Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö muita (30v molemmin puolin), jotka aloittamassa yrittämistä pian?

05.04.2014 |

Hei!

Olisi hienoa löytää samassa tilanteessa olevia, joten kokeillaanpas :)

Meillä on haaveiltu lapsesta (lapsista) tosi pitkään, mutta elämäntilanteet eivät ole olleet asialle otollisia, ja ennen kaikkea on tainnut puuttua rohkeutta. Syön edelleen pillereitä, mutta meillä on mietinnässä, olisiko tämä laatta se viimeinen.

Olisi ihanaa löytää muita omasta perheestä haaveilevia. Itselläni on mielessä tosi monenlaista pohdintaa: pitkä parisuhde, taiteen tekemisen yhdistäminen perheeseen, pumpuliset vauvahaaveet...Ja täällä voisi ehkä siitä yrittämisestäkin kirjoitella, hui! Katsotaan, löytyykö juttuseuraa :)

Tyttö ja varis

Kommentit (876)

721/876 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaverit!

Halaus vielä täältä Meganille! Mulla on sellainen intuitio, että kyllä teille vauva tässä ketjussa saadaan ihan kohta aikaiseksi. :) Ja ihanasti käänsit tuon mies-nainen sanakirjan mukaan miehesi kommentin, uskon että hän tarkoitti juuri sitä.

Megan ja Asistente, jaan nuo pohdinnat ja hädän siitä, millaiseen maailmaan olisimme ehkä lasta saattamassa. Maailmaan tarvitaan rauhaa ja rakkautta (ja taidetta), syntyköön sellainen sukupolvi!

Megan ja Iines: Kyllä monissa meissä naisissa on kuitenkin äidillisyys ja huolenpito sillä tavalla syvässä, että me ehkä mietimme samalla jo vaihtoehtojakin biologisille lapsille. (Ainakin itse haluaisin tuossa tilanteessa kuulla jotain sentyyppistä, että "sitten rakastetaan toisiamme, ja ehkä joku lapsi, joka meitä tarvitsee, löytää juuri meidän luoksemme...") Mutta miehet saattavat mennä enemmän askel kerrallaan... 

Itse ainakin olen miettinyt jo yläasteajoista lähtien, että voisinmahdollisesti adoptoida tai ottaa sijoituslapsia jossain vaiheessa. Enkä ole noita ajatuksia ihan kuopannut vieläkään, saattaa sellainen vaihe joskus tullakin. (Useampi mies käy ehkä noita skenaarioita läpi vasta siinä vaiheessa, kun on ensin todennut, että jos lapsia ei tule, niin sitten ei tule. Näin karkeasti yleistäen!) Onhan se huolenpito meihin naisiin vahvasti geneettisesti ohjelmoitu. Miehenikin on nauranut minulle, että olen hassu, kun käyn peittelemässä ulkona nukkuvia pentuja, jos pienikin tuulenvire käy.  Ja sitten kuulemma vaan seison ja katson tyytyväisenä hymyillen, kun niillä on kaikki hyvin...  Oli seurannut toimintaani. :D

Iines, minäkin ajattelen välillä, että keho saattaa viisaana jarrutella ja antaa mielen kypsymiselle aikaa. ja kypsyyhän se mieli, kaikista näistä kasvukivuista se huomaa. Me olemme synnytyskanavan kipeässä puristuksessa tässä itsekin ennen uutta!

Ja ihana kuulla Aliisan raskausoireista, siellä se pikkutyyppi pistää ranttaliksi :) Voi ei, etkö pystynyt syömään muuta kuin rinkilöitä? Tiedän mitä tarkoitat tuolla hiljaiseen/tyhjään kotiin tulemisella. Minullakin on ollut niitä hetkiä. (Mutta jos kotona olisi lapsia, niin vähintäänkin "tyhjä ja hiljainen" työhuone, kiitos! :)

Blondcherryllä kuulostaa hyvältä, siellä lomalla sitten rentoilet, ehkä tulos on sama kuin Murrmelittarella!

Olin ultrassa tänään. (Sain kuviakin munarakkuloistani :D) Limakalvo näyttää hyvältä, 8 milliseltä. Ja kappas kehveliä, siellä näyttäisi yksi isompi munasolu kasvavan, oikealla,  ja joitakin muita vähän jäljessä! Oikealla minulla on jotain tuntemuksia nyt ollutkin. Perjantaina katsotaan uudestaan, ettei siellä yllättäen rupea kypsymään useampia, mistä seuraisi yhdyntäkielto.

Nyt alkaa jännittää jo vähän ihan oikeasti. HUUUUU!!!

No, toisaalta, siinä on sitten se 25%mahdollisuus edelleen, mikä tuntuu ihan hauskalta arpapeliltä juuri nyt. Katsotaan mitä tapahtuu :)

Tyttö ja varis

722/876 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö ja Varis: Mikä kp sulla oli nyt ultrassa, kun limakalvo oli 8 mm paksu? Käytkö muuten nyt yksityisellä noissa ultrauksissa yms? Ajattelin vaan kustannuksia.. että tuleeko tuo seuranta kuinka hintavaksi (ei tiedä mihin tässä vielä itse joutuu..). 

Itse ajattelin huomenna soittaa tuohon terveyskeskukseen ja pyytää päästää lääkärille tämän kiertoni kanssa. Kysyin nimittäin lapsettomuusklinikalta neuvoa ja kuulemma kannattaa mennä ainakin verikokeisiin nyt aluksi, missä sitten katsottaisiin keltarauhashormonit. Nimittäin tuo tiputtelu ennen menkkoja ja hiukan liian lyhyt luteliaalivaihe saattavat olla seurausta juurikin tuosta keltarauhashormonin vähyydestä, mitä olen tässä itsekin keväästä asti miettinyt, mutta kun se yksi gyne oli eri mieltä, enkä halunnut ammattilaiselle alkaa vänkäämään vastaan. :(

Iines14: Kiitos sinullekin myötäelämisestä. <3 Yllättävän rankkaa tämä on kyllä ollut. Olen ollut täysin maani myynyt ja voimaton tämän turhautumiseni kanssa viime päivät, kun menkat ilmoitti TAAS tulostaan. No, pidän teitä ajan tasalla että millaisen tuomion tulen saamaan, kun sinne lääkäriin ensin pääsen. Julkisella voi joutua sitä aikaakin odottamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
723/876 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Megan, mulla on nyt kiertopäivä 9. Olen käynyt nyt yksityisellä. Kalliiksihan se tulee,  70-130e ovat maksaneet nämä käynnit, joita on yhteensä 4-5 näillä näkymin.

Katsotaan sitten jatkossa, jos on tarvetta, että pitääkö siirtyä terveyskeskuksen portteja kolkuttelemaan. Eiväthän tuollaiset 60 päivän kierrot, mitä minulla oli nyt viimeisin, enää ole missään määrin normaaleja, vaan mielestäni tutkimista vaativa asia! Mutta tosiaan, viimeksi kun soitin ja kysyin, kehotettiin odottelemaan kuukautishäiriöissä puoli vuotta... :O

Kerro sitten, miten soitto meni. Mielestäni tuo verikoe olisi ihan perusteltu juttu. Tsemppiä!

724/876 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Blondcherrylle minunkin puolesta! 

Ihanaa oli taas lukea teidän kaikkien viestejä, niitä olikin tullut paljon :)

Meganille kovasti tsemppiä! Yrityksen pitkittyminen varmasti nostattaa monenlaisia kysymyksiä ja epävarmuutta mieleen. Tekisi hyvää kun saisi ajatuksensa harhautettua johonkin muuhun kuin lapsen tekoon, mutta se on tosiaan helpommin sanottu kuin tehty!

Tyttö ja Varis; tunnen myös välillä epäilyksen nostavan päätään. Vähän aikaa tuo epäilys pysyi poissa kunnes taas eilen se nosti päätään. Tuli sellainen; "apua olo" Haluanko tätä jo nyt? Miten ne kaikki asiat joista joutuu jollakin tasoin luopua? Oma aika, se että saa rauhassa viettää vapaapäivää kirjoittamalla esimerkiksi koneella. Sitten toisaalta on taas päiviä kun katselen hymyillen kaikkia lapsia ja äitiä ja mietin mitä kaikkia ihania puolia äitiys voisi tuoda ja niitä uusia asioita elämässä joista nauttia niiden vaikeiden asioiden rinnalla. Tuskin sellaista päivää tulee jolloin olisi täysin valmis vanhemmuuteen, sitä jos jää odottamaan niin hedelmällinen ikä on jo ehtinyt mennä :D

Eilen tuon epäilykseni varmaan herätti jälleen kummalliset tunteet kropassa. Rintoja vihloi vuorotellen, samoin alavatsaa oikealta ja muutaman kerran myös vasemmalta. Tein myös ovulaatiotestin aamulla kun halusin tarkistaa onko viiva haalentunut, se mielestäni oli kuitenkin melko vahva ja se herätti epäilyksen että voiko ovulaatio ollakin vasta nyt vai mitä kummaa? Voiko toinen ovulaatio tulla myöhemmin samassa kierrossa? :D Viime viikon ovis oli mielestäni kyllä niin selkeä vuotoineen, ettei se voinut olla muutakaan. Äh, pitäisi vaan lopettaa nuo testit, ei niistä tule kuin päänvaivaa! 

725/876 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö ja Varis: Tuo sinun 8 mm kuulostaa kyllä hyvälle ja oikein otolliselle ollakseen "vasta" kp 9. Toivotaan nyt hitsin paljon, että sinulta kypsyisi ja irtoaisi vain yksi munasolu! :) Minullahan oli silloin taannoin kohdun limakalvo vain 5 mm ja kp oli muistaakseni 6.. Mutta kuulemma sekin saattaa olla ihan normaalia. Kuulostaa kyllä omaan korvaani aika vähältä. Etenkin nyt epäilen kaikkea itseeni liittyvää, kun raskautta ei näy eikä kuulu.

Eitne: Oliko se niin, että raskaus voisi myös näkyä ovulaatiotestissä? Muistelen ainakin jostain lukeneeni.. kun ne hormonit on hyvin lähellä toisiaan, siis luteinisoiva ja raskaushormoni tjsp.

Varasin tänään ajan perhesuunnittelun puolelle alustaviin lapsettomuustutkimuksiin. Saatiin aika kolmen viikon päähän. Tuntuu kyllä jotenkin tosi mälsältä, että tähän nyt tosiaan on tultu.. Että vauvaa ei meille välttämättä luonnollisesti tule. Haluan nyt vaan sulkea pois kaikki mahdolliset tekijät ja katsoa mikä syy/syyt jää sitten jäljelle. Saapahan sitten omalla tavallaan mielenrauhan, kun ei tarvitse miettiä missä se syy on, vaan pääsee käsittelemään mahdollisia pettymyksiä sellaisina kun ne on. Tai sitten voi saada apua esimerkiksi lääkkeistä, jos sellaisia tarvitsee.

Samalla varasin myös ajan papa-kokeeseen ensi viikolle, kun täti on häipynyt pois nurkista. Tätä suositteli myös se perhesuunnittelun hoitaja, koska papan tuloksissa kestää aina neljäkin viikkoa valmistua. Oli kyllä aivan ihana se hoitaja puhelimessa. Kyseli ja kartoitti jo paljon asioita puhelun aikana ja oli jotenkin tosi kannustava. Lopetti puhelun sanoin "Pää pystyyn nyt vaan ja kolmen viikon päästä sitten tulette tänne"! :)

726/876 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Megan ja Iines14 ihan hirvittävästi tsemppiä ja jaksamista, toivotaan että se kierto nro9 olisi teille molemmille the kierto!

Eitnellä on siellä jännät paikat! Oletkohan sä vienyt munkin ovulaation? Täällä kp 22 ja ei ole tikkuihin ainakaan tarttunut ovulaatiota eikä myöskään niitä kunnon kipuja ole tullut ja lämmöt eivät ole nousseet. Joten luultavasti ovis antaa vielä odottaa itseään tai jää tulematta. :( Nämä mun kierrot tuntuvat kyllä toooosiii piiiiiitkiiiiiltääää... 34-35 pvä on kuitenkin viikon enemmän kuin se "normaali" 28 päivän kierto, ja se viikko tuntuu ikuisuudelta. Tai ei se viikko vaan se vajaa 5 viikkoa minkä koko kierto kestää..

727/876 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottavaa lukea, että muillakin on ristiriitaisia tunteita tämän asian suhteen!  Itse kun kamppailen niiden kanssa päivittäin. Meillä on myös tavallaan elettykin vauva-arkea tässä jo useampia viikkoja noiden pikkupentujen kanssa.  Ei ole nimittäin hetkeen ollut sellaisia öitä ja varhaisia aamuja, jolloin ei tarvitsisi herätä hoitamaan ja ruokkimaan. Aamuöisiä zombihoitajana toimimisen hetkiä on takana jo aika lailla!   Jos haluan jonnekin yhtään pidemmästi lähteä, se on suunniteltava etukäteen, ja limitettävä aikataulut miehen kanssa.

Tosi palkitsevaa ja rakkaudentäyteistä noiden eläinvauvojen hoitaminen on kuitenkin ollut. <3 Mutta kyllä olen myös osannut arvostaa omia hetkiäni ja työhön saamaani aikaa. Tämä on ollut tavallaan pieni tulikoe siitä, miten vauvaperheenä pärjäisimme, ja siksi varmaan näitä tunteita on noussut pintaan tosi konkreettisesti. Olenhan joutunut jättämään väliin myös useampia juttuja, joihin olisin mielelläni mennyt.

Eitne, se ovulaatiotestin viivahan voi enteillä plussaa! Onpas jännää, tule raportoimaan! Mikä kp sinulla on?

Meganille vielä: Olinkin tyytyväinen ja yllättynyt, että tuo limakalvon paksuus vaikutti niin lupaavalta nyt. Viimeksihän se oli vain 5mm, kiertopäivien huidellessa jo yli viidenkymmenen. Tässä kierrossa olen syönyt vehnänalkioöljyä ja juonut melko säännöllisesti itse puristettua greippimehua. Mitä ihmettä, toimivatko nuo konstit sittenkin! Ainakin tuo vehnänalkioöljy on tuntunut minusta ihan potentiaaliselta jo aiemmin, nyt näyttäisi siltä, että se saattaa ihan oikeasti toimia. Suosittelen siis kokeilemaan!

Janetteo, tsemppiä! Tiedän miten ärsyttävää tuo odotelu on. Lohdullista voi olla kuitenkin, että ainahan ovulaatiotestit eivät lukemani mukaan ovulaatiota ehdi näyttämään. Olen silloin alkuyrityksestä googlannut vaikka kuinka paljon tarinoita, joissa oltiin raskaana, vaikka ovulaatiotestit eivät ovulaatiota bonganneet. Itselleni jäi pienoinen turhauma noihin testeihin. En tiedä vielä, aionko testata niillä edes tässä kierrossa, jossa ovulaatio olisi periaatteessa ihan hyvä yrittää varmentaa. Pian pitäisi, jos aikoo (kp 11).  

HUUUUUU!!!

728/876 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö ja Varis: Mä oon ottanut vehnänalkioöljyä joka aamu viime kierrosta lähtien. Tuntuu vaan, että täällä ei mitkään poppaskonstitkaan auta. Greippimehua oon juonu jo alkukesästä alkaen ihan joka päivä 1-2 lasia/pvä, yhteensä menny varmaan satoja litroja jo.. Oon saanu heittää hyvästit hampaiden kiilteille, sen verran hapanta tavaraa! :D Mulla on kans tosi ristiriitaiset tunteet mitä tulee noihin ovulaatiotesteihin.. aion kuitenkin tässäkin kierrossa itseäni niillä kiusata, koska kun mennään sinne tutkimuksiin kuun lopulla, niin onpahan kaikkia kiertoon liittyviä juttuja tullu sitten tutkailtua ja pidettyä niistä kirjaa, kun kyselevät paljon varmasti.

729/876 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka taas!

Olen pitänyt taukoa vauvapalstalta ja tonne yrittäneiden ketjuunkin laitoin jo viestiä siitä miksi.

Meillä oli miehen kanssa keskustelu ja nyt on se tilanne, että yritys siirtyy meidän lomamatkan ajalle tai sen jälkeen. Tyttö ja Varis: Ymmärrän sun ristiriitaset tunteet, mun miehellä on samanlaiset. Se tosi paljon haluaa isäksi, mutta myös stressaa siitä. Ja toi ulkomaan reissu stressaa sitä jotenkin. Se ei halua, että mä oon vielä siellä raskaana, kun pitää kauheesti miettii syömisiä ja bakteerikantakin on erilainen. Muutenkin jos onkin kauheen huonovointinen niin en voi nauttia lomasta täysillä ja ollaan toi loma buukattu jo aikoja sitten ja sitä on odotettu niin paljon! Olin niin pettynyt tähän yrittämisen siirtoon. En oo vollottanut niin paljon pitkään aikaan, mutta nyt on jo paremmat fiilikset. On se ehkä parempi näin, eikä tää oo kun 3 kuukautta! Enköhän mä jaksa sen verran vielä odottaa! :)

Toivottavasti täällä kaikki voi hyvin!

- EllieP

730/876 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille! :)

Kp24 menossa, oletan että menkat pitäisi alkaa alkuviikosta, jos ei niin testaan varmaan tiistaina. En oikein usko että ovis testi viittaisi raskauteen viikko ovulaation jälkeen, vähän se kyllä jäi mietityttämään ja tänä aamuna hetken harkitsin uutta ovis testiä kun niitä jäi vielä muutama jäljelle, mutta toisaalta kertoisiko se yhtään mitään? :D Eli jäi siis tekemättä. Jos minulla ei olisi lääkitystä joka lopetetaan positiiviseen tulokseen, odottaisin testailun kanssa varmaan vähän rauhallisimmin mielin siihen kunnes kuukautiset olisi selkeästi myöhässä. Tänään otan vielä lääkkeen ja seuraavan kerran olisi maanantaina, mutta ajattelin siirtää sen tiistaille jos kuukautiset ei ala ja tiistain testi on nega. Olisi kyllä niin paljon helpompaa jos ei tarvitsisi miettiä tätä omaa sairauttani (joka onneksi on kyllä oireiden puolesta pitänyt hiljaiseloa)...

Jännittäviä päiviä tässä kuitenkin elellään ja hieman ristiriitaisissa tunnelmissa. Osa minusta toivoo kovasti positiivista tulosta ja toinen osa jopa hieman pelkää sitä. Hassua.

Elliep; lomatka voi tehdä hyvää, yritätte sitten siellä :) Kannattaa nyt nauttia kahdenkeskeisestä rennosta ajasta ja imeä niistä hyviä muistoja. Lapsen jälkeen lomat kahden ovat kuitenkin harvassa, ainakin joiksikin vuosiksi ;)

Tyttö ja Varis: Nythän sinunkin kierosi vaikuttaa lupaavalta, toivotaan onnistumista! Ja yritetään taltuttaa nämä epäilyksen tunteet ;)

Janetteo: Kuten muutkin ovat sanoneet, voihan olla että sinullakin on ovis jo ollut joka on päässyt tikkujen ohi livistämään :)

731/876 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeee Mukavaa Viikonloppua Tytöt :)

Täällä pieniä hetkiä koettu paremmalla ololla, jee. Miltei euforinen fiilis kun tajuaa: hei, mulla ei ole huono olo :D. 

Vau joillakin jänniä päiviä menossa, jänskää :). Ja joillakin kovia mietintöjä päällä, toivottavasti mielet ja ajatukset selkiytyvät ajan saatossa :). 

Eilen oli sitten ensimmäinen neuvola, ja vitsi tunsin itseni ihan alieniksi siellä! Kaikilla oli isot mahat tai lapset mukana, olin ihan kuin ulkomailla kun tuijottelin kaikkia :). Miehen mielestä minullakin jo näkyy vähän mahaa mutta laitan sen tämän turvotuksen piikkiin. 

Itse neuvola"sessio" oli ihan ok kokemus, paljon lippulappusia täyteltiin ja sain läjän esitteitä, kirjoja, dvd:n.. Jotkut asiat tuntuivat vähän menevän yli, saatiin kotitehtäväksi mielialoihin liittyvä kysely mikä pitäisi palauttaa ensi kerralla nla:n ja kaiken maailman höpöhöpöä. Ymmärrän tietenkin että on hyvä puhua mielen asioista ison asian takia, mutta oikein kotitehtäviä :D. Sen takia tässä ollaan pari vuotta terapiassa käyty että nämä asiat olisi kunnossa...

Puhuttiin paaaaaljon ruokavaliosta ja minun painosta, ja alkoi jo vähän tympimään..Tiedän että minulla on ylipainoa, mutta ei ihan älyttömästi (olen kokoa 40), liikun säännöllisesti, ja syön järkevästi (paitsi nyt kun menee alas vain ne rinkilät ja rypäleet). Tuntuu kun paino- ja ruoka-asiat on koko ajan tapetilla mediassa, lehdissä, netissä, kavereitten jutuissa ja tietenkin nyt terveydenammattilaisten puheet päälle niin huhhhuh. Korvista alkaa nämä jutut pursumaan. Ärsyttää. Syön paljon vihanneksia, marjoja, proteiinia jne. Kuntoni on kohtuullisen hyvä ja jonkin verran lihasmassaakin ehkä tullut. Miksi "runsaampia" ihmisiä vainotaan aina? Perusterveys kuitenkin minulla on hyvä huolimatta tuosta ylipainosta. 

Anteeksi paatoksellinen valitus ja jankutus, tuli itselle vain automaationa sellainen olo että olempas minä nyt huono ihminen tämän BMI-lukemani kanssa. Mur. 

MUTTA ah taas hetken rauha ja viikonloppu, hyvä kirja ja sohvan nurkka odottavat :). 

Terkuin, Aliisa 8+2

732/876 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kp 18

Ei ole ovista odotetusti näkynyt. Parin päivän välein ovistestiä ja hailakkaa näyttää. Sehän on sitten varmaankin tässä kolmen seuraavan viikon aikana tulossa. Olen taas lueskellut tämän palstan tekstejä ja eilen päädyin ostamaan gelee royalea. Sitä sitten nyt alan napsimaan ja ajattelin miehellekin sitä tyrkyttää. Gelee royalia googletellessani törmäsin tällaiseen blogiin: http://www.lily.fi/blogit/puuttuva-palanen Oli ihan mielenkiintoinen, varsinkin se seikka että kirjoittaja oli yrittänyt noin vuoden saada lasta ja sitten osti gelee royalit ja tärppäsi seuraavasta kierrosta ja vauva saapui seuraavana kesänä.

Plussatuulia kaikille!

733/876 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Ilmottaudunpa tänne nyt mukaan! Odottelen kierukan poistoon pääsyä. Keväällä katkesi hormonikierukan langat loop hoidossa ja nyt kaksi terveydenhoitajaa ja lääkäri yrittänyt kierukan lankoja löytää, tuloksetta. Aika naistentautien polille on 10.10, ottavat samalla kontrolli papan, kolposkopian ja mahdollisesti tähystävät kohdun ja poistavat kierukan. Jos vaan saadaan lupa niin kolmosta aletaan yrittämään mahdollisesti joskus marraskuun menkkojen jälkeen. Pitänee odotella kontrollivastaukset ensin, kun kuitenkin muutokset olleet CIN3 luokkaa.

Peukut pystyyn, että kaikki olis hyvin ja päästäis vauvasta haaveilemaan kunnolla.

Onko muita, joilla kierukan poistaminen on ollut haasteellista? 

Oon muutenkin juossu lääkärillä nyt alavatsaoireiden vuoksi ja söin kokeellisen ja turhaksi todetun antibioottikuurin kohtutulehdukseen. Sitä se ei ollut, koska alavatsakivut säilyivät. Lisäksi ollut "ponnistus" tarvetta, kuten synnyttäessä. Veikkaan, että johtuu kierukasta ja neuvolan th ihmettelikin miksi eivät gynen polilla suostuneet poistamaan vaan passittivat omaan tk:hon, ku ultralla varmistivat, että kierukka on paikoillaan ja eivät nähneet aiheelliseksi sitä poistaa..

734/876 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Tytöt!

Tsemppiä Elliepille "odotteluun". Pitäkää hauskaa sen aikana. Kolme kuukautta menee nopeammin kuin arvaatkaan, varsinkin kun on seikkailuja odotettavissa. :)

Eitnellä taitaa olla tänään testipäivä!?

Hauskaa kuulla Aliisan neuvolakäynnistä. Oletteko jo katselleet dvd:t ja kahlanneet kaikki esitteet läpi? Jotenkin suloista saada tuollainen pikku paketti sieltä matkaan.

Tervetuloa ovistestien hämmästelijöiden joukkoon Tuutikki... Mulla on niistä uusiakin ärsyttäviä kokemuksia, kerron tuossa alempana...

Ja moi Rasbelle. Olemme täällä  kaikki esikoisesta haaveilevia/odottajia, mutta jos tunnet joukon omaksesi, niin voithan tänne kirjoitella :)

Viime päivät ovat olleet niin kiireisiä, ja täynnä mukavia vieraita, etten ole ehtinyt nettiin päin vilkaistakaan. Tähänkin aikaan on taas mahtunut monenlaista! Kävin tiistain lupaavan ultran jälkeen uudestaan lääkärisssä viime perjantaina. Eikä  siellä näyttänyt enää ihan niin lupaavalta. Munarakkula ei ollut kasvanut lainkaan sitten edellisen kerran. Lääkärini on aivan ihana, hän ei edes ottanut maksua koko käynnistä! Varmaan sääli minua... Hän kuitenkin sanoi, että emme heittäytyisi vielä ihan surkeiksi, sillä vaste lääkkeelle voi tulla myöhässäkin.

Eilisen käynnin odottelu nipistelikin jo vähän mahassa, että onko siellä tapahtunut yhtään mitään...? Tein sunnuntai-iltana ovulaatiotestin, joka näytti haaleaa (AINA sama juttu...). Mutta eilisen varhainen ovulaatiotesti näytti lähes kontrolliviivan vahvuista toista viivaa! Näytin sitä lääkärillekin,aamun käynnillä, ja hän sanoi, että sen voisi posiviiseksi tulkita. Ärsyttävästi testiviiva haalistui päivän aikana siitä mitä se oli (miksi menin säilyttämään sen tikun!!).

Myös ultratulokset näyttivät eilen aika lupaavilta. Se oikealla ollut munarakkula ei ollut edelleenkään enää kasvanut, mutta vasemmalta oli lähtenyt yksi kirimään, ollen nyt 12x15mm, eli lääkärin mielestä ovulaatio olisi varmaankin odotettavissa!

Tein tänään vielä aamulla testin, ja viiva oli taas haalea. Eli kenties eilisen viiva oli THE viiva! Ainakin se oli paljon vahvempi kuin minulla koskaan aiemmin.

Nyt vain sitten odotellaan. Ja vähän muutakin on tietysti tehty. ;) Kahden viikon kuluttua voisi tehdä ekan testin... En osaa yhtään edes arvella miten tässä tulee käymään. Ja tapahtuiko/tapahtuuko ovulaatio vuorenvarmasti, sitä ei voinut edes lääkäri sanoa. Tänään tai huomenna sen pitäisi noiden päätelmien mukaan kuitenkin olla.

Tällaista täällä. Varovaisen toiveikasta aikaa. Huomasin jännän jutun itsessäni. Kun tapasin eilen ja tänään läheistä ystävää, en halunnutkaan tällä kertaa tätä asiaa ottaa esille. Tämä mahdollisuus tuntuu niin hentoiselta, aralta ja suojeltavalta, ettei kestä muiden huomiota lainkaan. 

Minulla puhkesi kunnon flunssa, olen aika toipilaana täällä. Ja munasarjaa kivistää. Vasemmalta. Sieltä, mistä ilmeisesti pitääkin. 

Nyt vaan katsotaan ja kuulostellaan. Arpa on heitetty! (Ehkä)

Tyttö ja varis

735/876 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Rasbe83! :)

Aliisa Kyoto: Minustakin tuo lievään ylipainoon puuttuminen on vähän typerää, jos kuitenkin elintavat ja terveys on muuten kohdallaan, niin mitä se haittaa? Kaikilla on se oma paino missä tuntee olonsa hyväksi! Olen kuullut että neuvoloissa muutenkin keskitytään liikaa seuraamaan tilastoja ja keskiarvoja ja se vähän ahdistaa jo valmiiksi...

Tuutikki85: Voi ei, taas yksi uusi houkutus ostaa niitä gelee royal pillereitä.... :)

Tyttö ja Varis: toivotaan että flunssa hellittää pian! :) Ja myös hyväää arpaonnea ;)

Täällä mennään kp29 tein eilen testin ja negahan se oli, malttamattomana tein myös tänä aamuna ja nega... taas olen tietenkin saanut kuviteltua niihin jonkun surkean haamun :D Miksi niitä pitääkin typeränä tiirailla joka hemmetin kulmasta *pudistaa päätään ja nauraa* Mutta eipä näy menkkojakaan...vielä. Toissa päivänä tuli ihan pienen pieni veritippa, ei muuta... Luulin tosiaan että nyt olisi kierto 27 päivää kun olin siitä ovulaatiosta niin varma =/ Ehkä se kuitenkin tapahtui myöhemmin? Äh... Piinaavaa tämä odottelu! Tulisi nyt sitten edes ne menkat... Jätin väliin yhden lääkepäivänkin varmuudeksi, tänään kyllä otan! Ehkä pitää soittaa omalle hoitajalle ja puhua omasta huolesta tuon lääkkeen ja alkuraskauden suhteen... Nyt on aikalailla lannistunut olo, menkat varmasti alkaa ja harmittaa... Vaikka vielä viime viikolla yhdessä vaiheessa toivoin ettei alkaisi! *huoh*

736/876 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis viime viikolla toivoin että alkaisi...

737/876 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille, onpa täällä ollut taas vilkasta :)

Olisikohan T&V sinulla juurikin ovulaatiokivut alkamassa, kun vasemmalta kivistää? :) Viesteistäsi huomaa, että olet saanut mielesi korkeammalle kuin mitä se on ollut aikaisemmin. Näinhän se on, että vastoinkäymisistä selvitään pikku hiljaa, pienten positiivisten ajatusten hiipiessä mieleen.

Kuten Eitnekin sanoi, Elliep:lle tiedoksi, että lomamatkat on just hyvää aikaa lasten tekemiseen! Silloin ajatukset on lomassa, ei siittiöiden perille pääsemisessä. Rennosti vaan :)

Meganko kyseli ovulaatiotestin näyttämää mahdollista raskautta? Mulla se ainakin toimi, vaikka ohjeissa sanotaan ettei niitä sais käyttää raskauden testaamiseen. Tuli niin mustat viivat tikkuun, paljon tummemmat kuin ovulaatiossa.

Eka ultra odottaa ens keskiviikkona. Hieman pelottaa ja mietityttää, että onko siellä ketään ja jos on, niin onko se kasvanut hyvin. Jos olis jotenkin selkeät oireet, niin en ehkä olis niin huolissani. Väsymys iltaisin on valtavaa, samoin valkovuoto on joka päiväistä. En mä tiedä särkeekö mun tissejä, enkä mä tiedä onko mulla pientä pahanolon tunnetta aamuisin, vai kuvittelenko mä kaiken... Maha on turvonnu ja mutsi väittää mun olevan paljon pidemmällä kuin 11 viikkoa. Oon sanonu sille tiukasti, että pysyy housuissaan, ennen ku asiasta on mustaa valkoisella. Anopille ja miehen siskolle ollaan myös kerrottu, pientä tippaa linssissä oli havaittavissa.

Tälle viikolle on tullu niin paljon uusia isoja asioita, että mä en kykene näillä raskauden pehmittämillä aivoilla käsittelemään kaikkea. Ensinnä jännittää tuleva ultra, sit on luvassa duunin koulutuksia samana päivänä, toisekseen saatiin tieto uudesta asunnosta jota haettiin, josta pitäis päättää myös ensi viikolla ja viimeseks yks mun lapsuuden ystävä ilmoitti saavansa esikoisen lokakuussa. Huh. Yks asia kerrallaan, niin mä pysyn järjissäni. 

Neuvolantäti kun vinkkasi minunkin olevan hieman ylipainoinen (jota en täysin allekirjoita), ollaan jääkaapin sisältö vaihdettu varmuuden vuoksi sydänmerkki-tuotteisiin. Joo, se 10 prossanen Polar leivän päällä on pahaa, mut juustoa silti. Dvd:t ja parisuhdekyselyt odottaa laatikon pohjalla, seuraava neuvola vasta lokakuussa. Odottavan aika on pitkä.

Pirteitä syyspäiviä kaikille naisille!

MaggieMee, 11+0, Papu vain ajatuksissa, ei vielä sydämessä.

738/876 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaita kaikille ihanille :).

Noniin täällä käytiin lepäämässä pari päivää kotona sairasloman turvin kun on edelleen NIIIIN huono olo. Tämän päivän kun puserran niin on viikon loma lapissa. Miten mie selviän siellä tällä ololla, apua. Ja miten mie selviän tästä jännityksestä, kun isälle pitäisi kertoa tämän loman aikana, iik. Jotenkin se vain jännittää, en tiedä miksi. Muuten en vielä kertoisi, mutta kun ollaan yhdessä automatkat ja samassa mökissä, niin on aika vaikea peitellä tätä olotilaa. Muuten ollaan oltu vielä aika hyvällä menestyksellä hyshys, vaikka miehen mukaan maha on jo hälyyttävästi turvonnut. Hän uumoilee, että jos siellä olisikin kaksi Papua :). 

T&V:lle flunssaparanemisia ja tsemppiä heitetyn arvan jännittämiseen :). 

Ja Maggiemeelle semppiä ultraan, jännää! Sitten se varmaan konkretisoituu ihan eri tavalla, tule kertomaan sitten fiiliksiä? Oma ultra on vasta 7.10, odotustaodotusta.

Ja kaikille muille tytöille tsemppiä testailuihin, piinailuihin, odotteluihin jne :). 

Ja oikein mukavaa viikonloppua :)

Terkuin, Lapin noita Aliisa, 9+3

739/876 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille kivoista kommenteista ja hyvää Lapin matkaa Aliisalle. Onnea myös kaikille plussaneille. Piti tännekkin tulla kertomaan, et mitä luultavimmin mulla oli eilen ovis. Tuli limaa ja ihollakin huomannut sen selkeesti. Jännä ennen en kiinnittänyt näihin asioihin yhtään huomiota! No nyt vaikka en vielä yritäkään niin merkkailen jo valmiiks näitä kuumeisesti ylös. On sitten vähän perillä omasta kierrosta, kun yritys alkaa. Mielenkiinnolla seuraan onko seuraavassa kierrossa ovis samoihin aikoihin ja millon menkat alkaa. Aikasemmin en nimittäin ees tiennyt kuinka pitkä mun kierto on. Nytpä sekin varmaan selviää :). Hyvää viikonloppua kaikille!

740/876 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eitne, tuu nyt jo kertomaan missä mennään!! Jännittää sun puolesta :)

Elliep, nythän sulla on hyvä "etulyöntiasema" sitten kun jätätte ehkäisyn pois. Ehdit (kaiken hauskanpidon lisäksi) tarkastella omaa kiertoa näissä ajatuksissa. Sitten onkin hyvä vertailla kaikkia niitä vauva.fi -nippailuja, että onko niitä sellaisissa kierroissa, joissa ei yritetä. Jos yhtään olen vauvakuumeisten naisten mielenliikkeistä perillä, tosin voi olla että käy niin, että kuulostelet silti ainakin vähän oireita noissakin kierroissa, jos olisit tullut vaikka vahingossa raskaaksi. :D Näin itselleni kävi ainakin välillä viimeisissä pillerikierroissa. ;)

Aliisa, ihanaa Lappia! Oi voisin vaikka itsekin lähteä hetkeksi sellaisiin maisemiin, kaipuu olisi! Olet siis pohjoisesta, kovin ylhäältäkö vai alempaa? Noh, jos olet pohjoisesta niin arvaan, ettet välttämättä puhu Lapista Rovaniemen alapuolella:)

Maggiemee, annat sitten meille kattavan ultraselostuksen! :) Täältä käsin tuntuu, että hui kun menee aika nopeasti, vastahan teit testejä siellä mökin vessassa. Mutta tiedän, että tietysti omasta näkökulmasta odotus on piiitkä. :)

Minä vaan kuulostelen täällä oireitani, flunssassa aika menee ehkä liikaakin siihen! Olen ehtinyt jo murehtimaan, että irtosiko se munasolu nyt lopulta ollenkaan, kun vasemmalta on kivistänyt oikeastaan koko viikon, vaikka varmaan lievemmin kuin alkuviikolla. (Aiemmin en edes tajunnut,e ttä mikä ovulaatiokivut, häh?) Mies totesi, että koeta nyt luottaakin kehoosi vähän.... Kai siinä joku perusluottamus sen toimintaan hiukan kärsi, kun nuo kierrot menivät tuollaisiksi pillerien jälkeen.

Nämä aurinkoiset päivät ovat kuitenkin aivan ihania, kuin lahjoja jokainen. En useinkaan katso säätiedotuksia, joten olen yllättynyt iloisesti joka aamu näistä jo varmaan kolme viikkoa. Meidän karvapallerot juoksentelevat ja nukkuvat onnellisina ulkona. Kohta pitää luopua...Mutta niin sen kuuluu mennä. 

Jotenkin moni asia on kiertynyt kohdilleen tämän kesän aikana. Loksahtamisesta ei voi puhua, se on tapahtunut niin hitaasti,eikä ilman kipua. Menetykset ovat saaneet huomaamaan elämän rajallisuuden taas kerran, ja olen järjestellyt asioita kovasti mielessäni. Jotenkin tunnen minulle tärkeiden asioiden olevan läsnä enemmän kuin aiemmin. Sitä on vaikea selittää. Nekin asiat, joita en voi sillä hetkellä tehdä, ovat olemassa joka hetkessä. Rakkaat, jotka olen jo menettänyt, ovat edelleen läsnä, eivät kokonaan poissa. Aikaa maan päällä on rajatusti, mutta en usko kaiken päättymiseen ollenkaan. Loppu tarkoittaa vain sitä, että asiat muuttavat muotoaan.

Vaikka olen välillä tosi levoton, olen jollain tavalla oikeassa paikassa juuri nyt, tässä.

Tyttö ja varis