Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nelikymppisten naisten suuret ulkonäköerot

Vierailija
28.11.2020 |

Jotenkin tuossa iässä alkaa näkyä isoja eroja ulkonäössä. Jotkut nelikymppiset naiset ovat todella tyttömäisiä, vartalo sutjakka ja pilkettä silmäkulmassa ja menisivät helposti kolmevitosista. Sitten on ikäisensä näköisiä ja joitain, jotka näyttää kymmenen vuotta vanhemmilta ylipainoineen ja Karen hiuksineen. Kolmekymppisillä ulkonäköerot eovät vielä ole kovinkaan huomattavia, vaikka olisikin ylipainoa tai laiska olemus.

Kommentit (252)

Vierailija
141/252 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on määritellyt miltä kenenkin kuuluu näyttää tietyssä iässä? Onko tästä ollut oikein joku kokous, missä nämä kriteerit on määritelty? 

Vierailija
142/252 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet terveys- ja liikuntaintoilijat on lähipiirissä aika rupsahtaneen näköisiä 40 vuotiaina. Kyllä se itselläkin näkyi ryppyinä kun paljon liikkui 33 vuotiaana ja rasvat lähti sitten myös naamasta, näytän paremmalle kun osa kiloista tuli takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/252 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millanen on Karen-tukka? Onko se sama kuin menopaussikypärä?

Googeloi "Karen hair"

Ai se on takaa kananperse ja sitten pitkä sivuheitto lisäksi. Ja palkkiraidat? Eikö toi ole vuosi 2005 vai onko tollasta enää kellään?

Näkee tuollaisia vieläkin. Yleensä käyttäjät ovat arviolta nelikymppisiä, mutta olen nähnyt tuollaisen myös parikymppiselläkin.

Vierailija
144/252 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nelikymppiset naiset sitä ja tätä. Kovin suomalainen puheenaihe, joka kertoo kulttuurissa piilevästä ikärasismista ja siitä ettei nainen ole oikeastaan koskaan OIKEAN ikäinen. Tätä aihetta vatvotaan harva se päivä!

Oon yli 40 ja voin sanoa että taatusti vanhemman näköinen kuin 30 vuotias mutta yleistäen sata kertaa paremman näköinen ihan jo pelkästään tyylin johdosta. On aivan sama minkä ikäinen olet jos sulla on huono tyyli. Ja suomalaisilla olisi kehitettävää tässä. Iälle ei edelleenkään mitään mahda, joten on turha miettiä miksi tietyn ikäinen nainen näyttää siltä tai tältä kun kyseessä ei ole homogeeninen joukko. Nauttikaa nuoruudesta niin kauan kun sitä kestää, mutta kehittäkää sitä tyylipuolta ja huolehtikaa siitä että pysytte hoikkina.

Miksi mun pitäisi kehittää tyyliäni? Se on juuri sellainen kuin haluan. Pidän löysistä mustista vaatteista. Nautin elämästäni. En tarvitse muilta huomiota. Mies on enkä haluaisi sellaista miestä, jolle minä en kelpaa sellaisena kuin olen.

Vierailija
145/252 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin sairauden takia nopeasti ja se vanhensi minua huomattavasti. Aikaisempi pullanaamani oli aika armollinen ryppyjä kohtaan!  Sain painoa takaisin kun sairaus oli jotenkin selätetty mutta kasvot eivät palautuneet ennalleen. Eipä sillä väliä, terveyshän se tärkeintä on.

Vierailija
146/252 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsauurteet ja silmäkulmarypyt saattaa olla tosi selkeät jo 27 vuotiaalla tai sitten ei juuri lainkaan jollain 40 vuotiaalla, ollaan yksilöitä siinäkin.

Vierailija
147/252 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Nelikymppinen nainen voi olla yli kaksikymppisen aikuisen lapsen äiti, jopa mummo lapsenlapselleen. Tai hänellä ei ole vielä ensimmäistäkään lasta.

Miten äitiys tai isoäitiys tuhoaa ulkonäön? Ei se mikään automaatio ole, vaan omista elämäntavoista ja valinnoista kiinni.

Vierailija
148/252 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Nelikymppinen nainen voi olla yli kaksikymppisen aikuisen lapsen äiti, jopa mummo lapsenlapselleen. Tai hänellä ei ole vielä ensimmäistäkään lasta.

Miten äitiys tai isoäitiys tuhoaa ulkonäön? Ei se mikään automaatio ole, vaan omista elämäntavoista ja valinnoista kiinni.

Geeneistä kuitenkin enimmäkseen.

Vierailija
149/252 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos mässytät roskaruokaa, lihot, syöt ravintoköyhästi, poltat, juot alkoholia viikonloppuisin, valvot" eli elän ja nautin elämästä....näytän sitten miltä näytän. Kerran täällä vain eletään

Vierailija
150/252 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen aiheesta tehty tutkimus on päätynyt samaan lopputulokseen: 19-50v miesten silmissä nainen on kauneimmillaan parikymppisenä. n. 19-21v.

Ei pidä paikkaansa.

Miehet sanoivat siinä tutkimuksessa pitävänsä noin 20-vuotiaita eniten puoleensavetävinä huolimatta omasta iästään.

Oikeasti kaiken ikäiset MIEHET katsoivat pisimmän aikaa 8-10 vuotiaiden tyttöjen kuvia....miettikää sitä.

Voitte kaivaa sen tutkimuksen, se on kaikkien luettavissa.

Ihan kaivoin tutkimuksen esille, löytyi haulla.

Nuorimmat valittavat naiset oilivat parikymppisiä. Valittavina ei ollut teini-ikäisiä saati esiteinejä.

Siitä voidaan keskustella mitä olisi tapahtunut jos tuohon olisi ympätty 16-17v tyttöjä.

Lapsista kiinnostuneet ovat ihan tutkitustikin pieni vähemmistö. Onneksi.

Vierailija
151/252 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetti on "karen hiukset"? Puhukaa suomea ilman noita väkisin väännettyjä jenkkien vammailuja. 

Vierailija
152/252 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se sirous ja hoikkuus nuorentaa.

Ei hoikkuus tarkoita kuivan maan oravaa! Lihavat täällä haukkumassa kateellisena. Kyllä sellainen lattia per se ja omena vartalo huonolla ryhmillä tekee naisen keski-ikäisen tantan näköiseksi.

Kun nainen /mies liikkuu, ulkoilee, elää terveellisesti, syö terveellisesti ja nukkuu hyvin, näkyy ne terveelliset elämän tavat!

Jos mässytät roskaruokaa, lihot, syöt ravintoköyhästi, poltat, juot alkoholia viikonloppuisin, valvot etkä liiku, niin kumpikohan näyttää paremmalta?

Keski-iässä ihminen on voinut 20 vuotta elää huonojen tai hyvien elämäntapojen kanssa. Siksi se alkaa näkymään. Parikymppinen voi vielä näyttää hyvältä vaikka juhlisi, söisi roskaruokaa ja valvoisi ja polttaisi... mutta kun kaksikymmentä vuotta on kulunut, elämäntapa alkaa näkyä. Miehillä etenkin tupakointi ja alkoholin kulutus yhdistettynä liikkumattomuuteen vanhentaa ennen aikaisesti.

Keski-iässä totuus tulee ilmi. Nuoruus antaa paljon anteeksi, aika tekee tehtävänsä, hyvässä ja pahassa.

En ole ihan varma, nuorentaako hoikkuus. Olen aiemmin ollut 163/58kg, mutta kun halusin lihakset esiin ja laihdutin 54kg, tuntui, että vuosia tuli samalla muutama lisää. Poskista jotenkin vain lähti kaikki täyte. Samoin kävi siskollani, joka laihtui muuten vain. Äitini taas on hieman ylipainoinen, mutta hänen ihonsa on täyteläinen ja sileä kasvoista. Ei minullakaan ryppyjä ole, mutta selvästi naama valahti laihtumisen myötä. Nyt tässä harkitsen, että onko parempi lihoa ne muutamat kilot takaisin ja menettää hoikka vyötärö ja näkyvät lihakset vai pidänkö painon tässä. 

Olen 37v ja tässä yhtenä päivänä puhelinkauppias kysyi hieman kauempaa, maksanko itse laskuni. Ei minulla silti ole mitään harhaluuloja siitä, etteikö ikäni näkyisi lähempää kasvoistani. Satun vain pukeutumaan melko lapsellisesti ja silloin oli iso myssy päässä. Lisäksi pyöreät kasvot kaukaa katsottuna saavat näyttämään nuoremmalta. Läheltä olen ihan oman ikäisen näköinen. 

Vierailija
153/252 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto, eletään vuotta 2020 ja kuulostaa siltä, ettei ihmiset vieläkään tajua, että me kaikki olemme yksilöitä, jokainen näyttää ihan omalta itseltään, joka iässä vauvasta vanhukseen...

Vierailija
154/252 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ei erot ulkonäössä olleet lähellekään noin suuria, kun katsoo vanhoja yhteiskuvia. Kyllä se lihominen molemmissa sukupuolissa on suurin mörrimöykky.

Vierailija
155/252 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen hyvin säilynyt 77v nainen ja menisin koska vaan rupsahtaneesta 50v naisesta

Yleensä te väitätte itseänne 10-20 vuotta nuoremman näköiseksi. Tämä 30 vuotta nuoremman näköinen taitaa olla melkeinpä palstan ennätys.

Vierailija
156/252 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä helvetti on "karen hiukset"? Puhukaa suomea ilman noita väkisin väännettyjä jenkkien vammailuja. 

Karen on jenkkien yleisilmaisu tätimäiselle, valkoihoiselle naisihmiselle, joka käyttäytyy inhottavasti ja itsekkäästi mm. kaupoissa. Hän huutaa ja vaatii ja solvaa ja komentelee. Valehtelee saadakseen etua, pompottelee asiakaspalvelijoita jne.

Googletin Karen hair ja aika kamalaltahan tuo näyttää :)

https://www.google.fi/search?source=univ&tbm=isch&q=%22karen+hair%22&sa…

Vierailija
157/252 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen saa olla juuri niin tantta ja rupsahtanut, kuin haluaa tai on. Uskomatonta, että tällaisesta aiheesta on jauhettu näin monta sivua. Mitä väliä sillä on, miltä joku nelikymppinen näyttää.

Vierailija
158/252 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän vauvat on suunnilleen samannäköisiä, mutta aika pian alkavat ulkonäöltään erota toisistaan.

Myös sielä elämän loppupäässä alkavat sukupuolet taas muistutella toisiaan, aika läheltä saa kattoa että erottaa onko 120-vuotias mies vai nais. Joskus harvoin voivat siellä keski-iässäkin muistuttaa tosiiaan; on joko lesbotyylinen nainen tai neitimies tai luonnostaan rumuluinen nainen tai joku pitkätukka pullea meikitön ja parraton tasapaksu tyyppi joka vois melekin yhtä hyvin mennä miehestä ku naisestki

Vierailija
159/252 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen aiheesta tehty tutkimus on päätynyt samaan lopputulokseen: 19-50v miesten silmissä nainen on kauneimmillaan parikymppisenä. n. 19-21v.

Entä sitten? Vaikka näin olisi asia, ei ne keski-ikäiset miehet sen kiinnostavampia ole nuorten naisten silmissä. Kun olin tuon ikäinen, en edes noteerannut pariutumismielessä yli 30-vuotiaita miehiä ja keski-ikäisten miesten lähestymisyritykset tuntuivat lähmäisiltä. Mieluiten valitsin itseäni pari vuotta vanhemman tai saman ikäisen.

Kyllä kaksvitosille naisille nelikymppinen mies kelpaa 😎

Meillä on kaveripiirissä (akateeminen) yksi tällainen mies, ihan hyvännäköinen ikäisekseen, deittailee vain parikymppisiä, kieltämättä todellä nättejä ja hyväkroppaisia naisia. Kännissä sitten itkee kavereille, että ei tunnu millään löytyvän mitään henkistä yhteyttä näiden naisten kanssa, että mistä sellaisen fiksun naisen oikein löytää... No kas, mistähän voisi johtua? Vaikka nainen olisi kuinka fiksu parikymppisenä, niin kyllä 15-20 vuoden ikäero vain kasvattaa ihmistä siinä välissä  niin, että ollaan eri tasoilla. Ja tietysti kaikista fiksuimpia ei välttämättä ole nämä naiset, jotka valitaan vain ulkonäön perusteella. Surullista.

Vierailija
160/252 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nelikymppiset naiset sitä ja tätä. Kovin suomalainen puheenaihe, joka kertoo kulttuurissa piilevästä ikärasismista ja siitä ettei nainen ole oikeastaan koskaan OIKEAN ikäinen. Tätä aihetta vatvotaan harva se päivä!

Oon yli 40 ja voin sanoa että taatusti vanhemman näköinen kuin 30 vuotias mutta yleistäen sata kertaa paremman näköinen ihan jo pelkästään tyylin johdosta. On aivan sama minkä ikäinen olet jos sulla on huono tyyli. Ja suomalaisilla olisi kehitettävää tässä. Iälle ei edelleenkään mitään mahda, joten on turha miettiä miksi tietyn ikäinen nainen näyttää siltä tai tältä kun kyseessä ei ole homogeeninen joukko. Nauttikaa nuoruudesta niin kauan kun sitä kestää, mutta kehittäkää sitä tyylipuolta ja huolehtikaa siitä että pysytte hoikkina.

Miksi mun pitäisi kehittää tyyliäni? Se on juuri sellainen kuin haluan. Pidän löysistä mustista vaatteista. Nautin elämästäni. En tarvitse muilta huomiota. Mies on enkä haluaisi sellaista miestä, jolle minä en kelpaa sellaisena kuin olen.

Huoh, tässä keskustelussa puhutaan naisten ulkoisista avuista. Jos sinä et halua tähän panostaa niin se on siis ihan OK! Miksiköhän tätä on niin vaikea ymmärtää.. kelpaat kyllä juurikin tuollaisena ja olet varmasti kaiken rakkauden arvoinen.