Nelikymppisten naisten suuret ulkonäköerot
Jotenkin tuossa iässä alkaa näkyä isoja eroja ulkonäössä. Jotkut nelikymppiset naiset ovat todella tyttömäisiä, vartalo sutjakka ja pilkettä silmäkulmassa ja menisivät helposti kolmevitosista. Sitten on ikäisensä näköisiä ja joitain, jotka näyttää kymmenen vuotta vanhemmilta ylipainoineen ja Karen hiuksineen. Kolmekymppisillä ulkonäköerot eovät vielä ole kovinkaan huomattavia, vaikka olisikin ylipainoa tai laiska olemus.
Kommentit (252)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko tämä tarkoitettu naistenhaukkumisketjuksi vai mikä on pointti. Miehillä ja muilla sukupuolilla ihan sama juttu muuten.
Sukupuolet ovat kyllä ihan miehet ja naiset vaan.
Kokemus sulla voi olla ihan mikä vain ja sen kun, ei ole muilta pois - ellet sitten ala vaatia että muutkin uskovat juttuihisi.
Ketjun sisällöstä: mitä sitten että on eroja? En ole erityisen rupsahtanut vielä, mutta se on edessä kaikilla. On vähän lyhytnäköistä alkaa nälviä muita. Ei meistä muutenkaan kukaan miltään nuorelta näytä paitsi omissa kuvitelmissaan. Se on ihan normaalia, että vanhenee.
No jos on vaikka sekä miehen että naisen sukupuolielimiä, niin on ehdottomasti vain mies tai nainen? Tai on eri sukupuolta mihin syntynyt, se on susta valhetta?
Kyllä ikäistään nuoremman näköisiä on. Mullekin niin sanoi moni ihminen, ei ollu mun kuvitelmaa, ei käynyt mieleskään.
Intersukupuolisuus on kehityksellinen häiriö, ei sukupuoli/a. Jos joku kokee olevansa mies, vaikka on syntynyt naiseksi niin kyllä se hänen kehonsa on kuolemaan asti silti joka solultaan naisen keho. Voi sen toki saada miehekkäämmäksi hormoneilla ja leikkauksilla.
Ikäistään nuoremmalta voi tietenkin näyttää. Ei nuorelta. Ovat kaksi eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Ottakaas naiset mallia näistä kaunottarista https://www.is.fi/viihde/art-2000007648352.html 😉
Huh huh, millä konsteilla tuo on mahdollista? Käsittääkseni heille ei pahemmin ole kauneusoperaatioita tehty 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppiset naiset sitä ja tätä. Kovin suomalainen puheenaihe, joka kertoo kulttuurissa piilevästä ikärasismista ja siitä ettei nainen ole oikeastaan koskaan OIKEAN ikäinen. Tätä aihetta vatvotaan harva se päivä!
Oon yli 40 ja voin sanoa että taatusti vanhemman näköinen kuin 30 vuotias mutta yleistäen sata kertaa paremman näköinen ihan jo pelkästään tyylin johdosta. On aivan sama minkä ikäinen olet jos sulla on huono tyyli. Ja suomalaisilla olisi kehitettävää tässä. Iälle ei edelleenkään mitään mahda, joten on turha miettiä miksi tietyn ikäinen nainen näyttää siltä tai tältä kun kyseessä ei ole homogeeninen joukko. Nauttikaa nuoruudesta niin kauan kun sitä kestää, mutta kehittäkää sitä tyylipuolta ja huolehtikaa siitä että pysytte hoikkina.
Joo oh. Ei ne hip zaratrendit saa näyttämään ketään keski-ikäistä yhtään nuorekkaammalta.
Ihanko tosi Zara❤️ Haluisin kyllä tavata sut silmästä silmään! Kyllä se keski-ikä sullekin koittaa, sitä ennen tosi hyvä kaivaa sitä omaa kuoppaa ja kommentoida sitä miltä samaa sukupuolta olevat vanhemmat naiset stereotyyppisesti näyttää! Voimaannuttavaa, eikö! Muista myös jatkaa sen itsetunnon rakentamista ja tyylin kehittämistä, se kantaa sitten hedelmää keski-iässä. Hiljaa hyvä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän olevani nuorekas 43 v, koska kymmenisen vuotta nuoremmilla alkaa näkyä otsavekit ja harakanvarpaita....joita siis minulla ei ole enkä ole niitä tilannutkaan ;)
Etkä samalla huomaa itsessäsi muita ikäänymisen merkkejä, joita muut kyllä näkevät.
Vierailija kirjoitti:
Pulleat naiset aina näyttää vanhemmilta, iästä riippumatta.
Niin? Mitä sitten? Edelleen odotan vastausta kysymykseen, mitä väliä sillä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä erot on selkeämpiä.
Tiedän miehiä, joilla esimerkiksi hiukset ovat lähteneet jo kolmikymppisenä ja toisilla pehko vielä viisikymppisenäkin, tosin jo harva pehko siinä vaiheessa.
Harmaantuminen alkaa miehillä miltei poikkeuksetta aikaisemmin, kuin naisella ja se voi vääristää todella paljon. Reilu kolmikymppinen mies kun alkaa kasvattaa partaa, johon alkaa ilmestyä harmaata, ni pomppaa viisikymppiseksi samantien. Sileä otsa ei pelasta, jos parta on harmaa.
Totta on, että miehet ja naisetkin komistuvat /kaunistuvat vanhetessaan, mutta vain siihen nelikymppiseksi saakka. Sen jälkeen alkaa kyllä rankka "pudotuspeli" niille, joita ulkonäkö vielä kyseisessä iässä kiinnostaa.Naiset kaunistuvat n. kolmekymppisiksi asti, mutta vain naisten silmissä.
Jokainen aiheesta tehty tutkimus on päätynyt samaan lopputulokseen: 19-50v miesten silmissä nainen on kauneimmillaan parikymppisenä. n. 19-21v.
Niin? Miten tuo(n pitäisi) minun elämääni heilauttaa? Minustakin nuoret naiset ovat kauniimpia perinteisillä kauneusstandardeilla kuin vanhemmat. Mitä sitten, mitä siitä seuraa, mitä tapahtuu?
N50+
Sen on vain tarkoitus tehdä sinusta helpompi reikä, jos pidät itseäsi rumana ja vanhana, halua epätoivoisesti kaikilta miehiltä hyväksyntää (niiden mielestä m u naa), ja annat siis kaikille joka paikassa.
Miesten logiikkaa, niiden mielestä naisilla ei ole omaa elämää tai mitään muutakaan, ne ajattelee vain miehiä ja sitä mitä miehet ajattelee niistä, siis näin miesten mielikuvituksessa. Niistä on iso osa persi.häiriöisiä, ja ne näkee kaiken itsensä kautta sen takia.
Miehet käyttää tuota kaikkeen ja kaikkiin, "olet ruma", "olet miehekäs", "olet epähaluttava" jne. ad nauseam, anna reikää.
Tämä on valitettavasti totta. Edelleen vallalla takapajuinen asenne, ajalta jolloin naisilla ei oikeuksia. Tasa-arvo tulee ajatuksiin aika hitaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppiset naiset sitä ja tätä. Kovin suomalainen puheenaihe, joka kertoo kulttuurissa piilevästä ikärasismista ja siitä ettei nainen ole oikeastaan koskaan OIKEAN ikäinen. Tätä aihetta vatvotaan harva se päivä!
Oon yli 40 ja voin sanoa että taatusti vanhemman näköinen kuin 30 vuotias mutta yleistäen sata kertaa paremman näköinen ihan jo pelkästään tyylin johdosta. On aivan sama minkä ikäinen olet jos sulla on huono tyyli. Ja suomalaisilla olisi kehitettävää tässä. Iälle ei edelleenkään mitään mahda, joten on turha miettiä miksi tietyn ikäinen nainen näyttää siltä tai tältä kun kyseessä ei ole homogeeninen joukko. Nauttikaa nuoruudesta niin kauan kun sitä kestää, mutta kehittäkää sitä tyylipuolta ja huolehtikaa siitä että pysytte hoikkina.
Joo oh. Ei ne hip zaratrendit saa näyttämään ketään keski-ikäistä yhtään nuorekkaammalta.
Ihanko tosi Zara❤️ Haluisin kyllä tavata sut silmästä silmään! Kyllä se keski-ikä sullekin koittaa, sitä ennen tosi hyvä kaivaa sitä omaa kuoppaa ja kommentoida sitä miltä samaa sukupuolta olevat vanhemmat naiset stereotyyppisesti näyttää! Voimaannuttavaa, eikö! Muista myös jatkaa sen itsetunnon rakentamista ja tyylin kehittämistä, se kantaa sitten hedelmää keski-iässä. Hiljaa hyvä tulee.
Miksi mollaat nuorempien itsetuntoa? On totta, että tyylikkääksi itseään kehuvat ovat usein aika massaa muiden silmissä, iästä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä erot on selkeämpiä.
Tiedän miehiä, joilla esimerkiksi hiukset ovat lähteneet jo kolmikymppisenä ja toisilla pehko vielä viisikymppisenäkin, tosin jo harva pehko siinä vaiheessa.
Harmaantuminen alkaa miehillä miltei poikkeuksetta aikaisemmin, kuin naisella ja se voi vääristää todella paljon. Reilu kolmikymppinen mies kun alkaa kasvattaa partaa, johon alkaa ilmestyä harmaata, ni pomppaa viisikymppiseksi samantien. Sileä otsa ei pelasta, jos parta on harmaa.
Totta on, että miehet ja naisetkin komistuvat /kaunistuvat vanhetessaan, mutta vain siihen nelikymppiseksi saakka. Sen jälkeen alkaa kyllä rankka "pudotuspeli" niille, joita ulkonäkö vielä kyseisessä iässä kiinnostaa.Naiset kaunistuvat n. kolmekymppisiksi asti, mutta vain naisten silmissä.
Jokainen aiheesta tehty tutkimus on päätynyt samaan lopputulokseen: 19-50v miesten silmissä nainen on kauneimmillaan parikymppisenä. n. 19-21v.
Niin? Miten tuo(n pitäisi) minun elämääni heilauttaa? Minustakin nuoret naiset ovat kauniimpia perinteisillä kauneusstandardeilla kuin vanhemmat. Mitä sitten, mitä siitä seuraa, mitä tapahtuu?
N50+
Sen on vain tarkoitus tehdä sinusta helpompi reikä, jos pidät itseäsi rumana ja vanhana, halua epätoivoisesti kaikilta miehiltä hyväksyntää (niiden mielestä m u naa), ja annat siis kaikille joka paikassa.
Miesten logiikkaa, niiden mielestä naisilla ei ole omaa elämää tai mitään muutakaan, ne ajattelee vain miehiä ja sitä mitä miehet ajattelee niistä, siis näin miesten mielikuvituksessa. Niistä on iso osa persi.häiriöisiä, ja ne näkee kaiken itsensä kautta sen takia.
Miehet käyttää tuota kaikkeen ja kaikkiin, "olet ruma", "olet miehekäs", "olet epähaluttava" jne. ad nauseam, anna reikää.
Tämä on valitettavasti totta. Edelleen vallalla takapajuinen asenne, ajalta jolloin naisilla ei oikeuksia. Tasa-arvo tulee ajatuksiin aika hitaasti.
Onpa lapsellista, ja ennen kaikkea itsekästä kuvitella olevansa toisen elämän keskipiste. Mistä näitä napanöyhdänkaivajia lie tullutkin, varmaan kasvatettu vaatimatta mitään.
Itse alan jostain syystä rupsahtaa pahasti nyt neljäkymppisenä, paljon pahemmin kuin monet tuttavani. Ehkä johtuu siitä, etten ole niin jaksanut hoitaa itseäni, ihoa jne. Liikuntaa harrastan kyllä säännöllisesti, ja ruokavalio on melko terveellinen. Kaipa geeneilläkin on vaikutusta, minulla kun ei ole muutenkaan käynyt tuuria geneettisen loton kanssa.
Mistä taas tämä hoikkien ja sporttisten naisten haukkuminen? Käyn 5 krt viikossa salilla, ja näen paljon kauniita, hoikkia ja sporttisia nelikymppisiä naisia. Eivät ole mitään ryppyisiä rusinoita vaan hyväkuntoisia ja hyvännäköisiä naisia, jotka elävät terveellisesti ja pitävät itsestään huolen. Ne terveet elintavat todellakin näkyy. Esim itse olen 45 v ja rasvaprosenttini on 22%. Minulla ei ole yhtään ryppyjä vielä tullut, ja kuntosalilla eräs nainen yht äkkiä kehui; sinulla on todella kaunis ja hehkeä iho!
En ole koskaan tupakoinut, liikun 5 krt viikossa, syön terveellisesti ja kasvispainotteisesti, vältän alkoholia, sokeria ja höttöhiilareita, juon vettä 2-3 L päivässä, nukun 8-9 tuntia yössä. Tässä iässä terveelliset valinnat ja säännöllinen liikunta näkyy ulkonäössä.
Tulkaa katsomaan urheilupaikoille! Siellä näkyy sporttisia ja hyvinvoivan näköisiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elintavat alkaa näkyä. Miten paljon vetää gluoosifruktosisiirappia, sokeria, alkoholia.. saatika tupakkaa. Syökö lisäainesontaa, pikaruokaa miten paljon vai normaalia ruokaa.
Ei hoikkakaan ole kuiva rypistynyt rusina kun syö kunnollista normaalirasvaista ruokaa.
Minusta taas näyttää ettei ne elintavat vaikuta muuhun kuin toki painoon. Muuten vanhenemiseen tuntuu vaikuttavan lähinnä geenit. Esim mulla työkaveri, joka näyttää ehkä 35 v vaikka on 46, ja on sanonut olevansa pelkän roskaruoan syöjä, alkoholin suurkuluttaja eikä harrasta liikuntaa. Sitten tunnen myös terveysintoilijat jotka on ihan rusinoita.
Ei se ole terveellistä, että kuivattaa ja kituuttaa itsensä ryppyiseksi rusinaksi. Kohtuullinen liikunta on parasta, ei mikään hirmukidutusrääkki tee hyvää enää tuossa iässä. Jos nuorempanakaan.
Eikä myöskään mikään salaatinlehti, light, rypsiöljyruokavaliokaan ole hyväksi aikuiselle naiselle. Vaan tasapainoinen, ravinteikas ja luonnollinen ruoka. Iho ja monet muut elimet tarvitsevat kunnollisia rasvoja.
Ihmisillä on edelleen tiukassa luulo, että 80-luvun aerobic-rääkki ja kevyttuotteet ja itsensä nälkiinnyttäminen on "terveellistä". No ei ole. Keho tarvitsee työtä mutta myös lepoa ja lempeyttä.
Samoin stressi ei tee hyvää- ei terveydelle eikä iholle eikä naamalle.
Suuressa kuvassa nämä kaikki kyllä näkyy naamassakin. Toki poikkeuksia aina löytyy, mutta suuressa kuvassa näin.
Laihat naiset on kauneimpia. Harmittaa hyväkuntoisena miehenä kun vain punkerot kiinnostuvat.
M/40
Ime ittees, sovinistikallu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on Karen-tukka?
Mulla ollut teinistä asti samanlainen lyhyt tukka, tykkään.Kuvien mukaan Victoria Beckham n vuonna 2000 tai Jane Fonda milloin vaan. Myös Osbournen tädin ns höyhen-tukka oli Karen. Eli joko outo kananperse-pixie, tai liian suuri voluumi ja purkki lakkaa tai sitten höyheneksi latvoista sojoittamaan leikattu ja lakkaa taas reilusti.
Jannika B:n kaksoisvärjäys myös ja ylipäänsä kaikki räväkät kouvolapunaiset palkkiraidat.
Siinä iässä alkaa jyvät erottua akanoista ja rotunaiset persjalka maatuskoista
M25 kirjoitti:
Minkä takii AP mainitsi naiset erikseen? :o Eikö tuo päde miehiin? Mie vähä luulen, et pätee! :D Jos mies on ollu koko nuoruutensa urheilullinen ja hyvässä kunnossa tai laiha luikku, nii vähä luulen, et sama jatkuu myös myöhemmällä iällä. Ja jos on nuorena lihava, nii jos ei tee asian etee mitää, nii pysyy lihavana. Ja kyl miehet vanhenee iha samalla tavalla kui naiset. :D Toiset näyttää teineiltä ja toiset vanhoilta papparaisilta. En ny tajuu, miks täs puhutaan vain naisista…
Koska naisten ulkonäöllä on paljon suurempi merkitys parisuhteiden muodostumisen ja kestämisen kannalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Nelikymppinen nainen voi olla yli kaksikymppisen aikuisen lapsen äiti, jopa mummo lapsenlapselleen. Tai hänellä ei ole vielä ensimmäistäkään lasta.
Aloituksessa oli kyse ulkonäöstä. Kyllä 20-vuotias äiti näyttää nuoremmalta kuin 40-vuotias äiti tai 40-vuotias lapseton. Ja 50-vuotias mummo nuoremmalta kuin 60-vuotias teinin mamma.
Pikkulapsivuosien jälkeen useat ryhdistäytyy, ei ulkonäöstä voi todellakaan päätellä onko ihmisellä lapsia vai ei. Ja luonto nyt on caan järjestänyt niin, et hyvät geenit tuottaa hyvän ulkonäln joka tuottaa paremmat todennäköisyydet lisääntyä. Monesti lähtöluvutkin on lapsellisella jo paremmat. Rn tunne yhyään rupsahtanutta äitiä.
Elävästä elämästä esimerkki. Olin 30-vuotias kun olin ystäväni kyyditsemänä (hän 35 silloin) kovassa kuumeessa lääkärissä. Sain suonensisäisesti antibioottia ja paikalla oleva hoitaja erehtyi luulemaan ystävääni äidiksi. Minä olen hoikka ja hän runsaasti ylipainoinen. Mutta olemus jotenkin hämäsi hoitajan. Jälkeen päin on naurettu asialle.
Päihteet ja auringonotto näkyy naamassa kaikkein eniten.
Narsistisen päivät kuluu ulkonäköasioita pohtiessa. Mahtavaa, että aika kuluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottakaas naiset mallia näistä kaunottarista https://www.is.fi/viihde/art-2000007648352.html 😉
Huh huh, millä konsteilla tuo on mahdollista? Käsittääkseni heille ei pahemmin ole kauneusoperaatioita tehty 👍
Hyvät geenit ja ovat hoitaneet itseään. Upeita naisia, siinä moni parikymppinen kalpenee vieressä.
Onhan muissakin ikäluokissa havaittavissa tuo sama ilmiö. Jotkut ei näytä ikäiseltään. Saatiin seurustelun alkuaikoina miehen kanssa kommentteja ikäerosta, paitsi että... ihmettelijöillä meni ikäero väärin päin ja arvio vuosia yläkanttiin.