Löytyykö muita (30v molemmin puolin), jotka aloittamassa yrittämistä pian?
Hei!
Olisi hienoa löytää samassa tilanteessa olevia, joten kokeillaanpas :)
Meillä on haaveiltu lapsesta (lapsista) tosi pitkään, mutta elämäntilanteet eivät ole olleet asialle otollisia, ja ennen kaikkea on tainnut puuttua rohkeutta. Syön edelleen pillereitä, mutta meillä on mietinnässä, olisiko tämä laatta se viimeinen.
Olisi ihanaa löytää muita omasta perheestä haaveilevia. Itselläni on mielessä tosi monenlaista pohdintaa: pitkä parisuhde, taiteen tekemisen yhdistäminen perheeseen, pumpuliset vauvahaaveet...Ja täällä voisi ehkä siitä yrittämisestäkin kirjoitella, hui! Katsotaan, löytyykö juttuseuraa :)
Tyttö ja varis
Kommentit (876)
Lämmin kiitos kaikille jaksamisen toivottajille. Nyt kun aikaa on vähän kulunut, suru ei enää mustana pilvenä jatkuvasti yllä. Toivon ja ilon hetkiä alkaa taas olla vastapainona.
Onnea Murrmelitar kihlautumisesta, suloinen juttu. :)
Kiva lukea teidän ihanien sekoiluja raskautumisen toiveissa ja kuumeessa. Ymmärrän niin hyvin tuon kaiken, sillä itselläkin on sellaisia hetkiä jo tässä matkan aikana ehtinyt olla, puolittain maanisen vauvakuumeisia!
Oma kierto hämmentää nyt, tämä murheko sen näin perusteellisesti sotki? Nyt on kiertopäivä 40/33?. Toisaalta sitä edellinen kierto, eka pilleritön, oli muistaakseni 42. ELi en edelleenkään yhtään tiedä, mikä kiertoni pituus on. Hankalaa, kun ei edes tiedä, milloin on syytä testata! Nyt tuntuu helpommalta vain odotella kuukautisia kuin katsella testejä turhaan.
Alavatsallani oli haalea linea negra, mieskin sen näki ihan selvästi. Onko se ollut siinä aina?! Mielestäni ei. SIitäkin netti kertoi, että se voi tulla siihen, vaikka ei raskaana olisikaan. Ja onhan tässä hormoni muutokset ihan mahdollisia, pillereiden jälkeen ja viimeaikaisessa stressissä...
t. Muuten oireeton Tyttö ja varis
Voi itku, menin tekemään sitten testin kuitenkin muutaman tunnin pidättelyllä. Jotenkin tänne kirjoittaminen eskaloi jännityksen. Tulos: negatiivinen, mutta ihan haaleista haalein haamu vasta testiajan jälkeen. Mieskin näki sen, mutta ihan tihrustamalla se vain näkyy. Nyt alkaa minulle riittämään nuo haamutestit. :((( Miksi menin edes tuijottamaan sitä tikkua useita minuutteja sen kolmen minuutin testiajan jälkeen! :,( Ihan typerää.
T ja v
Hei kaikille ja onnea plussanneille!
Minä olen ottanut nyt kunnolla etäisyyttä kaikkeen. Peruin myös ajan lapsettomuustutkimuksiin. Olen pohtinut asioita paljon ja minusta tuntui etten halua itselleni tai miehelleni enempää stressiä. Tiedän nyt etten itse halua mihinkään hormonihoitoihin, keinohedelmöityksiin tms. En myöskään tahdo tietää tutkimustuloksia. En tahdo että kumpikaan meistä syyllistää itseään (tiedän että olemme molemmat todella kovia itsellemme ja vaadimme paljon). Niinpä olen päättänyt luopua tästä vauva tohotuksesta, jos joku päivä meitä onnistaa niin kiva, mutta mieheni on minulle kaikki kaikessa. Jos meille ei ole tarkoitettu lasta tulevan niin sitten olemme kaksin. Ehkäpä joskus adoptoimme. Mutta en usko jatkossa tänne kirjoittavani enää mitään. Hanskat ovat tiskissä omalta osaltani.
Toivon kaikille ihanaa raskausaikaa ja niille, jotka ovat yrityspäällä paljon plussatuulia <3
Oi ihanaa, onnea Murrmelitar! :)
Tyttö ja Varis; sympatiat täältä! Se on vaikeaa olla tuijottelematta niitä testejä testiajan jälkeen, tiedän niin tunteen! Voisiko sinun olla hyvä tehdä testi myös aamuvirtsasta jos menkat eivät nyt parin päivän sisään ala? Nuo pitkät kierrot ovat kyllä turhauttavia =/
Minulla on rinnat taas olleet arat, tunne on paljon selkeämpi kuin viimeksi kun vainoharhailin pitkän kiertoni kanssa. Nyt taitaa olla kp24(?) Menkkamaista jomotusta on myös ollut perjantaista lähtien samaan aikaa tuli rintojen tuntemukset. Valkovuoto ei myöskään ole loppunut. Odottelen menkkoja kuitenkin vasta viikon päähän, voisiko ne nyt kuitenkin olla alkamassa aiemmin? *Hämmentynyt* Vai voiko pillereiden lopetus sekoittaa elimistöä vielä tässäkin kierrossa? Äh, tämä pähkäily on ärsyttävää :D Aamulla oli myös vähän etova olo, ruoka ei meinaa maistua kuten normaalisti. Alan uskoa että mieleni kiusaa minua näillä oireilla XD
Voi Tyttö Ja Varis, sitä vaan ei voi itselleen mitään :/. Terveisin nimimerkki kaivanut roskiksesta tikun tarkistaakseen vielä kerran... Nyt jäitä hattuun, ja testaat parin pv:n kuluttua uudelleen?
Eitne samoja tuntemuksia+oireita täällä kuin siullakin, nyt menossa 27/28-33. Jomottelua, rintojen arkuutta, valkovuotoa, etovaa oloa. Eilen kävin sykespinningissä aamulla ja ekaa kertaa ikinä tunti laittoi miut ihan piippuun. Oli pakko ottaa päiväunet siihen armottomaan väsymykseen minkä aiheutti. Yleensä olen noiden tuntien jälkeen tarmoa täynnä, mutta nyt meni ihan päinvastoin.
Olen itse tullut siihen johtopäätökseen että pillerit todellakin voivat vielä lopetuksen jälkeenkin sekoittaa elimistöä. Itse siis lopetin ne pirulaiset jo joulukuussa 2013, ja vieläkin tuntuu että en ole ihan "balanssissa".
Voivoi mitenköhän mie selviän elossa/tulematta hermoraunioksi ensi viikosta kun tulossa tuo kuuluisa "piinaviikko". Apua.
Ai niin. Te jotka syötte foolihappoja yms. raskausvitamiineja, oletteko huomanneet että virtsan väri olisi muuttunut keltaisemmaksi?
Viikon ajan olen tätä ihmetellyt että ompas värikästä :). Juon tosi paljon nesteitä ja väri on yleensä paljon hailakampi, nyt ero värissä on mielestäni huomattava. Jostain olin lukevinani että jotkut lääkkeet/vitamiinit voivat väriä muuttaa? Ja tietenkin netissä on sekin optio että se voisi olla raskausoire. Itse ehkä uskon enemmän tuohon vitamiinin vaikutukseen tässä asiassa?
Heippa!
Ja kiitos kaikille :) On ollut kyllä jollain tapaa helpottavaa ja samalla jännittävää lueskella täällä teidän tekstejänne.
Tyttö ja Varis voimia ja tsemppiä kovasti nykyhetkeen sekä tulevaan!
Ihana kuulla Maggiemee! Nyt vain rennosti ja rauhassa eteenpäin :) Ja Onnea Murrmelitar!! Kaikki kun vaikuttaa kaikkeen niin ei muuta kuin positiivisella asenteella eteenpäin! Kiva kun elämässä tapahtuu muitakin asioita niin keskittyminen välillä muuhunkin tekemiseen voi auttaa tässä haaveprojektissa eteenpäin :)
Hauskaa Megan! Minusta tuntuu samalta kun luen sinun tekstejäsi! :) Täällä tosiaan tuntuu olevan ihan järkevää porukkaa ajatustensa kanssa :D Kiva kun bongasin tämän ketjun ja tänne vielä mahtui mukaan yksi vauvahaaveilija :)
Aloin syömään B-vitamiinia nyt foolihapon lisäksi. En tiennytkään että voisin miehellenikin tosiaan syöttää jotain vitamiineja… :D Oli apua raskautumisen suhteen tai ei, mutta eivät ne varmasti huonoakaan tee J Kiitos JANETTEO! Mulla on kans vähän samat ajatukset että kun syön vitamiinia tai juon greippimehua niin sillä keinolla tulen raskaaksi.. Hullua! Lopetin kyllä jo greippimehunkin litkimisen, koska mietin että pitääkö juoda puhdasta greippimehua vai voiko juoda esimerkiksi sellaista, jossa on greippiä sekä esim. verigreippiä. Aloin miettiä menenkö hulluuden partaalle tämänkin asian suhteen joten lopetin sitten senkin kokonaan. Ajoittain ajattelen, että tämä toimintani on niin säälittävää, koska yritystä ehkäisyn lopettamisen jälkeen on kuitenkin vasta reilu puoli vuotta. Monilla on paljon kauemmin ja lähtökohdatkin voivat olla täysin erilaiset. Mutta, vauvakuume mikä vauvakuume.. :)
Minulla on nyt tuloillaan (?) ovulaatio, arviolta 15. päivä perjantaina. Nyt alavatsassa tuntuu jo pientä kipua, mitään suurempia vuotoja tai kuivumisia en ole havainnut. Ainoastaan pientä hiivaa havainnut viime aikoina (!!), jota on tosiaan tullut ehkäisyn poisjättämisen jälkeen jo parikin kertaa. Edellinen hiivakerta tosiaan joskus vajaa 10 vuotta sitten. Mietinkin että pitäisikö tästä huolestua, mutta lohduttavaa kuulla että joku muukin on näistä vaivoista kärsinyt. Tässä sitä taas mennään samaa rataa kuun vaihteeseen, jolloin alkaa jännitys siitä alkavatko kuukautiset vai eivät. Jollain tapaa tänne kirjoittaminen ja teidän tekstienne lukeminen auttaa minuakin seurailemaan kroppani toimintaa erilailla. Joten tunnustelenpa tässä tämän viikon taas hiukan eri silmin :) Aurinkoisia ajatuksia kaikille!
Moikka kaikille,
Olen lueskellut tämän ketjun viestejä jo tovin, mutta nyt sain vasta aikaiseksi kirjoittaa tänne. :) Kerran olen kirjoittanut aikaisemmin noihin kuukausittaisiin kuumeilijoiden viestiketjuihin, mutta siellä puhuttiin termeillä, joita en tuntenut niin omakseni.. :D
Kuten te muutkin, olemme kolmenkympin molemmin puolin oleva pariskunta ja yhteistä elämää on takana jo usemapi vuosi. Lapsista on aina puhuttu "sitten joskus" -liitteellä, mutta nyt tuntuu, että aika olisi oikea. Lopetin pillerit muistaakseni 2012 syksyllä ja siitä tähän kevääseen asti on menty keskeytetyllä yhdynnällä ja laskeskelemalla varmimpia päiviä. Viime huhtikuu oli ensimmäinen kuukausi, kun "annettiin vain mennä".
Täällä on paljon ollut keskustelua ovulaatiosta tai (ovuloimattomuudesta) ja itsekkin olen tässä alkanut miettiä, että ovuloinko laisinkaan. Tässä kierrossa oli uutena (?) oireena nännien aristusta kierron puolivälissä, joka sitten hävisi ja nyt kierron loppupuolella on ilmaantunut lähes joka kuukautisia edeltävää rintojen arkuutta. Joskus olen bongannut myös nämä kuuluisat ovulaatiolimat (:D), mutta niitä ei ole kyllä hetkeen näkynyt.. Siksi olenkin alkanut pohtia ovulaatiotestien hankkimista.
Olen popsinut monivitamiini-valmistetta, jossa on foolihappoa 300 ug ja luottanut siihen, että 100 ug saisi ihan ravinnostakin. Ostin kyllä jo myös raskausvitamiinit, kun sitä ilmeisesti suositellaan jo yrittämisvaiheessa, mutta muutamaa tablettia enempää en niitä ole nappaillut. Greippimehua ja muita poppajuttuja en ole vielä ehtinyt testaamaan, mutta täytyy varmaan ottaa järeät aseet käyttöön jos ei raskautta kuulu. :D
Pari kertaa olen testaillut negat, mutta nyt päätin, että en oikeasti ala hötkyilemään elleivät menkat ole kunnolla myöhässä. Kiertoni on melko säännöllinen 29-34 päivää. Itsellä käytössä puhelimessa iPeriod-appi, joka on kyllä kätevä kierron seuraamiseen ja ovulaation ennustamiseen. :)
Jännä juttu, että joskus sitä pelkäsi, että entäs jos tulen raskaaksi ja nyt pelkää sitä ettei tule lainkaan raskaaksi.. :) Olen kyllä hyvin tietoinen, että tämä projekti saattaa kestää, mutta jutellessani läheisempien ystävien kanssa, jotka ovat tulleet raskaaksi ihan muutamasta yrityskerrasta, pistää tämä juttu vähän tälläistä kontrollifriikkiä ärsyttämään. :D Tämänhän pitäisi olla iha perusbiologiaa!
Mukavaa kun joukkomme vielä vähän kasvoi, Iines ja Viivi! :)
Aliisa Kyotolla alkaa olla jo aika jännät paikat! Ja Eitnelläkin kohta.
Itse en ole uskaltanut tehdä uutta testiä... Kuukautiset eivät ole vieläkään alkaneet. Uskaltaisinkohan testata uudelleen aamupissasta huomenna tai ylihuomenna? Epävarmuutta tässä neljän kuukauden aikana on aikana joutunut opetella sietämään. :)
Tyttö ja varis kp 42/33?
Moikka kaikki,
ja tervetuloa Viivi1986 mukaan! Mun oli heti pakko kanssa ladata puhelimelle toi kertomasi iPeriod, kiitos vinkistä! En tiennyt tuollaisen olemassaolostakaan. :)
Aliisa Kyoto: Olen kanssa katellut, ihan kun virtsa olisi hiukan tummempaa ja siis itse olen myös kova juomaan vettä, joten en ole sellaiseen tottunut.. nyt olen syönyt foolihappoa kaksi kuukautta. Ehkäpä tuo on siis ihan normaalia ja kuuluu asiaan?
Argh, olen nyt ihan paniikissa täällä.. Kuukautisia odotan aikaisintaan tämän viikon lopulle tai sitten vasta ensi viikon puolelle. Nyt ollut jo pientä menkkajuilimisen tyylistä, vaikka yleensä mulla alkaa kipuilu vasta sillon ihan kuukautisten alkaessa. Nyt sitten illalla kävin vessassa ja havahduin siihen, että tuli sellaista ihan kirkasta (!) verta muutama tippa.. kp on 26. Nyt pelottaa jo mennäkin vessaan, jos sitä on tullut lisää..
Ei siinä muuten mitään, jos kierto olisi lyhentynyt (ainoastaan hyvä asia), mutta ihmettelen tuota väriä. Niin kauan kun mulla on kuukautiset olleet, eli noin 16 vuotta, niin kuukautisvuoto alkaa aina sellaisella hyvin vaalealla vuodolla, josta just ja just erottaa, että siinä on vähän seassa verta. Pelottaa noin "puhdas" verinen vuoto.. aloin jo miettimään kun käytin tossa sitä hiivalääkettäkin, että voisko se jotenkin vaikuttaa. En tiedä. Mulla ei ole koskaan ollut mitään välivuotoja ennen menkkoja tms. En jaksais enää mitään tämmöstä epävarmuutta, et joutuu stressaamaan. :( Kohta meen vessaan taas pelonsekaisin tuntein ihmettelemään..
Moikka kaikki,
ja tervetuloa Viivi1986 mukaan! Mun oli heti pakko kanssa ladata puhelimelle toi kertomasi iPeriod, kiitos vinkistä! En tiennyt tuollaisen olemassaolostakaan. :)
Aliisa Kyoto: Olen kanssa katellut, ihan kun virtsa olisi hiukan tummempaa ja siis itse olen myös kova juomaan vettä, joten en ole sellaiseen tottunut.. nyt olen syönyt foolihappoa kaksi kuukautta. Ehkäpä tuo on siis ihan normaalia ja kuuluu asiaan?
Argh, olen nyt ihan paniikissa täällä.. Kuukautisia odotan aikaisintaan tämän viikon lopulle tai sitten vasta ensi viikon puolelle. Nyt ollut jo pientä menkkajuilimisen tyylistä, vaikka yleensä mulla alkaa kipuilu vasta sillon ihan kuukautisten alkaessa. Nyt sitten illalla kävin vessassa ja havahduin siihen, että tuli sellaista ihan kirkasta (!) verta muutama tippa.. kp on 26. Nyt pelottaa jo mennäkin vessaan, jos sitä on tullut lisää..
Ei siinä muuten mitään, jos kierto olisi lyhentynyt (ainoastaan hyvä asia), mutta ihmettelen tuota väriä. Niin kauan kun mulla on kuukautiset olleet, eli noin 16 vuotta, niin kuukautisvuoto alkaa aina sellaisella hyvin vaalealla vuodolla, josta just ja just erottaa, että siinä on vähän seassa verta. Pelottaa noin "puhdas" verinen vuoto.. aloin jo miettimään kun käytin tossa sitä hiivalääkettäkin, että voisko se jotenkin vaikuttaa. En tiedä. Mulla ei ole koskaan ollut mitään välivuotoja ennen menkkoja tms. En jaksais enää mitään tämmöstä epävarmuutta, et joutuu stressaamaan. :( Kohta meen vessaan taas pelonsekaisin tuntein ihmettelemään..
TYTTÖ JA VARIS: Se on totta, että epävarmuutta joutuu kestämään kaikin puolin.. Olen koittanut asennoitua niin, että joka kuukausi on jotain jännättävää. :D Kerrohan tulos, jos päätät testata!
Heippa taas (huomaatteko että kirjoitan aina aktiivisemmin loppukierrosta :D).
Heii Murmelitar onnea kihlautumisesta näin myöhästyneesti, unohdin aikaisemmin höyrypäissäni onnitella. Iloisia juhlia on kiva juhlia ja suunnitella :).
Megan miullakin kohta parin kk:n kuuri takana foolihappoja, eli värille löytyi nyt hyvä syy :).
Ja niiin tunnen siun stressijännän! Miulla kanssa menkkajuilimiset alkaa silloin kun menkat alkaa (ja yleensä ne alkaa samoilla sekunneilla kun kivutkin). Mutta nyttempä menkkajuilimiset alkoivat jo eilen illalla ja edelleen pienempimuotoisena. Vessakäynnit on yhtä paniikkia. Vielä kylläkään ei ole näkynyt mittään muuta kuin aika reipasta valkovuotoa.Iik.
Tyttö Ja Varis, iiik, mikä siun tilanne on?
Voi armias jos jokainen loppukierto laittaa miun kropan tämän näköiseksi, niin en kestä. Nyt menossa jotkut superoireet ennen kuukautisia. Eilen oli niiiiiin ruma ja tuskaisa olo. Mieskin ihmetteli että mitä miulle on tapahtunut yhden yön aikana, kasvot on ihan täynnä finnejä ja kroppa aivan turvoksissa. Nyt olisi parempi tulla se plussa ja sassiin, tähän mie en ala että joka kuukausi menen tämmöiseen jamaan :D. Pillereiden kanssa en turvonnut tämmöiseksi ikinä. Housutkin puristaa niin paljon että tänään oli pakko kaivaa kaapista "läskihousut". Rinnatkin tuntuvat kuin olisivat tulessa ja alavatsa myllää ihan omiaan. Että sellainen valitusrumba tällä kertaa :).
Tuskatiistaiterkuin, Turvonnut Aliisa ja 29/28-33
Tervetuloa Viivi1986! :)
Aliisa Kyoto, tutulta kuullostaa! Loppukierto saa minutkin normaalia aktiivisemmaksi tähän mennessä sen suhteen kuinka tarkkaan kroppaa seurailee. Mutta tästä eteenpäin varmasti myös aktivoidun varmaan täälläkin kirjoittelemaan ihan yhtä lailla :D Kiva lueskella juttujasi!
Ja mitä tulee loppukierron oireisiin, huoh. Turvotus, finnit, rintojen aristaminen ja erityisesti niiden "turvotus/hetkellinen kasvu" vai mitä se sitten onkaan, ovat kyllä niin ärsyttäviä sen suhteen kun ovat täysin samoja kuin mahdollisen raskauden alkaessa. Siitä taisi täällä ollakin jo puhetta, että siinä vaiheessa kun eniten odottaa, että mahdollinen raskaus olisi alkanut niin oireet ovat täysin samat kuin kuukautisten alkaessa. Grrr! Toisaalta varmasti hyvä, että nämä oireet tulevat jokatapauksessa.. Ilmeisesti silloin ainakin hormonitoimintaa löytyy jollain tapaa kuin pitääkin?
Mukavaa kun täällä ihmiset tietävät jo toistensa kierroista ja pysyvät mukana siinä, kenellä on mikäkin vaihe suunnilleen meneillään. Vaikuttaa aidolta välittämiseltä. Minä vielä tässä opettelen ja toivon sillä välin kaikille positiivisia tuloksia! :)
Täällä vuoto on jatkunut. Vielä niukkana ilman kipuja, mutta alkaa jo muistuttamaan kuukautistouhua. Luultavasti viim. huomenna alkaa kunnon vuoto kipuineen päivineen. Kai se on siis uskottava, että nää menkat on, vaikka tulevatkin ihan milloin sattuu. Viimeksi kierto 35 pvää ja nyt tulee reippaasti lyhyempi. Tällä touhulla en siis pysty päättelemään edes viikon tarkkuudella kuukautisteni alkamista.. Plaah, tylsää.
Murrmelitar: Nyt vasta tajusin, etten ole onnitellut sinua vielä kihlautumisen johdosta! Paljon onnea siis minunkin puolestani! :) Välillä uppoaa niin ajatuksineen näihin omiin kiertojuttuihin, ettei edes tajua mitä ulkopuolella tapahtuu. :O
Ihanan paljon tullut keskustelua tänne! Mä oon vähän addiktoitunut tähän palstaan, ja käyn aina pari kertaa päivässä lukemassa kuulumiset. Olen ollut niin väsynyt ja kiireinen etten ole ehtinyt kirjoittelemaan vaikka asiaa olisi :D
Lämpimästi tervetuloa mukaan Viivi1986!
Paljon onnea murrrmelittarelle! Ihanaa! Tuo on ihanaa aikaa.. häiden suunnittelu :)
Maggiemeelle tsemppiä uuteen työhön ja ihanan rento ja hyvä asenne raskaudessa, osaisinpa itsekin olla yhtä tervejärkinen tuossa tilanteessa jos siihen joskus pääsen!
Tyttö ja varis suru ja muu mielenmyllerys voi tietenkin myöhästyttää kuukautisia mutta tuo linea negra ja etenkin tuo että mieskin on nähnyt sen haamun kuulostaa kyllä jo perin vahvoille merkeille :D Inhottavaa kertakaikkiaan nämä seko-kierrot, on raskasta olla epävarmuudessa! Samoin kun Meganilla nuo välivuodot on raivostuttavia kun ei tiedä mistä ne johtuu. Onkohan ovulaatio, raskaus, kuukautiset, joku häiriö, sairaus tai ihan muuten vaan? :D Jess! Ihanaa olla nainen! Tiedän myös tuon vessajännityksen, ravaan samanlaisessa tilanteessa vessassa koko ajan, se on kamalaa..
Toivon kaikille jännäilijöille parhaita mahdollisia tuloksia! Ja toivottavasti turvonnut-Aliisa olet turvonnut hyvästä syystä ;)!
Täällä jännätään EITNEN kanssa lähes samassa tahdissa! :)
Eli kp27/34 (laitoin nyt oviksen mukaan tuon kierron pituuden) Ja dpo 6 (olen oppinut "ammattisanastoa") eikös yleensä viikon päästä ovulaatiosta se kiinnittyminen tapahdu? Joten superrrrjännitävää aikaa elän! Ensimmäinen bongattu ovulaatio tässä kierrossa ja oikein ajoitetut talletukset niin en pysty olla toivomatta ja ajattelematta asiaa vaikka kuinka yrittäisin ja tiedän kuinka epätodennäköistä se on!
Mutta oireisiin en oikein luota koska siinä viimeisimmässä katastrofikierrossa oli kaikki mahdolliset oireet ;). Vatsan vihlontaa ja hyvin lievää kuukautissärkyä on kyllä ollut, tissit alkaneet aristaa ja lämmöt koholla! Seuraatteko muut lämpöjä?
Tuntuu muuten että keskustelupalstoilla käytetään paljon samoja sanoja esim. vatsan nippailut, juilinnat, repäisyt ja sukkapuikkokivut. Ovatkohan ne luetusta opittuja vai mitä? Itse hölmönä mietin eri tuntemuksia että hmmm.. onkohan tämä nyt sitä nippailua ja voisko tämä kipu olla sitä sukkapuikkokipua :D Vihlonnat ja viiltelyt tunnistan ja tänään myös vatsassa tuntui välillä sellainen jännä kiristystunne, sellainen sisällä vatsassa tapahtuva säteily. (puhuiko joku jotain että täällä on tervepäistä porukkaa?! ;D)
Ihanaa jännittää teidän kanssa yhdessä! :)
Itse Janetteo olen miettinyt kanssa noita usein esiintyviä sanoja, nippailu on ehdoton inhokkini :D (anteeksi jos joku käyttää sanaa aktiivisesti, en vain tajua sitä). Hei miulle ei ole vieläkään toi DPO auennut, voisitko J sivistää minua?
Ai mitä tervepäistä porukkaa? :D Itse en sellaiseksi ainakaan tässä loppukierrossa tunnustaudu.
Ja arvatkaa mitä, turvotus hävisi! Vitsi tämä keho on nyt kummallinen otus.
Terve! Uusi olen täällä, noin kuukauden seuraillut vaikka ja mitä näistä keskusteluista ja nyt uskaltauduin mukaan kun päätettiin heinäkuun lopulla alkaa yritys päälle. Mulla on aina ollut epäsäännölliset menkat ja ei ole tullut viime aikoina oikein seurailtua koska niitä taas olikaan ja millähän väleillä. Nyt oli kuitenkin viimeksi 4.7. menkat (siis alkoi silloin) ja sen jälkeen ei ole taas näkynyt. Mietin joskus juhannuksen maissa että jaa tulee jotain limavuotoja ja menkkojen alkaessa päättelin että olisiko ollut ovulaatio silloin.
Viime viikolla keksin hetken mielijohteesta näitä tekstejä täällä lukiessa tilata mammaksi.fi:stä ovulaatiotikku/raskaustestipaketin. Tänään paketti tuli ja pistinpä sitten molempaa laatua samantien testiin iltapäivästä. Raskaustesti nega ja kappas, ovulaatiotikkuun tuli sellainen haalea viiva. Mitäs se haalea nyt sitten tarkoittaa? Voiko ovulaatio olla jo mennyt vai onko se vasta tulossa ja viiva ehkä vahvistuu myöhemmin..? Onko jollakin kommenttia asiaan?
Täällä kp27. Minulle tuli myös hiivatulehdus :( Huomasin sen maanantaina ja eilen kävin apteekista hakemassa lääkkeen. Jouduin ihan tosissani miettimään onko minulla koskaan aiemmin tätä vaivaa ollut, jos on, niin siitä on ainakin kymmenen vuotta! Uskalsin kuitenkin hakea lääkkeen ilman lääkärillä käyntiä sillä oireet viittaavat niin vahvasti siihen. Ihmettelin myös kun luin e-pillereiden aiheuttavan tätä, mutta että nyt kun olen ne itse ne lopettanut, niin sitten iskee ... Tuo nyt ainakin hillitsi mahdollisten "raskaus oireiden" etsimiseltä, kun olen vain murehtinut tätä asiaa. Tuntuu kuitenkin, että lääke lähti jo vähän auttamaan :)
Noita termejä olen muuten myös ihmetellyt, joitain niistä sanoista olen varmasti käyttänyt, tarttuvat väkisin :D Vaikka itsekin mielessäni irvistelen joillekin sanoille, heh. Samalla sitä kuitenkin yrittää kuulostella omaa kroppaansa ja miettiä onko tämä nyt vaikka sitä kuuluisaa "juilimista" tms.
Tuutikki85: ilmeisesti haalea viiva tarkoittaa vielä negaa ja ovistesteihin tulee usein myös se toinen viiva. Sitten ne hiljalleen voivat lähteä vahvistumaan. Itselläni meni jo hermot noiden ovistestejen kanssa, testailin niitä tässä kierrossa useamman onnistumatta saamaan kahta täysin saman vahvuista viivaa. Saavat nyt jäädä omalta osaltani nuo ovistestit, jotenkin rasittavaa yrittää kokoajan metsästellä jotain saamarin viivoja, hulluksihan siinä tulee :D
Perjantai-iltaa kaikille! Ja lämpimästi tervetuloa Iines14! :)
Janetteo, mainitsit jossain aiemmassa viestissä käyttämästäsi ovulaatiosovelluksesta. Itse latasin myös puhelimeeni sellaisen, koska siitä on äärimmäisen kätevä seurata kiertoa!
Tyttö ja varis, jaksamisia sinulle raskaiden aikojen keskelle! Päivä kerrallaan olo kyllä helpottaa, niin kaukaiselta kuin se nyt tällä hetkellä vielä varmasti tuntuukin!
Maggiemeelle tsemppiä uuteen työhön! Itselläni myös määräaikainen sopimus luvassa, mutta työn luonne sellainen, että valitettavasti joudun todennäköisesti melko varhaisessa vaiheessa sitten mahd. raskaudesta kertomaan :/ Mutta jos ei ole pakottavaa syytä kertoa, niin etenkin jos ei ole sen suurempia "epäilyttäviä" oireita ja niin kauan kun raskaus ei näy, en siitä kovin varhain kyllä kertoisi.
Aliisa Kyoto, se 3D-ultra on tosi hieno kokemus, menin siskon mukaan silloin kun hän oli raskaana ja oli se kyllä mahtavaa nähdä kummipojan kasvot jo silloin. Heti näki, että isänsä näköinen poika on :) Hienoa olisi itsekin mennä!
Mitä tuohon varhaisraskauden ruokailu-/elämäntapoihin liittyviin asioihin tulee, itse uskon siihen, että voi ja pitääkin elää ihan normaalisti, sillä ei siinä vaiheessa vielä tiedä olevansa raskaana. Silloinhan vauva on vasta pieni alkio, jossa on ihmisen "aiheet" valmiina ja tärkeimmät kehitysvaiheet tapahtuvat vasta myöhemmin, jolloin nainen yleensä tietää jo olevansa raskaana ja silloin luonnollisesti tulee välttää haitallisia/riskiä aiheuttavia aineita.
Meillä on erikoinen päivä takana, tänään oli vuosipäivä ja avomies päätti yllättää ja kosia, joten nyt sitten pitäisi pikkuhiljaa suunnata katse kohti hääsuunnitelmia :) Päätin, että lopetan kaiken testaamisen ja ylimääräisen laskeskelun ja "hypetyksen", koska oon aivan satavarma, että mun koko kroppa menee muuten aivan lukkoon. Ruvetaan nyt pohtimaan hääsuunnitelmia ja parin viikon päästä ollaan lähdössä reissuun, joten kuka tietää, ehkäpä tärppää, jos ajatukset on aivan toisaalla!
~ Murrmelitar, kp 11/29?. Eilen aloitettiin "harjoitukset" ;)