Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö muita (30v molemmin puolin), jotka aloittamassa yrittämistä pian?

05.04.2014 |

Hei!

Olisi hienoa löytää samassa tilanteessa olevia, joten kokeillaanpas :)

Meillä on haaveiltu lapsesta (lapsista) tosi pitkään, mutta elämäntilanteet eivät ole olleet asialle otollisia, ja ennen kaikkea on tainnut puuttua rohkeutta. Syön edelleen pillereitä, mutta meillä on mietinnässä, olisiko tämä laatta se viimeinen.

Olisi ihanaa löytää muita omasta perheestä haaveilevia. Itselläni on mielessä tosi monenlaista pohdintaa: pitkä parisuhde, taiteen tekemisen yhdistäminen perheeseen, pumpuliset vauvahaaveet...Ja täällä voisi ehkä siitä yrittämisestäkin kirjoitella, hui! Katsotaan, löytyykö juttuseuraa :)

Tyttö ja varis

Kommentit (876)

361/876 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Nyt uskallaudun kirjottelemaan tänne kun keskustelut miehen kanssa tullut siihen tulokseen että vauva on tervetullut. Pienten, kuulemma vähän väkisinkin keksittyjen vastustuslauseiden jäätyä taakse on mies oikeastaan hyvin innoissaan, hehe :)

Molemmat ollaan noin 25-vuotiaita, kihloissa, ei juoda eikä polteta. Ei olla ennen yritetty lasta, mutta miehen hedelmällisyys on tutkittu ja oli keskitasoa parempi ns. tiheys siittiöissä. Salainen pelkoni onkin että mitä jos itsellä ei olekaan kaikki kuten hänellä: hyvin ja keskiarvoa paremmin.

Huomenna on vasta ensimmäinen täysin pilleritön päivä joten ollaan aivan alkutekijöissä. Menkkoja tässä vielä odotellaan tuosta viimeisestä laatasta mutta mulla ei joka kierrossa tullut menkkoja oikein olleskaan, joten plussauksen mahdollisuudet tuntuu tällä hetkellä todella etäisiltä. 

Koitan päästä teidän juttuihin mukaan mutta täytyy myöntää että vähän ujostuttaa.

362/876 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Poppypeonita, minä ainakin luen mielelläni kuulumisiasi. Olethan juuri siinä suloisessa tilanteessa, johon sitä itsekin toivoo joskus vielä pääsevänsä.

Megan, ethän sulje miestäsi tämän tärkeän, herkän elämänvaiheesi ulkopuolelle? Sehän on myös teidän tärkeä yhteinen asianne. AInakin itse olen kokenut, että etenkin niistä asioista, joiden esille ottaminen ei ole helppoa, olisi kuitenkin tärkeää puhua. Voi aloittaa pienestä, vaikka ihan vaan sanomalla, että välillä tuntuu pahalta, sillä haluat niin kovasti teille vauvan. Pystytkö muuten jakamaan kipeitä asioita? Tiedän omasta kokemuksesta, että se ei ole todellakaan aina helppoa, mutta itse olen oppinut sitä koko ajan enemmän. Lapsuuden perheestäni mallia minulla ei tunteiden jakamiseen ole, parhaat opit siihen olenkin saanut juuri pitkässä parisuhteessa, mieheni kanssa. <3

Ja kiva että jaat tunnelmat tänne meille, samassa veneessä oleville.

Omasta tilanteestani, minulla on nyt kuukautiset neljättä päivää. Tosi niukat ja kummalliset, mutta kai näitä voi kuukautisiksi sanoa. Ne ovat kuitenkin olleet sen verran kummalliset (ja minulla ajoittain huono olo viime päivinä, mitä lie), että tein ihan mielenrauhani takia raskaustestin ennen nyt viikonloppuna olleita juhlia. Selkeästi negatiivinen, mutta ilman sitä en olisi varmaan uskaltanut kuohareita poksauttaa!

Eli näillä tulkinnoilla tätä voisi kai sanoa yrityskierroksi kaksi! Tosin superniukka tuhruvuotoni jatkuu edelleen. Olo on kuitenkin myös luottavainen, sillä eihän sitä koskaan tiedä. Eikös toinen yrityskierto pillerien jälkeen ole nettilegendojen mukaan erityisen hedelmällinen. Poppypeonitalla se ainakin oli sitä, ihan oikeasti! :)

Oloni on edelleen hiukan ristiriitainen. Toisaalta olisi aivan ihanaa tulla raskaaksi, ja lasten näkeminen aiheuttaa kovin vauvakuumeisia tunteita. Toisaalta keksin vaikka mitä seikkailuja, mitä voisin vielä tehdä... Ehkä joku niistä tehtäisiin sitten perheenä, ja joku taas jää odottamaan myöhempää elämää.Tai sitten jos tässä kestää, niin otan jonkun irtioton väliin. Tärkeältä tuntuu kuitenkin saada nyt oma keho toimimaan, voi olla että en pillereihin enää ihan helposti jatkossa tartu!

Ja jos nyt raskaaksi tulisin, luulen että alkaisin elää sitä odotuksen seikkailua ihan täysillä. Mieleni on vaan niin kovin levoton, tällainen olen :)

Tyttö ja varis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
363/876 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, Maggiemeelle piti vielä sanoa, että ovulaatiotaikoja sinulle!

Jos kaikki menisi oppikirjamaisesti, meillähän olisi jännitystä melko samoihin aikoihin. Mutta ainakin minä olen nyt ollut kehoni kanssa pikemminkin joku ryppyinen muistilapun kulma kuin oppikirja. :)

Tyttö ja varis

364/876 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blondcherry: Höh, voi pahus noiden menkkojen kanssa.. Mulla on kierto ollut jo useamman kuukauden 27 päivää ja alan tikuttelee ovista siinä kp 11-12:n korvilla. Yleensä oviksen oon onnistunut bongaamaan kp 15 tai 16. Joka kerta en oo kyllä edes onnistunut saamaan ihan tasavahvoja viivoja, kun oon liuskatesteillä testannut. Luultavasti mun LH-huippu on sen verran nopea, etten sitä aina ehdi saamaan testiin asti tai sitten virtsa on ollut liian laimeeta. En ole kyllä jaksanut testata ovista kun kerran päivässä, niin voihan sekin toki vaikuttaa asiaan.

Ne liuskatestit on kuitenkin ihan hyviä ja edullisia. Oon tilannut mammaksi.fi-sivustolta ja testit on toimitettu aina seuraavana arkipäivänä tilauksesta. Mä oon yleensä tuntenut sen oviskivun hiukan tämän tikutetun ovisplussan jälkeen. Sekin niin yksilöllistä, että tuntuuko niitä kipuja ennen munasolun irtoamista, sen aikana vai sen jälkeen.. ota näistä nyt selvää. :D Joka tapauksessa, onnea ovistestailuun!

Ja Minea92071 tervetuloa mukaan!

365/876 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei siskot!

Heittäydyn taas tälle tukiverkolle hetkeksi, kas näin.  Kyllä kelpaa. :)

Tervetuloa joukkoon Chariwe ja Minea. Ei tarvitse ujostella. Puhellaan, niin tullaan tutuiksi!

Viime päivinä ovat vaihdelleet sitkeänä kipinöivän toivon ja olkapäälle painoaan säästelemättä nojaavan surun välillä.

On monenlaista.

On lääkärikäynti, joka näytti että rakkula ei ollut nyt kasvanut sitten viime käynnin.

On paksu kirjekuori, jossa sisällä meidän molempien nimet.

On mustin kirjaimin kirjeeseen kirjoitettuna sana lapsettomuus.

Ja sitten on toive, kuitenkin. Ehkä huomenna, ennen kuin nousen ylös, ennen kuin astun  junaan, ennen kuin avaan vastaanoton oven, ihme tapahtuu.

366/876 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ladies!
ja uusille sydämellisesti tervetuloa!
Tyttö ja varis, toivosta on tulossa pikkuhiljaa ruma sana, mutta silti toivon teille niin paljon onnea ja voimia!

Täällä kaikki okei. Kp23 eli menkat normaalimittaiset. Jippii! Dpo nyt 9. Jännittävää aikaa siis, mutta kroppa ei tunnu yhtään erilaiselta eli Japanin lippupäivää odotellaan. Toivo kuitenkin elää ja oireettomia raskauksia on, kävin ostamassa clearbluet vaikka järki muuta sanookin. Hölmön hölmö mieli.

367/876 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä nuo välitykset elävät ihan omaa elämäänsä aina! Ja meillä pätkii lisäksi netti!

Megan, hienoa kuulla että veriarvosi olivat kunnossa! Ja paranemista ihanaa matkaa varten! Oliko tuossa kaikki, mitä sinulta katsottiin? Katsottiinko muita hormoniarvoja? Itselläkin on varmaan suurinpiirtein samat verikokeet edessä, labralähetekin jo valmiina. Minulla on tuossa ymmärtääkseni ainakin 7 tutkimusta verestä.

Blondcherrylle vielä pahoittelut menkoista! Ovulaatiotesteissä tuntuvat netin perusteella saavan niin monenlaisia tuloksia. Itse en ole saanut puhdasta plussaa (eli kontrolliviivan vahvuista tai vahvempaa) ikinä. Se voi toki johtua monesta syystä, kuten Megan tuossa kirjoittelikin. Minulle gyne sanoi, että ovulaatiotestiviivaa voi pitää sellaisena mukavana lisävarmuutena, mutta poikkeuksista ei kannata huolestua. 

Miksi JanetteO ajattelet, että usea päivä vahvoja viivoja ovulaatiotestissä olisi huono? Minusta tuo kuulostaa oikein lupaavalta. :)

Lämmin kiitos Lefemme voimatoivotuksista! Japanin lippupäivä, khihihi! Voitais juhlia mieluummin vaikka vanhan Egyptin lipun päivää, eikös tässä ole ihan selvästi hedelmöittyvä munasolu?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b2/Flag_of_Egypt_%281793-1844%29.svg/900px-Flag_of_Egypt_%281793-1844%29.svg.png

Katsotaas, saanko vihdoin viestin nyt lähtemään vauvapalstan eetteriin!

368/876 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitteko tekin Tyttö ja varis lähetteen hormonipolille tarkempiin tutkimuksiin? Koska teidän aika on? Ymmärtääkseni tuossa tosiaan oli kaikki kokeet verestä, jotka aiemmin luettelin, mitä minulta nyt otettiin ennakkoon. En sitten tiedä, katsooko lääkäri tuosta verenkuvasta vielä jotain muuta, mutta kuulemma arvoissa ei ollut mitään poikkeavaa. Haluaisin kovasti, että multa katsottaisiin verestä myös se useasti mainitsemani keltarauhashormoni, koska se jotenkin vaivaa mua, mutta ehkäpä tämä toiveeni toteutuu sitten viimeistään marraskuussa siellä polilla.

Flunssa ei ole vielä päässyt kaatamaan mua sänkyyn, mutta mies on. ;) Mies on toipunut aika hyvin omasta flunssastaan ja ollaan nyt kuitenkin talleteltu tässä jo parina päivänä ilman sen kummempia ja suurempia odotuksia. Tänään ovisviiva oli selvästi vahvistunut, mutta ei vielä tasavahva. Ehkäpä se tuosta tummenee huomenna tai huomiseen mennessä, jos vanhat merkit pitävät paikkaansa.

Megan, kp 15/27

369/876 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Tervetuloa uusille! :)

Tyttö ja varis, olen täältä jostain internetin ihmeellisestä maailmasta näiltä keskustelupalstoilta lukenut jossa joku muisteli lukeneensa jostain että monen päivän lh-huippu olisi huono :D Vakuuttavaa! En tiedä kun se sattumalta osui vielä samaan aikaan buranan napsimisen kanssa ja ajattelin näillä olevan joku syy- ja seuraus-suhde..

Voi kun teillä on henkisellä puolella isoja asioita siellä menossa.. ihana kuitenkin että et ole menettänyt toivoasi ja hassua että ainakin minulla on tosi toiveikas olo teidän puolestanne ja vielä kun saatte varmasti parasta mahdollista hoitoa tilanteeseen nähden :) Jotenkin sitä on aina positiivisempi toisen tilanteesta, ehkä se on vanha pessimisti ei pety-asenne, ettei herättele suuria toiveita omassa tilanteessa mutta muiden olosuhteet näkee positiivisemmin ja ehkä jopa realistisemmin! Ja tyhmä sana tuo lapsettomuus...jotenkin kauhean lopullinen ja lohduton. Esimerkiksi me kaikkihan olemme lapsettomia tällä hetkellä, parempi sana olisi vaikka "lapsenteossa avustettava" tai "vielä-vailla-vauvaa" :D 

Ihana toi egyptin lippu ;D;D;D!!

Megan mukava kuulla ettei tauti päässyt niskan päälle..  johtuiskohan juuri tuosta korvaavasta toiminnasta ;) Mieleen tuli yhdet suomenkielisen laulun sanat missä kerrotaan millä se nuha lähtee ;D Se on vaan niin härski... 

Hyvä että saitte/saatte ovulaation hyödynnettyä ja oooh olispa meilläkin joku matka tiedossa, menettekö jonnekkin lämpimään?

Voih blondcherry jaksamista uuteen kiertoon! <3

Mukavaa viikonalkua! :)

370/876 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka me täällä kaikki toivotaan että menkat jäisi tulematta niin me täällä meillä ootellaan kovasti että mulla tulisi ne menkat edes. Eilenkin ramppasin vain vessassa tarkistelemassa että no joko.. Hirveästi en vielä kehtaa surkutella todellakaan omaa tilannetta kun ollaan vasta aloitettu yrittämään. Teidän jo hetken tai pidemmän yrittäneiden juttuja lukiessa tulee kyllä jotenkin yllättävän.. tunteikas olo, sellainen tsemppausfiilis ja hirveä tarve koittaa keksiä apuja jokaisen tilanteeseen! Teistä tulee varmasti mahtavia äitejä kun monen teksteissä loistaa vahva omistautuneisuus. Kun pääsen paremmin meininkiin mukaan niin osaan alkaa tsemppailemaan nimimerkkikohtaisestikin.

Moniko muuten on uskaltanut ostaa jotain jo yrityksen aikana vauvalle?
Meillä on kahdet pienet sukat ja halu ostaa enemmänkin on valtava, mutta en tiedä lisääkö se vain stressiä tai malttamattomuutta. Ja stressi nyt ei ainakaan lisää hedelmällisyyttä :D

371/876 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minea92071 Mä en ole vielä ostanut mitään kun pelkään koko ajan etten tule ikinä raskaaksi ja saamaan lasta. Aina kuitenkin katselen kaupoissa tavaroita ja mietin mitä voisi ostella. Netin kirpparipalstoiltakin meinaan aina varata jotain ja sitten muistan että hei en ole edes raskaana, en voi ostaa pinnasänkyä! 

Tänään on taas masentanut ihan älyttömästi! Kaveri lähti synnärille ja vaikka olen niin onnellinen hänen puolestaan, minulta tuli silti itku. Minäkin haluan! Tässä kierrossa vielä oviksen aikaan mies on toisella puolella suomea ja jää mahdollisuus käyttämättä :( Niin toivoin että voisi anopille jouluna kertoa että hänestä tulee mummi...Nyt vaan pitää keksiä jotain muuta..

372/876 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve naiset!

Tervetuloa mukaan uudet! : ) 

Tyttö ja Varis, mun suurin rakkulani oli 13mm(muista ei tainnutkaan olla puhetta..?). Sillä se gynekologi ajattelikin, että olisi vasta kasvamisvaiheessa ollut ja lauantaina sitten olisi ollut otollinen hetki. Kun kerroin, että luulin ovulaationi olleen jo silloin viikonloppuna, hän sanoi että voihan se toki olla litistymisvaiheessa oleva tapaus. Hän kuitenkin epäili vahvemmin, että ei koska kiertoni on sen verran pidempi, että ovulaatio tapahtuu vasta oletettua myöhemmin.. Jotenkin itsellä vain sellainen olo jäi tuon käynnin jälkeen, että josko ne eivät kasvakaan tarpeeksi suureksi jotta olisivat otollisia hedelmöityksen kannalta. 

Oliko tolla Clomifella se vaikutus, että kasvaisivat suuremmaksi? Miten teillä tuon kohdun limakalvon paksuuden kanssa? Mitä havaintoja niistä on tehty, ketkä nyt hiljattain ovat käyneet gynellä..

Megan, hyvä kuulla että veriarvotkin olivat kunnossa! Rentouttavaa reissua teille miehesi kanssa, nauttikaa lomasta! :)

Blondcherry, voimia kovasti! On ymmärrettävää, että tuntuu pahalta. Niin minustakin tuntuu välillä, kun katselee kuvia tutuista joilla maha kasvaa (mm. tänään viimeksi..) ja toisilla kauniita kuvia vauvoista tai lapsista. Eikä itsellä ole mitään. Täytyy vain yrittää tsempata ajatukset muiden asioiden pariin ja saada sitä kautta positiivisia ajatuksia kehiin. Tsemppiä <3

Minea, me ei olla ostettu mitään. Pelkkä raskaustestienkin hankkiminen ”varalta” on tuntunut ihan typerältä, kun haave omasta lapsesta tuntuu tällä hetkellä niin kaukaiselta. Anopilla on kylläkin säilössä mieheni vanhoja pieniä tossuja ja takkeja pari kappaletta. Lähinnä sillä ajatuksella, että sitten joskus näitäkin voi tarvita.. Ajatuksena tämä on minun mielestäni todella ihana, itse en vain ole halunnut ostaa mitään.

Tikuttelin nyt sitten perjantaina, lauantaina, sunnuntaina haaleita tsekkausviivoja ja epäonnistuneita tuloksia. Tunsin kipua alavatsassa lauantaina ja gynekologikäynnin jälkeen on ollut hyvin pientä veren vuotoa aina silloin tällöin. Nyt sekin on loppunut. Kropassa ei tunnu eikä näy nyt oikein yhtään mitään. Ei mitään rintojen arkuutta eikä turvotusta kuten aiemmassa kierrossa. Jotenkin tuntuu, että kaikki mitä olen omasta kropastani ja sen toiminnasta luullut, kääntyi osittain päälaelleen gynekäynnin jälkeen. Nyt sitten vain eteenpäin, ensi kierrossa tikutteluja tarkemmin sekä oman kropan toimintaa tarkemmin seuraillen! 

373/876 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! 

Ja tervetuloa Minea minunkin puolestani! :)

Ostin muuten myös tuota vehnänalkioöljyä ja olen sekoittanut sitä aamupuuroon ja minusta se on tehnyt puurosta hyvän makuista. Oletko sitä keinoa kokeillut Janetteo? :) Muutaman kerran olen myös ottanut ihan sellaisenaan teelusikallisen ja menee alas ihan hyvin :D Myös jugurtiin sekoitin kerran mutta siinä se ei toiminut niin hyvin kuin puurossa. 

Itselläni on ollut tässä kierrossa vähän levollisempi ja rennompi olo. Toki seurailen kehoni merkkejä, mutta en ihan niin pikkutarkasti kuin nuo muutamat edelliset kierrot. Makuuhuoneeseen suunnataan fiiliksen mukaan ja se fiilis on ollut ainakin nyt ihan kohdillaan ;) Tuntuu myös jotenkin kaukaiselta se päivä, että näkisi ne kaksi viivaa raskaustestissä ja vaikka sitä toivonkin en samalla enää usko sen tapahtuvan pian. Mutta katsotaan :) 

Toivon myös että saisin pidettyä kiinni tästä levollisesta olotilasta, olisi niin paljon helpompaa....

Minea: Me emme ole vielä hankkineet mitään. Kun muutettiin yhteen niin kokosin kyllä varastoon laatikon jossa oli meidän molempien lapsuudesta leluja tms. jotka sitten voisi antaa eteenpäin mahdolliselle lapselle. Myös sisareni on säästänyt omien lastense legoja meille :) Ai niin ja ystäviltäni sain vauvan potkuhousut polttarilahjaksi :D  Niitä olen välillä hypistellyt ja päivitellyt miten söpö voi pieni, yksinkertainen vaatekappale olla. En uskalla muuten ostaa vielä mitään, kun sitten vain surettaisi jos ei lasta syystä tai toisesta tulekaan =/

374/876 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oviskivut paraikaa päällä. Ovulaatiotestistä tuli tänään melkein yhtä tumma viiva kun kontrolli, kun testailin vain hiukan ennen näiden kipujen alkamista. Luulen, että LH-huippu oli kuitenkin jo eilen illalla, yöllä tai viimeistään tänään aamulla. Eilen iltapäivällä kun testailin myös ovista, niin viiva oli silloin hiukan haaleampi kun mitä tänään. Vahvimmat viivat olen saanut testiin aina jotain tunteja ennen näitä kipuja. Tässä ovista testaillessa olen tullut siihen tulokseen, että kuulun kyllä niihin, jotka ovuloivat hyvin pian jo tuon LH-huipun jälkeen.

Minea: Mä en ole hamstrannut mitään vauvatavaraa. Mikä on kyllä varmaan aika ymmärrettävääkin, kun meillä on jo ihan kohta vuosi yritystä takana ja lapsettomuustutkimukset käynnissä. En yksinkertaisesti vaan uskalla, vaikka mieli tekisikin hypistellä kaikkea vauvoihin liittyvää. Tuntuisi vaan ihan liian pahalta hankkia mitään ja sitten joutua luopumaan niistä tarvikkeista. Se olisi kai sitten jotenkin niin konkreettista ja lopullista, jos niin tässä tulee käymään, että joudumme luopumaan haaveesta omasta lapsesta.

Janetteo: Haha! Me naurettiin tolle ihan samalle laululle viikonloppuna. Tuli vaan nuo sanat niin hakematta mieleen, kun tilanne täsmäsi nuhaan ja tuohon toiseen juttuun! :D

Blondcherry: Halaus sinulle! Uskon, että masentaa, vaikka oletkin onnellinen ystäväsi puolesta. Joskus olo vaan tuntuu niin toivottomalta, kun muut ovat juuri siinä tilanteessa, missä itse haluaisi olla enemmän kun mitään muuta! Mikään ei olisi täälläkään sen parempi ja toivotumpi joululahja, kun ne maagiset kaksi viivaa raskaustestissä..

375/876 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minea tiedän tuon tunteen, kyllä minullakin jo heti ensimmäisestä yrityskierrosta asti oli malttamaton olo ja stressasin kamalasti. Ei huolta, saat surkutella, se helpottaa! ;)

Mä en ole uskaltanut edes ajatella mitään hankintoja juuri se pelko ettei mitään vauvaa ikinä tulisikaan. Toisaalta voisihan ne antaa lahjaksi jollekkin, mutta kyllä se raastaisi sydämen rikki kun niitä ei saisi antaa sille omalle... Mutta ihan tämän projektin alussa aloitin neulomaan pientä vauvan peittoa ja se on päättelyä vaille valmis. Ehkä silloin oli jotenkin positiivisempi fiilis tästä, nyt en uskaltaisi aloittaa mitään uutta.

Blondcherry ymmärrän täysin! Tuo olisi tosi rankka paikka kelle vaan sinun tilanteessa olevalle. Toivotaan että ihan pian olet itse odottamassa sitä synnärille lähtöä.

Olen katsonut toisenlaisia äitejä ja muitakin ohjelmia missä synnytetään, niin joka kerta kun se vauva syntyy minulle tulee itku silmään ja mielettömän herkkä olo. Mitäköhän se on sitten jos/kun on oikeasti itse siinä tilanteessa.. <3

Eitne täytyykin kokeilla sekoittaa sitä puuroon! Se maku itsessään ei ole älyttömän paha, vaan koostumus + maku, sama se varmaan olisi minkä vaan öljyn kanssa. Mutta kiitti vinkistä :)

Ihana flow tila sulla, mullakin viime kierrossa tuli vähän samanlainen olo, mutta toki sain stressin jostain aikaiseksi loppukierrossa :D

Megan hahhah se laulu tulee kyllä aina mieleen kun on NUHA! :D

Mua ahdistaa toi ovulaatio-asia! Kun sanoit että sulla kivut tulee vähän lh-huipun jälkeen.. minulla on lh-huippu aina samaan aikaan niiden kipujen kanssa?? Olen ihmetellyt mistä se johtuu, siitä että se on irtoamassa vai mistä? Kun eihän siellä pitäisi mitään tapahtua ennen kun se huippu on jonka jälkeen sitten rysähtää.. Mutta mitä se munasarjavihlonta minulla huipun aikaan on? Kehitin itselleni stressin siitä, että en kuitenkaan ovuloi, että munanjohtimet on niin tiukat ettei se mahdukaan tms. Mutta eikai silloin kuukautiset tulisi täsmällisesti 14 pvä oviksen jälkeen.. huoh, nyt jostain tähän se zen-tila kiitos! :) 

376/876 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas, kiitos kaikille tsempanneille! Tuntuu jo hiukan paremmalta. :)

Maggiemee: En ole tikuttanut ovulaatiota. Minulla se tuntuu kovin selvästi, todella repäisevä kipu oikealla alavatsalla aina tasan 10 päivää ennen kuukautisia (joskus nuorempana kävin jopa päivystyksessä asian takia, kun luulin sen olevan umpilisäke, sitten kun tajusin tuon toistuvan tasaisin väliajoin, tajusin yskän :) ). Harkitsin kyllä sitä, että tikuttaisin, mutta ajattelin sen tuovan itselleni nyt vaan lisää stressiä asian suhteen, jos en osaa testejä oikein tehdä ja löydäkään ovulaatiota. Otan kyllä harkintaan tuonkin, mikäli mitään ei nyt kesän aikana tapahdu.

Tyttö ja varis: Pystyn kyllä normaalisti juttelemaan kipeistäkin asioista (paremmin kun mieheni), mutta tämä asia vaan on jotenkin kovin vaikeaa muotoilla sanoiksi, jotta mieheni ei pidä minua täysin hysteerisena. Tiedän, että eihän puoli vuotta nyt vielä ole niin pitkä aika, joillain menee vuosiakin.. Eilen kyllä sanoin miehelleni, että välillä minua kuitenkin huolettaa se, että jos minussa olisikin jotain vikaa, koska enhän ole koskaan raskaana ollut, vaikka siis muuten kuukautiseni ym ovat aina tulleet säännöllisesti (tiedän, että mieheni voi saada lapsia hänen menneisyytensä huomioon ottaen). Eihän sitä koskaan tiedä, vaikka olisi joku munasarjojen monirakkulaoireyhtymä tai vastaava raskaaksi tulemista vaikeuttava tekijä. Mieheni ei kuitenkaan ollut kovin huolestuneen oloinen asiasta ja ajatteli, että hermoilen ehkä suotta. 

Tänään pitäisi olla muuten kp1, mutta toistaiseksi ei ole vielä hanat auenneet. Kiertoni on siis ollut tasan 28 päivää jo monta kuukautta ehkäisyn jättämisen jälkeen. Odottelen kuitenkin huomisen vielä ihan rauhassa, ennen kun alan mitään testejä edes harkitsemaan. 

Toivon pikaisia plussia kaikille, ilmoitelkaahan taas tänne, että missä mennään! ;)

377/876 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janetteo: Niin toi ovulaatio kipuineen on vähän hankala homma, kun kukaan ei pysty varmuudella ilman ultraäänilaitteita sanomaan, että miten se munasolun irtoaminen tai LH-huippu sijoittuu näiden kipujen kanssa. Itse olen kuitenkin tullut omalla kohdallani nyt vuoden tarkkailujakson aikana (huom! Megan-teoria) siihen tulokseen, että ennen LH:ta saattaa olla pientä nipistelyä (munarakkulan kasvukivut), sitten tulee ovisplussa (ei vielä kipuja yleensä tässä vaiheessa), jonka jälkeen hyvin pian alkaa se viiltävä tunne ja jomottava kipu toisella puolella alavatsaa. Tämän luulisin alkavan munasolun irtoamisesta ja kipu jatkuu yleensä muutamia tunteja, joka taas saattaa johtua siitä, että se puhjennut munarakkula aiheuttaa kirvelyä. Luin jostain, että sieltä saattaa tihkua hieman jotain nestettä (?), joka sitten aiheuttaa tuota inhottavaa kipua. Tämän jälkeen saattaa tulla menkkoihin asti satunnaisesti jotain pientä jomotusta munasarjassa, josta munasolu on irronnut (oikeanpuolimmainen yleensä kovempi oireilemaan tai ainakin tunnen jostain syystä enemmän sillä puolella) ja tämä sitten oppimani mukaan viittaisi taas keltarauhasen toimintaan. Menkkojen alkaessa nämä tuntemukset sitten luonnollisesti loppuvat. 

Jotkut kuitenkin saattavat tuntea kipua jo ennen munasolun irtoamista, jotkut vain sen irrotessa ja jotkut jälkeenpäin.. Kaikki yhtä normaalia varmasti. Eikös jotkut pysty tikuttamaan tota LH-huippua useampina päivinä, myös periaatteessa vielä munasolun irtoamisen aikaan? Jos kuulut tähän joukkoon? Mulla taas toi LH jää helposti huomaamatta, kun se on niin "nopea". En myöskään usko siihen, kun ovistesteissä sanotaan, että kun saa sen huipun bongattua, niin pitäisi olla yhdynnässä 12-48 h kuluessa tms. Mulla se on kyllä jo silloin myöhäistä, koska mulla tosiaan merkeistä päätellen se munasolu irtoaa jo jopa muutama tunti siitä huipusta. Viime kierrossa sain sen huipun bongattua klo 17 iltapäivällä ja seuraavana yönä jo puolen yön jälkeen aloin kärvistellä kipujeni kanssa. Eli mun pitäis sekstata viimeistään silloin, kun saan sen huipun siihen tikkuun nallitettua. Toki mieluiten jo sitä ennen, mihin on toki pyritty.

Hirmu pitkä vastaus teorioineen tuli (toivottavasti ei haittaa), mutta pointti oli, että en usko tuossa sulla oleva mitään huonoa. Ja jos menkat alkaa sen 14 vrk tuosta oviksesta, niin sehän on ihan ihannetilanne (toisin kun minä lyhyen luteaalivaiheeni kanssa) ja kuulostaa oikein hyvältä. :)

378/876 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja piti vielä lisätä, että aamulämpö oli tänään kohonnut. Katellaan, tuleeko tässä kierrossa muita oviksen jälkeisiä oireita, kuten rintojen arkuutta. Taidan tänään aloittaa malttamattomana jo pakkaamisen, reissuun on enää viikko! :) 

Raikasta pakkaspäivää kaikille teille ihanille!

379/876 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Liityin vasta tänne sivustolle ja heti löysin sellaisen keskustelun jonka takia rekisteröidyinkin :). Mahtuuko vielä mukaan haaveilemaan?

Olen 29-vuotias ja esikoinen olisi haaveissa. Ja niin suurena haaveena onkin. Jostain syystä pelkään kovasti että en voi saada lapsia, vaikka siihen ei mitään syytä ole. Minulla on kyllä jonkin verran ylipainoa, mutta olen alkanut syömään terveellisemmin sekä liikkumaan ja mikä sen suurempi motivaattori kuin oma lapsi ja hänen terveytensä :) 

Yrittämään aloitamme kesän jälkeen. Ovulaatiotestejä tilasin ja aion tästä kuusta alkaa testaamaan niitä niin olen paremmin kärryillä omasta kierrostani. 

Liittyisin todella mielelläni mukaan kuulemaan ja kertomaan miten menee! 

Ja Megan, tsemppiä sinulle ja minun tuttavapiirissäni myös vauvoja tulee kuin sieniä sateella, ei auta ollenkaan tähän omaan kuumeeseen. Tulee sellainen kiirehtimisolo, vaikka ei tämä mikään kilpajuoksu pitäisi olla. 

Hyvää viikonalkua kaikille!

380/876 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janetteo: Tervetuloa mukaan ja kiitos tsemppauksesta! :)

Voin sanoa, että MIKÄÄN ei ole tällä hetkellä ärsyttävämpää, kun että kellontarkat kuukautiseni ovat myöhässä, mutta raskaustesti näyttää negaa.. Huoh! Pelkään niin sitä pettymystä kokoajan, että kun seuraavan kerran käy vessassa, niin sieltä se täti sitten tulee kylään. Toisaalta, haluan päästä tästä epätietoisuudesta, jotta pystyn olemaan "normaalisti". Ristiriitaisia tunteita..

Viikonloppuun asti odotan kuukautisia. Jos eivät siihen mennessä ala, Testaan uudelleen. Rentouttavampaa viikkoa kaikille muille! :)