Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö muita (30v molemmin puolin), jotka aloittamassa yrittämistä pian?

05.04.2014 |

Hei!

Olisi hienoa löytää samassa tilanteessa olevia, joten kokeillaanpas :)

Meillä on haaveiltu lapsesta (lapsista) tosi pitkään, mutta elämäntilanteet eivät ole olleet asialle otollisia, ja ennen kaikkea on tainnut puuttua rohkeutta. Syön edelleen pillereitä, mutta meillä on mietinnässä, olisiko tämä laatta se viimeinen.

Olisi ihanaa löytää muita omasta perheestä haaveilevia. Itselläni on mielessä tosi monenlaista pohdintaa: pitkä parisuhde, taiteen tekemisen yhdistäminen perheeseen, pumpuliset vauvahaaveet...Ja täällä voisi ehkä siitä yrittämisestäkin kirjoitella, hui! Katsotaan, löytyykö juttuseuraa :)

Tyttö ja varis

Kommentit (876)

441/876 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ja anteeksi kaikille :) Anteeksi erityisesti siitä etten ole pystynyt keskittymään mihinkään muuhun kuin itsekkäästi tähän omaan tilanteeseeni..

tyttö ja varis tuo oli hyvin sanottu en tosiaan pysty itse tekemään mitään mikä muuttaisi tilannetta, etenkään kun en edes tiedä mikä se tilanne on :)

Olen alkanut miettimään voisiko minulla olla ollut nyt ovulaatio näin myöhässä? Koska tosian ovistesti näytti plussaa kahtena päivänä ja nyt mielestäni tänään ei ollut niin vahvat viivat o- testissä. Ja jostain luin että joillain voi r-testi regoida viivanpaikkana ovikseen...? Raskaustestissä tänään mielestäni samanvahvuinen viiva kuin eilen.. pitäisi sen kai jo vahvistua, alan menettämään toivoani kyllä.

Harmittaa että aloimme vasta yrittämään, olisin kestänyt ne ajallaan tulleet menkat ja varautunut uuteen yrityskiertoon, mutta tämä epävarmuus ei ole kivaa.. no käyn varmaan apteekissa ostamassa kunnon testin ja teen sen ensi viikolla jos ei kuukautisia kuulu.

Tuntuu kurjalta ja hävettää valittaa ja "kiukutella", teillä monilla on paljon enemmän yrityksiä, pettymyksiä ja menetyksiä takana, joten yritän nyt koota itseni ja odottaa rauhassa mitä tapahtuu :)

442/876 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="janetteO" time="05.07.2014 klo 10:00"]

Kiitos ja anteeksi kaikille :) Anteeksi erityisesti siitä etten ole pystynyt keskittymään mihinkään muuhun kuin itsekkäästi tähän omaan tilanteeseeni..

Tuntuu kurjalta ja hävettää valittaa ja "kiukutella", teillä monilla on paljon enemmän yrityksiä, pettymyksiä ja menetyksiä takana, joten yritän nyt koota itseni ja odottaa rauhassa mitä tapahtuu :)

[/quote]

Sitä varten nää palstat on, että saa hermoilla ja valittaa :) Varsinkin kun miehet ovat usein "viilipyttyjä" eivätkä oikein osoita tarpeeksi myötätuntoa.

Mä sain eilen kuulla, että sperma-analyysi oli tipahtanut postiluukusta. On kyllä jännät paikat, kun vasta ens ke mennään kotona käymään. Ja se mietityttää, että onko mussa suurin vika munasarjoissa vai kohdussa? Vai vaikuttaako prolaktiiniarvo raskautumiseen.

Oon nyt tähän mun ylipaino- ongelmaan kokeillut Berberiiniä ja se tuntuu tehoavan. Olen nyt 1kk syönyt niitä 3kaps/pv ja nyt kun ollaan syöty tasaisin väliajoin, niin alkanut vaikuttaa. Jouduin eilen ulostamaan 5kertaa ja ihan normaalia tuli ettei vatsa sekaisin ollut. Kotona pääsen taas käymään vaa´alla, niin toivottavasti alkais nyt paino tippumaan.

Mä olen vuosia syönyt niin terveellisesti, että suunnilleen 1keksi pilaa laihdutuskuurit. Mun ruokavalio koostuu tuoreista kasviksista ja marinoimattomasta lihasta/kalasta. Maustan kaiken itse, en juuri käytä eineksiä enkä puolivalmisteita. Eli kaiken järjen mukaan pitäis olla tosi laiha, enpä ole :P Se johtuu ilmeisesti siitä ettei mun hiilihydraattiaineenvaihdunta toimi, siksi aloin syödä berberiiniä.

Tavattu 10/2012
Aloitettu yrittäminen 08/13
Hoitoihin haettu 05/14
Miehen spermassa vikaa ja jatkekettu luomuna 09/14
Naimisissa 10/2014

Sisältö jatkuu mainoksen alla
443/876 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö ja Varis, en olisi niin huolissani kuukautisten niukkuudesta, ainakaan vielä. Itselläni oli pillereiden jälkeen eka kierto 39 pv, sitten typistyi 28 pv pariksi kuukaudeksi ja vuodot oli tositosi niukkoja. Nyt alkaa kierto olemaan 30-33 päivää ja vuodotkin "normalisoituneet". Voi siis olla pillereiden lopetuksesta johtuvaa oman aikansa vievää tuo vuoto- ja kiertoasia?

444/876 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpisliuskatestin viiva vahveni vähäsen lauantaina, siitä innostuneena ostin eilen ja pinnistelin tähän aamuun ja tein apteekin oman raskaustestin... negatiivinenhan se oli.. tai olen näkeväni siinä jonkun niin hailakan haamun että en edes itse tiedä onko se kuvitelmaa.

Olin aivan varma että olen raskaana, olen oikeastaan edelleen, tuntuu ihan siltä ja oireita on nekin ehkä sitten kuviteltuja. Tämä pudottaa todella korkealta :,( ei siksi että en nyt heti raskautunutkaan vaan siksi että luulin, uskoin ja toivoin ja petyin.

Oliko minulla sitten ovulaatio kun kuukautisten olisi pitänyt olla ja ovulaatiotesti näytti plussaa? Miksi minulla oli kuukautiskipuja ja tuli todella pieni määrä vuotoa muutamana päivänä? Miksi tunsin kuukautiskipuja ilman kuukautisia? Miksi vatsassa tuntuu erilaisia tuntemuksia vihlontaa ja repäisyjä? 

Miksi ne kuukautiset ei ala, että pääsisimme jatkamaan tätä yrittämistä... nyt kp 37

445/876 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki! Päätin naistenpäivän kunniaksi rohkaistua ja kirjoittaa tänne. Olen lukenut tätä ketjua silloin tällöin ihan alusta asti, mutta en ole uskaltanut liittyä mukaan.

Mä olen 26-vuotias tyttönen, ja me ollaan mun avopuolison kanssa yritetty lasta ja vuoden verran. Mitään ei oo kuitenkaan kuulunut. Tänne kirjoittaminen hiukan jännittää, koska ensi kerran tavallaan myönnän, että jotain on pielessä. Ehkäpä se kuitenkin auttaa asiassa eteenpäin. Myös tuo suljettu ryhmä voisi olla vielä "turvallisempi paikka" purkaa näitä arimpia tuntojaan, vai mitenkäs se eroaa tästä tavallisesta keskustelusta?

446/876 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janetteo, jaan vielä vähän omaa kokemustani, kun omat oireeni olivat niin samanlaisia kuin sinulla. Siksi pidänkin mahdollisena, että olin hetken raskaana. EHkä sinulla viivat vahvistuvat hitaasti, toivotaan sitä vaihtoehtoa.

Minulla oli kesken kierron epätavallinen pieni, lähinnä parin veriviirun vuoto. Sen jälkeen ehkä viikon kuluttua nipistelyjä ja esim. käsiä ylös venyttäessä tuli kohtuun melkeinpä kramppimainen viiltely. Rinnat olivat tosi arat ja kuumottavat. Näiden kaikkien ansiosta päätin tehdä sen ensimmäisen haalean raskaustestin. Seuraava testi ja varmistustesti päivien kuluttua olivatkin negatiiviset, ja kuukautiset alkoivat muutaman päivän kuluessa. 

Itselleni jäi tuosta sellainen varovaisuus ja tietoisuus riskeistä (olin nyt sitten ollut hetken raskaana tai muuten vaan sekoillut noiden oireitten ja testien kanssa). Uskon kuitenkin että asioilla on tarkoituksensa.

...mutta kahlasin itse tuossa tilanteessa nettiä, ja löysin vaikka mitä tarinoita plussan tosi hitaasta vahvistumisesta...eli kaikki on mahdollista! :) Voimaa ja tyyneyttä sinulle hermostuttavaan tilanteeseen!

Aliisa Kyoto, kiitos, samanlaisen kokemuksen kuuleminen helpottaa! Kaikki lienee ihan hyvin kropassani.:)

Assistente1escolar, onpa teillä jännät hetket! Toivottavasti kirjeen sisältö on hyvä!

Aurinkoista päivää kaikille!

447/876 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janetteo: Älä vielä täysin heitä kirvestä kaivoon, tuo on totta, että joskus raskaus näkyy aika myöhään vasta r.testissä, koska r.hormoni kehossa lisääntyy hyvin yksilöllisesti.

Yleisesti voisin kertoa fiiliksistäni ja kokemuksistani heti e-pillereiden lopettamisen jälkeen. Se on totta, että oma keho on aika sekaisin ja aina ei tiedä mikä oire kielii mahdollisesta raskaudesta ja mikä on vaan sitä, kun kroppa hakee sitä luomutoimintaansa ja koettaa päästä kuiville sen kaiken e-pillereistä tulleen hormonimäärän jälkeen. Välillä nuo oireet vielä valitettavasti ymmärtääkseni ovat aika lailla toistensa kaltaisia (rintojen arkuus, kuukautisia ei kuulu, niukat vuodot, vatsan nippailut, etova olo, huimaus..).

Ensimmäiset kierrot kun yritimme raskautta, olin tuntevinani kaikkia raskausoireita. Voi olla, että mieli teki tepposet ja kuvittelin osan tai sitten se oli vaan tuota kropan omaa totuttelua. Olin kuitenkin pari kertaa enemmän varma kuin epävarma siitä, että olen raskaana. Sitten kun testit näyttivät negaa ja lopulta kuukautiset alkoivat, oli pettymys suuri. Yllättävän suuri.

Nyt kun raskautta olemme yrittäneet jo sen 8 kk ajan, olen toki vieläkin pettynyt, kun kuukautiseni alkavat. Olen kuitenkin huomannut jollain tavalla jo "turtuneeni" tuohon tilanteeseen ja vaikka se tuntuu turhauttavalta, ei pettymys ole enää niin paha kun ensimmäisissä luomukierroissa pillereiden jälkeen. Toki toivon salaa olevani pieniin päin, mutta enemmän minulla on fiilis, että tuskin olen tullut raskaaksi tästäKÄÄN kierrosta. Jos ymmärrätte, mitä tarkoitan. Pidän enemmän mahdollisena, että en ole, kun että olisin raskaana. Mitään oireitakaan raskauden suuntaan ei ole ollut enää, joten epäilen todella, että kuvittelin näitä oireita alussa.. Vaikea sanoa. Ainakin tarkkailin enemmän kehoani silloin kun nyt enää yli puolen vuoden yrittämisen jälkeen.

Tulipa pitkä sepustus omista jutuistani. Toivottavasti joku jaksoi lukea tai jollekin oli apua noista omista taannoisista kokemuksistani. :)

Minulla itselläni taisi olla tässä kierrossa taas ovulaatio muutaman päivän myöhässä, joten menee nuo laskut seuraavien kuukautisten alkamisesta uusiksi. Ei auta taas kun odotella. Minullakin muuten kuukautiset ovat olleet niukahkoja nyt luomuillessa.

Hyvää viikonalkua kaikille teille! :)

448/876 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Megan, tunnistan myös tuon e-pillerien lopettamisen aiheuttaman oireilun. Hormonimuutos ja varmaankin myös se ihan omien hormonien heittely kierron aikana taitaa aiheuttaa aika monenlaista. Itselläni mm. ekassa luomukierrossa oli kerran niin paha pahoinvointi aamulla herättyäni, että oksensin! Etovia oloja oli aina mujutenkin silloin tällöin. Yritä sitten siinä erottaa tuollaiset oireet mahdollisista raskausoireista... :D

449/876 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos taas teille lohduttavista sanoista. Tänään jälleen (vaikka päätin etten tee vielä!) testasin paketin toisella testillä, ja ehkä aavistuksen vahvempi totaalisen väritön ja ehkä jopa kuviteltu haamujen haamu. Vähän jopa huvittaa kun mietin, että jos näyttäisin jollekkin toiselle vielä vaikka miespuoliselle noita tikkuja niin ei varmasti näkisi yhtään mitään ja minä näen eri vahvuisia haamuja :D

Tyttö ja varis eikö sinullakin ollut kuukautiset myöhässä? Saanko vielä kysyä että miten paljon ja mikä kp ne sitten alkoivat? Luin myös netin keskustelupalstoilta paljon toivoa herättäviä kokemuksia, siitä ettei kaikki testit näytä heti positiivista, mutta myös siitä että joillain se kierto venyy ilman syytä/syynä joku kysta ym "sairaus". Kaikki vaihtoehdot auki siis.. jotenkin ehkä alan jo kallistumaan toivovani enemmän nyt niitä kuukautisia ja uutta yritystä tämän epätietoisuuden sijaan. Mutta tosiaan ehkä joka kerta oppii varovaisemmaksi oireiden tulkitsemisen kanssa

Ja Megan kuulostaa tutulta tuo turtuminen.. vaikka tosiaan virallisesti aloitimme juuri yrittämisen olen silti ajatellut aikaisemminkin (jos ollaan joskus oltu ilman ehkäisyä vaikka päivä on ollut ihan "väärä" raskautumisen kannalta) ja itseasiassa aika useinkin että jos olisin sittenkin raskaana, eli testejä ja pettymyksiä on takana hyvin monta, se äidiksi tulemisen tarve ja haave on niin suuri tunne että sitä toivoo olematontakin. 

Minulla kuitenkin erilaista on se että en ole käyttänyt pillereitä vuosikausiin, eli luomuna olen ollut ja mitään sellaisia hormonaalisia muutoksia ei pitäisi olla. Ainoa muutos oli että nyt aletaan yrittämään, ei mitään ehkäisyä (aiemmin kondomi,keskeytetty tms) ja tähdätään oikeaan aikaan. Ja sitten heti jääkin kuukautiset pois tai oikeastaan ne tuli mutta niin pienenä ja olemattomana mutta kuitenkin kipuineen joka myös herättää toiveita. Muita oireita ovat väsymys, vatsa turvoksissa ja koko ajan nälkä mutta ruoka ei oikein maistu, eilen heräsin flunssaisena ja sitä poden nyt kotona. Flunssakin on ilmeisesti hyvin yleinen vaiva alkuraskaudessa, mutta sitä on tietenkin liikkeellä muutenkin ja se voisi selittää tuon ruokahaluttomuuden myös. Rintojen särkemättömyys hämmentää, vatsan vihlominen ja se vahva selittämätön tunne joka sai minut jo ostamaan langat ja neulomaan peittoa pienelle... :D Vähän huijattu olo..ja huijarina oma keho!

Pitäisiköhän sitä soittaa lääkärille huomenna tai ylihuomenna, koska sellainen olo että kuukautisia en edes odota alkaviksi... 

Miten onko teillä tulossa jänniä päiviä vähään aikaan? Ja onko huomenna se päivä kun assistente1escolar saa sen kirjekuoren käsiinsä? :)

450/876 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janetteo: Mennään vasta to aamuna kotiin, eli silloin jännä päivä :P Miehelle Se varmasti on vielä jännempi. Kuitenkin "miehisyyden mittari" miehille. Vaikka paljon tärkeämpää olla mukana perheen touhuissa <3 Se on miehisyyden mitta.

Tavattu 10/2012
Hoitoihin haettu 05/14
Naimisissa 10/2014

Vierailija
451/876 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asistente1escolar, jännittäviä hetkiä teillä eletään, ja mikä odottelu, ennen kuin saa kirjeen käsiinsä!

Kiitokset kaikille, jotka ovat jakaneet kokemuksiaan pillereiden lopettamisen suhteen. La olisi siis vanhan kaavan mukaan pillerit jatkuneet ja nyt oonkin sitten odotellut "oireita". Vähän on ainakin näinä parina päivänä ollut mm. vatsan turvotusta ja nipistelyä alavatsassa. Kroppa on kyllä yövuorojen jälkeenkin nyt sekaisin, että tiedä sitten, mikä johtuu mistäkin. 

Tänään päädyttiin puuhastelemaan makkarin puolelle ja yllätykseksi avomies ehdotti itse kumista luopumista, joten kai se yrittäminen on nyt sitten "virallisesti" aloitettu. Veikkaan, että menee vielä kauan, ennen kuin mitään tapahtuu, mutta kovin yksilöllistähän kaikki on, joten katsellaan, ihmetellään ja odotellaan :) Oman stressaamisherkkyyteni takia en aio mitään testejä ostaa ennen kuin jotain raskauteen viittaavia oireita tulee. Jännittävää!

Rankkaa oli käydä shoppailemassa tänään, kun satuin päätymään kaupoille sellaiseen aikaan, että kaikki mammalomalaiset olivat liikkeellä, joten vauvoja siellä täällä. Kävin myös nuuskuttelemassa ystävän perheen uusinta tulokasta!

Vierailija
452/876 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maggiemee, kauhulla odotan myös tuota naaman rasvoittumista. Yksi syy pillereiden aloittamiseen nuorempana oli juurikin kivuliaiden ja runsaiden kuukautisten lisäksi finnien paljous. Varmaan kukkii naama taas kauniisti kuin teinillä konsanaan! Eipä sitä onneksi ole enää niin ulkonäkökeskeinen kuin nuorempana, joten ehkä kestän sen nyt paremmin :)

453/876 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Likehurricane! Ei kannata kokea tunteita, että on jotenkin epäonnistunut. Yllättävän monella on jonkinlaisia vaikeuksia raskautua. Joten et ole epäonnistuja :) Eikä syy aina ole naisessa, jos lapsettomuudessa voi ylipäätään toista syyttää!

Toi Ryhmä- keskustelu on samanlaista kuin täällä. Niitä ei vaan pysty ulkopuoliset lukea.

Tavattu 10/2012
Hoitoihin haettu 05/14
Naimisissa 10/2014

454/876 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kirjekuori kertoi? :)

Minä menen huomenna labraan, hoitaja puhelimessa sanoi vielä konsultoivansa lääkäriä että kumpi otetaan pissa vai verikoe. Mutta aamulla jompikumpi, toivottavasti se verikoe! Ja ylihuomenna saan varmuuden tähän asiaan. Tai toki jos on negatiivinen niin sittenhän pitää alkaa selvittelemään mistä kuukautisten poisjäänti ja vihlomiset ym johtuu... Jännittää! 

455/876 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janetteo, varasitko ajan ihan terveyskeskukseen? Itselläni menossa kp46, ensimmäinen kierto pillereiden lopetuksen jälkeen ja kroppa taitaa olla sekaisin kun menkkoja ei vaan näy vaikka jo useaan otteeseen on ollut sellaisia alavatsakipuja että olen luullut niiden alkavan. Lohdullista kyllä lukea muiden samanlaisia kokemuksia!

Testit ovat näyttäneet negaa, yritän niistä tihrustaa jotain haamujen haamua, vaikka järki sanoo etten ole raskaana ja jos olisin niin viiva olisi tässä vaiheessa jo selvä eikä mitään arvailun varaista. 

Nännit ovat myös olleet kipeinä noin viikon verran, siis silloin kun niitä koskettaa, välillä pieniä vihlaisuja, tai ehkä vain kuvittelen. Nyt toivon, että olisin jättänyt pillerit jo aiemmin, että oltaisiin ensin oltu kortsun kanssa niin olisin saanut tasattua kierron enkä kokisi näitä vainoharhaisia ajatuksia.

Itselläni kun on vielä tuo MS-lääke mikä pitäisi lopettaa kun raskaustesti näyttää positiivista, siksi en kai osaa lopettaa testejen tekemistäkään ennen kuin menkat todella alkaa *huokaus* Viimeksi olen ollut luomuna ennen kuin sairautta todettiin joten en tiedä voisiko se olla sekoittanut luomu kiertoani, tällaisesta ei lääkäri kuitenkaan mitään puhunut.

Sitten mieleeni tuli myös että jos viivästys johtuukin jostain tulehduksesta, mikä on huono jo sairauttani ajatellen. Tänään yritin sitten pähkäillä minne soittaisi kysyäkseni asiaa; terveyskeskukseen, omalle hoitajalle vai perhesuunnitteluneuvolaan(?) 

Ärsyttää kun asia pyörii kokoajan mielessä =_= Vastaus lienee kuitenkin yksinkertainen, monellahan eka kierto on pitkä ja itselläni ei varmaan tapahtunut ovulaatiota tällä kertaa...

Kiitos kaikille kokemusten jakamisesta, näitä on niin kiva lukea! Tietää ettei yksin pähkäile näitä asioita.

456/876 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eitne soitin juu terveyskeskuksen ajanvaraukseen ja kerroin tilanteen ja menen huomenna sinne labraan. Verikoetta ei ilmeisesti niin helposti saa mutta hoitaja kysyy kuitenkin lääkäriltä josko minun tilanteessa sellaisen voisi tehdä. Jos ei olisi taloudellisesti niin tiukkaa niin menisin ehdottomasti yksityiselle tai gynekologille koska haluaisin saman tien että ultrattaisi niin tietäisin tasan tarkkaan mitä mitä sisälläni tapahtuu, hyvää tai pahaa :) Tämä odottaminen on rankkaa. Ja pelkään jo sitä että joudun töistä perjantaina soittamaan tuloksen ja pelkään että itken oli tulos kumpi vaan :D

Mutta tosiaan sinulla kun on ensimmäinen kierto pillereiden jälkeen niin ilmeisesti se on aika yleistä että kuukautiset venyy, näin olen kuullut ja lukenut. Mutta voihan sinulta ollut olla ovulaatiokin myöhemmin? Se tässä onkin niin turhauttavaa kun niin monet oireet voi viitata niin moneen eri asiaan. Ja tiedän todella tunteen että asia pyörii päässä 24/7 ja mitään muuta ei järkevästi pysty ajattelemaan. 

Tuo että nännit ovat kipeät voi olla että näin luomuna tunnet sen voimakkaammin koska ennen menkkoja kuuluukin olla kipeät (mutta myös raskautuessa...), minulla ainakin on rinnat tosi kipeät aina ennen kuukautisia ja aina elättelen toivoa että se johtuisi raskaudesta, mutta nyt ne ei ole millään lailla arat ja se hämmentää tosi paljon! Mutta tosiaan en ole "pilleriasioissa" mikään asiantuntija joten saa korjata jos höpötän mitä sattuu :)

Mutta toivotaan että meillä molemmilla ratkeaisi tilanne johonkin suuntaan mahd pian!

457/876 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, että vastasit Janetteo! On tämä raskauden yrittäminen kyllä sellaista tunteiden vuoristorataa, enkä usko että helpottuu jos/kun se positiivinen testi pamahtaa.

Mielenkiinnolla odotan millaiset tulokset saat!

Itse koitan nyt rauhoittua, tuhlaan vielä yhden testin huomen aamulla jonka tiedän olevan nega, mutta sitten yritän hetkeksi unohtaa koko asian :D Eiköhän ne menkatkin sitten joskus tule. Ennen luomuna ei niin tullut kuunneltua oman kropan tuntemuksia ennen menkkoja ettei niitä muista, en myöskään aikaisemmin laskenut kiertojen pituuksia, aina ne kuitenkin suht säännöllisesti kulkivat.

458/876 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset kaikille!

Olen siirtynyt kirjoittelemaan tuonne suljettuun ryhmään, se on tuntunut nyt luontevalta, kun siellä on pidempään yrittäneiden vahva vertaistuki.

Eitne ja kaikki muut plussanneet, en ole teitä unohtanut. <3 Olisi ihanaa kuulla joskus terveisiä teiltä, ja voin itsekin tulla joskus vielä tänne huhuilemaan. Etenkin suuret uutiset tulisin tietysti jakamaan kanssanne. 

Lämmin kiitos kanssasisaret tässä ketjussa kirjoittelusta, tämä on ollut tärkeää. <3

Tyttö ja varis

459/876 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

JanetteO: Ilmoitathan sitten, mitä labrassa ilmenee! Täällä jännitetään edelleen sun puolesta! Mä kävin viime kuussa juuri itse gynellä, en siksi että olisin epäillyt olevani raskaana tms, vaan juuri sen takia, kun en ole vieläkään tullut raskaaksi yrityksistä huolimatta ja halusin jutella asiantuntijan kanssa sekä ultrauksen munasarjoista ja kohdusta. Hintaa käynnille tuli kelakorvauksen jälkeen 160e (!), mutta toisaalta sain mielenrauhan nyt ainakin hetkeksi, koska gyne ei löytänyt sisuksistani mitään poikkeavaa/huolestuttavaa. Ja sainpahan ultrakuvat muistoksi itselleni. :D Huvitti niin, kun muut "vatsakkaat" potilaat lähtivät pois vastaanotolta tyytyväisenä ultrakuvat kirjekuoressa ja minä sain kotiinvietäväksi kuoressani kuvia autiosta kohdustani. :D Oli pakko ottaa tilanne huumorilla, vaikka haikeaahan tuo tietty omalla tavallaan oli.

460/876 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eitne samaa mieltä! Mahdollisen positiivisen testin jälkeen se stressaus varmaan alkaakin... :D

Megan voi ei, varmasti aika epäreilu olo :( Hyvä että pystyit ottamaan huumorilla edes vähän..

Aika kallis kyllä tuo hinta, otettiinko jotain kokeita? Muistaakseni pari vuotta sitten kävin mehiläisessä gynekologilla ja se maksoi n. 80e, voi olla että lääkäriasemilla on edullisempaa...?

Aion kyllä heti kun rahaa on mennä gynekologille, sillä haluan myös mielenrauhan ja jos/kun en nyt ole raskaana niin haluaisin myös tarkistaa onko kaikki kunnossa sitä lapsen yrittämistä varten...

Sitten tähän omaan jännittävään ja ratkiriemukkaaseen tilanteeseeni..

Kävin aamulla pissimässä purkkiin eli en ollut saanut verikoetta koska raskauden pitäisi jo näkyä virtsassa tässä vaiheessa. Soitin äsken ja negatiivinen se oli, en osaa edes olla surullinen koska edelleen tuntuu että raskaana ollaan, äsken tuli viiltävä kipu n. 5 sekunnin ajan alavatsaan, olen ihan varma että jotain siellä on.... 

Pidätte mua varmasti ihan pimeenä, mutta jos sittenkin se ovulaatio olisi ollut myöhässä... 

Harmittaa etten saanut sitä verikoetta... Ja mitä jos siellä virtsatestissä olisikin ollut joku pieni viiva jonka vain minä näen, en usko että siellä labrassa jäävät tiirailemaan roskishaamuja :D 

Nojoo kyllä ymmärrän että hyvin epätodennäköistä on että olisin raskaana, mutta en voi ymmärtää näitä oireita ja sitä että ensimmäinen kierto missä olisi mahdollista raskautua tapahtuu näin..

Sain sitten ensi viikoksi lääkäriajan, missä ei myöskään varmasti selviä mitään ehkä saan lähetteen ultraan, mikäköhän mulla on...