Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tästä lähtien lupaan käräyttää joka ikisen pettäjän jonka näen!

Vierailija
05.04.2014 |

Olen saanut tarpeeksi tästä ihmisten oksettavasta itsekkyydestä ja välinpitämättömyydestä toisten tunteita kohtaan. Pettäminen tuhoaa niin paljon ihmisestä, etten ymmärrä miten joku voi tehdä niin toiselle. Vastaiskuna yhteiskunnan moraalin heikentymiselle minä tiukennan omia rajojani ja varmistan, että jokainen tietämäni petetyksi joutunut saa mahdollisuuden potkia moisen valehtelevan saastan pois elämästään.

Kommentit (189)

Vierailija
101/189 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 21:49"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 21:47"]

Entä jos petetty ei usko viestin tuojaa vaan mieluummin puolisoaan... eikö viestin tuoja silloin joudu hieman noloon tilanteeseen, ehkä tilanteeseen jos joutuu epäilemään itseään, omaa totuuttaan tai päätelmiään?

[/quote]

Minä olen niin luotettava ja uskottava henkilö, että minua uskoo jokainen ihminen maailmassa.

ap

[/quote]

Sitä en kysynyt? Eikä väärään kysymykseen vastaaminen oikein herätä luottamusta.

Vierailija
102/189 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 16:05"]

--

No jos minua petettäisiin, kokisin kyllä äärimmäisen nöyryyttäväksi sen, jos joku (saati useampi) tietäisi asian mutta ei arvostaisi minua ihmisenä sen vertaa, että viitsisi siitä kertoa. 

Itse en puutu asioihin oman sädekehäni kiillottamiseksi (en edes usko että sellainen onnistuisi tällä metodilla kovin hyvin, uskotko sinä?), vaan siksi että mielestäni jokainen ihminen ansaitsee tulla kunnioitetuksi sen verran. Toki otan ensin selvää, onko kyse henkilöstä joka ei haluaisi tietää kumppaninsa mahdollisesta pettämisestä. Jos hän haluaisi tietää, minä kerron. En näe siinä yhtään mitään tuomittavaa.

T. Saman asian jo ekalle sivulle kirjoittanut 159 (viestin 165 kirjoitti joku muu)

[/quote]
Ymmärrän petetyksi tulleen häpeänkin tunteet, mutta kyseenalaistan näkemyksen, että lähimmäiset jättäisivät kertomatta piittaamattomuuttaan tai siksi, etteivät arvosta petettyä. Ehkäpä he jättävät kertomatta juuri siksi, että haluavat suojella lähimmäistään. Ehkä he haluavat, että pettäjä itse ottaa vastuun asiasta. Ja ymmärrän enemmän kuin hyvin, että tuskin kukaan haluaa joutua tulilinjalle asiasta, josta ei ole itse vastuussa. Harmillisen usein nimenomaan se rehellinen ystävä saa kurat niskaansa, kun paljastaa pettäjän - ja sitä kuraa lentää niin pettäjältä kuin petetyltä. 

Sanotaanko, että tuollaisessa aloituksen kaltaisessa moraalinvartijan skenaariossa näen, että siinä palvellaan nimenomaan tämän moraalinvartijan itsensä etuja enemmän kuin petetyn, varsinkin jos tämän totuuden kohde ei ole kovin läheinen. Edelleen: minusta tällaista totuutta kertoessaan pitää ensisijassa kysyä itseltään, miksi ja ketä varten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/189 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 21:51"]

Entä jos petetty ei usko viestin tuojaa vaan mieluummin puolisoaan... eikö viestin tuoja silloin joudu hieman noloon tilanteeseen, ehkä tilanteeseen jos joutuu epäilemään itseään, omaa totuuttaan tai päätelmiään?

[/quote]

Minä olen niin luotettava ja uskottava henkilö, että minua uskoo jokainen ihminen maailmassa.

ap

[/quote]

Sitä en kysynyt? Eikä väärään kysymykseen vastaaminen oikein herätä luottamusta.

[/quote]

Jos kyseessä on pettäminen -> paljastaminen on hyvä asia, jotta petetty saa mahdollisuuden miettiä tahtooko jatkaa suhdettaan pettäjän kanssa.

Jos kyseessä on vapaa suhde -> paljastaminen on yhdentekevää, koska puoliso tietää asian jo.

ap

Vierailija
104/189 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 21:55"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

Jos kyseessä on pettäminen -> paljastaminen on hyvä asia, jotta petetty saa mahdollisuuden miettiä tahtooko jatkaa suhdettaan pettäjän kanssa.

Jos kyseessä on vapaa suhde -> paljastaminen on yhdentekevää, koska puoliso tietää asian jo.

ap

[/quote]

Sama vastaus kuin edellä... (ilman kysymysmerkkiä joka voi korvata pisteellä)

Vierailija
105/189 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 16:45"]

Ymmärrän petetyksi tulleen häpeänkin tunteet, mutta kyseenalaistan näkemyksen, että lähimmäiset jättäisivät kertomatta piittaamattomuuttaan tai siksi, etteivät arvosta petettyä. Ehkäpä he jättävät kertomatta juuri siksi, että haluavat suojella lähimmäistään. Ehkä he haluavat, että pettäjä itse ottaa vastuun asiasta. Ja ymmärrän enemmän kuin hyvin, että tuskin kukaan haluaa joutua tulilinjalle asiasta, josta ei ole itse vastuussa. Harmillisen usein nimenomaan se rehellinen ystävä saa kurat niskaansa, kun paljastaa pettäjän - ja sitä kuraa lentää niin pettäjältä kuin petetyltä. 

Sanotaanko, että tuollaisessa aloituksen kaltaisessa moraalinvartijan skenaariossa näen, että siinä palvellaan nimenomaan tämän moraalinvartijan itsensä etuja enemmän kuin petetyn, varsinkin jos tämän totuuden kohde ei ole kovin läheinen. Edelleen: minusta tällaista totuutta kertoessaan pitää ensisijassa kysyä itseltään, miksi ja ketä varten. 

[/quote]

Niin, eli moraalikäsitys on samanlainen kuin pettäjällä: en kerro pettämisestäni puolisolleni, koska haluan "suojella" häntä.. Todella ritarillista! Ei tuollainen ole mitään suojelua, jos tiedetään että petetty haluaisi tietää petetyksi joutumisestaan. Se on ainoastaan olennaisen ja toivotun tiedon pimittämistä petetyltä, ts. petetyn alistamista lapsen asemaan holhoamisen nimissä. Ja juuri tästä syystä se saa petetyn helposti näyttämään säälittävältä.

Oma motiivini kertomiselle: tee niin kuin toivot itsellesi tehtävän.

Vierailija
106/189 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 16:27"]

Jos ko. vaimo haluaa tietää pettämisestä, on oikein siitä hänelle kertoa. Muu on vaimon (ja ko. miehen) omalla vastuulla. Myös päätös siitä, eroaako.

[/quote]

Tässä liikutaankin jo olennaisesti eri vesillä, kuin aloituksessa. Eli jos vaimolla on esimerkiksi vahva epäilys ja hän kysyy tuttavaltaan, jolla mahdollisesti asiasta enemmän tietoa, että onko asiassa perää, että puolisoni pettää minua ja jos toinen kertoo tietonsa, niin onhan se toki ihan ok. Mutta, jos joku "pillupoliisi" menee omin päin täräyttelemään omia mutu olettamuksiaan stalkkauksistaan, tai jopa suht varmoja tietojaan ihmisille, jotka eivät ole lainkaan innostuneita siitä, että ulkopuoliset puuttuvat heidän elämäänsä täysin pyytämättä, niin siinä tapauksessa toiminta on todella syvältä ja totaalisen tuomittavaa.

Vierailija
107/189 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 16:53"]

Niin, eli moraalikäsitys on samanlainen kuin pettäjällä: en kerro pettämisestäni puolisolleni, koska haluan "suojella" häntä.. Todella ritarillista! Ei tuollainen ole mitään suojelua, jos tiedetään että petetty haluaisi tietää petetyksi joutumisestaan. Se on ainoastaan olennaisen ja toivotun tiedon pimittämistä petetyltä, ts. petetyn alistamista lapsen asemaan holhoamisen nimissä. Ja juuri tästä syystä se saa petetyn helposti näyttämään säälittävältä.

Oma motiivini kertomiselle: tee niin kuin toivot itsellesi tehtävän.

[/quote]
Olipas mustavalkoinen rinnastus, aivan kuin kertomatta syystä tai toisesta jättäneet hyväksyisivät automaattisesti pettämisen.

Lähestyn toisesta näkökulmasta: miksi langetat vastuuta pettäjältä heille, jotka ovat kenties tahtomattaan joutunut todistamaan tilannetta? Pettäjä on itse vastuussa teoistaan. En osaa sanoa, paljastaisinko ystävälleni että häntä petetään, mutta en syyllistäisi omaa ystävääni, joka jättäisi kertomatta. Eri asia olisi, jos olisimme kunkin kanssa sopineet erikseen, että pettäminen paljastetaan. Omassa elämässäni en ole tällaisia sopimuksia tehnyt.

Ja kyllä: minulla on ystävänä ja puolisona halu varjella minulle rakkaita ihmisiä pahoilta asioilta. Se ei tarkoita, että pettäisin tai pitäisin heitä jotenkin lapsellisina tai itseäni alempiarvoisina. 

Vierailija
108/189 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 16:45"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 16:05"]

--

No jos minua petettäisiin, kokisin kyllä äärimmäisen nöyryyttäväksi sen, jos joku (saati useampi) tietäisi asian mutta ei arvostaisi minua ihmisenä sen vertaa, että viitsisi siitä kertoa. 

Itse en puutu asioihin oman sädekehäni kiillottamiseksi (en edes usko että sellainen onnistuisi tällä metodilla kovin hyvin, uskotko sinä?), vaan siksi että mielestäni jokainen ihminen ansaitsee tulla kunnioitetuksi sen verran. Toki otan ensin selvää, onko kyse henkilöstä joka ei haluaisi tietää kumppaninsa mahdollisesta pettämisestä. Jos hän haluaisi tietää, minä kerron. En näe siinä yhtään mitään tuomittavaa.

T. Saman asian jo ekalle sivulle kirjoittanut 159 (viestin 165 kirjoitti joku muu)

[/quote]

[/quote]

Siksi juuri kannattaa jättää kertomatta, koska se petetty kuvittelee heti, että kertojalla on pahat mielessä.

Joten sovitaan, että jokainen hoitaa omat asiansa ja ei missään nimessä kerrota, vaikka tiedettäisiin parhaan ystävän höyläävän muita naisia. Petetty saa elää rauhassa omassa unelmassaan vuosikausia. Pettäjä ei taatusti kerro itse.

Vierailija
109/189 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 15:53"]

Tässä nyt näyttää aika monella olevan oletus sellainen, että petetty on se, joka tilanteessa joutuu naurunalaiseksi. Ja että mitä pitempää pettäminen jatkuu, niin sitä naurettavammaksi pettäjä muuttuu. Ja petetty voi sitten pelastua naurunalaisuudelta lähinnä siten, että joku näistä kaikista sivullisista naurajista ystävällisesti kertoo, mihin jamaan petetty on joutunut. Ihmeellistä uhrin syyllistämistä. 

Miksi se, että tulee petetyksi, tekee ihmisestä naurettavan? Mitenkähän sitten ihan rangastavissa rikoksissa - kuinka naurettavaksi ihminen muuttuukaan, jos auto varastetaan tai kotiin murtaudutaan? Vai mikä tässä on se logiikka?

[/quote]

siksi petetty on naurunalainen, että haluaa elää valheessa ja panna pään pensaaseen ja ei halua uskoa, että miehensä nauraa partaansa tyhmälle vaimolle, joka antaa pillua ja tiskaa ja hoitaa nöyrästi lapset kotona, kun mies iskee naisia reissuillaan.

Vierailija
110/189 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 20:40"]

Minä olen valmis ottamaan paskaa niskaan tämän takia. Rehellisyys ja oikeudenmukaisuus on minulle niin tärkeää, etten ole enää valmis tinkimään niistä.

ap

[/quote]

Nyt löytyikin oikea rehellisyyden perikuva. Eli sinä et siis ole koskaan tehnyt elämässäsi mitään epärehellistä? Olet siis myös valmis käräyttämään vaikka miehesi, tai lapsesi, tai isäsi, tai äitisi, tai vaikka itsesi,  jos olet kuullut tai nähnyt heidän vaikkapa ajavan ylinopeutta?

Sinä olet siis valmis puuttumaan toisten elämään, vaikka he eivät sitä haluaisikaan?

[/quote]

Kyllä moni petetty haluaa tietää, jos puoliso juoksee vieraissa. Se se vasta noloa on, kun asia selviää vasta vuosien jälkeen ja kaikki muut ovat tienneet, mutta itse ei.

Mitä nautintoa saatte siitä, että petetty elää kuplassaan tietämättä, että puoliso pettää.

Vierailija
111/189 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 22:29"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 20:40"]

Minä olen valmis ottamaan paskaa niskaan tämän takia. Rehellisyys ja oikeudenmukaisuus on minulle niin tärkeää, etten ole enää valmis tinkimään niistä.

ap

[/quote]

Nyt löytyikin oikea rehellisyyden perikuva. Eli sinä et siis ole koskaan tehnyt elämässäsi mitään epärehellistä? Olet siis myös valmis käräyttämään vaikka miehesi, tai lapsesi, tai isäsi, tai äitisi, tai vaikka itsesi,  jos olet kuullut tai nähnyt heidän vaikkapa ajavan ylinopeutta?

Sinä olet siis valmis puuttumaan toisten elämään, vaikka he eivät sitä haluaisikaan?

[/quote]

Kyllä moni petetty haluaa tietää, jos puoliso juoksee vieraissa. Se se vasta noloa on, kun asia selviää vasta vuosien jälkeen ja kaikki muut ovat tienneet, mutta itse ei.

Mitä nautintoa saatte siitä, että petetty elää kuplassaan tietämättä, että puoliso pettää.

[/quote]

Sen nautinnon, että voi nauraa sinisilmäisen naisen kustannuksella, kun se ei tiedä, että mies panee kaikki kaksjalkaiset.

Vierailija
112/189 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 17:08"]Ja kyllä: minulla on ystävänä ja puolisona halu varjella minulle rakkaita ihmisiä pahoilta asioilta. Se ei tarkoita, että pettäisin tai pitäisin heitä jotenkin lapsellisina tai itseäni alempiarvoisina. 

[/quote]

Pettämistapauksessa et voi varjella petettyä siltä pahalta asialta, vaan ainoastaan tuota asiaa koskevalta tiedolta. Sellaisen väittäminen varjelemiseksi on puhdasta selittelyä ja mahdollisesti oman itsensä suojelua mahdollisesti hankalalta tuntuvaan tilanteeseen joutumiselta. Siis itsekkyyttä.

Vierailija
113/189 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 21:08"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 21:06"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 21:03"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 20:59"]

niin ihan yhtä hyvinhän nykyäänkin voi laittaa treffipalstalle ilmoituksen kiusallaan toisen nimissä ja näin pilata suhteen tms.?

ap

[/quote]

Toi on rikollista toimintaa, laitella toisen nimissä ilmoituksia. Edellisellä sivulla puhut rikollisesta toiminnasta, nyt ehdottelet itse semmoista.

[/quote]

Tälläistä kutsutaan trollaamiseksi. Et tietenkään voi tietää, onko kommentin kirjoittanut "ap" sama "ap" joka lähetti aloitusviestin. Mäkin voin olla ap.

ap.

[/quote]

Siksi tämänkin paskaketjun voi sulkea ja mennä seuraavaan. Johan tämä on nähty ja kaikkein mielipide kuultu...

[/quote]

Vierailija
114/189 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu minutkin "käräytettiin" aviomiehelleni. Kaksi miehen kaveria "näki" kun olin harrastanut seksiä kolmannen miehen kaverin kanssa. Todellisuudessa nukuttiin samassa huoneessa, kavereita kun oltiin, ja aamulla mies tuli samaan taloon itsekin. Minä autuaan tietämätön että mun selän takana käydään kauheeta polemiikkia siitä miten uskomaton lutka olen. Ja mikä pahinta, tätä kaveria jonka kanssa väittivät mun pettäneen, ei syytetty muka mistään. :D Kukaan ei edes sille sanonut että tällasta epäiltiin. Ja kun viimenään kuuli niin sanoi vaan että no ei helvetti kuka tollasta keksi. :D

Mies tuli aamulla siis sinne talolle ja juteltiin siellä kaikki ja oli mukavaa, en tosiaankaan pettämisen jälkeen olisi kuin mitään ei olisi tapahtunut. Miehet olivat mun selän takana soittaneet miehelleni jo aamulla että siellä ne nukkuu yms. ja yhden miehen puoliso oli kompannut että se näyttääkin ihan lutkalta jne. Oli ihan todella ihanaa menettää siinä rytäkässä kolme kaveria, jotka kännipäissään kuvittelivat ties mitä. Mun omatunto oli luonnollisesti puhdas, ja ahdistaa ajatus että juttu lähti liikkeelle ihan tuulesta temmaten. Ei MITÄÄN viitteitä siihen suuntaan ollut että jotain olisi tapahtunut, ja silti miehet väittivät niin. Tänäkään päivänä en keksi muuta syytä kuin että yrittivät saada mua ja miestäni eroamaan. Multa meni luottamus aika pitkälle miespuolisiin kavereihini, en olisi koskaan uskonut että voivat keksiä noin julman juorun.

Joten jos käräytätte ihmisiä, niin olkaa edes varmoja että pettäminen on tapahtunut. Muuten se tuhoaa ihmissuhteita turhaan.

Vierailija
115/189 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 17:26"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 17:08"]Ja kyllä: minulla on ystävänä ja puolisona halu varjella minulle rakkaita ihmisiä pahoilta asioilta. Se ei tarkoita, että pettäisin tai pitäisin heitä jotenkin lapsellisina tai itseäni alempiarvoisina. 

[/quote]

Pettämistapauksessa et voi varjella petettyä siltä pahalta asialta, vaan ainoastaan tuota asiaa koskevalta tiedolta. Sellaisen väittäminen varjelemiseksi on puhdasta selittelyä ja mahdollisesti oman itsensä suojelua mahdollisesti hankalalta tuntuvaan tilanteeseen joutumiselta. Siis itsekkyyttä.

[/quote]

Itsekkyyttäkin on monenmoista. Ehkä sinä näet itsekkäänä, että ystävä ei halua ottaa pettäjän vastuuta omalle kontolleen, saati että ottaisi kontolleen toisen suhteen ja perhe-elämän tulevaisuuden. Minä näen sen hyveenä, että ei lauo totuuksia ilman harkintaa.

Itsekkyydestä puheen ollen: onhan sekin aika itsekästä, että ottaa itselleen aloituksen skenaarion mukaisen moraalinvartijan roolin ja paljastelee ilkeitä pettäjäsikoja omien moraalikäsitysten ja tarpeiden mukaan. Eri asia luonnollisesti on, jos tiedossa on että petetty haluaa asiasta tietää (kts.178). Näinhän ei siis aina oletuskohtaisesti ole. 

Vierailija
116/189 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 22:42"]

Joten jos käräytätte ihmisiä, niin olkaa edes varmoja että pettäminen on tapahtunut. Muuten se tuhoaa ihmissuhteita turhaan.

[/quote]

Nämä pahimmat mitään ole varmoja, nauttivat vaan kun pääsevät sotkeutumaan muiden ihmisten asiohin.

Vierailija
117/189 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus satuttaa, mutta itsekin haluaisin tietää totuuden. Olen käräyttänyt parhaan ystäväni joskus 10 vuotta sitten. Olimme kolmikymppisiä, olin ystävä myös hänen avouolisonsa kanssa, joka on edelleenkin kaikinpuolin mukava ja reiska mies. Ystäväni oli (on?) materialistinen ja miehillä elintasoaan maksattava "kana-aivo" ja mulla tuli mitta täyteen kun valehteli miehelleen päin naamaa ja olin tuota touhua 6 vuotta katsonut. Käräytin, ystävä jopa tajusi hävetä, puhuimme asiat halki. Olemme etäisiä, mutta en kaipaa häntä enkä arvomaailmaansa. Näemme kerran vuodessa, juttelemme lapsista, elämästä, nauramme ym. Meillä oli pitkä historia ja paljon hauskoja muistoja, mutta se aika kuului nuoruuteen. Sittemmin heille tuli ero, hänen ex-miehensä löysi ihanan naisen ja on naimisissa. ystäväni rauhoittui, pariutui ja nykyään perheenäiti. No hard feelings, tekisin saman koska vain.

Vierailija
118/189 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella typerää puuttua toisten tekemisiin. Pettäminen ei ole edes laitonta, että voisi perustella jollain kansalaisvelvollisuudella.

Itsekin kävin mieheni kanssa parisuhdeneuvonnassa jo useampi vuosi sitten, topicina oli parisuhteen tilan lisäksi mm. miehen haluttomuus, eli seksiä ei heru. Olin varmaan vuoden odottanut, yrittänyt keskustella, saada jotain selvyyttä asiaan. Ei. Sanoin sillon terapiassakin, että ymmärrätkö, että väistämättä ajaudun vuosien varrella seksisuhteeseen jonkun kanssa, jos tämä näin jatkuu. Mies totesi, että ymmärtää.

En ole vielä ajautunut, mutta seksiä en ole saanut kolmeen vuoteen. Jonakin päivänä ajaudun, mutta siltikään en haluaisi kenenkään toitottavan miehelleni pettämisestä. Uskon, että se satuttaisi, vaikka hän varmaan jollain tasolla jo nyt olettaa tilanteen olevan näin. Kuitenkin minä rakastan miestäni ja ilmeisesti hän minua, meillä on pienet lapset ja pidämme perhe-elämästä. Koti on meille kaikille keskipiste.

Siltikään en aio itseäni soimata, jos sorrun seksiin jonkun kanssa.

Aina ei pitäisi olla puuttumassa ulkopuolisena toisten asioihin, sillä taustoja ei voi tietää, eikä tarvitsekkaan. Varmasti jokaisella olisi omiakin asioita, joissa olisi vielä tekemistä, ihan ilman muiden elämän ronkkimista.

Vierailija
119/189 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 17:40"][quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 17:26"]

[/quote]

[/quote]

Itsekkyyttäkin on monenmoista. Ehkä sinä näet itsekkäänä, että ystävä ei halua ottaa pettäjän vastuuta omalle kontolleen, saati että ottaisi kontolleen toisen suhteen ja perhe-elämän tulevaisuuden. Minä näen sen hyveenä, että ei lauo totuuksia ilman harkintaa.

Itsekkyydestä puheen ollen: onhan sekin aika itsekästä, että ottaa itselleen aloituksen skenaarion mukaisen moraalinvartijan roolin ja paljastelee ilkeitä pettäjäsikoja omien moraalikäsitysten ja tarpeiden mukaan. Eri asia luonnollisesti on, jos tiedossa on että petetty haluaa asiasta tietää (kts.178). Näinhän ei siis aina oletuskohtaisesti ole. 

[/quote]

Miten sitten voisi saada selville josko petetty haluaisi tietää?

Vierailija
120/189 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, ei käräytetä, nauraa hirnutaan vain teidän petettyjen selän takana. Juoruillaan ja odotetaan, koska itse huomaat.