Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Löytyykö muita (30v molemmin puolin), jotka aloittamassa yrittämistä pian?

05.04.2014 |

Hei!

Olisi hienoa löytää samassa tilanteessa olevia, joten kokeillaanpas :)

Meillä on haaveiltu lapsesta (lapsista) tosi pitkään, mutta elämäntilanteet eivät ole olleet asialle otollisia, ja ennen kaikkea on tainnut puuttua rohkeutta. Syön edelleen pillereitä, mutta meillä on mietinnässä, olisiko tämä laatta se viimeinen.

Olisi ihanaa löytää muita omasta perheestä haaveilevia. Itselläni on mielessä tosi monenlaista pohdintaa: pitkä parisuhde, taiteen tekemisen yhdistäminen perheeseen, pumpuliset vauvahaaveet...Ja täällä voisi ehkä siitä yrittämisestäkin kirjoitella, hui! Katsotaan, löytyykö juttuseuraa :)

Tyttö ja varis

Kommentit (876)

581/876 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu olen varmasti itse syyllistynyt nippailuihin ja muihin sanoihin kun sitä raskauden toivossa toivoo niiden kipujen ja tuntemusten olevan nyt SITÄ vauva.fi nippailua ;) 

Dpo on ilmeisesti lyhenne days past ovulation elikkä jos on bongannut sen ovulaation niin pystyy laskemaan esim. milloin yleensä kiinnittyy tai että useimmiten 14 päivän päästä voi odottaa kuukautisia tai niiden poisjääntiä. Itse opin vasta tässä muutama päivä sitten että se päivä kun saa posiitiven tuloksen ovulaatiosta on vasta dpo-1 ja seuraava päivä yleensä dpo0 ja siitä lasketaan eteenpäin. Korjatkaa joku jos olen väärässä? Tämä on nyt eka kierto kun tiedän milloin ovulaatio oli niin itselle kun on muutaman päivän heittoa kierroissa on iso asia tietää minä päivänä kuukautisten pitäisi tulla :)

Eitne tiesithän että hiiva on tyypillinen vaiva raskaudessa? Ja ilmeisesti myös ihan alussa voi tulla hiiva? :D Mulla ei ole tietääkseni koskaan ollut hiivatulehdusta ja jos sen "saisin" nyt niin epäilisin vahvasti raskauden mahdollisuutta! Että jatka vaan oireiden murehtimista ;)

Tuutikki85 tervetuloa! :) Vastaan täällä kokemuksen syvällä rintaäänellä (viime kuussa itse täällä vielä hädissäni ihmettelin samoja juttuja :D) Eli ovulaatiotestiin tulee ainakin mulla aina haalea viiva. Mutta miten haalea se on? Jos se on vain vähän haaleampi kuin kontrolliviiva niin mielestäni silloin jotain on ainakin tapahtumassa/tapahtunut. Tuolloin juhannuksena on todennäköisesti sulla ollutkin ovulaatio kun kuukautiset alkoivat 4.7 :) Sinulla huitelee kiertopäivät jossain 40 nyt? Oletko tunnistanut tässä kierrossa ovulaatiota? Jos ei ihan superpitkä kierto ole niin luulen että ovulaatio on jo mennyt, tietenkin voit myös olla raskaanakin. Jos on tosi vaihtelevat menkat niin on tosi vaikea tietää missä mennään... se on ärsyttävää!

Itsellä on lämmöt vaan nousseet. Eli ovulaation jälkeenhän valitin täällä kovaan ääneen että miksi ne ei nouse ja eikö testistä huolimatta ollutkaan ovista jne. Seuraavana päivänä valitusvirrestä ne sitten nousivat 36,4 ->36,7 ja sitten 36,8 siinä pysyi muutaman päivän kunnes tänä aamuna oli jo 37,1! Ja nämä ovat siis aamulämpöjä, illalla ne huitelee 37,5 asteessa En kylläkään tiedä mitä se tarkoittaa :D Mutta kuulostaa hyvältä, jos olisi vaikka kiinnittymisen jälkeen noussut lisää ;) Ai mitenniin odotukset korkealla, onneksi on takamuksessa täytettä jos pudotaan sieltä sitten viikon päästä rytinällä alas!

Mutta piti 29 vuotta elää että opin tuollaisen lämmön olevan normaalia tietyssä vaiheessa kiertoa! Yleensä olen jo 37.0 asteen "kuumeessa" ihan petipotilas, mitenköhän paljon sitä on turhaan saikuteltu? ;) No ehkä olen mittaillut lämpöjä vain kun on kipeä olo ja silloin tuo 37 on ollut oikeaa flunssaa.. 

582/876 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Tuutikki85 :). 

Kiitos Janetteo selvennyksestä, vaikuttaa siltä että pro-kuumeilijat ovat näistä lukemista hyvinkin perillä :). Hehee, kyllä minullakin 37 astetta normaalisti on jo merkki että petiin mars vaikka usein saan kuulla että se on vielä ihan ok lämpö. En ole edes mittaillut tämän projektin kanssa, saas nähdä viuhuuko ensi kierrossa kuumemittari :). Toivotaan että nuo lämmöt nyt merkkaisivat sitä mitä toivot :). 

Voi sitä ahdistuksen määrää eilen illalla kun alushousuihin oli ilmestynyt haalea valkovuodon ja veren sekainen läikkä! Olin niiiiiin maani myynyt, mutta aamulla ei nyt sitten ole tullut mitään sitten sen iltaisen läikän. Ajattelin kun aamusalilla olin, että nyt varmaan valahtaa kunnon vuoto kun paljon jumppailen (yleensä liikunta edistää menkkavuotoja ainakin miulla) mutta ei mitään. Mahassa kyllä möyrii ja turvottaa, jospa ne sitten sieltä alkavat :/? Tänään olisi kp 30/28-33, saa nähdä nollaantuuko kohta lukemat...

Keskiviikkoterkuin, epätoivoinen ja melkein pyyhkeen kehään heittänyt Aliisa

p.s. välttelen kaikin mahdollisin tavoin vessaan menoa, voi tulla vaikea päivä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
583/876 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en ole hetkeen kirjoitellut. Oltiin lauantaina häissä ja alettiin kumpikin panikoida sen jälkeen. Soitin ma srk-toimistoon ja peruin häät. Mies ei uskonut, että peruin. Sit ma iltana juteltiin syvällisiä ja eilen soitin uudestaan srk-toimistoon ja varasin häät uudestaan. Eilen sitten suunniteltiin, että mennään kylpylään hääsviittiin hääyöksi. Siihen kuuluu shampanjaa, oma sauna ja mikä parasta AAMUPALA SÄNKYYN<3 Mä olisin jo eilen varannut sviitin, mutta mies jarrutteli.

Sit se pöllöpää pilas koko päivän sillä, että tutki tietonejuttuja sängyssä kännykästään. Mun meni yöunet kokonaan. Aamulla otti päähän, kun mies oli kuin ei mitään. Varmasti täyskuullakin on sormensa mun unettomuuteen, mut silti miehen pitää lopettaa sängyssä puhelimen käyttö.

Tavattu 10/2012
Aloitettu yrittäminen 08/13
Hoitoihin haettu 05/14
Miehen spermassa vikaa ja jatkekettu luomuna 09/14
Naimisissa 10/2014

584/876 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään (kp33/29-34) alkoi menkkamainen juiliminen, mutta mitään vuotoa ei vielä ole ilmaantunut. Varmaan kohta sekin alkaa. Huoh..

Mittaatteko noita lämpöjä ihan tavallisella kuumemittarilla? Pitää varmaan mielenkiinnosta testailla seuraavassa kierrossa. :P

Tietääkö muuten teidän miehet, että kirjoittelette tämmöiselle palstalle? Veikkaan, että mun miehellä on vankka mielikuva näistä vauva ja kaksplus -tyyppisistä keskustelupalstoista, että se varmaan pitäis mua jonkinlaisena höyrypäänä. ;)

585/876 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

JanetteO hui herätit taas pienen toiveikkuuden minussa ja tässä kun yritän pitää pääni kylmänä :DItse en ole noita lämpöjä alkanut mittailemaan, uskon, että jos yritys pitkittyy niin sitten hurahdan siihenkin. Mistä Janette mittaat lämmön?

Aliisa Kyoto; toivotaan, että se läikkä kieli jostakin muusta ja menkat eivät ala :)

Asistente: Mikäs teidät sai noin panikoitumaan niissä häissä? :D Hyvä että ette kuitenkaan laittaneet niitä jäihin. Milloin juhlanne olikaan tarkoitus olla?

viivi1986 Olen jäänyt omalle miehelleni "kiinni" palstalle kirjoittelusta :D Vähän huvittuneena hän siihen suhtautui kun ollaan aiemmin vitsailtu siitä miten päätyykin aina näille "vauva palstoille" kun jotain googlesta kysyy. 

586/876 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun tänne on aina ilmestynyt juttua vaikka kuinka :)

Tervetuloa mukaan myös Tuutikille!

Aliisa, jännitän puolestasi! :) Lukemani perusteella tuollaiset pienet vuodot voivat olla ihan raskausoireitakin. 

Viivilläkin on jännät hetket! Ja Eitnellä ja Janetteolla! Rupeaakohan kohta vihdoin tähänkin ketjuun satelemaan plussia!

Asistente: Onko hääpäivä jo pian?Aika monella on viime hetkillä vähän kauhuakin ilmassa. 

Viivi: Minun mieheni tietää tänne kirjoittelustani, olen itse kertonut. Lempeän huvittuneesti suhtautuu. :) Viime aikoina olen ollut ihan rakastunut häneen, tässä yrityksen ja viimeaikaisen surun aikana olen nähnyt hänet taas vähän uudessakin valossa. Hän on huolehtivainen, hellä, hassu ja fiksu. Osoittanut kovin isällisiäkin piirteitä jo joissain tilanteissa, että uskon hänestä tulevan hieno isä.  Hän on myös tosi hyvä olemaan lasten kanssa, juttelemaan ja tarinoimaan ja leikkimään. Ja niin komea, yli vuosikymmenen yhdessäolon jälkeenkin! Hän on kovasti nyt toivonut, että tulisin raskaaksi. Minun mieheni <3

Niin, siitä omasta tilanteesta: Tein uuden negatiivisen testin eilen. Olipa oikein digitaalinen testi, joka ilmoitti hyvin selvin sanoin, että en ole raskaana. Huokausssss... Outo piiiiitkä kiertoni jatkuu siis edelleen. Nyt on kiertopäivä 44... Kummallisinta kyllä, limat ovat muuttuneet uudestaan tämän saman kierron aikana ovulaatiolimojen kaltaiseksi. Tänään tuli sellainen ihan val-ta-va venyvä limaklöntti, että en muista vielä sellaiseen edes törmänneeni (heh, sori toverit)! Eli kummallisten merkkien alla jatkan taivallusta.

JanetteO, ihan mahtavan selkeältä nyt kuulosata tuo kiertosi, ja osaat sitä varmasti arvostaa sen edellisen jälkeen!

Tyttö ja varis kp 44/33 -mitä tahansa ;)

587/876 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka ystäväiset,

tulin vaan kertomaan, että täällä hanat aukes kunnolla ja nyt pärähti siis käyntiin kp1. En jaksa nyt kirjoittaa enempää, koska suorastaan veetuttanu niin paljon aamusta asti. Pahinta on, että ylihuomenna pitäs kahvitella serkkutyttöjen kanssa, joilla molemmilla vauvat. Utelu mun "vauvattomuudesta" on taattu. ;(

-Surullinen Megan toivoo muille parempaa onnea

588/876 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa :)

Tyttö ja Varis, ohhoh, 10 päivää jo oletetuista kuukautisten alkamisesta? Mie olisin varmaan rynninyt jo lääkäriin ihmettelemään että mitämitä, arvostan viilipyttymäisyyttäsi :). Ja voi kuinka ihanalta tuo siun miekkonen kuulostaa! Jännä miten sitä itsekkin vielä pitkän suhteen jälkeen löytää toisesta uusia piirteitä ja välillä tulee noita rakastumistunteita. Ne on kivoja hetkiä, silloin tulee aina vakuuttuneeksi siitä että on tehnyt oikean valinnan :). 

Viivi täällä mies tietää että kirjoittelen, ja myös niin kuin Eitnen poppoo, ollaan aina vitsailtu näistä palstoista ja täällä nyt pääsekona heilun :D .

Tämän palstan vitsailusta tuli mieleen, olen myös vitsaillut ystäväni kanssa näistä palstoista. Tunnustin vähä aika sitten, että luen ja kirjoittelen tänne. Kaveri tokaisi siihen että älä pliis kerro enempää ja hän ei halua kuulla mitään vauvakuumeilujuttuja. Arvostan tietenkin kaverin suorasukaisuutta ja rehellisyyttä asian suhteen, ja en hänelle nyt sitten näistä asioista viitsi puhua. Mutta silti vähän minua harmittaa? Ymmärrän että ystävä ei ole kiinnostunut lapsista, ja hän ei jaksa kuunnella kaiken maailman vauvajuttuja. Mutta se vaivaa että en voi puhua näinkin tärkeästä asiasta hänelle jos joskus plussaan...

En ystäväni tavoin ole sen tyyppinen joka höyryäisi lapsivauvajaadijaadi jatkuvalla syötteellä. Olen edelleen kiinnostunut mitä maailmalla tapahtuu vaikka tämä "projekti" on nyt vahvasti mukana kehossa ja mielessä. Minulla on vahva tunne siitä, että tulen pysymään "normaalina" vaikka olisinkin äiti (tiedän kyllä tapauksia jotka eivät mistään muusta sitten osaakkaan puhua kun lapset tulevat maailmaan). Mutta kai minulla nyt silti on oikeus jotakin joskus sanoa vaikka ystävä ei olisikaan lapsirakas? Vähän jo valmiiksi melkein pelkään kertoa sitten joskus tälle ystävälle. Tiedän että hän on huolissaan siitä että minustakin tulee sitten yksi "niistä". 

Pöksyt ovat pysyneet "kuivana" jos valkkarivuotoa ei oteta huomioon ja maha on kuin ilmapallo ja täynnä painetta ja muljahduksia. Milloinkohan tämä mahtaa poksahtaa maan pinnalle? Ja arvatkaapa miten paljon kuumottaa kun kylppärissä olisi apteekin raskaustesti?? Sovittiin miehen kanssa että testataan yhdessä joko perjantaina tai lauantaina, JOS menkat eivät nyt poksahda ennen sitä. 

Iltaterkuin, Aliisa-Riks-Raks ja Poks

589/876 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, tuli samaan aikaan Meganin viestin kanssa. VOI KURJUUS Megan! Tiedän tuon ketutuksen suuruuden! Voih, olet ansainnut nyt kahvihetkelle jonkun herkkuleivonnaisen! Tai valkoviinilasillisen. Tai itse asiassa koko pullollisen. Tsemppiä!

590/876 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oh, no nyt tympii. Olin jo innoissani että ovulaatiotesti toimii ja sattui vielä kohdallekin. Mutta voi tosiaan olla että se näyttääkin sitten joka päivä sitä haaleaa viivaa.. Tänäänkin tikun tein ja haalea viiva ilmestyi jälleen. En tiedä haaleusasteesta, haaleampi kuitenkin kuin kontrolliviiva. Minulla on todella epäsäännölliset kuukautiset, on aina olleet. Joskus väli on 40, 50 tai jopa 60 päivää. En ole edes viime vuosina pahemmin laskeskellut, ovat tulleet kun ovat tulleet. Yksi kerta taisi olla jopa lähempänä sataa päivää.. Eli toooodella kivaa yrittää tässä nyt sitten miettiä koskahan ovulaatio mahtaa olla.

Jatkan ovistikuttelua, katsotaan mitä näkyy. Pitäisi varmaan miehen kanssa varmistella asioita ja heilutella peittoa usein :)

591/876 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani Megan! Virtuaalihalaus täältä. Voitaisiin piestä se sun "täti" ihan vaikka porukalla!

T ja v

592/876 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Megan, turhauttavaa tämä yritys voi olla =/ Ja Tyttö ja Varis: voimia pitkän kierron kanssa, jospa sinullakin jäi vaan yhdet menkat tavallaan välistä ja voit odottaa seuraavia siihen ajan kohtaa kuin normaalisti? (jos välissä siis olisi olleet menkat)

Aliisa Kyoto, itsekin harmittaisi jos ystävä suhtautuisi noin kun ystävälle kuitenkin haluaisi jakaa kaiken ja tällä hetkellä tämä yrityshän on aika iso osa sinunkin arkea. Ehkäpä hänenkin asenteensa muuttuu kun teillä tärpää? Mutta joo, voihan se olla pelottavaa että "menettäisi" ystävänsä vauva jutuille ja sen takia ystäväsi ei haluaisi puhua siitä.

Itse pohdin milloin uskaltaisin testata, kaapissa löytyy kyllä testejä riittämiin kun hurahdin tilaamaan niitä raskauskeijusta :D Hankalaa kun ei tiedä kierron todellista pituutta. En tiedä olisiko lauantai liian aikaisin, silloinhan olisi kp30...Mutta jos plussaisin, saisin myös jättää pistoslääkkeeni taakse ja siitä en kyllä pahastuisi lainkaan! :) Äh, yritän kokoajan sanoa itselleni; että nyt jäitä hattuun! Vaikeaa tämä...

593/876 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih Megan :( Turhauttavaa! Tsemppiä, ja jaksamista kahvitteluihin. Toivottavasti tänään on jo vähän parempi päivä... Ja tuo viinipullo kikka auttaa usein, suosittelen myöskin sitä! Voi olla että liityn pian suremaan kanssasi.

Jännä kun tämä tuntuu yhtäaikaa niin vaikealta mutta myös simppeliltä ja luonnolliselta, luin että naisella on yhdestä kierrosta 25% mahdollisuus raskautua. Tällä hetkellä itsestä se tuntuu kamalan pieneltä prosentilta mutta pitempään yrittäneiden kohdalla varmasti aika suurelta..

Viivi Mun mies myös tietää että kirjoitan tänne, olen sanonut että haluisin pitää tän henkilökohtaisena asiana ja ettei kävisi lukemassa. Sivuhistoriasta tai muuten etsimällä löytäisi kyllä tänne mutta toivon ettei häntä oikein kiinnosta nämä jutut näin yksityiskohtaisesti kerrottuina. Varmaan enemmän se lapsen teko ja mahdollinen positiivinen raskaustesti on ne hänen mielestä mielenkiintoiset jutut ei kaikki lämmöt ja limat ja muut :D

Tyttö ja varis todellakin on ihanaa miten selkeä kierto on menossa! Sinulla kuulostaa ahdistavan tutulta, haamuja/negoja testissä ja venyvä kierto :( Tunnistitko siis ovulaation aikaisemmin? Koska minulla oli melkein varmuudella ovulaatio silloin kuin r-testi haamuili, sitä on muillekin tapahtunut. Kyseessä oli davidin liuskatesti. Koska n. 14 päivää siitä menkat alkoivat Olikohan se kp 47... ja limat myös lisääntyivät ennen kuukautisia. Toivotaan että tilanne selviää mahd pian ja tietty parhaalla mahdollisella tavalla! :) Tuli muuten ihan hymy huulille tuosta teidän parisuhteesta.. pitäisi aina muistaa miettiä niitä hyviä ominaisuuksia toisessa, ihanaa myös että se on auttanut jaksamaan surussa. 

Aliisa jännittävää!! Kurjaa minkälaisen vastaanoton sait ystävältäsi. Itsekkäästi ajateltuna itse kun oli sinkku kyllä sitä välillä pettyi ja ahdistui siitä että ystävät alkoivat seurustelemaan, menivät naimisiin jne. siinä tavallaan menettää ystävästään pienen palan ja kaikki muuttuu, tuntuu että itse jää yksin tai paitsi jostain. Mutta jos ystävät ovat tärkeitä ja rakkaita on loppujen lopuksi onnellinen heidän puolestaan ja ainakaan ikinä en sanoisi ystävälle noin ikävästi. Jos te olette niin läheisiä ystäviä että hän koki voivansa sanoa suoraan mitä ajattelee, olet hänelle varmasti tärkeä ja hän pelkää menettävänsä sinut. 

Tuutikki85 jos kierrot ovat tosi pitkiä ja epäsäännöllisiä niin minun käsityksen mukaan voi hyvin olla että et ovuloi tai ainakin harvemmin. Minä menisin ehkä käymään gynekologilla tai vaikka terveyskeskuksessa (hitaampi tie) selvittämässä asiaa. Varsinkin jos alat tikuttelemaan ovulaatiota pitkässä kierrossa siinä menee hermot ja rahat ja stressi vaikeuttaa ennestään sitä ovuloimista. En todellakaan ole asiantuntija ja voi olla että ovuloitkin ja liikaa huolehtimatta tulee jos on tullakseen asenteella se vauva voikin alkunsa saada. Lämpöjen mittaamista suosittelen myös, kun sen tekee aina heti aamulla ja mielellään samaan kellonaikaan hyvällä mittarilla pystyy aika hyvällä todennäköisyydellä huomaamaan ovulaation/ovuloimattomuuden :)

Mittaan lämmön semmoisella apteekin 10 sekunnin digitaalisella missä on joustava pää. En tiedä miten luotettava on digitaalinen mutta on kätevä kun voi sitten tehdä tarkistusmittauksia kun on niin nopea. Ja suusta mittaan, heti aamulla kun herään ennen kun nousen ylös. Ajattelin jatkaa sitä kyllä niin kauan kun on yritystäkin koska niistä käyristä näkee kätevästi miten se kierto vaikuttaa lämpöihin. Suosittelen kyllä lämpimästi mittailua kaikille jos se ei aiheuta lisästressiä :)

Ja iik mulla sama kun eitnellä että millon sitä uskaltaisi testata, järki käskee odottamaan ensi viikkoon ja siihen että kuukautiset olisivat myöhässä mutta saa nähdä :D Pieni pettymys on että oireita ei hirveästi ole.. tissit ja nännit arkoina mutta voi olla myös menkoista. Jotain pientä tuntuu vatsassa välillä mutta voi olla myös mitä vaan. Siltä osin ei ole odotukset kovin korkealla..

Mutta tiedättekö mitä? Opin jälleen uuden sanan! Implantation dip! Eli suomeksi "kiinnittymisdippi" :D Ei nyt ei ole kyse mistään taffelin dippikastikkeesta joka auttaisi kiinnittymisessä, sitä varten mulla on punkku! ;D (näin kesällä toivoisin että valkkari ajaisi saman asian mutta ilmeisesti ei;)) Eli eilen kun päivällä mittailin lämpöjä muuten vaan yhtäkkiä lämmöt olivat tipahtaneet 36,00 asteeseen, hätääntyneenä avasin salaisen tiedonlähteeni googlen josta selvisi että noin viikon päästä ovulaatiosta (eli juuri eilen iik!) voi tapahtua hetkellinen lämmön lasku kiinnitymisen vuoksi jonka jälkeen lämmöt taas nousevat. Minulla se lämpöjen lasku oli tosiaan vaan ihan hetkellinen koska tunnin päästä siitä noustiin pikkuhiljaa taas sinne 37 paremmalle puolelle. Netistä jäi sellainen käsitys että se kestäisi yhden päivän ts. yksi aamulämpö olisi dipannut matalammalle, joten nähtäväksi jää oliko minun parin tunnin dippaus kiinnittymisestä johtuvaa. Dippaus ei aina tarkoita raskautumista ja kaikilla raskautuneista ei tapahdu sitä mutta ilmeisesti useasti näin on. Opin myös sen että viikon päästä ovulaatiosta tapahtuu muutenkin estrogeenin lasku (? tai nousu?) josta voi tulla oireita myös tämä lämpöjen lasku ja esim valkovuodon lisääntyminen yms. mikä johtaa kuukautisiin, joten again voi johtua kummasta vaihtoehdosta vain.. :D

Anteeksi kamalan pitkästä viestistä ja jaarittelusta ja tarmokasta torstaita kaikille ;)

594/876 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas!

Ajattelin ensin, että odottelen tässä rauhakseen ensi viikkoon ja alan sitten vasta kirjoitella kuinka mahdollinen ovulaatioviikkoni meni, mutta tännepä olen jäänyt koukkuun enkä malttanut olla kirjoittelematta.

Ihailtavaa tyyneyttä Tyttö ja Varis! :)

Jännittävää Aliisa!! : ) Miehesi kanssa sovittu h-hetki alkaa lähestyä.. : )

Mitä tuleepi tänne kirjoitteluun ja siihen tietääkö mieheni niin ei. Alkuun kun olimme jättäneet ehkäisyn pois ja minä mietin kaikenmaailman oireita, niin hän totesi vain että pysyttelet sitten poissa sieltä vauva.fi keskustelupalstoilta ;) No täällähän minä olen koukkuuntuneena visusti ja vielä kirjoittelemassa :D Mielestäni tämä ketju on tuonut mukanaan vain pelkkää hyvää ja olen tullut paaaljon tietoisemmaksi näistä asioista! Kerron hänelle varmasti jossain vaiheessa, mutta en vielä.

Megan, voi ei! Tosi kurja juttu, tiedän tuon tunteen ja olon. :( Tsemppiä kahvitteluun! Ja se lasillinen (pullollinen) viiniä auttaa kyllä ;)

Ihanaa Asistente, että päädyitte kuitenkin varaukseen! : ) Tosiaan, milloin on hääpäivä?

Mitä näihin täti – ja ystäväkohtaamisiin tulee, minua on alkanut myös ärsyttää keskusteluketju eräiden ystävieni kanssa. Meistä kaikilla ei ole lapsia, mutta nyt kaksi viimeksi synnyttänyttä on intoutunut puhumaan näitä mammajuttujaan tässä viestittelyketjussa. Viimeksi imettämisestä, sen vaikeudesta, maidon pumppaamisesta ja jostain helvet.. stimulaatioärsykkeistä..! Tiedän, että ovat mammajuttuja ja kuuluvat siihen.. mutta. Silloin kun itsellä tulee se kp 1, ja lähipiiri puhuu kuinka vauvat sitä, tätä ja tota.. Niin tekisi mieli ottaa tämä puhelin kauniiseen käteen, puristaa tiukka ote ja kiskasta seinään niin kovaa kun lähtee. Tiedän senkin, että tämä on vain kateellisuutta tai jotain muuta katkeruutta, mille tunteille ei pitäisi antaa valtaa. Välillä niitä kuitenkin tulee, mikä sekin ärsyttää..

Minä oon nyt ymmälläni omasta kierrostani ja lähinnä oireista. Tämän viikon pitäisi olla ovulaatioviikko (nyt kp 19)..  Minulla pitäisi itse ”the dayn” olla tosiaan huomenna ja peittoa ollaankin heiluteltu tällä viikolla nyt jokaisena päivänä tähän asti. Ihan spontaanisti ja tunteella on tapahtunut, koska satsauspäivä piti olla perjantai. Nyt vaan on sattunut olemaan molemmilla halut korkealla ja sithän se on vaan mentävä ;) Ei tästä haluta väkisin tekemistäkään. Mutta tänään aamulla oli ilmestynyt haalean ruskeaa vuotoa alushousuihin.. Oletteko muut havainneet tämmöistä? Tällainen vuoto on minulla ekaa kertaa ehkäisyn poisjättämisen jälkeen (pillereiden aikaan näitä oli joskus, jos olin unohtanut pillerin tai kaksi välistä).. Tähän asti kiertoni on keskimäärin ollut sen 32-33 päivää, nytkö kroppa alkaa sekoilla vai mitä tämä on, normaaliako? :O Luin jostain, että ovulaation aikaan voi tulla rusehtavaa vuotoa, mutta miksi nyt? Miksi ei aiemmin? Onko teillä kokemusta? … Huoh tätä naisen arkea. Lisäksi eilen oli jokin ihme hormonimyrsky itselläni (mieliala maassa ja itketti). Tänään hiukan parempi olo, mutta mielentila on kuin menkat olisivat alkamassa.. Apua. Panikoinko jostain ihan normaalista?

595/876 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstai-iltaa kaikille :). 

Iines14, kerrot jos tuntuu hyvältä, ei kai sitä kaikkea aina tarvitse kertoa? Vaikka kaikki ollaankin vakavissa parisuhteissa niin saa sitä jotain omaa silti olla, ja pitääkin olla :). Vaikka oma puoliso on mitä ihanin ja ymmärtäväisin niin ei se miekkonen silti välttämättä kaikkea tajua, etenkin kun nyt on kyse siitä omasta kropasta ja sen muutoksista. Ja limoista. Ja ihme nippailuista. :)

Juuri tuosta ollaan joidenkin ystävien kanssa puhuttu, että kun joku äidiksi tulee niin joillakin äitiys "kihahtaa" niin vakavasti että sitten ne viestiketjut/kahvipöytäkeskustelut on täynnä imetys/eroahdistus/vaippaihottumajuttuja. Edelleenkin joo, hieno juttu ja itsekkin odotan kuin hullu puuroa että tuo maailma miulle avautuu, mutta kyllä mä haluan aidosti edelleen kuulla mitä muille ystäville kuuluu. Toivottavasti tämä pätee kohdallani sitten joskus enkä muutu mammazombiksi.

Tämä on vähän sama juttu kun jotkut alkavat seurustelmaan, jotkut unohtavat kaikki kaverinsa ja keskittyvät vain kumppaniinsa. Toiset seurustelevat mutta eivät silti unohda että maailmassa on muutakin elämää ja tärkeitä ihmisiä kuin vaan se yksi (ehkä vähän katkerana tämänkin sanoin, koska pari hyvää kaveria hävinnyt maan alle kun ovat löytäneet sen mr. oikean). 

Haha Janetteo :D. Kiitos siun raskautumistietopankin ollaan taas yhden asian viisaampia tässä asiassa, kiitos :). 

Täällä siis nyt kp 31/28-33. Jokainen vessassa käynti on yhtä panikoimista, mutta valkkarivuodolla tällä hetkellä mennään vieläkin. Rintoja jomottaa ja välillä "juilii"alamahassa. Ja väsyttää. Odotan edelleen sitä poksahtamista maan tasalle. Voi kun ei poksahtaisi, olisi niiiiiin mahtava syntymäpäivälahja minulle tämä. Mutta jos poksahtaa, niin ostan kyllä itselleni lahjaksi skumppapullon!

596/876 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta, 

Kauhea morkkis, sorruin testin tekemiseen ja negatiivinen. Ärrr. Tyhmä minä. Mutta paremmin nyt osaan valmistautua pettymykseen kun menkat alkavat. Eivät kuitenkaan ole vielä alkaneet. 

Perjantaiterkuin, Kohti uusia pettymyksiä-Aliisa kp 32/28-33

597/876 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas lyhyestä aikaa! xD

Ihanaa että voi kirjoitella tänne ja lukea teidän kuulumisianne. Juuri samassa tilanteessa olevien vertaistukea ei oikein löydy mistään muualta. Ja olette muutenkin tosi hyviä tyyppejä :)

JanetteO, en tiedä tunnistanko ovulaatiota. Noiden limojen perusteella olen asiaa seuraillut. Luulin tunnistavani sen ihan selkeästi, ja halutkin olivat silloin todella korkealla, mutta se oli jo edellisen superkuun aikaan...tarvitseeko sanoa enempää... ennen sitä kaikkea murhetta ja stressiä. Ja nuo uudet "ovulaatiolimat", hävisivät samantien kun ehdin ne tänne ilmiantaa. Että tällaista sekoilua täällä. Toivotaan, että sinun kiertosi selkeys jatkuu tällä kertaa loppuun asti! Milloin ajattelit testata, vasta ensi viikollako?!

Aliisa, voi itku noita yksiä viivoja! Mutta toivo elää, koska kuukautisesi eivät ole vielä alkaneet! 

Iines, olen ymmärtänyt että tuollaiset haaleat vuodot voivat johtua joko ovulaatiosta tai kiinnittymisestä (tai sitten jälleen kerran vaan ihan jostain muusta, vaikka seksissä tulleesta olemattomasta hankaumasta). SEhän siinä onkin, että ainakin itse olen vasta nyt ilman ehkäisyä ollessa ruvennut kiinnittämään niihin huomiota. Itselläni on tuollaista värillistä valkovuotoa ollut ainakin kerran aiemmassa kierrossa ja nyt tässä kierrossa, muistaakseni viime viikolla...

Eitne, laita viestiä sitten kun testaat, huomenaamuna?:)

Olen koittanut olla enää niin välittämättä kaikenlaisista "vauva.fi-nippailuista" (hyvä Janetteo), sillä olen huomannut niitä nyt jo niin paljon tänä pillerittömänä aikana. Olen alkanut pitää niitä joka tapauksessa luonnolliseen hormonitoimintaan kuuluvina. Samoin nännien arkuus: tässäkin kierrossa nännini ovat olleet enemmän tai vähemmän arat aina välillä varmaan jo kuukauden...

Kiitos tsempeistä, niitä tarvitsen, vaikka en olekaan vielä ihan paniikissa. :) Mutta jossain vaiheessa varmaan lääkäriinkin sitten soittelen, jos kuukautisia ei kertakaikkiaan kuulu.

Meilläkin on lähipiirissä aivan ihania pikkulapsia ja vauvojakin. Kyllä tässä alkaa vähitellen olla sellainen olo, että haluan itsekin sellaisen jo ihan tosi paljon. Mielessä on muitakin asioita ja taideprojektit etenevät ja pysyvät kiinnostavina, mutta haluaisin oman perheen.

Ja alavatsallani linea negra, joku hormonimuutos minussa on tapahtunut. ELi siinä yksi kysymys sille lääkärille sitten, miksi juuri nyt tuollainen minulle tuli. Luulin että se olisi ollut eräänlainen "raskaustestiviiva". Höh. Kaikesta huolimatta, pieni sitkeä toivonkipinä nostelee päätään tuulta vastaan niin kauan kunnes kuukautiset alkavat...

Voimia ja iloa kanssasisaret!

Tyttö ja varis kp 46/33-42? (pillerien jälkeen lyhin ja pisin kierto...ennen tätä)

598/876 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

täällä taas ryömitty pari päivää ihan pohjamudissa ja nyt elämä alkaa kai vihdoin voittaa (?).. Suosittelemanne viinipullo haettu handelista viikonlopuksi lohdutukseksi. ;) Nyt voi sen hyvällä omallatunnolla myös nauttia!

ISO kiitos myötätunnosta teille kanssasisaret Aliisa Kyoto, Tyttö ja varis, Janetteo, Eitne ja Iines14, en olisi uskonut, että vertaistuki ihmisiltä, joita en ole koskaan tavannut, lohduttaisi näin paljon, mutta näin se vaan on! Niinkun joku teistä mainitsikin, koska "omassa elämässä" livenä ei ole ketään samassa tilanteessa olevia, on tärkeää, että täällä voi asioista avautua ja saa sitä kaipaamaansa vertaistukea ja ymmärrystä! <3 Toivottavasti saamme täällä pian ihania uutisia, sellaisia kuin Maggiemeellä! :)

Arvatkaa mitä.. olin niin epätoivoinen tässä toissapäivänä kuukautisten alettua, että tilasin niitä ovulaatiotestejä silläkin uhalla, että stressaantuisin lisää ja lääkäri kielsi. :D Tänään tulivat postin mukana. Tuntuu vain siltä, että haluan tehdä kaiken voitavani asian hyväksi. Tiedän, olen itse ollut niin tuota testausta vastaan..

Asistente: Nyt vasta muistin, että kyselit jo joku aika sitten, onko mieheni simpat tutkittu. Ei tosiaan ole, mutta 10 vuotta sitten kaikki todistetusti ok ja sitten jos ja kun joudumme vuoden lopulla tarkempiin tutkimuksiin, niin se varmasti siellä ensisijaisesti myös tutkitaan?

Olen alkanut myös vainoilla kaikkea mahdollista lapsettomuuteen vaikuttavaa kuten kemikaaleja, piilevää klamydiaa (ei pitäisi kummallakaan olla historian huomioon ottaen, mutta haluan joka tapauksessa mennä tutkimuksiin) ja endometrioosia. Luulisin kyllä, että endometrioosi olisi näkynyt jotenkin vaativassa ultrassa ja minulla olisi ainakin särkylääkettä vaativia kuukautiskipuja yms.?

599/876 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa pinnalle Megan. Vitsi itsellänikin alkoi suu napsamaan kun ajattelin tuota siun viinipulloa. Napnaps :).  

Varmaan sukupuolitestit on ihan hyvä käydä varmuuden vuoksi, itse sain sellaisen exältä (klamydia) ja todellakin oli oireeton. Rutiinikokeissa ehkäisyneuvolassa aikoinaan tuli selville, onneksi kävin....

Tuli mieleen yksi sairaalareissu liittyen tuohon endometrioosiin vuosia sitten. Nykyisen siippani kanssa ensimmäinen yö yhdessä, aktin jälkeen aloin vuotamaan verta kuin seula alhaalta (olipas romanttista juu). Paniikissa yöllä sitten sairaalaan tutkimuksiin ja verta tuli todella reippaasti, tutkimuksissa selvisi että minulla oli joitakin endometrioosiriekaleita kohdussa jotka ilmeisesti aiheuttivat verenvuodon. Näin sitten jouduin vielä jäämään yöksi tarkkailuun. Kyseessä oli pienen paikkakunnan sairaala, muuta petipaikkaa ei ollut sinä yönä kuin äitiysosastolla... Oli hellyttävää katsella kun siippani torkkui tuolilla pitäen minua kädestä ritarillisesti, ei oltu tunnettu kuin pari hassua päivää tuossa vaiheessa. Jäipähän mieleen se "eka" kerta ikuisiksi ajoiksi. Mutta siis tuon jälkeen ei ole ilmennyt mitään endometrioosiin liittyvää minussa, ei oireita, ei mitään selvää tutkimuksissa. 

Täällä varmaan kohta aletaan ryömimään noissa Meganin jättämissä pohjamudissa, menkkoja ei kylläkään vielä ole näkynyt mutta aika luovuttaja-olo alkaa olemaan. Plääh. 

600/876 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Alan tosiaan koukuttumaan tähän palstaan, on kiva lukea teidän muiden kuulumisia :)

Tyttö ja Varis, jännä tosiaan tuo linea negra mikä sinulle on ilmestynyt, itsekin olisin välittömästi pitänyt sitä merkkinä raskaudesta! Ja tosiaan, toivo ei ole heitetty niin kauan kun kuukautiset ei ala. Muuten kroppa on kyllä epäreilu antaessaan näitä toiveita herättäviä merkkejä.

Megan; muutama viinilasillinen varmasti auttaa lohdutukseksi :) Vaikka itsekin nyt jo olen ehtinyt vannomaan ettei enää ovulaatiotestejä niin eiköhän siinä itsellänikin käy niin, että jos vielä pari kiertoa menee ilman tulosta niin olen niitä taas tilailemassa :D

Aliisa Kyoto tavallaan herttainen tuo teidän ensikerran tarina, näkee että miehesi on jo silloin välittänyt sinusta kun on ollut valmis olemaan sairaalassa tukenasi! :) 

Voi olla että tulen teidän kanssanne ryömimään pohjamudissa... Tein aamulla testin vaikka herätessäni ajattelin että ei kannata vielä, odota muutama päivä ainakin... No vessaan pääsin ja pakkohan se oli kaivaa yksi testi kaapista kun niitä kerran siellä on. Nega tulos, yritin oikein tihrustaa jotain haaleista haaleinta haamua, mutta luulen että haluan vain niin kovasti nähdä sen siinä eli ei siinä oikeasti mitään haamua ole. Eilen ja tänään on taas ollut alavatsassa sellainen olo että menkat alkaisi, rinnat aristaa, kuvotusta, aamulämpö kainalosta mitattunan 36,9C yleensä minulla on alhaisempi n. 36,4 ... Eli tässä nyt odotellaan, luulisin että jos menkat alkaa niin se tapahtuisi parin päivän sisällä. Pillereitä syödessäni, yleensä siitä alavatsa kipuilusta seuraavana päivänä alkoi vuoto... Mutta nyt vaikea sanoa, voihan olla että on edessä jälleen pitkä kierto *huokaus*