Nelikymppisten naisten suuret ulkonäköerot
Jotenkin tuossa iässä alkaa näkyä isoja eroja ulkonäössä. Jotkut nelikymppiset naiset ovat todella tyttömäisiä, vartalo sutjakka ja pilkettä silmäkulmassa ja menisivät helposti kolmevitosista. Sitten on ikäisensä näköisiä ja joitain, jotka näyttää kymmenen vuotta vanhemmilta ylipainoineen ja Karen hiuksineen. Kolmekymppisillä ulkonäköerot eovät vielä ole kovinkaan huomattavia, vaikka olisikin ylipainoa tai laiska olemus.
Kommentit (252)
Vierailija kirjoitti:
Tuliko nyt 106 pikkuisen keksittyä tarinaa.
Ei tullu! Ihminen voi hyvin, kun näkee vaivaa ja sitten voi myös löysäillä välillä. terv. 106
Kyllä noita ulkonäköeroja on kaikenikäisissä. Muistan kun aloitin opinnot, ja ryhmässämme oli parikymppisiä vasta-aloittaneita jotka olisivat menneet 30-40-vuotiasta täti-ihmisistä. Ylipaino, huono iho, hamppuhiukset ja säkkimäiset vaatteet tekevät ihmisestä iättömän :D
Vierailija kirjoitti:
Minä taidan kuulua niihin hyvin säilyneisiin nelikymppisiin, toistuvasti luullaan alle kolmekymppiseksi. Mulla on periaatteessa aika hyvät elintavat, en tietenkään polta jne. Mutta biletän kyllä moninkertaisesti ikätovereihini nähden, koska haluan ja voin, olenhan onnellinen, vapaaehtoisesti lapseton. Oma epäilykseni on, että näytän nuoremmalta, koska lapsettomana voin nukkua niin paljon kuin haluan ja lisäksi olen pitänyt tiukasti huolta, että en uhraa itseäni työelämälle, vaan teen työtä hyvällä meiningillä. Niin ja liikunta on kans tosi tärkeä homma ja kasvissyönti.
Näytän varmaan myös alle kolmekymppiseltä koska sain lapset 20+ ja he ovat jo aikuisia, saan nukkua niin paljon kuin haluan. Tosin en ole uupunut, että ihan normaaleilla yöunilla pärjään. Lisäksi olen samoissa mitoissa kuin teininä ja elän terveellisesti. Töitä en ole koskaan paiskinut liikaa vaan se on enemmänkin harrastus kun on rikas mies, joka musta tykkää. Niin kyllä mä varmaan alle kolmekymppisestä menen. Lisäksi vanhenen jatkossa paremmin kuin sinä koska lapsia saaneet naiset ovat vanhetessaan onnellisempia mitä isommiksi lapset kasvaa ja meillähän ne onkin jo aikuisia. Niin kolmekymppisestä menen ja uskot sen. :3
N43
Hassu fakta mutta tosiasia että nelikymppisistä naisista rupsahtaneimpia ovat ne jotka ovat elelleet lapsettomina. On "nautittu elämästä". Ovat myös täysin ulkona siitä mitä maailmassa tapahtuu ja elelevät niissä tunnelmissa ja asioissa jotka tapahtuivat silloin kun olivat kaksikymppisiä. Mutta luulevat olevansa helkkarin seksikkäitä ja tiedostavia:D ( just niitä jotka puhelevat törkeitä kavereiden kakskymppisille lapsille ja puristelevat teinipoikia perseestä)
Vierailija kirjoitti:
Hassu fakta mutta tosiasia että nelikymppisistä naisista rupsahtaneimpia ovat ne jotka ovat elelleet lapsettomina. On "nautittu elämästä". Ovat myös täysin ulkona siitä mitä maailmassa tapahtuu ja elelevät niissä tunnelmissa ja asioissa jotka tapahtuivat silloin kun olivat kaksikymppisiä. Mutta luulevat olevansa helkkarin seksikkäitä ja tiedostavia:D ( just niitä jotka puhelevat törkeitä kavereiden kakskymppisille lapsille ja puristelevat teinipoikia perseestä)
Ei kannata yleistää kun ei se ole totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taidan kuulua niihin hyvin säilyneisiin nelikymppisiin, toistuvasti luullaan alle kolmekymppiseksi. Mulla on periaatteessa aika hyvät elintavat, en tietenkään polta jne. Mutta biletän kyllä moninkertaisesti ikätovereihini nähden, koska haluan ja voin, olenhan onnellinen, vapaaehtoisesti lapseton. Oma epäilykseni on, että näytän nuoremmalta, koska lapsettomana voin nukkua niin paljon kuin haluan ja lisäksi olen pitänyt tiukasti huolta, että en uhraa itseäni työelämälle, vaan teen työtä hyvällä meiningillä. Niin ja liikunta on kans tosi tärkeä homma ja kasvissyönti.
Näytän varmaan myös alle kolmekymppiseltä koska sain lapset 20+ ja he ovat jo aikuisia, saan nukkua niin paljon kuin haluan. Tosin en ole uupunut, että ihan normaaleilla yöunilla pärjään. Lisäksi olen samoissa mitoissa kuin teininä ja elän terveellisesti. Töitä en ole koskaan paiskinut liikaa vaan se on enemmänkin harrastus kun on rikas mies, joka musta tykkää. Niin kyllä mä varmaan alle kolmekymppisestä menen. Lisäksi vanhenen jatkossa paremmin kuin sinä koska lapsia saaneet naiset ovat vanhetessaan onnellisempia mitä isommiksi lapset kasvaa ja meillähän ne onkin jo aikuisia. Niin kolmekymppisestä menen ja uskot sen. :3
N43
Juuri näin, uni ja lepo sekä stressittömyys ovat niin tärkeitä elementtejä! Ja terveellisesti eläminen muutoinkin. Olen toki kuullut näistä tutkimuksista, että lapsettomat ovat onnettomampia (keskimäärin) vanhempana, mutta toki muunlaistakin tutkimusta löytyy myös ja aika näyttää miten sinulle ja minulle käy, toisaalta voiko sitä onnellisuutta verrata ihmisten välillä? Tähän mennessä (40+) oma kokemukseni vapaaehtoisesta lapsettomuudesta on oikeastaan vain myönteinen ja en voi kuin suositella heille, joille se sopii. Ja joo, ei ole kaikille sopiva valinta.
Olen lähes varma, että kukaan yli +40v ei näytä alle 30-vuotiaalta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä paistaa katkeruus omista valinnoista tässä... Hei camoon, mihinkähän tämä "fakta" perustuu? Taisi olla vain oma (turhautunut) mielipiteesi ja mietippä hetki, että mihin se mielipide mahtaa perustua.
Oletko koskaan katsonut nelikymppisiä miehiä? Valtaosa on läskejä, mutta onneksi joukossa on hoikkia pyöräilijöitä tai muuten urheilullisia.
Töissä pari-kolmekymppisissä miehissä on valtavia eroja. Neljä- tai viisikymmentä kiloa ylipainoa tai treenattu olemus.
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppiset naiset sitä ja tätä. Kovin suomalainen puheenaihe, joka kertoo kulttuurissa piilevästä ikärasismista ja siitä ettei nainen ole oikeastaan koskaan OIKEAN ikäinen. Tätä aihetta vatvotaan harva se päivä!
Oon yli 40 ja voin sanoa että taatusti vanhemman näköinen kuin 30 vuotias mutta yleistäen sata kertaa paremman näköinen ihan jo pelkästään tyylin johdosta. On aivan sama minkä ikäinen olet jos sulla on huono tyyli. Ja suomalaisilla olisi kehitettävää tässä. Iälle ei edelleenkään mitään mahda, joten on turha miettiä miksi tietyn ikäinen nainen näyttää siltä tai tältä kun kyseessä ei ole homogeeninen joukko. Nauttikaa nuoruudesta niin kauan kun sitä kestää, mutta kehittäkää sitä tyylipuolta ja huolehtikaa siitä että pysytte hoikkina.
Samaa mieltä!
Vierailija kirjoitti:
Olen lähes varma, että kukaan yli +40v ei näytä alle 30-vuotiaalta.
No ei tasan näytäkään. Hyvinsäilyneeltä voi näyttää koska eihän nelikymppinen, jolla elämäntavat kunnossa eikä kohtuutonta stressiä (joka voi seurata myös avioerosta tai työttömyydestä, sairastumisesta, ei vain lapsista) eivät vanhoilta näytäkään. Varsinkin jos käyttää rahaa kauneudenhoitoon. Esimerkkinä tulee mieleen Meghan, täyttänee pian 40? Ei näytä hassummalta kuin alle 30-vuotias, muttei myöskään alle 30-vuotiaalta. Lisäksi vaikka hän sai esikoisensa 37-vuotiaana ja on nyt pienen lapsen äiti, niin näyttääkö hän rupsahtaneen näiden vuosien sisällä kun tuli äidiksi? Ei mielestäni. Vaikka Meghan esimerkiksi näytti pyrkivän edustuskuntoon paljon rennommin kuin monet julkkisäidit. Tosin epäilyjähän oli, että käyttivät sijaissynnyttäjää, mutta tuskin silloin olisi vatsa ollut sillä tavalla iso kun esittelivät poikansa... Olisiko siis yksilökohtaista, vain mammat eivät rupsahda, vain velat eivät rupsahda, kaikilla se on edessä.
N43
Vierailija kirjoitti:
Niin? Nelikymppinen nainen voi olla yli kaksikymppisen aikuisen lapsen äiti, jopa mummo lapsenlapselleen. Tai hänellä ei ole vielä ensimmäistäkään lasta.
Ai miten se mihinkään liittyy? Minulla on 3 lasta ja olen nuorekas ja tyttömäinen. Työkaveri on kymmenen vuotta nuorempi lapseton tantta. Kaikki uudet työntekijät luulevat että olen häntä nuorempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko tämä tarkoitettu naistenhaukkumisketjuksi vai mikä on pointti. Miehillä ja muilla sukupuolilla ihan sama juttu muuten.
Nyt kyllä hämmentää... Mitä muita sukupuolia on kuin nainen ja mies? Ja nyt ei käy vastaukseksi se pienen pieni prosentti intersukupuolisista.
Katsotko kaikkea tiukan biologian kannalta? Oletko siis itsekin eläin? Toimitko vain vaistojesi varassa, ruumiisi armoilla?
Mua luullaan koko ajan just ja just 20 vuotiaaksi. Olen elänyt kuin pellossa enkä panostanut kauneudenhoitoon mitenkään.
Naisten kannattaisi ymmärtää, että se kehon rasvakoostumus muuttuu iän myötä.
Kasvoista sen ikääntymisen näkee. Ja kasvot näyttävät ikääntyneiltä liian alhaisen rasvaprosentin kanssa. Joillakin 30 vuotiailla fitness urheilijoilla on 45v vuotiaan naama. Jotta haluat säilyttää mahdollisimman nuorekkaat kasvot mahdollisimman pitkään, niin sinun pitää kasvattaa sitä rasvaprosentiasi pikkuhiljaa. Ja ei sun pidä 45 kiloa lihota ja syödä sitä varten rekallista suklaata, mutta osapuileen 5-10 kiloa painoa pitäisi olla enemmän kuin 25 vuotiaana, jotta kasvoissa säilyy nuorekkuus. Ja mitä vanhemmaksi tulet sitä enemmän rasvaprosentin täytyy nousta. Se nuorukkuuden lähde on siis ihan rehellinen ihra, se pitää meidät nuorina.
Vierailija kirjoitti:
Mua luullaan koko ajan just ja just 20 vuotiaaksi. Olen elänyt kuin pellossa enkä panostanut kauneudenhoitoon mitenkään.
Mua luullaan myös jopa alaikäiseksi, joskus, tais siis vanhemmat ihmiset saattaa luulla. Olen kohta 30 v, mutta nuoreksi naiseksi lyhyt, 160/alle 50. On ylipäänsä aika tyttömäinen vartalo ja normaalit, nätit kasvot, nuoren naisen tyyli. Bussissa tarjottiin lastenlippua viimeksi muutama kuukausi sitten, en kuitenkaan uskaltanut ostaa koska JOS elämäni ensimmäisen kerran olisi tullut tarkistaja.. 😅Tällä hetkellä asia ei ihan hirveästi imartele kun on lapsiakin ja kaikki eivät suhtaudu neutraalisti "teiniäiteihin". Mulle on jopa perhekahvilassa vihjailtu, että ensin pitäisi olla koulut käytynä ennen kuin alkaa perhettä perustamaan. Hitto kun olisin tajunnut vastata, riittääkö vakituinen päivätyö, mutta enpä tajunnut.. Myös mun mies on mielestäni nuoren oloinen ikäisekseen, on myös vähän lyhyt, kauniit silmät ja korkea otsa. Mut hyvältä näyttää. En sitten tiedä kuinka hyvin nämä piirteet sopii keski-ikäistyessä - nuorentaako vai näyttääkö epäkypsältä. Otsikko kun on nelikymppisten naisten suuret ulkonäköerot niin aika erilaisiltahan kaikki näyttää näin ei-kasvosokean vinkkelistä.
Minulla oli kaksi 65-75 vuotiasta ystävätärtä. Molemmat erittäin hoikkia tai oikeastaan laihoja. Käyttivät farkkuja jne molemmat niin kauempaa näyttivät todella nuorehkoilta ja nuorekkailta. Lähietäisyys paljasti valtavat uurteet varsinkin tämän laihemman naisen kasvoilla. Siis todella ryppyiset kasvot.
Sitten voi olla pyylevä nainen niin näyttää kauempaa paljon vanhemmalta kuin onkaan koska tulee sellainen "tantta-efekti".
Minusta ulkonäköerot alkaa huomata jo ennen kolmeakymppiä. Kolmekymppisissä on jo vaikka minkä näköisiä naisia: Tosi kauniita ja pirteitä, ja myös tosi vanhentuneita ja väsähtäneitä.