääntä ryhmäpaineen ja suuren kokoeron vuoksi. Usein naiset ovat miestä lyhyempiä.Taidat olla terffi ja transfobi, on sen verran cissunormatiivisia näkemyksiä sukupuolesta. Sä et voi tietää ihmisen pronomineja tai sukupuolta päältäpäin. Mies voi menstruoida ja synnyttää, naisella voi olla ladypenis ja siemensyöksyjä. Educate yourself!
Oi, pliis älä naurata! Terffiksi haukutaan nykyään niitäkin mitkä ei suostu myymään itseään. Oikeesti?
Nyt eletään vuotta 2020 ja biologia on tosi vanhentunut tapa määritellä sukupuolta, joita on muuten huomattavasti enemmän kuin kaksi. On intersukupuolisia, jotka eivät ole kumpaakaan sukupuolta. Lisäksi etanat ja merihevoset lisääntyvät eri tavalla. Oletko muuten tsekannut kromosomisi, terf? Sorrettu määrittelee itse sortonsa!
Eli kumminkin halutaan palata ajassa taaksepäin? Jos terffiä viljelevät olisivat kiinnostuneita ihmisoikeuksista, eivät he ihannoisi ihmiskauppaa. Kaikenlainen toiminta missä hyödynnetään toisen taloudellista asemaa on riistoa. Kuitenkin tää ollaan onnistuttu kääntämään voimaantumiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ymmärrän, jos joku ei tuossa tilanteessa tekisi rikosilmoitusta. Vaaranahan on tulla joko kaveriporukan hylkäämäksi, jotka tottakai vähättelevät sitä mitä tapahtui, mikä saattaa johtaa siihen, että itsekkin alkaa epäilemään oliko tilanne oikeasti niin hirveä kuin se oli.
90-luvulla sanottiin Otanimessä olevan Suomen suurimman miesneitsyt keskittymän Siksi ne juotti tyttöjä ja pimää haarojen välistä-tapahtumaa neitsyt-teekkarit muisteli vielä35 v. Sen lähemmäks ne ei naista ole päässyt.
Riippuu alasta, millaisia asenteita on? Raksa pahimpia? Muutamat alat on naisvoittoisia.
Vierailija kirjoitti:
90-luvulla sanottiin Otanimessä olevan Suomen suurimman miesneitsyt keskittymän Siksi ne juotti tyttöjä ja pimää haarojen välistä-tapahtumaa neitsyt-teekkarit muisteli vielä35 v. Sen lähemmäks ne ei naista ole päässyt.
Vaikea uskoa tätä, koska palstan mukaan diplomi-insinöörimies on miesten eliittiä. Haluttu saalis avioliittoon. Mutta ajat muuttuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ymmärrän, jos joku ei tuossa tilanteessa tekisi rikosilmoitusta. Vaaranahan on tulla joko kaveriporukan hylkäämäksi, jotka tottakai vähättelevät sitä mitä tapahtui, mikä saattaa johtaa siihen, että itsekkin alkaa epäilemään oliko tilanne oikeasti niin hirveä kuin se oli.
Eli kerrot kuinka sinua kuristetaan, mutta et tee rikosilmoitusta? Ok.
Vierailija kirjoitti:
Parhaat miehet on taidealoilta, muodin parista, skeittareita, snoukkaajia, valtsikassa myös hyviä.
Mitkään oikis, kauppis ja teekkaripellet ei kiinnosta lähtökohtaisesti ollenkaan, rumia ja tylsiä sovinisteja suurinosa.
No ei tod taiteen ja muodin parista ainakaan! Ihan noissa piireissä olevana sanon. Taidekoulujen miesopet ovat myös ihan häiriintyneitä.
Vuodessa pitää olla yksi päivä, jolloin vanne ei purista päätä ja vietetään kimppakivaa ilman isompia estoja.
DI
”Mimmifutispeli ei jatku”, jos et niin tai näin. Eli ne muut mimmit painostaa jatkamaan. Ei ole mitään mimmifutisjoukkuetta ilman niitä mimmejä, sen kun lähtee koko joukkue pois, jos meno miesten puolelta tuollaista on.